شما اینجا هستید :

تعمیر چیلر تراکمی + مشاوره رایگان 09127697123

فهرست مطالب

درخواست تعمیر چیلر تراکمی | کارا پمپ

تعمیر چیلر تراکمی از اقدامات مهم در هر ساختمان است در این مقاله به طور کلی به تعریف ، عیب یابی و رفع مشکلات سیستم سرمایشی تراکمی می پردازیم. ساختمان ها و مراکز مسکونی برای خنک کردن محیط به تجهیزات سرمایشی نیاز دارند که معمولا از چیلر تراکمی استفاده می شود. چیلرها از تجهیزات برودتی و خنک کننده در ساختمان ها و کارخانه جات صنعتی محسوب می شوند. به بیانی ساده تر چیلر دستگاهی است که آب را سرد می کند و یا به حذف گرما می پردازد.

با کمک این آب سرد به وسیله فن کویل و یا هواساز فضای داخلی ساختمان خنک می شود. چیلرها دو مدل هستند ، چیلر تراکمی و جذبی که هر کدام نیز انواع مختلفی برای خود دارند. چیلر تراکمی از چهار بخش اصلی کمپرسور ، شیر انبساط، کندانسور،اواپراتور تشکیل شده اند‌. ممکن است در گذر زمان این قطعات دچار مشکل شوند که در اولین فرصت باید به تعمیر یا تعویض آن بپردازید.

تعمیر چیلر یکی از فرایند هی فوق تخصصی بوده که حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود. در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا با یکی از خدمات تیم ما به نام تعمیر چیلر تراکمی آشنا شوید و افراد متخصص را جهت انجام این فرایند درخواست کنید. برای درخواست افراد متخصص می توانید فرم تماس را در اتنهای صفحه پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس حاصل کنند.

عموما هر چند وقت نیاز به تعمیر چیلر داریم؟

قطعا همانطور که می‌دانید، مهم ترین سیستم در ساختمان یا مجمتع‌های مسکونی چیر است. این سیستم از قطعات و بخش‌های مختلفی تشکیل شده که این قطعات مکانیکی در گذر زمان نیاز به تعمیرات و سرویس دارند. اگر این تعمیرات در زمان مقرر و درست صورت نگیرد، قطعا مشکلات زیادی گریبان گیر مدیران ساختمان خواهد شد که یکی از آن‌ها، هزینه بسیار بالا برای سرویس یا جایگزین کردن قطعات است.

در واقع زمان مشخصی جهت تعمیر چیلر وجود ندارد و این زمان در زمان نصب توسط کارشناس باید مورد بررسی قرار گیرد. این مورد به نوع چیلر، مکان فعالیت، نحوه نصب وغیره تاثیر خواهد داشت.

تعمیر چیلر در تهران کمی بیشتر از استان‌های دیگر به چشم می‌آید که دلیل آن، سیستم‌های متعدد، ساختمان و مجتمع‌های صنعتی زیاد است که نیاز به این خدمت را چندین برابر کرده است.

بیشتر بخوانید: نکات لازم برای لوله کشی چیلر تراکمی

نحوه کارکرد چیلر

عملکرد چیلر تراکمی بدین شکل است سیال مبرد با بخار داغ وارد کمپرسور می شود و با فشار بالا متراکم شده که باعث افزایش دما در جریان مبرد می گردد.

پادکست مربوط به این محتوا

سپس بخار داغ از قسمت کمپرسور به کمک کندانسور با فشار ثابت تا دمای اشباع شده خنک می شود و با کم شدن حرارت به مایع اشباع تبدیل می شود. مایع مبرد محصول چگالش با گذر از شیر انبساط افت فشار زیادی پیدا میکند.کمی از مایع مبرد تبخیر میشود و باعث کاهش دما جریان عبوری ناشی از افت فشار خواهد شد.

آشنایی با این نوع از چیلر کمک بسزایی در تعمیر چیلر تراکمی خواهد کرد. به واسطه این اختلاف دما ایجاد شده بین جریان مخلوط مایع و بخار مبرد و محیط در اواپراتور سرما ایجاد میشود و جریان دو فاز ورودی به بخش اواپراتور در فشار ثابت تبخیر شده ادامه یافتن جذب گرما به بخار داغ تبدیل میشود.

جریان بخار خروجی اواپراتور از نو وارد کمپرسور شده که سیکل تبرید تراکمی بخار تکمیل می شود. چیلر تراکمی در دو دسته تهویه مطبوع و برودت صنعتی بکار برده می شود.

عملکرد دستگاه در سیستم

در سیستم ­تهویه مطبوع آب سرد تولید شده توسط چیلر از طریق گردش درون مبدل­ حرارتی کویل مثل فن­ کویل، هواساز جریان هوای خنک را در جهت سرمایش فضا مورد نظر مسکونی یا اداری و تجاری فراهم می­کند.

بعد از انتقال انرژی جریان آب به چیلر برمیگردد و دوباره دما تهویه سرد می ­شود.

چیلر تراکمی در مصارف صنعتی آب سرد تولید شده چیلر را برای خنک­ کردن مکانیزم ماشین ­آلات خطوط تولید فراهم میکند برای مثال در صنایع پلاستیک، تزریق و ریخته­ گری، فلز جوشکاری پتروشیمی، داروسازی، بهداشت، نگهداری مواد غذایی استفاده می شود.

چیلر همانند وسایل سرمایشی و گرمایشی دارای مشکلاتی است که نشان دهنده عملکرد نادرست آن می باشد به همین علت چیلر به صورت ناگهانی خراب نمی‌گردد و دارای نشانه هایی است. پس از مشاهده نشانه ها بهتر است جهت تعمیر چیلر تراکمی به افراد متخصص رجوع کنید.

مشکلاتی که ممکن است برای چیلر اتفاق بی افتد عبارتند از برفک زدن کمپرسور ،متصل و روشن نشدن کمپرسور، اتصالی برق در بخشی از دستگاه ، سیستم سرمایشی به اندازه استاندارد برودت نداشته یا انکه کمپرسور چیلر بطور دائم کار کند. البته گاهی اوقات ممکن است عملکرد ضعیف این سیستم مربوط به بخش لوله کشی شود که باید در زمان اجرای لوله کشی موتورخانه به آن دقت شود.

انواع چیلر

چیلرها از نظر داشتن و نداشتن کمپرسور به دو دسته چیلر تراکمی و چیلر جذبی تقسیم بندی می شود که برای درخواست تعمیر چیلر تراکمی ، شناخت مدل های آن مهم می باشد. چیلرهای تراکمی بر طبق نوع کندانسور، هوا خنک یا آب خنک بر اساس اوپراتور به چیلرهای فن کویل دار یا پکیج های سقفی و یا نوع شیر انبساط دارای چیلرهای سرد یا چیلرهای مجهز به سیستم هیت پمپ دسته بندی شوند.

سرویس چیلر جذبی

چیلر جذبی از سیستم های پرکاربرد تولید سرما می باشد که اساس کار آن را چرخه تبرید جذبی تشکیل میدهد سیستم چیلر جذبی از ژنراتور، کندانسور، اپراتور و ابزوربر تشکیل شده است.

موضوعات محتوا تعمیر چیلر تراکمی به صورت فایل پی دی اف | کارا پمپ

این سیستم مانند سیستم منزل و اماکن مختلف بعد از استفاده دراز مدت نیاز به سرویس پیدا میکند و یا دچار خرابی می شود که باید تعمیر شود.

لیست سرویس های چیلر تراکمی

در فصول گرم سال استفاده از چیلر برای خنک کردن محیط و یا در اماکن مختلف این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ای مهم استفاده از این دستگاه ها آن است که بطور سالانه و به شکل دوره ای سیستم چیلر سرویس ومورد بازبینی قرار گیرد.

عدم نگهداری و یا تعمیر چیلر تراکمی آن باعث ایجاد مشکلات زیاد و حتی خرابی قطعات می شود و سبب میشود که هزینه های اضافه ای را برای تعمیرات ان محتمل شوید.

همچنین تعمیر سیستم ها توسط افراد که مهارت کافی ندارند علاوه بر تعمیر نشدن دستگاه باعث ایجاد خرابی بیشتر درون سیستم می شود پس ابتدایی ترین کار در چیلرهای جذبی عیب یابی و یافتن علت خرابی آن است.

سرویس دوره ای چیلر جذبی شامل کنترل تسمه پروانه و یا عوض کردن آن چک کردن یاتاقان و گریس کاری، چک کردن نازل ها و صافی خروجی آب و تمیز کردن آن، کنترل میزان و مقدار روغن کمپرسور همچنین کنترل گاز چیلر و شارژ آن برای رفع کردن قطع و وصلی کمپرسور و چک کردن مدار گاز از لحاظ نشتی و سربندی سیم و کابلها بخش های مختلف است.

همچنین بسیار خوب است که در ابتدای هر فصل قبل از شروع بکار سیستم موارد زیر نیز چک و بررسی شوند و در صورت مشاهده مشکل به افراد متخصص برای تعمیر چیلر تراکمی رجوع کرد.

اتصال سه فاز اصلی تابلو برق سیستم به مدت دو شبانه روز پیش از شروع کار چیلر ، تست کلید گرمکن برای گرم شدن روغن، تخلیه سوب از کندانسور و بازبینی روغن کمپرسور و یا تعویض آن و سرویس کردن فیلتر روغن ، کنترل مدارات گاز از جهت نشتی نداشتن، تعویض فیلتر درایر، شستشو کرکره، پاک و تمیز کردن صافی خروج آب ، گریس کاری یاتاقان، تست صافی پمپ و در صورت نیاز پاک سازی آن می باشد.

عیب یابی چیلر

اولین قدم در تعمیر چیلرهای جذبی عیب یابی و یافتن علت خرابی است از جمله خرابی هتی رایج چیلر ممکن است موارد زیر باشند.

روشن نشدن دستگاه

این ایراد ممکن است به دلیل نبود خط ولتاژ مناسب و قطعی اتصال جریان برق و تنظیم نشدن درست دستگاه اتفاق افتاده باشد و پس از مشاهده این مشکل باید به تعمیر چیلر تراکمی بپردازید.

خنک نشدن

این عیوب به علت نامناسب بودن مایع خنک کننده و یا بالا بودن دما هوا و سرد شدن و یخ زدگی اپراتور ایجاد می شود.

عملکرد نامناسب پرچ دستگاه

از رایج ترین ایرادات چیلر عدم کارکرد درست پرچ دستگاه است و این رخداد دو علت دارد یکی شیرهای وصل شده پرچ به صورت نامناسب قرار گرفته باشند و علت دوم ممکن است به خاطر انباشته شدن مواد زاید در پرچ که باعث کار نکردن آن می شود ایجاد شده باشد. این مشکل تقریبا رایج بوده و باید به تعمیر چیلر تراکمی پرداخت.

کاهش قدرت جذب

یکی از علل ایجاد این مشکل نشتی داشتن سیستم است که با کاهش مواد افزودنی دستگاه برطرف می گردد.

کم شدن دما آب سرد

نداشتن توانایی در حفظ آب سرد و کار نکردن درست حسگر دما خروجی باعث خراب شدن و پیدایش ایراد در شیر کنترل همچنین کاهش آبدهی آب سرد می شود. دقت کنید که برخی مشکلات مانند ایراد پیدا کردن و یا خراب شدن پمپ به دلیل بروز مشکلاتی در اینورتر، کویل موتور پمپ، جابجا نشدن پمپ و ایجاد کریستالیزه می باشد.

قیمت تعمیر چیلر تراکمی

قیمت تعمیر چیلر تراکمی و سرویس آن و مقدار دستمزد تعمیرکار به اندازه حجم کار و مشکلاتی که وجود دارد می باشد. به همین دلیل نمی‌توان یک هزینه مشخص ونهایی برای آن در نظر داشت هزینه پایانی کار بر طبق نوع کار انجام شده و تجهیزات مورد نیاز مشخص میشود.

از جمله عوامل موثر بر قیمت سرویس و تعمیر چیلر مدل و نوع چیلر است که نوع تراکمی جذبی، چیلر و یا هواساز همچنین نوع خدمات مورد نیاز مثل نحوه تعمیرات و یا خدمات نگهداری چیلر است. همینطور شارژ گاز چیلر، اسیدشویی چیلر ،قطعاتی که نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد و یا هزینه تعمیر قطعات دیگر مانند برج های خنک کن چیلر، کمپرسور و تعداد پمپ ها همه در هزینه های پایانی تاثیر گذار هستند.

چرا برای تعمیر چیلر باید به کارا پمپ مراجعه کنیم؟

یکی از اصلی ترین دغدغه های ذهنی مدیران ساختمان یا مراکز تجاری ، یافتن افراد متخصص جهت تعمیر سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد. یکی از این سیستم ها که چیلر نام دارد ، جزو حساس ترین و مهم ترین تجهیزات می باشد. به طور مثال اگر در یک کارخانه صنعتی سیستم چیلر یک رو غیرفعال شود، ممکن است به دستگاه ها در اثر بالا رفتن حرارت داخلی ، آسیب های جدی وارد شود. در همین راستا باید برای تعمیر چیلر تراکمی به افرادی که تخصص و دانش کافی را دارند مراجعه کنید.

خوشبختانه کارا پمپ توانسته با گردآوری افراد متخصص و برگزاری دوره های فوق تخصصی برای این افراد ، بهترین عملرد را ارائه دهد. همچنین تیم ما به تمامی مشتریان خود مشاوره رایگان تعمیر چیلر در محل انجام خدمات ارائه خواهد کرد و حتی در صورت عدم همکاری ، هیچگونه مبلغی از مشتری گرامی دریافت نمی شود.

چگونه با کارشناسان کارا پمپ ارتباط برقرار کنیم؟

راه های ارتباطی با کارشناسان کارا پمپ جهت تعمیر چیلر بسیار آسان می باشد. شما کافیست با شماره ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳ تماس حاصل فرمایی و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print
تعمیر چیلر چگونه انجام می شود؟

همانطور که می دانید ، یکی از سیستم های مهم در جهت حذف گرما ، چیلر می باشد.

این سیستم از قطعات مختلفی تشکیل شده که با گذر زمان دچار مشکل می شوند.

فرایند تعمیر چیلر بسیار حساس و مهم بوده که حتما توسط افراد متخصص با دانش کافی باید انجام شود تا مشکلی برای این سیستم پیش نیاید.

چه کسانی برای تعمیر چیلر متخصص هستند؟

معمولا با کمی پرس و جو می توانید افراد متخصص را بیابید ، اما اگر کسی در این باره اطلاعاتی نداشت ، کافیست با جست و جو در اینترنت مهندسان متخصص تعمیر چیلر را یافته و از آن ها کمک بگیرید.

هزینه تعمیر چیلر چقدر است؟

یکی از دغدغه های مدیران پس از یافتن افراد متخصص ، برآورد هزینه ها می باشد.

توجه داشته باشید که هزینه تعمیر چیلر تنها با بررسی دقیق محاسبه شده و بدون بررسی وضعیت سیستم امکان قیمت گذاری و برآورد هزینه ها موجود نمی باشد.

درخواست خود را جهت تعمیر چیلر تراکمی چگونه ثبت کنیم؟

جهت درخواست افراد متخصص برای تعمیر چیلر با شماره 09127697123 تماس حاصل فرمایئد.