شما اینجا هستید :

اجرای لوله کشی استخر

فهرست مطالب

درخواست اجرای لوله کشی استخر | کارا پمپ
  • اجرای لوله کشی استخر ، کم پیچیده بوده و دارای ترتیب هایی می باشد که نخست با ایجاد جایگاه برای چرخه آب در استخر ، سپس برای گرم نگه داشتن آب و مکان آب نما برای استفاده از سیستم گردش آب جهت آبیاری فضای سبز تقسیم بندی می شود.

از موارد مهم در استفاده مسیر جدا در لوله کشی این بخش ، برای تصفیه یا گرم شدن آب درون استخر می باشد که اگر مسیر جداگانه داشته باشیم کیفیت تصفیه آب یکنواخت و کیفیت اصلی استخر بهتر خواهد بود.

استفاده از لوله پی وی سی برای چرخه آب و همینطور میزان عمر تاسیسات و پمپ زیاد تر می شود. در صورتی که نیاز به سیستم ازن زنی و یا کلر زنی برای ضد عفونی آب نیاز داشته باشیم لوله استخر از بین نمی روند و در برابر اسید شدن مقاوم تر اند.

لوله کشی استخر و تصفیه آب با سیستم ازن زنی ، گند زدایی و فیلتراسیون قوی میتواند در مصرف آب نیز صرفه جویی کند و کیفیت آب استخر را کنترل کند.

یکی از خدمات تیم فنی و مهندسی کارا پمپ اجرای لوله کشی استخر بوده که شما می توانید جهت درخواست افراد مجرب در این زمینه با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

همچنین در ادامه برخی از موارد مهم درباره این خدمت را بیان خواهیم کرد ، پس همراه ما باشید.

اهمیت اجرای لوله کشی استخر

اجرا درست لوله کشی استخر و سیستم تصفیه و کیفیت آب استخر مهم است.

مواد لوله کشی و ایجاد کانال برای ورودی و خروجی لوله و مراقبت از این تاسیسات استخر به عمر و کیفیت استخر اضافه میکند.

لوله کشی استخر ها اگر به درستی نصب نشوند امکان دارد که کارایی و کیفیت خود را در زمان بازدهی از دست بدهند.

بر اساس همین موضوع بهتر است از افراد که در این زمینه تخصص دارند برای نصب تاسیسات استخر و جکوزی استفاده کنید.

قطعات مورد نیاز و ضروری استخر

تجهیزات استخر در کاربردهای متفاوتی  مانند  تمیزکاری آب استخر، تمیزی کاشی‌ها، سرد بودن و یا گرم بودن آب تاثیرگذار باشند. اما در برخی  از استخرها نیازی به استفاده از همه این تجهیزات نیست و استفاده از آن‌ها ضرورتی ندارد. به طور مثال در استخرهای عمومی استفاده از اکثر لوازم استخر ضروری است، زیرا افراد برای تفریح و سرگرمی به آنجا مراجعه می‌کنند، بنابراین انتظار دارند که همه چیز کامل باشد.

اما در استخرهای خصوصی که اغلب در ویلاها و یا حیاط خانه‌ها ساخته می‌شود، نیازی به استفاده از همه این لوازم نیست و یا برای مثال تجهیزات مورد استفاده در استخرهای آب سرد با آب گرم متفاوت هستند.

در ادامه مطلب برخی از قطعات مورد نیاز و ضروری استخر را به شما معرفی می‌کنیم و توضیح مختصری و کوتاهی  را درباره آن‌ها ارائه می‌دهیم.

رطوبت گیرهای استخر

رطوبت گيرهاى استخر مكانيكى به طور خیلی وسیعی براى استخرهاى سرپوشيده مورد استفاده قرار ميگيرند.رطوبت گیرهای استخر به گونه ای طراحى مى شوند كه ظرفيت زدايش رطوبت بالايى دارند، نسبت گرماى محسوس پايينى داشته باشند،و همچنین رطوبت گيرهاى استخر از يك سيكل تبريد استاندارد بهره ببرند.

رطوبت گيرهاى استخر مجهز به كندانسورهاى مبردچندگانه هستند تا امور زیر قابل دستيابى باشد.که عبارتند از:

  1. سرمايش فضا
  2. باز گرمايش هوا
  3. گرمايش آب استخر

همچنین می توان اشاره کرد که كنترل دماى فضا و نقطه شبنم محيط استخر نيز انجام مى گيرد. به لحاظ استفاده حداكثر از گرماى دفع شده رطوبت گيرهاى استخر مكانيكى بسيار مناسبند.

کارایی رطوبت گیرهای استخر

گرمايش آب استخر در تمام طول سال موردنيازخواهدبود،از آنجایی كه تبخير آب استخر موجب افت دماى آب ميشود.براى گرمايش آب استخر استفاده از گرماى دفع شده از اهميت ويژهاى برخوردار است.

بازيابى رطوبت چگاليده شده از هوا و برگشت آن به استخر مى تواند امرى مقرون به صرفه باشد به دلیل اینکه مقدار آب جبرانى مورد نياز را كاهش ميدهد. در هر ساعت صدها پاوند رطوبت که در استخرهاى بزرگ و فعال ميشود را میشود بازيابى نمود.

كل نيازهاى گرمايشى موجود تشكيل شده است از تلفات جداره استخر،هواى تهويه، و خود آب استخر به دليل سرد شدن پيوسته ناشى از تبخير، به طوركلى يك وسيله گرمايش كمكى براى آب استخر و همچنين هوا مورد نياز مى باشد.
اهمیتی ندارد  كه تجهيزات مورد استفاده براى رطوبت گيرى از چه نوعى باشند، همچنین رطوبت گيرهاى استخر كه بتوانند گرماى بلا استفاده حاصل از فرآيند رطوبت گيرى را به آب استخر برگردانند،باعث میشود مصرف انرژی به شدت کاهش یابد و از این لحاظ به صرفه باشد.آبگرمكن هاى كمكى براى آب استخر بايد به نوعی  اندازه گيرى شوند كه جبران  افت گرماى كل ناشى از تبخير و ورود آب جبرانى سرد را  كنند.

آبگرمكن كمكى همچنين حتما بايد از ظرفيت كافى براى گرم كردن کل آب استخر تا رسيدن به دماى عملياتى در يك مدت زمان معقول و مناسب را برخوردار باشد، اين كار وقتى انجام  ميگيرد كه استخر بعد از عمليات نگهدارى يا به دليل غيرقابل كنترل شدن مواد جامد محلول در آب استخر، دوباره به طور كامل پر شده باشد.واحدهاى %100 هواى خارج  در جاهايی كه نقطه شبنم هواى خارج به اندازه كافى پايين باشد، از محبوبيت بيشترى برخوردار خواهند بود.

اين واحدها ً معمولا از ادوات بازياب گرما ازقبيل لوله هاى حرارتى به عبارت دیگر  مبدل هاى  حرارتى هوا به هوا بين هواى اگزاست و هواى تازه خارج بهره ميبرند. حفظ رطوبت هوا در  زمانی که وقتى دماى نقطه شبنم هواى خارج بالاى 60 تا 65 درجه فارنهايت باشد سطوح مطلوب ميسر نبوده و به رطوبت گيرهاى استخر كمكى نياز خواهد بود.

حفظ دماى هوا در سطوح مطلوب وقتى دماى هواى خارج بالاتر از 75 درجه فارنهايت  باشد، نيز ممكن نخواهد بود كه در اين موارد بايد از  يك  نوع كويل سرمايشى كمكى بهره گرفت. همچنين  کمکی براى شرايط زمستانى به گرمايش  نياز خواهد بود.

ميتوان براى بازيابى انرژي زا از هواى اگزاست به هواى رفت از ادوات بازياب گرماى هوا به هوا استفاده نمود كه بدين ترتيب اندازه وسايل گرمايش کمكى كاهش مى يابد.

گفتن این نکته خالی از لطف نیست  طراح هنگام منظور كردن اين ادوات بايد از مشكلات تحمیل شده  ناشى از بار رطوبتى بالاى هواى اگزاست آگاهی داشته باشد.
در دماهاى پايين اگر وسيله بازياب گرما از راندمان بالايى برخوردار باشد،هواى خارج ممكن است در سمت اگزاست مبدل حرارتى چگالش رطوبت و انجماد رخ بدهد.

اما در صورتی که راندمان وسيله بازياب گرما زياد نباشد،در اينصورت منافع آن هم كمتر بوده و به گرمايش كمكى بسیار زیادی نياز خواهد بود. به دلیل اینکه نيازى به افزايش رطوبت در هواى ورودى وجود ندارد،از چرخه هاى آنتالپى در استخرهاى سرپوشيده استفاده نمى شود.

اساسا براى زدايش بار رطوبتى رطوبت گيرهاى استخر سرپوشيده انتخاب مى شوند. نرخ هاى مقتضيات هواى خارج و چرخش هوا  بايد تا حدى مدنظر باشند. طراح برای انتخاب تجهیزات مناسب از  برنامه هاى كامپيوترى که سازندگان رطوبتگير طراحی می کنند کمک می گیرند.

بارهاى سرمايى محسوس بالقوه ناشى از شيشه هاى روبه جنوب يا به عبارتی دیگر نورگيرهاى گسترده نيز بايد مورد توجه قرار گيرند.البته لحاظ كردن اين بارها ممكن است موجب شود كه اندازه تجهيزات رطوبت گيرهاى استخر بزرگتر از حد شود. مقدار واقعى رطوبت هوا حتى با كاركرد تجهيزات رطوبتگير در فضاهاى استخر مرطوب،خيلى سريع تغيير نمى كند.

براى حفظ دماى نقطه شبنم مناسب و نه رطوبت نسبى اين بسيار مهم است كه سيستم كنترل رطوبت گيرهاى استخر كار كند.

البته ممکن است كاربران ندانند كه نقطه شبنم را  بايد بر چه دمايى تنظيم كنند،
بنابراين سيستم كنترل بايد از اين قابليت برخوردار باشدكه دماى اسمى فضا و نقطه تنظيم رطوبت نسبى در داخل خود به دماى نقطه شبنم تبديل كند.

امیدواریم که با خواندن مطالب بالا به اهمیت رطوبت گيرهاى استخر پی برده باشید و لازم است که رطوبت گيرهاى استخر را به افراد حرفه ای،کاردان و باتجربه بسپارید.تیم فنی و مهندسی ما با ارائه بهترین قیمت و مناسب ترین قیمت با کادری مجرب و دوره دیده آماده خدمات رسانی به کارفرمایان محترم بوده که می توانید با شماره ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳ جهت درخواست افراد متخصص تماس حاصل فرمائید.

همچنین تیم فنی و مهندسی سایت کارا پمپ به صورت حضوری یا تلفنی به شما در خصوص رطوبت گيرهاى استخر مشاوره رایگان میدهد.

کارشناسان و مختصصان حرفه ای،کاردان و باتجربه  سایت کارا پمپ تمام تلاش خود را کرده تا رضایت شما را جلب کرده و خدمات شما از جمله نصب رطوبت گيرهاى استخر را به صورت حرفه ای  انجام بدهند استفاده از خدمات و کارشناسان حرفه ای برای شما مقرون به صرفه بوده و از لحاظ ماندگاری  و حفظ سلامت خدمات برای شما مفید واقع می شود.

تیم فنی و حرفه ای سایت کارا پمپ تمام تلاش خود را کرده تا رطوبت گیرهای انواع استخرهای شما را با بالاترین کیفیت ممکن انجام داده و رضایت شما مشتریان عزیز و گرامی را جلب کرده.لازم به ذکر است که کارشناسان و متخصصان تیم فنی و مهندسی کاراپمپ در این خصوص آگاهی ها و دانش  لازم در این زمینه  را کسب کرده و دارای تجربه کافی و لازم در این زمینه می باشند.

پمپ آب

یکی از قطعات مورد نیاز و ضروری استخر که در اکثر استخرها استفاده می‌شود، پمپ آب است که وظیفه  پمپ آب بدین شرح است:

1-چرخش و انتقال آب به استخر

2-پمپ‌ها در تصفیه آب به سایر تجهیزات مرتبط کمک می‌کنند.

این فرآیند به این صورت انجام می‌شود که پمپ آب استخر را به درون لوله‌ها کشیده و با استفاده از فیلترهایی که درون لوله‌ها قرار گرفته است، آب را تصفیه کرده و آن را دوباره به درون استخر بر می‌گرداند. این کار برای تمیزی آب استخر و رضایت شناگران انجام می‌شود.

پمپاژ آب استخر

پمپاژ آب استخر يكي از پركاربردترين دستگاه ها در تاسيسات است، پمپ هاهستند كه وظيفه آنها جابجايي و انتقال آب را دارا می باشند.

پمپ هاى سانتريفوژ که نام دیگر آنها  گريز از مركز  می باشد در دو نوع  در بازار موجود می باشد که شامل موارد زیر می باشد.

  • يك طبقه
  • چند طبقه

پمپ های سانتريفوژ يك طبقه از نوع پمپ هاي مورد استفاده در استخرها  بوده و ظرفيت آن بايد به گونه اي باشد كه حداقل 3 بار در شبانه روز آب كل استخر را سيركوله  كند.

پمپ هاى خطى از ديگر پمپ هايى كه در سيستم سيركولاسيون موتورخانه استخر از آن استفاده میشود كه براى گردش آب تصفيه جكوزى معمولا  از پمپ های خطی  استفاده مىشود.
در يك استخر در قسمت هاى زير احتیاج به پمپ مى باشد:
• پمپ سيركولاسيون آب تصفيه ستخر
• پمپ سيركولاسيون آب تصفيه جكوزى
• پمپ سيركولاسيون آب گرمايش سيستم
• پمپ هاى جت جكوزى
انتخاب  پمپاژ آب استخر  بر اساس نوع استخر و نرخ تغيير آب در آنها انجام مى شوند.

در اينجا به زمان مورد نياز پمپ، براى تامين حجم آبى برابر با آب موجود در استخرها از طريق سيستم فيلتراسيون نرخ تغيير اطلاق میگردد.

تغيير، بر اساس  نرخ هاى توصيه شدهء  نوع استخر متفاوت میباشند.

1- محاسبه دبى عبورى از پمپ

از تقسيم حجم استخر بر تعداد ساعات عبور كل استخر از صافي ها دبي آب پمپ گردش كننده بين استخر و موتور خانه به دست مي آيد.از تقسيم حجم جكوزى برمدت زمان يك گردش كامل آب دبى پمپ جكوزى بدست مي آيد.

2- تعيين هد پمپ

بايد دانست كه درمورد محاسبه و تعيين هد پمپ تصفيه براي غلبه بر افت فشار سيستم  در مسير سيركولاسيون آب استخر در كجاها رخ می دهد.به وسیله  ادواتى همچون فيلترهاى شنى،موگيرهاومبدل هاى حرارتى افت اصلی به سيستم تحميل مى شوند.
سيستم لوله كشى استخر  از جمله موارد دیگری است كه موجب  افت فشار مى شود.مى توان افت فشار را  به صورت متر يا واحدى از طول از روى  هد پمپ ها  بدست آورد.

3- افت فشاردر فيلتر ها

نوع فيلتر استفاده شده در تصفيه استخر يكي از عوامل مهم است كه بيشترين افت فشار را سبب مي شود، به طوريكه افت فشار در فيلترهای شني تا 50 فوت  و در فيلترهاي دياتماتيك تا 100 فوت در محاسبه در نظر گرفته ميشود.

4- افت فشاردر مبدل حرارتى

افت فشار متفاوتى  بنا بر نوع مبدل اعم از مبدل هاى لوله اى يا صفحه اى به سيستم  تحميل مى شود.  افت فشار مبدل حرارتی در كاتالوگ شركت سازنده مبدل حرارتى بايد ذكر گردد.

5- افت فشاردر مسير لوله كشى

معمولا براى محاسبه افت فشار در شبكه لوله كشى تاسيسات از افت حدودى برابر با 2 الى 5 متر در 100 متر استفاده مى كنند.بدین صورت كه متراژ بزرگترين طول مسيرلوله كشى را در 2 الى 5 درصد ضرب كرده وارتفاع افت سيستم لوله كشى رامحاسبه مى كنند. در طراحى معمول 3 درصد عدد مناسبى مى باشد.

بايد دانست شيرآلات، اتصالات و ادوات به كار برده شده در مسير لوله كشى همچنین بار اضافه را براى افت فشار در سيستم لوله كشى بر مسير اعمال مى كنند كه براى محاسبه ى آنها به زمان زيادی نياز است.

6-برق مصرفى پمپ استخر

پمپاژ آب استخر  يك استخر معمولي 500 تا 2000 وات برق مصرف مي كند، معمولا 24 ساعت شبانه روز و تمام فصول، پمپاژ آب استخرهای مسكوني 4 ساعت از روز در زمستان و 24 ساعت شبانه روز در تابستان پمپاژ آب استخرهای عمومي تر كار مي كنند. اما معمولا بين 6 تا 12 ساعت در تابستان پمپ را به همراه يك كنترل كننده  الكتريكي براي صرفه جويي در مصرف برق كاربران روشن مي كنند.

7- انتخاب پمپ

در هنگام انتخاب سيستم پمپاژ آب استخر معمولا 2 دستگاه يا بيشتر پمپ تعبيه مىشود تا يكي از آنها نقش رزرو داشته باشد.بعد از فهمیدن اين موضوع اقدام به انتخاب پمپ می کنیم و پس از انتخاب تعداد مورد نظر را در 2 ضرب مى كنيم.

8- نصب پمپ

در نصب پمپاژ آب استخر  بايد دقت كرد به گونه ای كه محفظه پمپاژ آب استخر در زير سطح تراز آب استخر قرار گرفته باشد  و پروانه آن كاملا در آب غوطه ور شود.همچنين محل استقرار پمپاژ آب استخر حتي الامكان نزديك استخر بوده و برای اینکه الياف پارچه و مو در فرآيند پمپاژ اختلال ايجاد نكنند باید در قسمت مكش آن به غير از صافي اصلي پمپ دستگاه موگير نيز نصب شود.

9- سيستم تخليه استخر

قبل  از اين ديديم كه آب استخر براى از بين بردن ذرات و آلودگى ها نياز به گردش در فيلتر دارد. در فيلتر از طريق 2 لوله اصلى تخليه در زير استخر  در طى عمليات عادى آب جريان دارد و خروجى كف آبروها در لبه هاى كناره و روى استخر قرار دارد.لوله تخليه اصلى به طور معمول در پايينترين نقطه استخر قرار دارد تا كل آب استخر به آن قسمت وارد شود.

از طريق اين خروجى  بيشترين كثيفى ها و ذرات جامد  تخليه مى شوند.جريان ضد گردابى معمولا  براى گرفتن مو و آشغال لوله هاى تخليه کاربرد دارند.

در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که نصب،سرویس و تعمیر انواع پمپاژ های استخر خود را در هر منطقه ای در تهران،کرج،طالقان و سایر نقاط با اطمینان خاطر و آسوده به تیم فنی و مهندسی کاراپمپ بسپارید.هدف تیم فنی و مهندسی کاراپمپ ارائه خدمات حرفه ای فنی و مهندسی با بالاترین کیفیت ممکن و با قیمتی مقرون به صرفه می باشد.کارشناسان و مختصصان سایت کاراپمپ در این زمینه به اندازه آگاهی های لازم را کسب کرده اند و همچنین دارای تجربه کافی در این خصوص می باشند که در این صورت شما می توانید با خیالی آسوده انواع خدمات فنی شما را در خصوص استحر به نحوه احسنت انجام داده و رضایت شما را جلب کرده و همچنین می توانید از مشاوره رایگان حضوری و تلفنی مجموعه سایت کاراپمپ بهره ببرید.همچنین سایت کاراپمپ می تواند نصب،تعمیر و سرویس انواع چیلر های شما را با بالاترین کیفیت ممکن انجام داده و رضایت شما را در این خصوص نیز جلب کرده اعتبار سایت کاراپمپ رضایت شما مشتریان عزیز و گرامی می باشد.

از اینکه وقت می گذارید و مقالات ما را مطالعه می کنید امیدواریم که مطالب گفته شده در این مقاله برای شما تا این قسمت مفید واقع شده باشد.

فیلتر شنی

فیلترشنی یکی دیگر از قطعات مورد نیاز و ضروری استخر که بسیار کاربردی است و در هر استخری استفاده می‌شود. این نوع فیلتر انواع گوناگونی دارد که قدرت فیلترسیون مختلفی دارند. فیلترهای شنی برای زلال و شفاف کردن آب، درون استخر استفاده می‌شوند. معمولا در استخرهای خصوصی که کف استخر طرح و یا نقشی کار شده است، بیشتر از این فیلترها استفاده می‌شود تا کف استخر کاملا شفاف و واضح دیده شود.

به صورت کلی این نوع از  فیلتر ها دارای بخشی می باشد  که شامل  شن و سیلیس است که مانع عبور انواع آلودگی ها میشود.

در این بخش فقط آب رد می شود و    آب از طریق فیلترهای شنی همانند فیلتر شنی و تحت فشار باعث تصفیه و شفاف سازی  می شود.

نحوه  کارکرد  دستگاه های فیلترشنی  زیاد پیچیده نیست و در سه مرحله انجام میشود که عبارتند از:

1-آب از یک طرف وارد فیلتر می شود.

2- از فیلترهای داخلی عبور کرده و آلودگی و ذرات آن گرفته می شود.

3-در نهایت آب خالص از طرف دیگر آن خارج می شود.

بعد از مدتی شن های داخل دستگاه کثیف شده و عمل تصفیه دچار اختلال میشود و  در این مواقع باید به سراغ عمل بکواش که نام دیگر آن شست و شوی فیلتر شنی استخر  بروید.

در زمان بکواش مراحل کاملا مخالف عمل تصفیه آب انجام می شود و در این مرحله آب از پایین وارد و از بالا خارج می شوند.

کاربردهای فیلتر شنی استخر

در  مقاله همه چیز درباره فیلتر شنی استخر سعی می کنیم تا به همه سوالات شما در خصوص فیلتر شنی پاسخ بدهیم.حال که شما با یک تعریف کلی از  این دستگاه آشنا شدید، بهتر است که با کاربردها و مصارف آن نیز آشنا شوید. این کاربردها شامل موارد زیر است:

  • تصفیه کردن آب خام، منبع چاه یا رودخانه
  • تصفیه آب استخر پرورش ماهی
  • پیش تصفیه کردن آب واحدهای تکمیلی مانند آب برج خنک کننده، آب شرب و نیروگاه ها
  • شفاف سازی آب استخرها

اجزا و تجهیزات فیلترشنی استخر

فیلتر شنی هر چقدر اصلی و با کیفیت ساخته شود باعث از بین بردن ذرات جامد و املاح معلق در آب می شود. در ضمن در صورتی که به صورت صحیح عمل کند، دستگاه فیلترشنی استخر  افت فشار کمی را ایجاد می کند و با حداقل افت فشار اقدام به تصفیه آب می کند. این دستگاه تصفیه آب برای استخر دارای اجزای خاص و منحصر به فرد خود است، که این قطعات شامل موارد زیر است:

  • لوله ها
  • شیرآلات و اتصالات برای آب های ورودی و خروجی
  • شیر هواگیر
  • فشار سنج
  • شیر دستی، اتومات و نیمه اتومات برای شستشوهای معکوس
  • دریچه های بازدید برای دسترسی به داخل فیلتر

انواع مدل های فیلتر شنی استخر

در حالت کلی فیلتر های شنی استخر در براساس میزان فشار کاری و نحوه فیلتراسیون در در انواع گوناگونی ساخته و طراحی می شود.

از مزایای تمامی مدل های موجود فیلترهای شنی استخر این است که بدون اضافه کردن  هیچ ماده شیمیایی و تغییر ساختار آب موجب از بین بردن آلودگی ها می شود. اما مصرف انرژی بیشتر نسبت به بقیه فیلترها از جمله معایب این فیلترها می باشد که به آن می توان  اشاره کرد. در ادامه به بررسی انواع فیلترهای شنی استخر می پردازیم که عبارتند از:

  1. فیلتر شنی استخری کند
  2. فیلتر شنی استخری تند
  3. فیلترشنی استخر نرخ بالا

در ادامه مقاله همه چیز درباره فیلتر شنی استخر به توضیحات مختصری در خصوص انواع مدل های فیلترهای شنی ذکر شده می پردازیم.

فیلتر شنی استخر کند

فیلتر شنی استخر کند یکی از قدیمی ترین نمونه های فیلترهای شنی استخر می باشد.سطح سیلیس این نوع از فیلتر شنی استخر  در مجاورت با هوای آزاد است و آب را از خود عبور می دهد و عبور آب بدون فشار و به دلیل وزن آن است.از موارد مورد استفاده در مدل فیلتر شنی کند برای  تصفیه آب در حجم های بالا همانند تصفیه آب مصرفی یک شهر و پساب ها می باشد.

فیلتر شنی استخر تند

سیلیس در فیلتر شنی استخر تند درون مخزن بسته ای است و آب استخر یا جکوزی تحت فشار پمپ ازروی بستر سیلیسی عبور می کند. در این نوع معمولا از ۳ یا ۴ سایز سیلیس استفاده می شود.

فیلتر شنی استخر نرخ بالا

این مدل در واقع همان فیلتر شنی استخر تند است که میزان گذر آب به ازای هر متر مربع محاسبه می شود.

این نوع دانه های سیلیس بزرگ تر است که اجازه عبور آب با سرعت بالاتر و افت فشار کم تر می دهد.  از فیلتر شنی تحت فشار می توان در استخرهای با تعداد شناگر کم استفاده کرد.

از مزایای این نمونه می توان به به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قیمت پایین
  2. اشغال فضای کم
  3. حجم آب عبوری کمتر

جنس بدنه فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر در زمان گذشته  از جنس فلزی و ورق های گالوانیزه بود اما با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی فیلتر شنی استخر با بدنه پلی اتیلن و پلی پروپیلن به صنعت استخر سونا و جکوزی وارد شدند.

فیلتر هایی از جنس پلی استر تقویت شده یا فایبر گلاس بهترین نوع این فیلتر ها می باشند. فیلتر شنی فایبرگلاس از مقاومت بالایی در برابر مواد خورنده موجود در آب استخر و جکوزی همچون اسید، کلر، ازن و غیره برخوردار بوده و همچنین  فیلتر شنی فایبرگلاس در برابر اشعه UV و تغییرات آب و هوا نیز مقاوم است.

از جهت دیگر استفاده از فیلتر شنی استخری پلی استر در دمای بالای جکوزی فیلتر را دچار نشتی نمی کند و فیلتر شنی استخری پلی استر  در مقایسه با فیلتر های فلزی شدت جریان بیشتری از آنها عبور می کند و سطح فیلتراسیون بالاتری را نیز دارا می باشند بنابراین امروزه استفاده از فیلتر های شنی فلزی در سیستم فیلتراسیون استخرهای شنا و جکوزی اشتباهی بزرگ محسوب می شود.

نکات لازم برای نگهداری فیلتر شنی استخر

  • سبد اسکیمر، سبد استرینر و پروانه پمپ باید به صورت دوره ای بررسی شود تا انسداد و گرفتگی در مسیر آب به وجود نیابد به دلیل اینکه موجب افزایش فشار در فیلتر شنی استخر شده و تعداد دفعات بکواش افزایش می یابد.
  • بکواش روشی مناسب برای تمیز نمودن آلودگی های تجمع یافته در سیلیس فیلتر شنی استخر است اما این عملیات باعث می شود حجمی از سیلیس ها از شیر تخلیه فاضلاب از فیلتر خارج شود.
  • جهت تعمیر اجزای داخلی فیلتر شنی استخر ابتدا باید تمام سیلیس های موجود را از فیلتر خالی کنیم که بهترین روش استفاده از شیر تخلیه تعبیه شده در زیر فیلتر می باشد.
  • بدنه داخلی فیلتر شنی استخر  به مرور زمان آلوده می شود که برای شستشو آن بهتر است از پاک کننده ملایم استفاده گردد.
  • به کیفیت سیلیس های موجود در فیلتر شنی استخر توجه داشته باشید. مواد آلاینده موجود در آب به مرور روی بستر سیلیس قرار گرفته و راندمان فیلتراسیون را کاهش می دهند. با توجه به مقدار مواد آلوده کننده موجود در آب به طور متوسط هر 2 تا 4 سال یک مرتبه باید سیلیس فیلتر شنی تعویض گردد.
  • در صورت مشاهده سیلیس در کف استخر ابتدا مخزن فیلتر شنی استخر را به طور کامل تخلیه نموده و سپس آسیب دیدگی های موجود در فیلتر را بررسی کنید.
  • برای جلوگیری از یخ زدگی فیلتر شنی در استخر های رو باز بعد از انجام بک واش شیر فیلتر شنی را در حالت زمستانی باید قرار داد، در پوش شیر تخلیه را برداشته تا تمامی آب موجود در سیستم فیلتراسیون خارج شود و پس از آن  روی فیلتر را با پلاستیک بپوشانید.

فیلتر کارتریج

یکی دیگر از قطعات مورد نیاز و ضروری استخر فیلتر کارتریج می باشد.استفاده از این وسیله در هر استخری ضروری و واجب است و نقش بسیار مهمی در عملکرد استخر دارد. اگر آب استخر را در مدت کوتاهی عوض نکنید و یا شناگران زیادی در آن مشغول به شنا باشند، ذراتی در رو و زیر آب به وجود می‌آید که به سادگی قابل مشاهده هستند.

فیلتر کارتریج ذرات را جذب کرده و آب استخر را تمیز نگه می‌دارد. فیلتر کارتریج بر روی لوله‌های مکش استخر نصب می‌شود و با کمک آن‌ها ذرات را جذب می‌کند.

مبدل حرارتی

یکی دیگر از قطعات مورد نیاز و ضروری استخر فیلتر مبدل حرارتی می باشد.همانطور که از نام این وسیله پیداست، عملکرد آن تنظیم درجه حرارت آب از طریق انتقال حرارت است. مبدل حرارتی اغلب با هدف گرم کردن آب استخر شروع به کار می‌کند. این دستگاه دارای دو مدار است که عبارتند از:

1-یکی از مدارهای  مبدل حرارتی  وظیفه گرم کردن آب استخر را دارد.

2-یکی دیگر از مدارهای مبدل حرارتی  وظیفه کنترل حرارت بویلر را دارد.

این مبدل زمانی  شروع به کار می کند که آب استخر از دمای تعیین شده سردتر می‌شود.

سختی‌گیر آب

یکی دیگر از قطعات مورد نیاز و ضروری استخر سختی گیر آب می باشد.آب هر منطقه، شهر و استان با دیگر مکان‌ها فرق می‌کند و هر منطقه از سختی آب متفاوتی برخوردار است. همانطور که می‌دانید آب‌هایی که سختی زیادی دارند برای مصارف عمومی استفاده نمی‌شوند و برای مصرف موردنظر باید سختی آن‌ها گرفته شود. دستگاه سختی گیر آب  املاح اضافی آب را گرفته و سختی آب را به حد استاندارد و مطلوب برای مصارفی مثل شنا و آب‌تنی می‌رساند.

به طور کلی استفاده از سختی گیر آب چه در استخرهایی با سختی آب کم و چه در استخرهایی با سختی آب زیاد، مفید است، زیرا با دریافت رسوبات باعث بهبود عملکرد کلی دیگر تجهیزات استخر نیز می‌شود.

پمپ تزریق کلر

یکی دیگر از قطعات مورد نیاز و ضروری استخر پمپ تزریق کلر می باشد.به احتمال زیاد  با ضد عفونی کننده کلر آشنایی دارید  و قطعا این ماده را در زمان خوردن آب لوله کشی دیده‌اید. همه ما می‌دانیم که  برای تمیز کردن آب از کلر استفاده می‌شود. کلر در آب استخرها نیز مورد استفاده قرار می گیرد تا از کثیفی آب جلوگیری شود. کلر با استفاده از دستگاه پمپ تزریق کلر وارد استخر می‌شود و می‌توان گفت که مقدار آن بسیار زیاد است، به دلیل اینکه در استخرهای بزرگ و متوسط شناگران زیادی در طول روز وارد و خارج استخر می‌شوند.

تزریق کلر به استخر باعث از بین رفتن میکروب‌های میکروارگانیسم، جلبک‌های کف استخر، حشرات موجود در آب و هر نوع عامل بیماری زا می‌شود. قدرت این دستگاه بستگی به نوع آن و حجم کلی استخر شما دارد.

دستگاه اُزن زَن

یکی دیگر از قطعات مورد نیاز و ضروری استخر دستگاه ازن زن می باشد.یکی دیگر از تجهیزات ضدعفونی استخر دستگاه ازن زن است. این دستگاه جایگزین دستگاه پمپ تزریق کلر است و از آن نیز می‌توان در تمیز کردن استخر استفاده کرد.

استرینر

یکی دیگر از قطعات مورد نیاز و ضروری استخر استرینز می باشد.استرینز  همچنین نقش مهمی در استخرها دارد و اغلب در قسمت مکشی پمپ‌ها نصب می‌شود. نام دیگر این قطعه صافی یا موگیر استخر نیز می باشد که وظیفه آن بسیار مشابه به فیلتر است. این قطعه در مقیاس بزرگ‌تری از فیلتر کار می‌کند و اغلب خاک، مو، پلاستیک و فلزات کوچک و ریز را جمع‌آوری می‌کند.  قطعه استرینز  اغلب همراه با پمپ است و اگر نباشد، بهتر است آن را قبل از رسیدن آب به پمپ قرار دهید تا بیشتر آشغال‌های کف و روی استخر را بگیرد.

اسکیمر

یکی دیگر از قطعات مورد نیاز و ضروری استخر اسکیمر می باشد.  قطعه اسکیمر در اکثر استخرهای بزرگ و متوسط استفاده می‌شود. اسکیمرها بر روی ورودی‌های آب به استخر نصب می‌شوند و فشار آب را کنترل می‌کنند. اسکیمرها وظیفه جمع‌آوری آشغال‌هایی مانند برگ، مو، پلاستیک‌ها و موارد دیگر از روی سطح آب را دارند.

اسکیمر با به اصلاح دیگر  کف‌گیر یا یون های اکسید شده کلر آب که به صورت کف نمایان است ،اسکیمر در استخر به عنوان یک صافی و موگیر و آشغال گیرعمل می‌کند. به منظور حفظ خط لوله و فیلترهای تصفیه آب،  صافی اسکیمر یا سبد بایدهر روز چک شود البته بستگی به نوع مصرف هم دارد.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اسکمیر چیست؟ و در ادامه بخواهید بیشتر راجع به آن صحبت شود. اسکیمر در واقع  قطعه کاربردی در سیستم سیکل بسته مداربسته استخر شنا است که در بدنه استخر کار گذاشته میشود .

وظایف اسکیمر

حال ممکن است در ادامه مطالب این سوال به ذهنتان خطور کرده باشد که اسکیمر چه وظیفه ای دارد؟ که ما در ادامه به اختصار به توضیح این موضوع مهم خواهیم پرداخت تا شما بتوانید جواب سوال خود را بیابید.

وظیفه اسکیمر  جمع آوری مواد و ذرات روی سطح آب و انتقال آب سطحی به فیلتر تصفیه می باشد.

نصب اسکیمر

نصب اسکیمر در استخر از جمله موضوعات مهم و ضروری است که  لازم دانستیم راجع به آن بیشتر با شما صحبت کنیم.

حدود ۸۰ درصد از آلودگی های استخر مانند  چربی ها ، سموم ایجاد شده از مواد آرایشی ، ترشحات بدن شنا گران , غیره در عمق حدود ۵ سانتیمتری سطح استخر جمع  می شوند . حدود ۲۰ درصد از سایر آلودگی ها همانند  شوره سر پوست و لجن درقسمت عمیق استخر ته نشین میشوند .

بنابراین باید به همین نسبت اب استخر توسط پمپ به سیستم تصفیه هدایت شود بدین معنی است که  ۸۰ در صد از اسکیمر و ۲۰ در صد از کفشور بنابراین اهمیت اسکیمر و نحوه قرار گیری آن در استخر بسیار مهم و ضروری  است زیرا بخش بزرگ  آلودگی استخر باید از طریق اسکیمر به سیستم تصفیه انتقال داده شود

دو اندازه اسکیمر  بزرگ و کوچک در بازار وجود دارد ،بزرگ و کوچک برای هر ۲۵ متر مربع سطح استخر یک عدد اسکیمر کوچک  و هر ۵۰ متر مربع سطح استخر یک عدد اسکیمر بزرگ در نظر میگیرند در واقع در جکوزی اسکیمر کوچک در استخر از اسکیمر نصب میشود

اسکیمر باید مقابل ورودی اب پمپ تصفیه که نام دیگر آن فوت کن می باشد   قرار گیرد این ورودی باید حدود ۲۵ تا ۳۵ سانتیمتر ار وسط دهانه اسکیمر یا سطح تراز اب پایین تر قرار داده شود که در زمان ورود اب به استخر هیچ تلاطمی در سطح ان ایجاد نشده بصورت ارام الودگی های سطح استخر به اسکیمر هدایت شده تا توسط فیلتر شنی جذب گردد مکش پمپ تصفیه باید طریق شیری که در مسیر لوله اسکیمر و کفشور استخر قرار داده میشود تنظیم گردد

لوله های اسکیمر و کفشور باید به صورت مجزا  تا پمپ تصفیه اورده شده و بعد  از نصب شیر در مسیر هر کدام کلکتور شده به مکش پمپ نصب گردد تا مقدار مکش آب استخر از اسکیمر و کفشور جهت تصفیه قابل کنترل باشد.

برای آنکه نصب اسکیمر در استخر بتواند به خوبی عمل کند باید چند نکته رعایت شود،که عبارتند از:

1-نصب اسکیمر استخر باید طبق استاندارد و اصولی انجام گیرد.

2-باسطح استخر و شیب استخر تنظیم گردد

3-حتما باید سیکل گردش اب روی مداراسکیمر سوار و تنظیم باشد.

و همچنین در صورتی که در طراحی استخر از سیستم سرریز استفاده نگردد نصب اسکیمر در استخر ضروری در غیر اینصورت سیکل تصفیه کامل نمی گردد.

اجزای اسکیمر

اسکیمرها برای تمیز کردن سطح آب از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند. اجزای اسکیمر اسخر شامل موارد زیر است:

  • درب: درب اسکیمر مانع مکش قطعات بزرگ شناور به داخل سبد می‌شود.
  • فلت: فلت، روی دهانه ورودی اسکیمر قرار می‌گیرد و با آغاز مکش باز و پس از آن مجدد بسته خواهد شد. فلت از این طریق مانع ورود مجدد ذرات داخل سبد، به استخر می‌شود.
  • سبد: ذرات معلق پس از مکش به داخل سبد رانده می‌شوند.
  • اکولایزر: در صورت پایین آمدن آب از دهانه ورودی اسکیمر، اکولایزر مانع مکیدن هوا توسط اسکیمر می‌شود.

انواع اسکیمر استخر

دو نوع اسکیمر وجود دارد که عبارتند از :

  1. اسکیمرهای دیواری
  2.  شناور

اسکیمرهای دیواری

اسکیمرهای دیواری  در قسمت بالای دیواره استخرهای زیرزمینی نصب می‌شوند. نصف دهانه ورودی اسکیمرها باید توسط آب استخر پوشانده شود.

اسکیمرهای شناور 

اسکیمر های شناور در استخرهای روی زمین کاربرد دارند. اسکیمر شناور توسط شلنگ به قسمت تخلیه آب استخر نصب شده و برای مکش از پمپ تصفیه  استفاده می‌کند.  اسکیمرهای شناور در سطح آب به صورت شناور باقی می‌ماند.

اسکمیرهای شناور جدیدی تولید و عرضه شده‌اند که از باتری و انرژی خورشیدی به جای پمپ استفاده می‌کنند.

علاوه بر این  اسکیمرها در اندازه‌های مختلف و جنس پلاستیک فشرده ساخته می‌شوند که در برابر نور آفتاب و مواد شیمیایی مانند کلر مقاوم هستند.

جایگاه اسکیمر  در زمان ساخت استخرهای زیرزمینی بر روی دیواره‌ها در نظر گرفته می‌شود.هر استخر با توجه به وسعت می‌تواند یک یا چند اسکیمر داشته باشد.از اسکیمرهایی  که دارای یک گیره هستند در استخرهایی کوچکی که بر روی زمین راه‌اندازی می‌شوند استفاده میشود و این گیره روی لبه استخر جای داده می‌شود. همچنین این گیره قابلیت تنظیم با سطح آب استخر را دارد.

نحوه نگهداری اسکیمر

اسکیمرها سیستم پیچیده‌ای ندارند و تنها با تمیز کردن آن‌ها می‌توان باعث عملکرد درست آن‌ها شد و از این طریق موجب افزایش عمر سایر تجهیزات مورد استفاده در تصفیه آب شد.

تمیز کردن اسکیمر استخر کار سختی نیست با طی کردن مراحل زیر می‌توانید به سادگی اسکیمر را تمیز کنید.

1-در ابتدا پمپ استخر را خاموش کنید.
2-سپس با باز کردن درب اسکیمر، سبد را بیرون آورده و آن را با آب شست‌وشو دهید.
3-سبد را داخل اسکیمر قرار داده و درب آن را ببندید.
4-پمپ استخر را روشن کنید.
نکته دیگری که می‌تواند تاثیر زیادی در عملکرد اسکیمر داشته باشد،این است که سبد اسکیمر را  با پوشش نازک بپوشانید. شما می‌توانید سبد اسکیمر را با جوراب‌های نازک یا پارچه‌های ظریف برای جذب بهتر چربی و ذرات بپوشانید.

اسکیمر ها در استخرهای شخصی، حداقل یک‌بار در هفته و در استخرهای عمومی و روباز، چند بار در هفته نیاز به تمیز کردن دارند.

در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که نصب اسکیمر خود را به کارشناسان حرفه ای کاردان که در این زمینه تجربه دارند بسپارید.

گریل

یکی دیگر از قطعات مورد نیاز و ضروری استخر گریل می باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.از دیگر ابزار هایی که هنگام ساخت استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد گریل استخر می‌باشد. این ابزار نقش بسیار مهمی در تجهیزات استخر دارد و می‌تواند به‌ عنوان یک تصفیه ‌کننده شناخته شود. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که شیار هایی که دور استخر ساخته می‌شوند چه کاربردی دارد. این شیار ها در واقع ساخته شده‌اند تا از ورود هر گونه آب کثیف به داخل استخر جلوگیری کنند.

این شیار ها در واقع تلاش می‌کنند تا آبی که دور استخر وجود دارد در یک نقطه جمع شود در مرحله بعد گریل ها این آب را به قسمت تصفیه‌ خانه انتقال می‌دهند و بعد از تصفیه کامل، دستگاه پمپ تصفیه آن را دوباره به چرخه استخر بازمی‌گرداند. توجه کند که این‌ موضوع تاثیر بسیار زیادی در بهبود شرایط بهداشتی استخر دارد و استفاده از آن بسیار مهم و حیاتی می‌باشد.

پکیج و سیستم گرمایشی

از دیگر  قطعات مورد نیاز و ضروری استخر  که برای ساخت استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد از تجهیزات گرمایشی می‌باشد. توجه کنید که ممکن است استفاده از استخر با دمای معمولی آب باعث آسیب رسیدن به بدن شود. به ‌همین دلیل باید از تجهیزات گرمایشی استفاده شود تا بتوان به‌ طور کامل دمای آب را در یک نقطه حفظ کرد و از بالا و پایین شدن آن جلوگیری کرد.

معرفی انواع استخر

در واقع  انواع مختلفی  برای این مکان از جمله  تفریحی و ورزشی و درمانی دارا می باشد و می توان بر اساس معیار های مختلفی آنها را دسته بندی کرد.

در ادامه به بررسی انواعی از پرکاربرد ترین آنها پرداخته می شود.

استخر عمومی

استخر های عمومی دارای  قسمت های مختلفی می باشد.که می توان موارد بسیاری از جمله  بخش کودکان، آب گرم، سرپوشیده و سرباز را به عنوان نمونه نام برد. این نوع عموما زیر مجموعه ای از یک مرکز ورزشی می باشد و در صورت بهره مندی از عمق و وسعت بالا و کافی، سکوی شیرجه نیز تعبیه می شود.

استخر خصوصی

استخرهای خصوصی  به طور معمول خانگی بوده و نسبت به استخرهای عمومی ابعاد کوچکتری دارند و وهمانطور که از نام این استخر ها مشخص است  برای فرد یا افرادی خاص، به عنوان نمونه مهمانان یا اعضای یک خانواده، خصوصی سازی شده اند. بدان معنی است  که اجازه استفاده از آنها به عموم داده نمی شود و فقط در اختیار گروه خاصی بوده.

استخر اقیانوسی

موقعیت مکانی این نوع از استخر ها در شهر های ساحلی و در مجاورت اقیانوس ها قرار دارد.

تامین کننده آب استخر در طول ۲۴ ساعت جزر و مد آب می باشد. آب  اضافی لب ریز شده و از روی دیواره ها به دریا می ریزد.

استخر تمرینی

کاربرد استخرهای تمرینی در مسابقات و رقابت ها می باشد. به منظور برگزاری مسابقات ملی، بین المللی و یا شنای حرفه ای. از طریق استاندارد های تعیین شده توسط فدراسیون شنا انتخاب گزینه مناسب  صورت می گیرد.

این رقابت ها در تمامی فصول سال امکان برگزاری دارد.

به همین دلیل  استخرهای ساخته شده در خصوص استخر های تمرینی  باید سرپوشیده و مجهز به سیستم های گرمایشی باشند. در دو دهه اخیر این نوع استخر ها ساخته شده است. استخر های تمرینی دارای ابعادی در حدود ۲.۵*۵ متر بوده ایجاد جریان آب مصنوعی، برای تمرین شنا و انجام ورزش های آبی از اهداف ساخت این استخر می باشد.

استخرهای شیرجه

استخرهای شیرجه  زیر مجموعه ای از استخرهای تمرینی است و به طور مخصوص برای برگزاری مسابقات شیرجه در کنار مجموعه اصلی مورد استفاده قرار می گیرد.

استخر ویژه معلولین

در راستای استفاده افرادی با معلولیت های جسمانی  این نوع استخرها، با طراحی ای متفاوتی که دارد، ساخته شده است. در طراحی این نمونه از استخرها می بایست توجه نمود و حداقل و حداکثر عمق، مجموع ارتفاع پله ورودی به داخل آب و ارتفاع هر پله و پهنای هر پله  باید اندازه و سایز متفاوتی داشته باشد تا برای اینگونه افراد مناسب باشد.در ضمن می بایست در حاشیه پله ها دستگیره ای با ارتفاع مشخص نصب گردد.

استخر تفریحی و سرسره دار

این مدل  از استخر ها شامل انواعی از تجهیزات گوناگون تفریحی مانند سرسره است.این استخر ها به طور معمول در هتل ها و مراکز تفریحی عمومی ساخته شده و تنها هدف از ساخت آنها در خصوص سرگرمی می باشد.

بدین  جهت به غیر از عمق آب استاندارد های خاصی را شامل نمی شوداحداث آنها  در شکل های مختلف و با تجهیزات و لوازم تفریحی مختلف می باشد

 استخر واترپلو

 برای برگزای مسابقات رسمی و یا غیر رسمی واترپلو طراحی این نوع استخرها مناسب می باشد. این ورزش اغلب در استخرهای سرپوشیده انجام می شود وبرای بازی های المپیک و بازی های باشگاهی ابعاد آن  متفاوت می باشد و در ضمن این نکته قابل ذکر است که  این ابعاد برای ورزش بانوان متفاوت خواهد بود.

درجه حرارت آب مناسب در این نوع استخرها  می بایست حدود 25-27 درجه سلیوس باشد و نور مورد نیاز در مسابقات داخلی600lux و برای مسابقات جهانی و المپیک 1500lux در نظر گرفته شود.

استخر چند منظوره

ابعاد و اندازه این نوع استخرها به گونه ای  است که به روش های مختلف می توان از آنها استفاده نمود.

در این استخر علاوه بر برگزاری مسابقات رسمی امکان  انجام موارد زیر نیز امکانپذیز می باشد:

        آموزش واترپلو

       شیرجه از روی تخته شناور

        شنای تفریحی 

استخر حرکات موزون

یکی از ورزش های مفرح و پرطرفدار اجرای حرکات موزون در داخل آب  می باشد.

 این نوع استخرها تفاوت هایی با انواع دیگر دارند. که این تفاوت ها عبارتند از:

          عمق مشخص

         نصب پنجره های قابل رویت در زیر آب

         سیستم روشنایی مناسب

         برای برقراری ارتباط بین مربیان و شناگران امکان انتشار صوت در زیر آب می بایست در نظر گرفته شود.

استخر با کف متحرک

 استخرهای کف متحرک به دلیل اینکه استخرهای آموزشی، غواصی و معلولین در زمان های مشخصی استفاده می شود، ساخته شد تا موجب صرفه جویی  وکاهش هزینه ها شود.کف استخر می تواند  با استفاده از یک سیستم هیدرولیک  به حرکت در آید.

دارای سیستم خود تمیزکننده می باشد.

به طور معمول این نوع استخر ها چند منظوره بوده  ، نوع کاربری آن با تغییر ارتفاع کف استخر نیز تغییر می نماید.

 باید توجه داشت که این استخرها می بایست به درستی تعمیر و نگهداری شوند و به طور کلی، شرایط مناسبی برای استفاده داشته باشند. این کار را باید به یک تیم حرفه ای بسپارید.

استخر بیکران

در بستر کوه ، سواحل اقیانوس و دریا  استخر از نوع بیکران بوده و مرز مشخصی برای آن وجود ندارد.

طراحی آن به صورتی می باشد که معمولا مجرایی برای  جمع آوری آب سرریز در حاشیه آنها  تعبیه می شودکه آب جمع آوری شده توسط آن، مجدد به وسیله پمپ به استخر برمی گردد.

برای تصفیه و گرمایش آب  از دو روش استفاده می شود.

عملکرد آن همانند سیستم گردش آب در استخرهای معمولی  است و آب خروجی از آن پس از تصفیه و گرمایش، به وسیله پمپ  مجددا  به استخر برمی گردد.

به وسیله سرریزهای پیرامون استخر آب آلوده  جمع آوری شده و بعد از عبور از فیلتر، از طریق پمپ به استخر بر می گردد.

استخر غواصی

تمرینات، ابعاد، اندازه و تجهیزات خاصی به دلیل شرایط خاص  برای استخرهای غواصی وجود دارد.

برای این ورزش استخرهای شیرجه بسیار ایده آل می باشد.

استخرهای غواصی نیاز  به فضای خاص نگهداری و پرکردن کپسول های تنفسی دارند که شامل  موارد

زیر می باشد:

  1. کمپرسورخانه
  2. محل کپسول های خالی
  3. محل کپسول های آماده
  4. تجهیزات غواصی

کمپرسورخانه باید در داخل فضایی با عایق بندی کافی به علت سروصدای زیاد و رعایت ایمنی تعبیه شود. حدود ۱۵ متر مربع  فضای مورد نیاز این عملکرد  باید در نظر گرفته شود که با افزایش تعداد غواصان به ۴۵ متر مربع نیز می رسد.

استخر درمانی

خواص درمانی آب انکار ناپذیر بوده و از گذشته این موضوع مورد توجه بشر قرار گرفته است.

به طور کلی استفاده از آب در در راستای برطرف سازی مشکلات جسمانی و فیزیکی و بهبود سلامت بدن، آب درمانی نامیده می شود. و باید در حالات زیر باشد:

  • دماهای متنوع و یا حالات مایع
  • جامد یا بخار

استخرهایی که برای این استفاده ها ساخته شده اند، از نوع درمانی هستند.

 فواید آب درمانی در استخر عبارتند از:

  • کاهش استرس
  • بهبود جریان خون
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تقویت عضلات سطحی و عمقی
  • کاهش حساسیت بدن نسبت به درد
  • حفظ و افزایش دامنه حرکتی اندام ها
  • رفع محدودیت حرکتی و یا پيش‌گيری از آن
  • کاهش یا حذف دردهای مفصلی و گرفتگی های عضلانی
  • امکان انجام حرکات اصلاحی گوناگون برای اشخاص مختلف در هر سن و جنسیتی
  • پيش‌گيری از ایجاد انحراف در ستون فقرات و مشکلات ناشی از آن مثل دیسک کمر
  • بیماری های نورولوژیکی مثل دیستروفی عضلانی، فلج مغزی، اسکلروزیس چندگانه، بیماری پارکینسون

استخر های بتنی

یکی از محبوب ترین انواع استخر خانگی استخرهای بتنی می باشند با توجه به اینکه ساخت این استخرها در محل انجام می گیرد. در هنگام طراحی استخرهای بتنی، قابلیت سفارش  آنها را در اندازه و اشکال مختلف می باشد. این استخرها به علت دوام و طول عمر بالایی که دارند، طرفداران زیادی نیز خواهند داشت.

استخرهای وینیلی

استخرهایی که با آستر وینیل ساخته می شوند، قابلیت سفارش در هر اندازه و شکلی را دارند. معمولا باید هر پنج تا ده سال آسترهای وینیل تعویض شوند وینیل  ممکن است به دلیل اینکه که یک آستر نازک است توسط حیوانات، افتادن شاخه ها و … آسیب ببیند.

انواع استخرهای وینیلی

سه نوع مختلف از استخرهای آستر وینیل موجود می باشد.

  • یکی از آنها آستر وینیل دیوار فولادی است که بیشتر با پانل های گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ ساخته می شود.
  • یکنوع آن استخر پوشش دیواری پلیمری/کامپوزیت وینیل می باشد.
  • آخرین نوع استخر دیواری وینیل سیمانی می باشد.

 استخرهای دیواری فولادی و دیواری سیمانی از بین تمام استخرهای وینیل آستر، محبوب ترین هستند.بزرگترین و بهترین مزیت این نوع استخرها  این است که می توانید تقریبا هر شکل یا سبکی را با این دو ماده انجام دهید.این به این علت می باشد که فولاد از نظر ساختاری سالم است و می‌توان آن را به هر اندازه، شکل، ابعاد و فرم های متفاوت و مختلفی برش داد و قالب‌گیری کرد. می توان گفت که تقریبا هر چیزی که یک شخص برای ساخت استخر ایده آل  به دنبال آن باشد را می توان ایجاد کرد.  در مورد استخرهای سیمانی آستر وینیل نیز  می توان همین امر را بازگو کرد.

با برش یک آستر می توان آن را با هر شکل یا اندازه استخر متناسب کرد.

اینکه در نهایت خورده و اکسید شدن جز بزرگترین آسیب استخر دیواری وینیل دیواری فولادی محسوب می شود.

اگر در مناطقی زندگی می کنید که شامل دو شرایط زیر می باشد،معمولاً جنس مناسبی به شمار نمی رود. که این دو شرایط عبارتند از:

  • منطقه ای که سطح آب بالایی دارد.
  •  منطقه‌ای  که خاک شما آب را در خود نگه نمی دارد.

 به دلیل سیستم سنجاق یا قفل شدن چندین پنل در کنار هم استخر پلیمریی یا به عبارت دیگر کامپوزیت محدودتر است.اگرچه در نتیجه مواد تشکیل دهنده آن در مقایسه با استخر وینیل دیواری فولادی طول عمر بالایی دارد،اما این امر محدودیت بیشتری را از نظر ساختاری سالم ایجاد می کند.

انواع استخرهای وینیلی

استخر فایبرگلاس یک تکه می باشد.آنها در یک محیط کنترل شده در داخل یک کارخانه ساخته می شوند و سپسبه خانه خریدار ارسال می شوند. ممکن است دیده باشید که یک استخر  چگونه در کنار جاده حمل می شود و بعد از آن برای کاربر نهایی ارسال می شود.

که این امر در دو مرحله انجام می شود که این دو مرحله به ترتیب عبارتند از:

  1. حفر یک سوراخ جدید
  2. سپس (حداقل در تئوری) استخر را با دقت بالا می برند و در زمین قرار می دهند.

همانطور هر استخر فایبرگلاس یک تکه است که در ابتدای مطالب این موضوع ذکر شد، و عرضه آن به صورت استاندارد با نیمکت‌های داخلی و در برخی موارد عرشه‌های آفتاب می باشد.

نصب سریعتر این استخرها یکی از  بزرگترین مزیت داشتن استخر فایبرگلاس محسوب می شود.

معمولاً هزینه های نگهداری طولانی مدت آنها بسیار پایین واندک می باشد.

این نوع استخرها از لحاظ قیمت میانه بوده،اگر چه  اغلب به عنوان ارزان ترین انواع استخر  از نظر مصرف کننده در نظر گرفته می شوند.

با مطالب بالا بدین نتیجه می رسیم که آنها به اندازه یک استخر بتنی گران قیمت نبوده، اما قیمت آنها از هم نوعان روکش وینیل بیشتر وگرانتر می باشد.

اندازه و شکل آنها برزگترین عیب واشکال آنها محسوب می شود.

همچنین از دیگر معایب آنها می توان به عدم توانایی در سفارشی سازی آن و همچنین تنوع آن اشاره کرد.

در حالت کلی برای استخر های غواصی نمی شود از آنها استفاده کرد و همچنین  به علت احتیاج به حمل و نقل یک تکه نمی توانند به حالت و شکل  “T” یا “L” باشند.

برای فضای داخلی آنها همچنین محدودیت رنگی وجود دارد که این محدوده برای تولید کنندگان در اغلب موارد شش رنگ می باشد.

در این قسمت با انواع استخرهای وینیلی و توضیح هر یک از آنها آشنا شدید.هدف تیم ما جلب رضایت شما مشتریان  عزیز و گرامی می باشد.

انواع مدل های متفاوت استخر خانگی

حال می خواهیم انواع مدل های استخر خانگی را مورد بررسی قرار دهیم. باید به متراژ فضایی که در اختیار دارید هنگام انتخاب شکل های متفاوت برای ساخت استخر توجه کنید؛ همچنین هر چه بودجه ای که در اختیار دارید بیشتر باشد، می توانید استخر دلخواهتان را طراحی کنید.

استخر مستطیلی

اکثر افراد ترجیح می‌دهند که شکل ساده و کلاسیک مستطیلی را انتخاب کنند تا از حداکثر فضای موجود خود استفاده کنند.هم‌چنین این انتخاب ساده باعث می‌شود از هزینه‌های ساخت کاسته شود.در ضمن  استخر مستطیلی برای شنا نیز مناسب‌تر و ایده آل تر می باشد.به طور کلی می‌توان گفت استخر مستطیلی هنگامی که فضای محدودی در اختیار دارید بهترین انتخاب ممکن می باشد.

برای اینکه  استخر های مستطیلی جلوه‌ی جذاب‌تری به خود بگیرد می‌توانید از مبلمان برای اطراف این نوع استخر استفاده کنید.

استخر دایره‌ای

استخرهای منحنی شکل به صورت دایره، نیم‌دایره یا بیضی نیز همیشه گزینه‌های جذابی برای انتخاب و طراحی و ساخت استخر خانگی هستند.این نوع استخر ظاهری جدا از حالت سنتی و کلاسیکی که  دارد متناسب با فضایی که در اختیار دارید می‌تواند حالتی چشم‌نواز  و جذاب به خود گیرد.برای تزئین فضای دور این نوع استخر  می‌توانید از گیاهان و بوته‌های کم ارتفاع استفاده کنید.

مصالح استخر

انتخاب مصالح برای این سیستم در زمان اجرای لوله کشی استخر باید طبق استاندارد و شرایط شیمیایی و فیزیکی آب استخر جکوزی نگهداری بهتر آن خواهد شد.

اگر مصالح درست انتخاب نشود حتی همه این استانداردها نیز رعایت گردد آب استخرھا کلر دارند و این آب بسیار برای استخر مخرب خواهد بود.

البته تجزیه شدن مصالح و تجهیزات استخرها زمانی که استاندارد و کیفیت آب را رعایت نمیکنند چندین برابر خواهد بود.

به طور مثال اگر میزان پ هاش استخر، کم یا زیاد شود خورندگی و رسوب در انها بالا میرود و انکه سختی نیز باعث تشکیل رسوب میشود و این‌ھا بر شفافیت آب و در تخریب استخر نیز تاثیر دارد.

 انواع استخر بر اساس کاربری و طراحی

 از نظر نوع مصالح انواع استخر را با هم بررسی می کنیم.

استخرها در  دو حالت کلی ساخته و نصب  می شوند که عبارتند از:

  •  داخل زمین
  •  روی سطح زمین 

همچنین از یک منظر دیگر می توان استخرها را به دو گروه تقسیم کرد.که این دو گروه عبارتند از:

  • سرپوشیده 
  • سرباز 

اما این موضوع را در نظر بگیرید که  استخرها از نظر نوع طراحی و کاربری نیز به چند گروه مختلف و گوناگون تقسیم می شوند.

 استخر بی نهایت (Infinity Pool)

نام استخرهای بدون لبه را نیز  استخر بی نهایت می گویند که از نظر جلوه ظاهری نمای شگفت انگیزی دارند.آب  در این نوع استخر ها  از لبه آن ها سرازیر شده و به گودال مخفی که در زیر دیواره آن ها تعبیه و جایگذاری شده منتقل می شود.از آن جا مجددا  آب به درون استخر برگردانده می شود.استخرهای بی نهایت معمولا در خانه های ویلایی که مشرف به باغ ها، دریاها، کوه ها و سایر مناظر طبیعی هستند،  گزینه ای فوق العاده اند.

استخر کلاسیک (Classic Pool)

استخر کلاسیک از جمله دیگر انواع استخر ها که به عنوان رایج ترین مدل طراحی نیز به شمار می روند را می توان نام برد.

این استخرها به طور معمول به شکل مستطیلی تولید می شوند.

با وجود اینکه این استخرها سابقه طولانی دارند؛ اما تاکنون از رونق و مد نیفتاده اند.

استخرهای مستطیلی گزینه ای مناسب و ایده آل برای تمرین شنا به حساب می آیند.

مدل های خاص و منحصر به فردی  از این استخرها هستند که طولشان به طور معمول بیش از 10 برابر عرض آن هاست.

این استخرها با نام استخر لپ (Lap) شناخته و تعریف می شوند.

در واقع مشابه  لاین های استخر مسابقات رسمی طراحی می شوند.

استخر اسپول (Spool)

اسپول نام نوع خاصی از انواع استخر ها است که در واقع در ایران با نام استخر آب گرم شناخته می شود.در این استخرها از آب گرم یا ولرم استفاده می شود که به طور معمول برای تفریح یا شنا کردن مورد استفاده قرار نمی گیرد.

بلکه افراد برای کاربردهایی از جمله  درمانی و آرامش بخش از آن ها استفاده می کنند.معمولا در ساخت این استخرها جت های ماساژور به تعداد زیادی استفاده می شود.به این ترتیب کاربردهای درمانی این استخرها به شدت افزایش پیدا می کند.

انواع استخر از نظر مواد شیمیایی ضدعفونی کننده

بهتر است  که یک دسته بندی دیگر از انواع استخر را که معمولا کمتر مورد توجه قرار می گیرد، در این جا بیان کنیم.

معمولا  از کلر برای ضد عفونی کردن آب استخرها استفاده می شود.

البته باید توجه داشته باشید که می توان از نمک نیز برای ضدعفونی کردن آب استخرها استفاده کرد.

این دسته از استخرها اصطلاحا با نام استخر آب شور (Saltwater Pool) نیز شناخته و تعریف می شوند.

مزیت این استخر ها این است که در این استخرها خبری از بوی نامطبوع کلر که در سطح استخرهای معمولی به مشام می رسد، نیست.

همچنین هیچ گونه اثر مخرب نیز در خصوص  تحریک چشم و پوست را نیز ندارند.

هزینه ضد عفونی کردن آب استخر با نمک در مقایسه با کلر کمتر می باشد.

استخر کودکان

بسیاری از طراحان استخر در حین ساخت استخر، استخر کودکان را در داخل ساختمان طراحی می کنند تا کودکان بتوانند در استخر خود شنا کنند. برای تعداد بسیار زیادی از والدینی که به استخر مراجعه می کنند  یکی از اصلیترین دغدغه های آنها رسیدگی به فرزندانشان می باشد که با ساخت استخر کودک این مسئله حل می شود.

اکثر استخرهای عمومی امکانات بیشتری را در رابطه با استخر طراحی می کنند تا شرایط شنا را برای همه راحت تر کنند. در واقع هیچ استخر عمومی استخر کودک ندارد. بنابراین باید در یکی از انواع استخرهای عمومی که دارای استخر کودکان هستند، شنا را انتخاب کنید.

باید مطمئن باشید همانطور که به توصیه های کلی و روش های کلی نگهداری استخر توجه می کنید، باید به نگهداری و رعایت استخر کودک نیز توجه کنید. استخرهای کودکان عمق کمی دارند اما باید بدانید که برای کودک تا 3 سال بسیار عمیق است و باید به تنهایی با کودک وارد استخر شوید.

به طور کلی اگر قصد دارید برای فرزندان خود استخر بسازید، باید نکات مهمی را برای ساخت استخر مناسب در نظر بگیرید. برخی از مهم ترین و مهم ترین ویژگی ها و ویژگی های استخر برای کودکان در زیر شرح داده شده است.

ویژگی های استخر کودک

زمانی که قصد دارید استخر کودک تهیه کنید، باید در مورد استخر مورد نظر خود اطلاعات زیادی کسب کنید و به ساخت استخر ادامه دهید. برخی از مهم ترین ویژگی هایی که این نوع استخر باید داشته باشد تا کودکان بتوانند با لذت در استخر شنا کنند عبارتند از:

به طور کلی باید بدانید که طول استخر پارویی از 4 تا 8 متر است که مساحت کوچکی از استخر عمومی به ساخت استخر پارویی اختصاص داده شده است. با این حال، باید بدانید که بیشتر استخرهای پارویی تا 4 متر طول دارند.

عمق استخرهای کودکان به یک متر می رسد که به بسیاری از کودکان امکان می دهد به راحتی در استخر شنا کنند. البته باید بدانید که کودکان زیر دو سال باید همراه والدین خود در این استخرها شنا کنند.

برای نصب وسایل مختلف شهربازی روی این استخر باید فضایی را برای آنها اختصاص دهید. به عنوان نمونه در صورتی که  هدف نصب سرسره آبی در این نوع  استخرها  را دارید باید استانداردهای نصب را به درستی بشناسید و فضایی را به نصب آن اختصاص دهید.

اگر قرار است استخر شلوغ شود، باید استخرهای کودکان را به بهترین نحو تمیز کنید. در واقع باید به خوبی بدانید که کودکان پوست حساسی دارند و بنابراین تمیز بودن آب استخر بسیار مهم است تا پوست کودکان آسیب نبیند.

یکی از نکات مهمی که در ساخت استخر کودک بسیار حائز اهمیت است، شناخت انواع استخر کودکان است. همانند دیگر استخرهایی که با استفاده از روش ها و راهکارهای مختلف طراحی شده اند، توجه داشته باشید که استخرهای کودکان باید با استفاده از روش های مختلف و با استفاده از استانداردهای مشخص طراحی شوند.

طرف دیگر استخرهای کودکان آب خنک است. آب گرم آنها نباید خیلی سرد باشد و خیلی گرم نباشد. بدن کودک هنگام قرار دادن در آب نباید احساس سردی یا گرما کند. اکثر صاحبان استخر با استاندارد استخرهای شنا کودکان آشنا هستند.

برای تمیز کردن این استخر نباید از مواد شیمیایی زیاد استفاده کنید. در واقع بچه ها بدن تمیزی دارند اما والدین باید اصول و بهداشت استخر را به بچه ها یاد بدهند تا آب استخر کثیف نشود. استانداردهای استخر کودکان

مزایای استخر کودکان

برخی از مهمترین مزایای استخر کودک عبارتند از:

مصرف برق و انرژی در این استخرها نسبت به دیگر استخرها بسیار کمتر است. به همین دلیل است که اکثر صاحبان استخر این نوع استخر را در کنار استخر خود طراحی می کنند.

بازسازی و تعمیر هزینه کمتری دارد و می توانید هر مشکلی را در کمترین زمان حل کنید.

هزینه ای که برای ساخت این استخر می پردازید به دلیل کوچک بودن استخر بسیار مناسب و هزینه زیادی است. شما می توانید این استخر را با قیمت مناسب بسازید.

نیازی به شستشوی آب این استخر با آب نیست و می توانید در کمترین زمان آن را تمیز کنید. برای خنک کردن آب و گرم کردن استخر به انرژی زیادی نیاز نیست.

کودکان در استخر به چه وسایلی نیاز دارند؟

فصل تابستان بهترین زمان برای یادگیری و شنا به خصوص برای کودکان است. در عین حال، بسیاری از والدین به دنبال بهترین درس ها هستند. در کنار بهترین مربی و استخر، به عنوان والدین باید تجهیزات لازم را برای فرزندان خود در استخر نیز تهیه کنید. این وسیله ضروری در آموزش شنا مفید است و از حوادث غیر منتظره جلوگیری می کند.

در ابتدای یادگیری همه بچه ها باید از این وسیله استفاده کنند اما بعداً که تجربه و مهارت بیشتری کسب کردند می توانند بدون آن شنا کنند. هنگام خرید این اجناس، کیفیت را در اولویت قرار دهید زیرا باید از جان کودکان در برابر هر گونه خطری مانند غرق شدن و غرق شدن محافظت کنید. در این مقاله مرکز شنا، اصول اولیه تجهیزات استخر برای کودکان را به شما آموزش می دهیم که خرید آن را آسان و ارزان می کند.

چرا کودکان برای شنا به تجهیزات ایمنی نیاز دارند؟

کودکان ماهیچه های نرم و قوی ندارند. علاوه بر این ارتفاع آنها کم است و محدودیت آن این است که به راحتی به کف استخر برسند. همچنین زمانی که اتفاقات مختلف رخ می دهد، بیشتر کودکان گیج می شوند و نمی توانند انتخاب درستی داشته باشند. بنابراین مسئولیت مراقبت از آنها بر عهده شماست.

از سوی دیگر نمی توان انکار کرد که والدین این فرصت را ندارند که همیشه در کنار فرزندان خود به خصوص در هنگام شنا باشند. به همین دلیل باید ضمانت های خاصی به آنها داده شود. آنها باید در ابتدای هر جلسه مطالعه یا تفریح ​​از این وسایل استفاده کنند.

تجهیزات شنا برای آموزش شنا به کودکان در مراکز شنا

تجهیزات ایمنی در تمرین شنا

بر اساس گزارش های CDC، بیش از 75 درصد از غرق شدگی ها و مرگ و میرهایی که در استخرهای شنا اتفاق می افتد به دلیل کمبود تجهیزات ایمنی است. این نباید شما را نگران کند زیرا احتمال این اتفاق با استفاده از ابزارهای امنیتی نزدیک به صفر است.

استخر شنا برای معلولان

ابزار و لوازم جانبی برای معلولین (معلولان جسمی) باید به گونه ای طراحی و ساخته شوند که

در هنگام ورود و خروج معلولان به استخر و سرویس های بهداشتی (سرویس بهداشتی، دوش) هیچ خطری وجود ندارد.

تهدید نکن تمامی سطوح باید عاری از لبه های تیز و امکان لغزش باشند

آنها وجود ندارند. کلیه ابزار، لوازم و تجهیزات موجود در استخر از قبیل: پارکینگ، اماکن

ترافیک، رمپ و گذرگاه، تاسیسات آب آشامیدنی، تلفن، سرویس های بهداشتی، علائم هشدار دهنده

ارائه دهندگان و مدیران و غیره باید الزامات و مقررات مندرج در قانون ملی ایران را رعایت کنند. 4576 و

سایر مقررات وضع شده توسط سازمان یا ارگانهای مربوطه. استخر معلولان اجباری است

موارد زیر را همراه با الزامات کلی این استاندارد رعایت کنید.

عمق آب

حداقل عمق آب استخر معلول 60 سانتی متر و حداکثر 150 سانتی متر است.

ورودی دریاچه

ورودی استخر برای معلولان جسمی حرکتی باید در کم عمق ترین قسمت استخر تعبیه شود. ارتفاع کل

پله ها برای ورود به استخر باید 450 میلی متر ارتفاع داشته باشند. از طرفی از آن استفاده کنید

همچنین از سطح شیبدار با بالابر یا شیب ملایم قابل قبول است

توجه – در جاهایی که از پله ها یا سطوح متحرک استفاده می شود، سطح زیرین طبقات یا پله ها.

حرکت دهنده باید دور از دسترس سایر شناگران باشد.

پله ها و نرده ها

آج یا ارتفاع هر پله نباید از 145 میلی متر بیشتر باشد و عرض آج هر پله باید 350 تا 450 میلی متر باشد.

بتوانید روی آن بنشینید. طول نردبان 800 میلی متر است.

باید طوری نصب شود که از ابتدا و انتهای پله 450 میلی متر بیرون بزند. یک حصار بلند

550 میلی متر باید برای کودکان استفاده شود حصار 150 میلی متری برای هدف دسترسی

برای افرادی که نمی توانند روی پله ها بایستند باید راه خروجی وجود داشته باشد.

ویلچر

در مواردی که فرد معلول باید با ویلچر به سالن شنا منتقل شود، ویلچر باید ایمن و قابل دسترس باشد.

در برابر آب مقاوم است. همچنین باید برای استفاده در استخر طراحی شود.

می تواند باشد.

سیستم تصفیه و گردش آب

زیرا گاهی افراد دارای معلولیت توانایی کنترل ادرار، فیلتراسیون و سیستم گردش خون را ندارند

باید هر 2 ساعت آب استخر را فیلتر کرده و به طور کامل به گردش درآورد. سیستم

تمام فیلتراسیون و گردش آب باید در عرض 24 ساعت انجام شود.

استخر با کف متحرک – الزامات اضافی

در استخرهایی که می توان کف استخر را توسط سیستم هیدرولیک بالا برد، از جمله

مجموعه باید کاملا ایمن و از نظر نگهداری و تعمیر باشد. استخرهای با طبقه

علاوه بر سایر الزامات عمومی این استاندارد، تلفن همراه باید شرایط زیر را برآورده کند.

ورودی آب

در این گونه استخرها باید سیستم آبپاش تعبیه شود تا این امکان فراهم شود

به طوری که کل استخر به طور خودکار تمیز می شود. 2 دو مجموعه کامل از زیر آب در ارتفاعات مختلف

باید در استخر قرار داده شود تا بتوان با تمام آب مخلوط مناسبی انجام داد

زمانی را ایجاد کنید که کف استخر پایین است یا زمانی که کف استخر بلند است.

حرکت در پایین استخر

حرکت کف استخر باید به گونه ای طراحی شود که کمترین مزاحمت یا مزاحمت را در حین راه رفتن ایجاد کند.

آب را به گونه ای ایجاد کنید که شرایط ایمن برای ورود، خروج و استحمام افراد دارای معلولیت فراهم شود. ارائه کرده است

نشانه های عمق

یک تابلو یا پانل دیجیتالی که عمق استخر را نشان می دهد که فقط توسط متصدی استخر قابل دسترسی است

باید در محوطه استخر قرار گیرد تا برای همه حمام کنندگان به وضوح دیده شود.

وجود داشت. این پانل باید عمق واقعی آب را همیشه نشان دهد. علامت هشدار با متن

جایی که نوشته شده «: شیرجه نزن» نیز باید تا آن ساعت در استخر حضور داشته باشد

کف استخر بلند شده و عمق آب کمتر از حداقل مورد نیاز برای غواصی است.

قرار داده شده.

تخته شیرجه

در شرایطی که کف استخر بالا رفته و عمق آب دیگر برای غواصی مناسب نیست، سوار شوید.

استخر شنا باید به طرف خود چرخیده و با وسیله مناسب پوشانده شود و به هیچ وجه از آن استفاده نشود.

به شناگران پیشنهاد نمی شود

سیستم تصفیه و گردش آب

فیلتر و سیستم جریان برگشتی باید بتواند هر 2 ساعت یکبار آب استخر را به طور کامل فیلتر کند.

و بچرخد، این سیستم باید این عمل را در روز و شب انجام دهد.

پلت فرم شروع

پلت فرم اولیه (در صورت نصب) باید با الزامات مرجع و سازمان مطابقت داشته باشد

طراحی و ساخته شده برای افراد دارای مشکلات جسمی. این سکوها در محل حداقل عمق آب نصب می شوند

صندلی ها باید 1.8 متر باشند. این پلتفرم ها فقط باید تحت نظارت استفاده شوند.

استخر شنا – الزامات اضافی برای واترپلو

علاوه بر الزامات عمومی استخر، یک استخر چوگان باید شرایط اضافی این بند را نیز داشته باشد.

برای مسابقات رسمی، المپیک و بین المللی مردان، طول زمین باید 30-20 متر و عرض آن 10-20 متر باشد.

 در مسابقات بانوان این ابعاد 25*20 متر است. به طور کلی عمق آب در هیچ نقطه ای نباید از 1.8 متر بیشتر شود

باید کوچکتر و ترجیحاً 2 متر عمق داشته باشد.

برای مسابقات داخل سالن و جلسات تمرین، حداقل سطح آب می تواند 20×8 متر باشد

در این صورت می توان عمق آب را تا 1.5 متر کاهش داد.

در این حوضچه ها دمای آب باید در محدوده 126± درجه سانتیگراد باشد. به نور نیاز دارد

استخر واترپلو 600 لوکس برای مسابقات داخلی و 1500 لوکس برای مسابقات جهانی و المپیک است.

استخر آموزشی برای خردسالان – الزامات اضافی

عمق استخرهای آموزشی برای کودکان خردسال باید حداقل 60 سانتی متر و حداکثر عمق 90 سانتی متر باشد.

و با عرض 7 متر و طول 13 تا 20 متر باید مطابق شکل 25 ساخته شود. برای ورود به این استخر از پله ها سوار شوید.

حداقل 7 تا 13 متر عرض، برای مبتدیان توصیه می شود. دو مسیر شنا در کنار استخر با علائم ایجاد کنید

راهنمای طبقه به طور موثر به پیشرفت روند آموزشی کمک می کند. حاشیه عرض را نیز تخمین بزنید

2 متر دور استخر با کف مناسب و ضد لغزش، فرصتی برای گرم کردن و تناسب اندام شناگران جوان

همچنین به آنها آموزش تئوری می دهد. علاوه بر این، لبه استخر قابل کنترل و نظارت است

15 مربی شنای خردسالان را در آب تسهیل می کنند.

استخر موج

به حوضچه ای اطلاق می شود که شکل و فرم خاصی دارد و از وسایل مولد موج استفاده می کند

آنها به طور مصنوعی ایجاد شده اند تا امواج باشند.

استخرهای موج الزامات اضافی هستند

استخرهای موج باید دارای طراحی و ساختاری باشد که عملکرد آن و همچنین استفاده از آن

برای کاربران بی ضرر و کاملاً بی ضرر است. استخر موج باید بهداشتی باشد

الزامات زیر را علاوه بر سایر الزامات عمومی این استاندارد رعایت کنید.

سیستم گردش آب

گردش آب و سیستم تصفیه آب باید بتواند تمام آب این استخر را حداقل 2 بار پمپاژ کند.

هر ساعت یکبار هم بزنید و فیلتر کنید. سیستم فیلتراسیون باید 24 ساعت شبانه روز کار کند

یک روز بدون وقفه کار کنید.

جریان آب

در اطراف استخر باید یک سیستم سرریز وجود داشته باشد تا آب سرریز شده را جمع آوری کند.

 این افتخار را می توان در مکان هایی که عمق آب کمتر از 60 سانتی متر است خارج کرد.

به برش سیستم مولد موج بروید

در استخرهای موج باید یک کلید در نزدیکی استخر و نزدیک ایستگاه نجات غریق قرار گیرد

که سیستم مولد امواج را می توان در صورت لزوم به سرعت توسط ناجیان غریق یا ناظران استخر خاموش کرد.

چگونه از استخر بی نهایت استفاده می کنید؟

استخر بی‌پایان، می‌توان به مواردی مانند آب درمانی (کمک و درمان توانبخشی)، انجام حرکات ورزشی شدید در آب، انجام حرکات ورزشی مفید در آب برای سلامتی اشاره کرد. همچنین وجود استخری که در هر لحظه قابل دسترسی است و فضای زیادی را اشغال نمی کند، استفاده از این سیستم را چند برابر می کند.

دستگاه موج استخر

دستگاه موج آب دارای 2 قسمت اصلی می باشد که قسمت اول نازل های جت آب و دمنده هوا که قسمت قابل مشاهده مولد امواج استخر بی نهایت می باشد و محل نصب این دستگاه جریان فشار آبی که تولید می کند در قسمت استخر دیواری قرار خواهد گرفت. قسمت دوم پروانه برقی است که در اتاق تجهیزات استخر نصب می شود. یک مولد امواج استخر شنا با ترکیبی از فشار هوا و جریان آب از طریق پمپ الکتریکی و جت های ورودی هوا تغذیه می شود و امواج آب دایره ای در جلوی مولد موج ایجاد می کند. در قسمت فوق، جزئیاتی در مورد قطعات مولد سیگنال استخر بی نهایت ارائه شده است. یک مولد امواج استخر را می توان در استخر بی نهایت نصب کرد

قیمت دستگاه موج استخر

قیمت ماشین موج شنا به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به انتخاب کاربر متفاوت است. از جمله عوامل موثر بر قیمت این دستگاه می توان به کیفیت الکتروموتور دستگاه انتخابی، نام تجاری و قدرت خروجی و همچنین روش خردایش خروجی اشاره کرد. برای خرید مولد امواج شنا روی لینک در فروشگاه اینترنتی Carapump کلیک کنید.

استخر بی نهایت و ویژگی ها

استخر بی پایان که به آن استخر بی پایان نیز می گویند در این قسمت استخر اندلس چیست؟ همچنین پاسخ داده شد که تمامی مزایای استخر روباز را در اختیار کاربران قرار می دهد. از آنجایی که بسیاری از افراد به استخرهای عمومی بزرگ و مراکز آب درمانی دسترسی ندارند، در استخرهای خانگی از سیستمی به نام استخر بی نهایت استفاده می شود. استخر بی نهایت دارای طراحی هوشمندانه ای است که می توان آن را در فضای محدود 10 تا 15 متر مربع ساخت. این استخرها دارای پمپ مخصوصی هستند که وظیفه آن ایجاد جریان معکوس آب در استخر و ایجاد امواج مصنوعی می باشد. در این سیستم فاصله پمپ و سیستم رهاسازی آب نزدیک است و پمپ و دیواره استخر در یک سطح قرار دارند و عملکرد بهتری حاصل می شود.

مزایای درمانی استخر بی نهایت

علاوه بر مزایای درمانی استخر بی نهایت برای ورزشکاران و شناگران، همه افراد می توانند از این استخرها برای ایجاد آرامش و تسکین درد عضلانی استفاده کنند. بزرگترین مزیت استخر بی نهایت در مقایسه با استخرهای سنتی عدم وجود سردرد ناشی از کلر موجود در آب است. مزایای استخر بی نهایت برای کمک به توانبخشی و درمان بسیار فراتر از بهبود عملکرد در یک ورزش خاص و افزایش استقامت است. از این استخر در مرکز درمانی می توان برای توانبخشی و ریکاوری عضلانی استفاده کرد حتی زمانی که ورزشکار آسیب دیده باشد، درمانگر می تواند تحرک را تقویت کند. کاهش درد و تورم و افزایش جریان خون در مناطق آسیب دیده. از جمله کاربردهای سیستم های استخر بی نهایت می توان به آب درمانی (کمک به توانبخشی و درمان)، انجام ورزش های آبی سنگین و ورزش های آبی مفید برای سلامتی اشاره کرد. همچنین استخری که در هر زمان قابل استفاده باشد و فضای زیادی را اشغال نکند، استفاده از این سیستم را چندین برابر می کند. بهبود عملکرد ویژه ورزش و تمرینات هدفمند از دیگر کاربردهای این استخرها است، چرا که مربیان می توانند به راحتی عناصر لازم تمرین را با ورزشکاران آموزش دهند و نقاط ضعف ورزشکاران را در این استخرها اصلاح کنند.

مزایای استخر بی نهایت در ورزش

استفاده نامحدود از استخر استفاده از استخر

مزایای استخر بی نهایت در ورزش، مربیان و مربیان می توانند هر ضربه و حرکتی را در آب ببینند. اگر یک ورزشکار باید روی فرم یا یک منطقه خاص کار کند، مربیان می توانند به آن منطقه نگاه کنند و تمرینات را بر اساس آن تنظیم کنند. تمرین هدفمند تاثیر ورزش را افزایش می دهد. دوربین‌های اطراف استخر بی‌نهایت بازخورد فوری را به مربیان ارائه می‌دهند، مربی می‌تواند هر حرکت و موقعیت ورزشکار را روی مانیتور کنار استخر ببیند و بلافاصله به مشکلات رسیدگی کند. فضای اختصاصی استخر جمع و جور و کوچک است، اما جریان آب فضای یادگیری بی پایانی را فراهم می کند. این یک فضای تمرینی بدون مانع یا ازدحام با سایر ورزشکاران و شناگران است. ورزشکاران به ندرت در مسابقه آب صاف را تجربه می کنند، بنابراین ترجیح می دهند در استخرهای سنتی شنا نکنند. آنها استخرهای بی نهایت را انتخاب می کنند زیرا این استخرها می توانند شرایط آب آزاد را فراهم کنند. این ورزشکاران از مقاومت فعلی خود برای تطبیق تمرینات شنا با نیازهای تمرینی خود استفاده می کنند. با نظارت بر عملکرد بعد از تمرین، مربی و ورزشکار می توانند با ضبط دوربین، عملکرد ورزشکار را بعد از تمرین با هم بررسی کنند و اطلاعات ثبت شده می تواند برای بهبود عملکرد و کاهش آسیب ها مفید باشد. نکته: یکی از ویژگی های Infinity Pool که بسیار مهم است این است که محدودیت سنی کاربر مهم نیست. استخر بی نهایت نه تنها برای ورزشکاران مناسب است. این یک انتخاب عالی برای کسانی است که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند. افراد در سنین و توانایی های مختلف می توانند با حداکثر ایمنی از آن استفاده کنند.

در مورد ساخت استخر بی نهایت توسط تیم فنی و مهندسی کاراپمپ توضیح می دهید؟

یک استخر بی نهایت رودخانه ای مانند جریان در استخر ایجاد می کند و با این سیستم می توانید مانند رودخانه شنا کنید و از شنا مانند رودخانه لذت ببرید. تیم فنی و مهندسی کاراپمپ دارای دانش فنی و تجربه گسترده ای در ساخت این نوع استخرها می باشد. برای مشاوره در این زمینه بر روی لینک موجود در این مقاله کلیک کرده و با مشاورین ما تماس بگیرید.

هزینه ساخت یک استخر موج چقدر است؟

هزینه ساخت استخر بی نهایت به عوامل مختلفی از جمله ابعاد استخر و کیفیت و نوع مصالح استفاده شده بستگی دارد. همچنین اگر می خواهید برآورد دقیقی از هزینه استخر بی نهایت خود داشته باشید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

استخر هوشمند چیست؟

Smart Pool دقیقاً همانطور که از نامش پیداست کار می کند. این استخر با استفاده از آخرین فناوری ها در زمینه اینترنت اشیا به شما این امکان را می دهد که به راحتی بسیاری از فرآیندها و تنظیمات استخر مانند نور و روشنایی، دما، تعادل مواد شیمیایی و … را از طریق گوشی هوشمند خود کنترل کنید.

مزایای هوشمندسازی استخر

هوش همیشه فواید زیادی به همراه دارد. این سیستم تمام تلاش خود را برای اطمینان از آسایش و راحتی افراد و همچنین کاهش مصرف انرژی انجام می دهد. بهتر است هوشمندسازی استخرها را بدانید، این نوع استخر سه مزیت اساسی دارد:

جلوگیری از خستگی افرادی که برای استراحت از استخر استفاده می کنند و نگهداری و نگهداری آن کاری سخت و طاقت فرسا است.

  • کاهش خطاها و حذف
  • کاهش هزینه های
  • خانه ای با استخر هوشمند
  • عدم وجود خطا

خطای انسانی خطای بسیار خطرناکی در استخر است. به عنوان مثال، هنگام ضد عفونی کردن استخر با مواد شیمیایی، ممکن است استانداردها به درستی رعایت نشود یا در نصب پمپ های استخر اشتباهاتی رخ دهد. هر یک از این اشتباهات می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

 

مواد شیمیایی باید در مقادیر مناسب به استخر تزریق شود تا سلامت انسان تضمین شود. ازن و کلر از جمله موادی هستند که در استخرها برای تضمین کیفیت آب مورد استفاده قرار می گیرند.

 

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام استفاده از استخر عمومی بوی کلر شما را اذیت کرده است. این بوی کلر به دلیل اشتباهات انسانی در افزودن کلر به آب است. در این حالت کلر بیش از حد معمول وارد آب می شود و مقداری از آن به صورت بخار کلر در جو استخر رها می شود. چنین شرایطی نه تنها به کاربر اجازه لذت کامل از استخر را نمی دهد، بلکه سلامت کاربر را نیز به خطر می اندازد.

 

به عنوان یکی دیگر از اشتباهات می توان عدم تعمیر موتورهای استخر را مثال زد. اکثر پاک کننده های استخر دانش لازم برای نگهداری موتورهای گران قیمت را ندارند. به همین دلیل در حین کار اشتباه می کنند و به دستگاه ها آسیب می رسانند. این دستگاه ها و موتورها بسیار گران هستند و در صورت بروز چنین مشکلاتی برای صاحب استخر بسیار گران تمام می شوند.

 

اینجاست که دانش منبع به عنوان یک راه حل عالی مطرح می شود. هنگام شنا در استخر، می توانید دکمه کنترل کننده استخر را فشار دهید و میزان کلر و ازن تزریقی به آن را کم یا زیاد کنید. همه اینها را می توان به راحتی و در مدت زمان کوتاهی انجام داد.

عملکرد سیستم هوشمند برای استخر

با استفاده از سیستم هوشمند تمامی پمپ ها، دیگ ها و فیلترهای موجود در استخر بدون کنترل دستی کنترل خواهند شد. این در حالی است که حتی در زمان غیبت ساکنان، سیستم تمام تجهیزات استخر را در حالت آماده به کار قرار می دهد یا آنها را خاموش می کند. به این ترتیب کاربر نگران کنترل و نظارت بر تجهیزات نخواهد بود و روستای خود را بدون مشکل ترک خواهد کرد. زیرا او می تواند همه چیز را از هر کجای دنیا کنترل کند.

یکی دیگر از گزینه های هوشمند سازی امکانات استخر موارد زیر است.

  • قابلیت کنترل دما
  • توانایی کنترل سطح آب
  • امکان کنترل مقدار محلول های آبی
  • قابلیت کنترل مواد افزودنی در آب استخر
  • PH آب را تنظیم کنید
  • فشار انژکتور را تنظیم کنید
  • وضعیت عمومی پمپ را کنترل کنید
  • کنترل تک تک پمپ های سیستم
  • گزارش تفصیلی عملکرد تجهیزات
  • ارائه مشکلات و خرابی ها برای کارکنان
  • قاب پونا
  • کنترل پوشش استخر
  • انجام تمام وظایف به صورت خودکار
  • ارائه گزارش به کارکنان مناسب
  • امکان نظارت بر وضعیت کلی تجهیزات
  • رنگ نور و دما یا فشار آب استخر را تنظیم کنید

گند زدایی و تصفیه آب استخر

اگرچه آب استخر ها  قابل شرب نیست، اما کیفیت آن باید مشابه استاندارد باشد

آب باید قابل آشامیدن باشد زیرا اگر آلوده باشد و به بدن انسان برسد یا به طور تصادفی خورده شود باعث این امر می شود.

این بیماری به افرادی که مواد ضدعفونی کننده فعال باقیمانده مانند کلر در آب خود دارند سرایت می کند

کافی نیست، باعث بیماری می شود.

علاوه بر باکتری های شاخص آلودگی مدفوع اشریشیا کلی، میکروارگانیسم های بیماری زا دیگری نیز وجود دارد.

استرپتوکوک های مدفوعی در آب آلوده یافت می شوند. این میکروارگانیسم ها عبارتند از: سودوموناس آئروژینوزا

مورد اخیر باعث بیماری های مختلف چشم، گوش و پوست (به ویژه مایکوباکتریوم مارینوم) می شود.

در افراد آسیب پذیر و بیمارانی که سیستم دفاعی بدنشان ضعیف شده است)، ژيارديالامليا

آ، نتامبا

بالانتیدیوم کلی هیستولیتیکا

معمولاً با بلعیدن آب آلوده به کیست به انسان منتقل می شود. وجود

و نگلريا فلوري 8 گونه هاي آكانتاموبا

همچنین باعث آنسفالیت کشنده و عفونت ریه در آب می شود

این میتواند انجام شود. اووسیست های کریپتوسپوریدیوم

در برابر فرآیند سفید شدن و عملکرد نامناسب فیلترها مقاوم است

تصفیه باعث گاستروانتریت شدید (با بلعیدن آب آلوده به اووسیست) می شود.

انتقال پوست به انسان 11 نوع شیستوزوم انسانی نیز از طریق گلوکز است.

شبیه شیستوزوما هماتوبیوم است

علت خارش پا (مثانه پیلار زئوس) و شیستوزوم بویس

شناگران.)

در هر صورت عدم رعایت استانداردهای بهداشتی می تواند منجر به بسیاری از بیماری ها مانند تیفوس، تیفوس کاذب،

اسهال، عفونت گوش، گلو و بینی یا حتی بیماری های مقاربتی برای آب آشامیدنی

استخر آلوده را جابجا کنید.

ضد عفونی و تمیز کردن منظم و مناسب می تواند آب استخر شما را در سطح بهداشتی مطلوب نگه دارد.

در استاندارد ملی ایران بود. 4575، برخی از اطلاعات و الزامات در ضد عفونی و تصفیه استفاده می شود

آب موجود در استخر مطابق با الزامات این استاندارد و موارد مطرح شده در آن تامین می شود.

بخش قابل استفاده است.

ویژگی های آب استخر

هنگام تمیز کردن و ضد عفونی کردن آب استخر، باید مشخصات و الزامات باکتریولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی رعایت شود.

باید طبق مقررات استاندارد و برای آب استخر مناسب باشد.

یادآوری – نمونه ها جهت انجام آزمایشات لازم مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 4208 2015 باشد.

خواص باکتریولوژیکی آب

خواص باکتریولوژیکی آب استخر باید معیارها را برآورده کند.

خواص فیزیکی و شیمیایی آب

ضوابط اجباری برای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب استخر باید مطابق با استانداردها باشد

آب استخر را ضد عفونی کنید

استخرها باید به گونه ای طراحی شوند که آب آنها به طور مداوم با مواد شیمیایی یا روش تصفیه شود.

برای ضدعفونی و کنترل فرآیند مواد شیمیایی اساسی مناسب است.همچنین باید به صورت خودکار انجام شود.

دستگاه تزریق مواد ضد عفونی کننده

دستگاهی اتوماتیک که مواد افزودنی لازم را برای ضدعفونی آب تزریق می کند و به راحتی قابل تنظیم است، باید در استخر باشد.

ماهیت مواد ضد عفونی کننده

انژکتورهای ضدعفونی کننده باید از جنس و جنس جامد باشند.باید در برابر اثرات شیمیایی آفت کش ها و بخارات مقاوم باشد.

تعمیر و نگهداری

نازل های ضد عفونی باید به راحتی تمیز، تعویض، نصب و تعمیر شوند.

کار کردن

نوع طراحی و ساخت سیستم ضد عفونی آب باید به گونه ای باشد که زمان ماندن سیستم را تا حداکثر زمان ممکن کاهش دهد، به خصوص در هنگام قرار دادن مواد شیمیایی و افزودنی های لازم در آن.

محافظت

واکسیناسیون باید در صورت شکست محافظت شود.

تصادف یا خرابی تجهیزات مربوطه، احتمال ورود مواد ضدعفونی کننده به استخر، سیستم لوله کشی

نباید استخر یا محوطه داشته باشد و از برگشت مواد ضدعفونی کننده جلوگیری کند.

ظرفیت ضد عفونی

انژکتورهای ضد عفونی کننده باید بتوانند مواد مورد نیاز برای ضد عفونی کردن استخر را تحویل دهند

10 میلی گرم در لیتر کلر یا مشابه آن را برای خنثی کردن اشباع در شرایط خاص فراهم کنید.

استخر استفاده می شود.

احتیاط – شناگران در طول دوره ضدعفونی اشباع نباید وارد آب شوند. این دوره معمولا از 1 تا 4 ساعت طول می کشد. در برخی موارد و در موارد بسیار خاص، ممکن است برای ضدعفونی اشباع شده نیاز به افزایش کلر باقیمانده تا 20 میلی گرم در لیتر باشد.

حداکثر تعداد شناگران مجاز

در نظر بگیرید که افزایش ظرفیت شناگران در استخرها عواقب بسیار خطرناکی دارد.

زمینه بروز حوادث مختلف و همچنین افزایش میزان آلودگی آب و محیط زیست فراهم خواهد شد لذا موارد زیر باید انجام شود.

باید به صورت جدی مورد اهمیت قرار گیرد:

1- حداکثر تعداد شناگرانی که می توانند در یک نوبت وارد استخر شوند نباید بیش از ظرفیت باشد.

استخر برای افزایش طراحی شده است.

2- مسئول استخر باید در قبال شناگرانی که بیش از ظرفیت خود وارد استخر می شوند پاسخگو باشد.

3- در محوطه استخر تابلویی با اطلاعات زیر نصب و قابل مشاهده باشد:

  • حداکثر تعداد شناگرانی که می توانند در هر جلسه وارد استخر شوند در آنجا ذکر شده است.

و استخرهای غیر شانسی که تعداد زیادی شناگر از آنها استفاده می کنند

استخرها می توانند در یک محیط استخر وجود داشته باشند.

  • ساعات باز بودن و قابل استفاده استخر باید درج شود.
  • جمله زیر را به خاطر بسپارید: «در صورت عدم حضور ناجی غریق، ورود به استخر و شنا ممنوع است».

4- محوطه های استخر با عمق کمتر از 1.5 برای تنظیم استفاده از شناگران.

متر باید با عبارت: raso  و مقاطع با عمق بیش از 1.5 متر با عبارت:

به عنوان “عمیق” تعریف می شود.

طراحی حجم استخر

1- ناحیه کم عمق

برای هر شناگر در منطقه کم عمق باید حداقل 4.5 متر مربع مساحت در نظر گرفته شود.

2- ناحیه پوسته

برای هر شناگر در منطقه عمیق باید فضای حداقل 2.25 متر مربع در نظر گرفته شود.

3- منطقه غواصی

در اطراف هر تخته غواصی باید حداقل 27.5 متر مربع مساحت استخر در نظر گرفته شود. آیا آن است

یک منطقه جداگانه، منطقه ای است که شناگران مجاز به شنا هستند.

4- آبگرم

حداقل فضای مورد نیاز برای هر شناگر در استخر آبگرم 0.9 متر مربع است.

تبصره – برای هر شناگر تقریباً 3 متر مربع مساحت استخر در نظر گرفته شده است.

انواع روکش استخر

تقسیم بندی انواع پوشش استخر بر اساس زیر  تقسیم بندی می شوند.

  • جنس آنها 
  • اتوماتیک بودن 

هر نوع پوشش استخر ویژگی ها و مشخصه های منحصر به فرد خود را دارد که شما را در انتخاب درست برای استخرتان کمک می کند.

روکش استخر خورشیدی 

  پوشش حبابی استخر که کاور استخر خورشیدی هم نامیده می شود؛ در مقایسه با انواع دیگر پوشش استخر از لحاظ قیمتی به صرفه است. این پوشش استخر در طول روز گرما را جذب می کند و در شب به حفظ این گرما و از دست نرفتن آن کمک شایانی  می کند.

مزایا:

  • تنها پوششی که آب استخر شما را گرم نگه می دارد و موجب کمک به صرفه جویی در هزینه ی گرم کردن آن می باشد.
  • کاهش میزان تبخیر آب تا 99%  و موجب صرفه جویی در میزان هزینه های تامین آب می شود.
  •  جلوگیری از کثیف شدن آب استخر
  • تسهیل در استفاده به دلیل اینکه  بسیار سبک و آسان بوده.

معایب:

  • سطح محکمی برای این نوع روکش وجود ندارد و ممکن است برای کودکان و یا حیوانات خانگی خطرناک باشد.
  • پوشش استخر اتوماتیک 

    این نوع کاور استخر همانطور که از نام آن  مشخص است، به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود.

    مزایا:

    • داشتن ایمنی بالا  و  از  افتادن کودکان و حیوانات خانگی در استخر جلوگیری می کند.
    • کاهش تبخیر آب
    • سهولت نصب و جمع کردن آن

    معایب:

    • گران قیمت بودن

پوشش استخر حرارتی 

روکش حرارتی جزو بهترین انواع از روکش های استخر شنا محسوب می شوند و  به دلیل یک لایه عایقی که دارد بهتر از انواع دیگر روکش های استخر گرما را به دام انداخته و حفظ می کنند.

مزایا:

  • کاهش تبخیر  تا 98 درصد
  • جلوگیری از ورود آشغال و آلودگی و برگ ها به داخل استخر
  • جلوگیری از اشعه ی خطرناک uv که در نور خورشید وجود دارد  و به این دلیل باعث جلوگیری از رشد جلبک ها  می شود.

پوشش استخر زمستانی 

افرادی که این پوشش را برای استخر خود انتخاب می کنند میخواهند در زمستان استخر خود را بپوشانند، البته این نکته قابل ذکر است که  روکش استخر برای کل سال قابل استفاده است. این نوع پوشش استخر  ساخته شده از پارچه پلی اتیلنی می باشد که موجب جلوگیری استخر  از زمستان های سخت، بارش و بادهای شدید  می شود.

مزایا:

  • به طور موثری باعث جلوگیری  از ورود اشعه خورشید می شود بنابراین از گسترش جلبک ها می کاهد.
  • تسهیل در جمع شدن و باز و بسته شدن آن  و همچنین  سبک می باشند.

معایب:

  •  برای محکم شدن در اطراف استخر  نیاز به نقاطی دارند.

پوشش استخر پنهان شونده 

این نوع پوشش باعث محفوظ شدن  زیبایی استخر می شود.

 می توان در استخرهای موجود و یا استخرهای در حال ساخت پوشش استخر پنهان شونده به کار برد.

این پوشش به صورت های زیر وجود دارند که استفاده از آن را بسیار تسهیل می کند.

  • اتوماتیک
  • نیمه اتوماتیک 
  • دستی

پوشش های استخر قابل تنظیم 

نوعی از پوشش استخر می باشند  که از سطح آب فاصله دارند و استفاده از استخر در فصل های سرد سال را امکان پذیر می کنند.

انجام زه کش و کف

قبل از اجرا لوله کشی استخر باید تجهیزات کف آبرو ها و زهکش ها برای وارد کردن آب استفاده کنید.

نصب این تجهیزات باعث پاک کردن اجسام و چربی حاصل از بدن شناگران میشود همچنین خروجی آن به لوله فاضلاب وصل میشود و مواد اضافی را به خروجی بفرستد و از گرفتگی لوله استخر جلوگیری میشود.

میدانیم که گرفتگی لوله فرایند طولانی دارد و مشکلات و هزینه بالایی را ایجاد میکند. لوله بازکنی استخر به علت متفاوت بودن اصول اجرا آن دارای مراحلی است بهتر است از افراد متخصص و مجرب استفاده کرد.

اتصال کوپلینگ

وظیفه اصلی کوپلینگ قدرت گشتاور و یک محور یا به محور یا شفت منتقل میکند ؛ این اتصال بسیار مهم می باشد.

شما می توانید از مقداری پاک کننده پی وی سی در انتها کوپلینگ‌ و محل آبگیری تخلیه آب و ورودی استفاده نمایید.

موضوعات محتوا اجرای لوله کشی استخر به صورت فایل پی دی اف | کارا پمپ

می توانید مقداری چسب روی هر یک از اجزا بزنید و قطعات را به هم بچسبانید.

این کار برای هر یک از موارد مختلف میتوان انجام داد برای اتصال لوله ها در هر بخش از این ترفند میتوان سود برد.

اجرای لوله زه کشی

لوله کشی جز زیرساز اکثر سازه اجرایی استخر ها می باشند که در زیر زمین هستند به همین جهت باید آن را به صورت کاملا دقیق انجام داد مجبور به تخریب زمین نشوید.

برای زه کشی از یک زانویی نود درجه در انتها اتصالات استفاده کنید و تکنیک استفاده از پاک کننده پی وی سی را نیز اجرا کنید. در انتها زانویی از لول مستقیم استفاده کنید لوله باید به بخش مناطقی که استخر حرکت کند و آب در آن تخلیه می شود.

اتصال لوله کف آبرو

در این مرحله قرار دادن لوله از کف آبرو تا مکان پمپ آب میباشد برای بریدگی لوله از اره آهن بری و برای خم شدن و ایجاد زاویه مناسب استفاده کنید.

قرار دادن لوله ورودی برای جریان آب

این بخش یکی از مهم ترین قسمت های اجرای لوله کشی استخر است.

لوله برای خط لوله دراز کنید و به سمت جت آبی بکشید.

ظرفیت استخر و انشعاب لوله آب به نقاط مختلف انجام گیردباید از چند اتصال تی استفاده کنید.

قرار دادن پوشش در لوله

برای جلوگیری از ورود هرگونه گرد و غبار و سنگ به داخل لوله در حین اجرای لوله کشی استخر ، بهتر است که از پوشش پلاستیکی برای لوله اصلی استفاده کنید و پس از پایان کار درپوش ها را جدا کنید و لوله را به پمپ اصلی وصل کنید.

نقاط مرطوب مختلف زمین را بررسی کنید ممکن است مجبور شوید قسمتی از لوله آسیب دیده را تعمیر کنید.

گاهی استخر را که اجرا میکنند چاه برای تخلیه آب ندارد و باید چاه جدید بزنند تا آب استخر تخلیه گردد.

این چاه با توجه به اندازه استخر حفر شود و زیاد بزرگ نیستند و در زمان کمی پر شوند مجبور شوید ان را تخلیه کنید.

آشنایی با انواع لوله کشی های آب

در این قسمت به بررسی انواع لوله کشی های آب می پردازیم. 

لوله چدنی

در میان انواع لوله آب موجود در بازار برای لوله کشی آب، لوله چدنی به علت مقاومت بالا در برابر خوردگی و در نتیجه افزایش طول عمر  برای سیستم‌های توزیع آب شهری به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله چدن از آهن ریخته گری شده ساخته شده‌ است.

قطر این لوله‌ها معمولا ً از ۵ سانتی متر تا ۱۲۰ سانتیمتر می باشند. 

به طور  معمول طول یک لوله ۱۲ فوت می باشد اما این طول تا ۲۰ فوت نیز می‌تواند باشد.

لوله چدن در چندین رده ضخامت برای فشارهای مختلف تا حداکثر ۳۵۰ psi ساخته می‌شود.

لوله‌های چدن معمولا ً به دلیل موارد زیر فرو می‌روند؛ که این دو مورد عبارتند از:

  • محافظت در برابر خوردگی 
  • بهبود خواص هیدرولیکی در یک ترکیب شیمیایی
  • اندازه‌های بزرگ‌تر ممکن است به آستر ملات سیمان آغشته شوند.

 سری و شیر آن یک اتصال مشترک برای لوله های چدن می باشد.

 قبل از این که شیر به داخل سری وارد شود، چند نوار کتانی در اطراف شیر آب پیچیده می‌شوند و سپس مقدار بیشتری از کتان در محل اتصال پیچیده میشود.

در نهایت، فاصله بین سری و شیر توسط سرب گداخته پوشیده می‌شود، که  لوله را به شدت بعد از خنک شدن آب بندی میکند.

ترکیبات ساخته شده از گوگرد و مواد دیگر و ملات سیمان همچنین برای اتصالات مورد استفاده قرار می گیرند.

این مواد نسبت به سرب دارای قیمت پاینتری  می باشند ، اما معمولا ً مفاصل درز گیری شده انعطاف‌پذیری کمتری توسط آن ها دارند.

لوله های فلنجی در مکان های زیر مورد  استفاده قرار می‌گیرد

  • ایستگاه‌های پمپاژ 
  • کارخانجات فیلتر

که در آن جا ممکن است باز کردن و جداسازی لوله لازم و ضروری  باشد. کوپلینگ های فلنجی باید به همراه واشر نصب شوند در صورتی که قرار باشد ضد آب باشند.

لوله‌های چدنی از لحاظ قیمت مقرون به صرفه هستند و می‌توان آنها را به سادگی به کوپلینگ متصل کرد و برش داد.

لوله آهنی گالوانیزه 

لوله‌های آهنی گالوانیزه از ورقه فولادی نرم ساخته شده‌اند. اتصال مفصل آنها از طریق جوش می باشد.برای تامین آب، گاز یا هر مایع دیگری در داخل ساختمان از  لوله‌های آهنی گالوانیزه استفاده می شود. این نوع لوله‌ها از ۱۲ میلی متر ( ۰.۵ اینچ ) تا ۱۵ سانتی متر ( ۶ اینچ ) در قطر تهیه و مورد استفاد قرار می گیرند. اندازه فاصله دسترسی آنها در ۶ متر ( ۲۰ فوت ) می باشد.ضخامت دیواره ورق با در نظر گرفتن قطر آلوله‌های آهنی گالوانیزه  متفاوت است.

عمل غوطه وری در روی پس از تهیه لوله انجام می شود.که این عمل به عنوان گالوانیزه کردن شناخته و تعریف می‌شود.به این ترتیب,می توانید  لوله  از زنگ زدگی جلوگیری کنید.این لوله به طور میانگین 10 سال طول عمر دارد.اتصال آنها به سهولت انجام می شود و بریدن و خم کردن آنها همچنین تسهیل می یابد.اتصال آنها از طریق یک سوکت انجام می پذیرد. از  جمله مزایای این لوله ها می توان به سبک و ارزان بودن آنها اشاره کرد.از جمله عواملی که این لوله ها را تحت تاثیر قرار می دهد می توان به  آب‌های اسیدی و قلیایی این لوله‌ها اشاره کرد.

لوله آهنی فرم داده شده

لوله آهنی فرم داده شده همانند لوله گالوانیزه می باشد. در جهت حمل آب, گاز و یا مایعات دیگر از یک مکان به مکان دیگر از این نوع لوله ها استفاده می‌کنند. لوله‌های آهنی به کمک ورقه‌های آهنی جوشکاری شده تهیه می‌شوند و این موضوع تنها تفاوت بین انواع لوله‌های آهنی فرم داده شده و گالوانیزه می باشد .

علاوه بر تفاوت ذکر شده در بالا ساخت یکپارچه  لوله آهنی فرم داده شده نیز از جمله تفاوت های لوله آهنی فرم داده شده  با لوله‌های آهنی گالوانیزه می باشد. از جمله مزایای این نوع لوله ها وزن کم آنها و سهولت در بریدن و خم کردن آنها می باشد.

برای اتصال به این لوله‌ها از روشهای زیر استفاده می‌شود:

  • اتصالات پیچی
  • اتصالات فلنجی
  • اتصالات جوشی

قطر  لوله‌های آهنی  12 میلی متر تا قطر 15 میلیمتر متر می باشد.

 لوله فولادی

 برای حمل آب , گاز و یا مایعات دیگر از یک مکان به دیگری تحت فشار  از لوله‌های فولادی استفاده می کنند. جنس لوله‌های فولادی از  ورقه‌های فولادی می باشد. اتصالاتی  در طول جوش لوله‌های کوچک وجود دارند که قابل مشاهده نیستند. اتصال پرچی و اتصال جوشی برای لوله‌های بزرگ وجود دارند. عمل غوطه وری در روی پس از تهیه لوله انجام می شود. برای جلوگیری از زنگ زدگی این عمل انجام می‌شود. سن این لوله‌ها به طور متوسط از 25 سال تا 50 سال می باشد.

ورزن لوله های فولادی سبک بوده و  با اتصال جوشی می‌توانند  به هم متصل شوند. آن‌ها برای پشتیبانی باز از آنها استفاده می کنند و اتصال آنها از طریق فلنج انجام می شوند. خم کردن لوله های استیل به آسانی انجام می پذیرد. از جمله علت های خوردگی این لوله ها می توان به آب اسیدی و آب قلیایی  اشاره کرد. یکی از معایت این نوع لوله ها دشواری تعمیر آن می باشد. این لوله ها  با فشار خارجی  به علت ضخامت کم‌ دیوار تحت فشار قرار میگیرند.

لوله مسی

لوله‌های مسی دارای قطر های کوچکی هستند. از آن جهت که  لوله های مسی بادوام و ماندگار هستند زنگ نمی زنند. با این وجود، با توجه به این که لوله های  مس پرهزینه و گران قیمت  می باشد، این لوله ها مورد استفاده در مکان‌های محدود می باشند. به طور کلی برای حمل آب داغ یا بخار این نوع لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مزایای این لوله ها در این است که آن‌ها حتی در دمای بالا، خم و ضعیف نمی‌شوند.

پرکاربردترین انواع لوله آب در ساختمان (لوله PVC)

 معروف ترین لوله از میان انواع لوله های آب در صنعت ساختمان لوله های pvc هستند.

این لوله‌ها که حاوی لاستیک و فسفر می باشد PVC نامیده میشوند.

لوله‌های PVC نیز برای تامین  موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرند.که عبارتند از:

  • آب
  • آب اسیدی
  • آب قلیایی 

جابجایی آب داغ نباید از طریق لوله های پلاستیکی انجام شود.

اتصال این لوله ها با استفاده از یک اتصال یا  سوکت به محلول انجام می شود.

مزایای لوله های pvc عبارتند از:

  • این لوله‌ها زنگ ‌نمیزنند
  • وزن آن‌ها سبک هستند 
  • تسهیل و سهولت برش, خمش و اتصال برای لوله‌ها 
  •  مقاومت خوبی در برابر جریان الکتریکی دارند.
  • افزایش دما بی‌فایده هستند.
  •  آن‌ها بعد میخ کردن بلا استفاده میشوند.

لوله‌های سیمانی آزبست

لوله آزبست از مواد زیر ساخته شده است.که عبارتند از:

  1. آزبست
  2. سیلیس
  3. سیمان

و به ماده‌ای متراکم و متجانس  تحت فشار تبدیل می‌شود که قدرت قابل ‌توجهی دارد. الیاف آزبست به طور کامل الیاف آزبست با سیمان مخلوط شده و به عنوان تقویت ‌کننده عمل می‌کند.

قطر این نوع لوله در  4 تا 36 اینچ در طول 13 فوت در دسترس می باشد.در گریدهای مختلف لوله ساخته و تولید می‌شود که قوی‌ترین آن‌ها برای فشار داخلی تا 200 psi می‌باشد.

مونتاژ لوله آزبست از طریق کوپلینگ ویژه‌ای , انجام می شود که حاوی یک اسلیو لوله و دو حلقه لاستیکی می باشد که  فشرده سازی بین لوله و داخل اسلیو انجام می‌شوند.

این اتصال به اندازه خود لوله دارای مقاومت در برابر خوردگی می باشد و به اندازه کافی قابلیت انعطاف‌پذیری دارد تا به اندازه ۱۲ درجه انحراف در لوله اطراف منحنی اجازه دهد. یک لوله سیمان آزبستی دارای وزن سبکی  می باشد و می‌تواند مونتاژ را  بدون نیروی کار ماهر انجام دهند.همچنین می‌تواند اتصال را  با ترکیبات سولفور به لوله چدن انجام دهد.برش این لوله ها به راحتی انجام داده می‌شود و می ‌توان آن را برای خدمات اتصالات به کار برد. یک لوله آزبست دارای بازدهی هیدرولیکی بالایی می باشد.

ممکن است آب بندی پلاستیکی لوله آزبست در صورتی که لوله در معرض بنزین و یا سایر محصولات نفتی قرار گیرد خراب شود.این لوله به سادگی با حفاری ابزار آسیب می‌بیند و  در خم شدن توانایی بالایی ندارد. برای حمل آب تحت فشار پایین  از لوله آزبست استفاده می کنند. به دلیل  اینکه لوله آزبست از داخل نرم هستند،عملکرد آن‌ها بهتر است.همچنین لوله های سیمانی آزبستی گران قیمت هستند.

لوله بتنی

لوله بتون پیش‌ ساخته در اندازه‌های بزرگ‌تر تا ۷۲ اینچ موجود است و  تا ۱۸۰ اینچ نیز بنا به سفارش ساخته می‌شود.در قطرهای بالای ۲۴ اینچ ، این نوع لوله قابل تقویت هستند. این تقویت امکان دارد شکل زخم یا جهش بیضوی داشته باشد.  تقویت لوله معمولا ً  در لوله‌های بزرگ،به واسطه دو قفس استوانه‌ای می باشد که لوله بتونی پیش‌ ساخته با چرخش سریع بتن در محور لوله ساخته و تولید می‌شود.

نیروی گریز از مرکز، ملات را محکم به فرم ها فشار می‌دهد و باعث ایجاد بتن با تراکم بالا می‌شود.لوله بتونی  به طور معمول برای فشار های پایین، با یک ملات سیمانی پوشیده – و با شیر متصل می‌شود، اما  اتصال قفل یا چند اتصال ویژه دیگر مورد نیاز برای فشارهای بالا می باشد.اغلب یک استوانه فلزی جوش داده شده  برای فشار بالای ۱۰۰ فوت، برای ایجاد فشار آبدر لوله قرار داده می‌شود.

 ساخت یک لوله به دلیل نیاز به انتقال کارخانجات و فرم ها در طول مسافت‌های طولانی  در محل نسبتا ً گران ‌قیمت می باشد.

پس ساخت آن فقط برای موارد زیر مناسب می باشد:

  • لوله هایی با اندازه های نا موجود در فرم‌های از پیش ‌ساخته 
  • در جایی که مشکلات حمل و نقل استفاده از لوله پیش‌ ساخته را غیر ممکن میسازند

 یک لوله بتونی مشترک در کالیفرنیا برای جریان جاذبه، توسعه داده شده‌ است. این لوله ها در ابعادی بین ۲۴ تا ۷۲ اینچی ساخته می شود.نرخ تولید این نوع لوله ها  از ۴۰ تا ۱۲۰ متر بر ساعت متغیر می باشد. عملکرد آن  باوجود اینکه این لوله تقویت نشده است، تا به امروز مورد تایید بوده است.باید حداقل ۳۵ تا ۵۰ سال  یک لوله بتونی تحت شرایط متوسط دوام داشته باشد.آب الکاین امکان دارد موجب تخریب سریع بخش‌های بتونی نازک شود.

لوله‌های بتن که فاضلاب را حمل می‌کنند امکان دارد  در معرض خوردگی سولفید واقع شوند و امکان دارد طول عمر کوتاهی داشته باشد مگر اینکه اقدامات احتیاطی مقتضی انجام شود.به طور متداول امروزه لوله‌های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند.آن‌ها حتی در فشار پایین و همچنین فشار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.لوله‌های بتونی ساده برای فشار پایین  لوله‌های بتونی ساده ساخته شده‌اند و  برای فشار بالا لوله‌های RCC ( بتن مسلح ) ساخته می‌شوند.لوله‌های بتونی ساده می‌تواند فشار آب را تا ۱۵ متر معادل 50 فوت تحمل کند و لوله‌های RCC می‌توانند فشاری تا ۷۵ متر ارتفاع معادل  230 فوت تحمل کنند .

لوله‌های مقاوم شده برای فشار بیش از این , ساخته می‌شوند.

مزایای استفاده از این لوله ها عبارتند از:

  • پایین بودن هزینه نگهداری این لوله ها
  •  تحت‌ تاثیر قرار نگرفتن این لوله ها در برابر خوردگی

معایب استفاده از این لوله ها عبارتند از:

  • سنگینی این لوله ها
  • حمل و نقل  دشوار  آنها
  • دشوار بودن تعمیر بودن آنها

لوله های رسی فشرده

لوله های رسی فشرده  اغلب به عنوان لوله فشار مورد استفاده قرار نمی‌گیرد ، اما  موارد استفاده آنها به طور گسترده در فاضلاب و زه کشی برای جریان در عمق جزئی می باشد.

مزیت اصلی آنها این است:

  1.  عاری از خوردگی هستند 
  2. عمر طولانی دارند
  3.  سطح صاف آن موجب افزایش راندمان هیدرولیکی می شود.

اگرچه  استفاده از این لوله‌ها به طور معمول  ً تحت فشار بالا به علت قدرت کم آن در این شرایط و مشکل ایمن‌سازی مفاصل جلوگیری به عمل می آید .

لوله گالوانیزه چدنی

یکی از انواع لوله کشی آب لوله گالوانیزه چدنی می باشد. بسیاری از تولیدکنندگان بهترین برند لوله فاضلاب، محصولات خود را با چدن می‌سازند.

لوله های چدنی دارای مزایای زیر می باشند:

  • وزن پایین
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه 
  • قیمت مناسبی 

 دیگر نگران گرفتگی لوله در صورت استفاده از لوله های چدنی نباشید،چرا که  می‌توان این مساله را  با استفاده از دستگاه تراکم هوا به سادگی رفع کرد.با این وجود، از معایب مهم و قابل توجه این نوع لوله فاضلابی از بین رفتن لوله های چدنی به علت زنگ زدن توسط مواد شیمیایی می باشد.

اتصالات لوله کشی

برخی اتصالات باید برای لوله کشی استخر استفاده شوند در برابر فشار آب مقاومت بالا داشته و سیستم آبرسانی استخر بسته و تحت فشار می باشد.

اتصال لوله باید میانگین فشار دوازده اب در هر متر را تحمل کند توجه کنید اتصالات باید مقاومت بالا داشته باشند.

لوله کشی پمپ استخر

متراژ لوله برای لوله کشی پمپ به اندازه پمپ و حجم آب بستگی دارد معمول یک لوله سه سانتی متر و لوله پنج سانتی متری حدود هفتاد گالن آب در دقیقه و لوله های شش سانتی متر در حدود صد و بیست گالن آب در هر دقیقه مقاومت دارد.

لوله باید در برابر حجم آب ورودی و خروجی متصل به پمپ تا هشت ساعت مقاومت کافی داشته باشد.

در اجرای لوله کشی استخر نکات مهمی وجود دارد از جمله محل برای طراحی و راه اندازی استخر باید به طور دقیقی اجرا و بررسی شود.

نقشه و تاسیسات مکانیکی با توجه به محل و ابعاد اجرا و تهیه شود همچنین انتخاب مواد مصرفی باید استاندارد باشند.

نکات ضروری برای لوله کشی استخر

نکات ضروری برای لوله کشی استخر از جمله مباحث مهمی می باشد که دانستن آن به شما در خصوص انتخاب کارشناسان ماهر و حرفه ای  در خصوص اجرای لوکشی استخر به شما کمک می کند .

کار با لوله انعطاف پذیر بسیار راحت تر است.این لوله ها به صورت صاف در گودال ها دفن می شوند و به راحتی و بدون استفاده از اتصالات محدود کننده شکل می گیرند.همچنین به طور کامل در داخل خاک محکم می شوند و احتمال شکستن آنها زیر فشار خاک بسیار کم است.

لوله پی وی سی سخت در برابر انفعالات شیمیایی و نیز حشرات موجود درخاک مقاوم تر است.

بسیاری از مشتریان ما در جایی که لوله در سطح زمین قرار می گیرد، از پی وی سی سخت استفاده می کنند و از لوله های منعطف برای لوله کشی داخل زمین استفاده می کنند. اتصال تجهیزات در بالای سطح زمین با لوله های سخت احتمال حرکت تجهیزات را کمتر می کند و از نظر ظاهری نیز بهتر است.

در ابتدای مقاله نکات ضروری برای لوله کشی استخر  لازم دانستیم که اقدامات اولیه برای لوله کشی استخر را شرح دهیم.

اقدامات اولیه برای لوله‌ کشی استخر

در ابتدا مقاله نکات ضروری برای لوله کشی استخر  یک سری اقدامات به عنوان پیش‌نیاز، باید قبل از شروع لوله‌ کشی استخر در تهران انجام شود:

  • در ابتدا باید  برای سیستم گردش آب  یک بستر مناسب ایجاد کنید و نحوه لوله‌ کشی برای گرم کردن و تصفیه آب استخر توسط متخصصین و کارشناسان حرفه ای  طراحی شود.
  • و مرحله بعدی تعبیه و برنامه ریزی مسیرهای جدا برای بالا بردن کیفیت آب ورودی و تصفیه مناسب آب استخرمی باشد.
  • نوع لوله را با توجه به شرایط از جمله هزینه ها، نوع کاربری و  غیره  انتخاب کنید.  برای سیستم گردش آب و مقاومت در برابر کلرزنی بهترین گزینه استفاده از لوله‌های پی‌وی‌سی می باشد. ماده اصلی لوله‌های پی‌وی‌سی کلر است، در نتیجه در برابر کلر و اسیدهای مختلف مقاومت بالایی دارد.
  • در تاسیسات استخر استفاده از سیستم گند‌زدایی و فیلتراسیون قوی  باعث بالا رفتن کیفیت آب استخر و در نهایت صرفه‌جویی در مصرف آب می‌گردد.
  • باید برای حفاظت از لوله‌ها از پوشش‌های مناسب و استاندارد به عنوان عایق استفاده کنید.
  • در جاهایی که واقعا احتیاج نیست باید از پیچ و تاب دادن سیستم لوله‌‌ کشی جلوگیری کنید.
  • مسیر لوله‌کشی ابتدا از پمپ آغاز شده، سپس به فیلترها و در نهایت به سیستم گرمایشی یا تصفیه کلر می‌رسد.
  • ابعاد و اندازه قطر لوله‌ها را باید  براساس حجم استخر و میزان آب مصرفی انتخاب کنید.

لوله مناسب برای لوله کشی استخر

نکات ضروری برای لوله کشی استخر و انتخاب لوله مناسب برای لوله کشی استخر از جمله نکات مهمی است که در این قسمت توضیح داده میشود.

اگر تجهیزات استخر خود را به پمپ های دور متغیر و فیلتری با خروجی های ٢ اینچ ارتقا داده اید، افزایش سایز لوله به ۲ اینچ به جای استفاده از لوله استاندارد یک و نیم اینچی ایده خوبی است.

پمپ های دور متغیر به منظور برقراری جریان بهتر و صرفه جویی در هزینه ها به لوله دو اینچ نیاز دارند. همچنین در جایی با آب نما و یا با جت های جکوزی قوی نیز می تواند از لوله­ی دو اینچ استفاده شود.

حفاری لوله کشی استخر

نکات ضروری برای لوله کشی استخر و حفاری لوله کشی استخر برای لوله کشی استخر از جمله نکات مهمی است که در این قسمت توضیح داده میشود.

زمانی که استخر شما در حال گودبرداری است، اپراتور حفاری ، گودالی را از سازه استخر تا جایی که تجهیزات استخر شما جانمایی شده است ، ایجاد می‌کند و این امر سبب می شود که شما از ایجاد گودال دستی جهت ورود لوله های کف به تصفیه خانه ، بی نیاز باشید

مطمئن شوید که در نهایت حداقل در حدود ۲ فوت عرض و ۲ فوت عمق فضای کافی برای خطوط لوله کشی ایجاد شده باشد.

این مقدار فضایی با اندازه­ی کافی و مناسب را برای خطوط لوله کشی استخر و کابل کشی الکتریکی شما تضمین می کند.

عمق مناسب  لوله استخر

نکات ضروری برای لوله کشی استخر و عمق مناسب لوله استخر برای لوله کشی استخر از جمله نکات مهمی است که در این قسمت توضیح داده میشود.

خطوط لوله کشی شما باید در حدود ۲ فوت زیر زمین باشد تا از جا به جایی و لغزش خاک و دمای انجماد در امان باشد.
اگر تاسیسات و تجهیزات استخر شنا شما در جنوب آمریکا واقع شده باشد که دمای انجماد به ندرت اتفاق می افتد، می توانید این لوله ها را مقداری سطحی تر دفن کنید؛ با این حال اگر لوله ها را عمیق تر دفن کنید بهتر است.اگر درآب و هوای سرد باشید نیاز است

قبل از رسیدن به دمای انجماد، خطوط و تجهیزات را برای زمستان آماده کنید.این کار با استفاده از دمیدن در لوله ها و تجهیزات بوسیله یک کمپرسور کوچک یا بلویر انجام می شود تا خطوط لوله از آب خالی شوند .شیرهای خروجی اسکیمرها و خطوط بازگشت استخر بسته می شوند تا از دوباره وارد شدن آب به لوله ها در زمستان جلوگیری کنند.

لوله کشی یک استخر شنای داخل زمینی

نکات ضروری برای لوله کشی استخر و لوله کشی یک استخر شنای داخل زمینی برای لوله کشی استخر از جمله نکات مهمی است که در این قسمت توضیح داده میشود.

لوله پی وی سی، پمپ را به خطوط مکش از اسکیمر و تخلیه اصلی متصل خواهد کرد و آب را از طریق خطوط برگشتی بعد از فیلتر شدن وعبور از سیکل گرمایش به استخر بازمی گرداند.
لوله ها در گودال دفن خواهند شد و از انتهای گودال برای اتصال به خطوط برگشتی استخر و اسکیمرها در دیواره استخر بالا خواهند آمد و از سمتی دیگر به تصفیه خانه هدایت می شوند.
‎خطوط مکش یا اسکیمر و خط تخلیه اصلی، در کنار تجهیزات با فاصله یک فوت از هم قرار خواهند گرفت.

لوله ها آب را از اسکیمرها و تخلیه اصلی که به یک مکش اصلی متصل است، عبور داده و به داخل یک لوله که به مکش پمپ تصفیه متصل خواهد شد، هدایت میکند.در قسمت برگشت بعد از فیلتراسیون ، گرمایش و گندزدایی، لوله برگشت به کاسه استخر وارد خواهد شد.

اگر شما جت های مجزا یا آب نما داشته باشید، کلکتور برگشت شما باید شیرهایی جهت باز و بسته کردن هریک از خطوط جهت کنترل دبی جریان داشته باشد.

سیستم تخلیه اصلی

نکات ضروری برای لوله کشی استخر وسیستم تخلیه اصلی  استخر از جمله نکات مهمی است که در این قسمت توضیح داده میشود.

در ابتدا دو نقطه تخلیه اصلی (main drain ports) باید در کف کاسه در بخش پر عمق به فاصله ٣ فوت از یکدیگر قرار گرفته باشند.
دو تخلیه اصلی را با لوله پی وی سیبه هم متصل کرده، سپس لوله را از وسط برش داده و به شکل T می چسبانیم. با این کار خطی در تمام مسیر برگشت از کف استخر به تجهیزات تصفیه خانه ایجاد خواهیم کرد.

نکات لازم در خصوص اسکیمر

نکات ضروری برای لوله کشی استخر و اسکیمراز جمله نکات مهمی است که در این قسمت توضیح داده میشود.

دو کانکشن دو اینچی در انتهای هر اسکیمر استخر وجود دارد که یکی از آنها (معمولا کانکشن جلویی) با استفاده از درپوش pvcبسته شده است.برای اطمینان می توان از نوار تفلون و لوله‌ی کوچک یا سیلیکون برای جلوگیری از نشتی استفاده کرد. در کانکشن دیگر اسکیمر نیز یک رابط لوله پی وی سی و لوله اسکیمر را با چسب به اتصال بچسبانید.

نکات لازم در خصوص خطوط برگشت

نکات ضروری برای لوله کشی استخر وخطوط برگشت  استخر از جمله نکات مهمی است که در این قسمت توضیح داده میشود.

شما می توانید خطوط بازگشت را به وسیله کلکتور به هم متصل کنید و سپس با یک خط به سمت فیلتر برگردانید .در صورت تمایل نیز می¬توانید دو مسیر جداگانه بازگشت ایجاد کنید. این کار باعث می شود کنترل بیشتری روی جریان عبوری از هر مسیر بازگشت داشته باشید. البته این روش متحمل هزینه اجرایی بالاتری خواهد بود.

امیدوارم  نکات ضروری برای لوله کشی استخر گفته شده در بالا برای شما مفید واقع شده باشد.

بررسی ابعاد استاندارد انواع استخر های موجود

ابعاد استاندارد استخر یکی از اولین مواردی است که در طراحی و ساخت آن تعیین می شود.
البته این به عواملی مانند کاربری، فضا و بودجه در اختیار شما بستگی دارد.
اندازه های مختلفی برای ساخت استخرهای خانگی و عمومی در نظر گرفته شده است.
در این مقاله اندازه معمولی یک استخر کوچک یا بزرگ را در نظر خواهیم گرفت.

1- ابعاد استاندارد استخر

بدیهی است که وقتی می خواهیم در مورد اندازه های معمولی استخر صحبت کنیم،
باید به سمت شکل مربع برویم.
استخرهای عمومی معمولاً یک یا چند مستطیل هستند که در کنار هم قرار گرفته اند.
این زمانی است که استخرهای خانگی می توانند باشند
اشکال هندسی کاملا متفاوتی را می توان طراحی کرد.
استفاده از خطوط منحنی در طراحی این استخرها بسیار مهم است.
برخی از این اشکال فقط برای اهداف آرایشی هستند.
اما گاهی محدودیت فضای ساخت استخر ما را وادار می کند که به سراغ طرح های تراس دار مخصوص شکل برویم
در این صورت در دسته بندی کلی با توجه به سطح زمین ابعاد (طول و عرض) زیر برای ساخت استخر در منزل در نظر گرفته می شود:
متراژ 18 متر مربع: ابعاد 6*3 یا 6*2
متراژ 21 متر مربع: ابعاد 7*3
متراژ 32 متر مربع: ابعاد 8*4 یا 8*3
مساحت 36 متر مربع: ابعاد 9*4 یا 9*3
متراژ 40 متر مربع: ابعاد 10*4
البته تعداد
استخرهای مختلف تغییرات کوچکی را تجربه می کنند.
آنچه در اینجا ذکر کردیم سطح کلی است
این همان چیزی است که سازندگان هنگام انتخاب طول و عرض استخر به آن توجه می کنند.
در ادامه، بسته به اندازه و کاربری حوضچه ها، این مشکل را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

2- اندازه استاندارد استخر کوچک

ابتدا باید منظورمان از گروه کوچک را تعریف کنیم.
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر استخری با مساحت کمتر از 10 متر مربع را یک استخر کوچک در نظر می گیریم.
در چندین سال گذشته با توجه به استقبال زیاد از استخرهای محلی، تعداد این استخرها افزایش بسیار زیادی داشته است.

اندازه استاندارد استخرهای کوچک را می توان در سه دسته زیر خلاصه کرد.
3 در 2 (با مساحت 6 متر مربع)
4 در 2 (با مساحت 8 متر مربع)
5 در 2 (به مساحت 10 متر مربع)
البته در ساخت استخر نمی توان از اندازه ها و ابعاد رند استفاده کرد.
به عنوان مثال می توان حوضی به طول 3.8 متر و عرض 2.7 متر ساخت.

3- استخرهای لپ استاندارد

استخرهای لبه دار نوع خاصی از استخرهای سرپوشیده هستند
آنها امکان حمام با کیفیت بالا را ارائه می دهند.
عرض این استخرها حداقل 4 متر است.
در عین حال طول آن حداقل از 10 متر شروع می شود و تا 25 متر ادامه می یابد.
اگر ورزشکار هستید و به دنبال استخری برای استفاده حتی در منزل هستید، باید از این مدل استخر استفاده کنید.

4-اندازه استاندارد برای استخرهای عمومی

اندازه استاندارد استخرهای عمومی مهم ترین موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم.
به طور کلی استخرهای عمومی در محیطی مستطیلی، مربعی یا L شکل ساخته می شوند.
در هر صورت عمق این استخر معمولا بین 10 تا 50 متر است.
آنها همچنین طول استخرهای عمومی را بین 25 تا 50 متر انتخاب می کنند.
از نظر عمق، استخرهای عمومی حداقل به سه دسته کم عمق، عمیق و عمیق تقسیم می شوند.
در زیر بیشتر در مورد عمق استخر توضیح خواهیم داد.

5- اندازه استاندارد قطب المپیک

ابعاد استاندارد یک استخر المپیک بسیار دقیق تعیین می شود.
تیم این استخر باید شرایط مناسبی برای میزبانی مسابقات جهانی شنا داشته باشد.
بنابراین حداقل عرض و طول این استخرها به ترتیب 25 و 50 متر در نظر گرفته شده است.
همچنین عمق استخرهای مسابقه حداقل 2 متر است.
این حوضچه ها معمولا 500000 تا 660000 لیتر آب در خود جای می دهند.
البته فدراسیون بین المللی شنا نیز قوانینی را در خصوص مکان های برگزاری مسابقات بررسی کرده است که تماشای آن ها خوب نیست.
هر شناگر در این استخرها دارای یک مسیر مجزا است
با استفاده از حلقه های پلاستیکی از مسیرهای دیگر جدا می شود.
بر این اساس عرض هر خط باید معادل 2.5 متر در نظر گرفته شود.
همچنین دمای آب در این دریاچه ها باید بین 25 تا 28 درجه باشد.

6- عمق استاندارد استخر

عمق استاندارد که یکی از ابعاد استخر است ارتباط مستقیمی با کاربری استخر دارد.
مثلاً در استخر کودکان بدیهی است که باید عمق کم انتخاب شود.
در استخرهای عمومی، عمق کم معمولاً بین 30 سانتی متر تا یک متر است.
اما در نیمه عمیق این عدد از 1 تا 1.8 متر می رسد.
در قسمت های عمیق استخرهای عمومی، عمق جمع آوری عموماً تا 3 متر در نظر گرفته می شود.
به طور کلی عمق استخر در قسمت کم عمق با سوراخ هایی بین 0.5 تا 3 درصد افزایش می یابد تا به قسمت عمیق تر برسد.
در استخر خانگی عمق استخر بر اساس پلان استخر عمومی و بر اساس سفارش مشتری تعیین می شود.
در استخرهای غواصی و غواصی حداقل عمق 3 متر در نظر گرفته می شود.
در ضمن عمق استخر بسته به ارتفاع شیب تا 6 متر قابل تعیین است.

عوامل موثر بر هزینه لوله کشی استخر

عوامل زیادی بر قیمت و قیمت استخر تاثیر می گذارد.
اندازه و ابعاد استخر
لوله کشی استخر به روش مداری و لوله کشی
تجهیزات لوله کشی استخر
مجوز لازم برای طراحی و اجرا

ویژگی های اصلی  متخصص برای لوله کشی استخر

استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا در نصب تهویه مطبوع
هزینه مناسب استفاده و استفاده از وسایل لوله کشی
بررسی سریع نوع شلنگ استخر را انجام دهید.
برای لوله کشی استخر از ابزار و تجهیزات باکیفیت استفاده کنید.
اعزام نیروهای ماهر و مجرب برای تافتینگ استخر

راه های جلوگیری از تبخیر آب استخر

آیا می دانید کنترل سطح آب در استخر چقدر مهم است؟ آیا راه هایی برای حفظ سطح آب استخر می دانید؟ سطح آب در استخرها، به ویژه استخرهای روباز، به مرور زمان کاهش می یابد که یک مشکل رایج است. به خصوص در فصل تابستان که آب سریعتر تبخیر می شود، افت سطح آب زیرزمینی نیز افزایش می یابد. البته شما نمی توانید آب و هوا و تشعشعات خورشیدی را در یک استخر روباز کنترل کنید. اما راه حل هایی وجود دارد که فرآیند تبخیر را کند یا متوقف می کند. اگر شما هم می خواهید از تبخیر آب استخر جلوگیری کنید، با ما همراه باشید.

چرا سطح آب استخر پایین می آید؟

دما: گرمای بیش از حد باعث از دست دادن آب می شود. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که دما در آن روز و شب بیشتر در نوسان است، ممکن است متوجه از دست دادن آب بیشتری شوید. تفاوت دمای هوا و آب استخر باعث تبخیر آب می شود. بنابراین، زمانی که شب ها خنک است، احتمال وقوع سطح آب بیشتر است.

رطوبت کم: هوای اطراف این قابلیت را دارد که بخار آب را تا حد مشخصی نگه دارد. اما وقتی میزان آب در طبیعت زیاد شود هوا اشباع می شود و رطوبت به 100 درصد می رسد. وقتی رطوبت کم باشد، آب بیشتری از دریاچه تبخیر می شود. زیرا در هوای مرطوب هوا ظرفیت جذب رطوبت بیشتر را ندارد و سطح آب پایین نمی آید. وقتی هوا خشک می شود، آب تبخیر می شود.

خورشید و باد: اگر استخر شما برای مدت طولانی در معرض نور خورشید یا باد قرار گیرد، تخریب بیشتری را تجربه خواهد کرد.

نشت در شبکه: به یاد داشته باشید که از دست رفتن آب استخر تنها به دلیل تبخیر آن نیست. گاهی ممکن است مشکلاتی در لوله ها و سایر اجزا وجود داشته باشد. در این صورت باید سریعا مشکل را پیدا کنید و قطعات و لوله های لازم را تعمیر کنید تا آسیب پیشرفت نکند. یکی از مهم ترین نکات برای مراقبت از تجهیزات استخر، بررسی منظم وضعیت سلامت آن است.

  1. از پوشش استفاده کنید

یکی از راه های مهم برای مبارزه با تبخیر آب، استفاده از پوشش استخر است. استفاده از پوشش استخر می تواند تبخیر آب را تا حدود 95 درصد کاهش دهد. به ویژه در روزهای گرم و شب های سرد موثر است. استفاده از روکش استخر مزایای دیگری نیز دارد که توصیه می کنیم. این روکش ها گرما را در آب حفظ می کنند و در مصرف انرژی تجهیزات استخر صرفه جویی می کنند. همچنین داشتن روکش استخر از ریزش زباله و آلودگی آب استخر جلوگیری می کند و استخر شما را تمیز نگه می دارد. این امر مواد شیمیایی استخر و زمان تمیز کردن کلی را کاهش می دهد. این روکش ها متریال و مدل های مختلفی دارند که با توجه به بودجه خود می توانید انتخاب کنید.

  1. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

ممکن است نخواهید استخر را با پوشش فیزیکی بپوشانید. چون این کار مشکل دارد. هر بار که از استخر استفاده می کنید باید آنها را حذف کنید. این کار در تابستان زمانی که زیاد از استخر استفاده می کنید ممکن است کمی سخت باشد. اگر می خواهید استخر را بپوشانید، آسترهای مایعی وجود دارند که به عنوان یک مانع مولکولی عمل می کنند که گرما را مسدود کرده و کاهش می دهد. البته در نظر داشته باشید که این روکش به اندازه یک پوشش فیزیکی موثر نیست، اما بهتر از هیچ چیز محافظت از استخر شماست.

شما باید هر روز آن را به استخر خود اضافه کنید زیرا 24 ساعت طول می کشد. برای افزودن این پوشش مایع به استخر، می توانید این کار را به صورت دستی یا با دستگاه پخش خودکار انجام دهید. مزیت این ماده این است که بر غلظت و اثربخشی مواد شیمیایی شما در استخر تاثیر نمی گذارد و برای شناگران مشکلی ایجاد نمی کند.

  1. اجازه دهید دمای آب در استخر پایین باشد

هر چه دمای آب استخر بالاتر باشد، احتمال تبخیر آن در شب بیشتر می شود. زیرا آب گرمتر دارای مولکول هایی است که سریعتر حرکت می کنند و بنابراین راحت تر تبخیر می شوند. استخر آب گرم به ویژه در هنگام کاهش دما در عصر آسیب پذیر است. مولکول های آب در هوای خنک شب راحت تر تبخیر می شوند. اگر دمای آب در استخر بیشتر از دمای هوا باشد، این فرآیند تسریع می شود.

از طرفی آب سرد در برابر انتشار جوی مقاومت بیشتری دارد. به همین دلیل بهتر است دمای آب استخر را تا حد امکان پایین بیاورید. با برخی از پمپ های حرارتی می توانید آب را با دمای پایین تری وارد استخر کنید. اگر از بخاری استفاده می کنید، می توانید برای جلوگیری از تبخیر آب استخر بخاری استخر را خاموش کنید یا دما را پایین بیاورید. به یاد داشته باشید که هر چه اختلاف دمای آب و هوا در استخر کمتر باشد، احتمال تبخیر آن کمتر است.

  1. تزئینات آب استخر را خاموش کنید

فواره ها، آبشارها و میسترهای ملایم و همچنین سرسره های آبی در دکوراسیون استخر زیبایی، صدا و سرگرمی بیشتری به استخر خصوصی شما می بخشد. اما هنگام استفاده، میزان آب در معرض باد و نور خورشید را نیز افزایش می دهند. هر چه آب بیشتر در معرض هوا باشد تبخیر آن بیشتر می شود. پیشنهاد می کنیم بازی های آبی خود را خاموش کنید. تجهیزاتی که آب را به هوا می پاشند، فرآیند تبخیر آب استخر را نیز سرعت می بخشد. توجه داشته باشید که قطرات کوچکتر سریعتر از قطرات بزرگتر تبخیر می شوند. بنابراین برای کاهش میزان تبخیر بهتر است در روزهای گرم این دستگاه ها را خاموش کنید.

اجازه ندهید آب به راحتی در استخر سرریز شود. برای جلوگیری از تنفس غیر ضروری، این دستگاه ها را خاموش کنید. به علاوه با خاموش کردن این دستگاه ها در مصرف انرژی پمپ خود نیز صرفه جویی زیادی خواهید کرد. این نکات به ویژه در روزهایی که از استخر استفاده نمی کنید مفید است.

  1. باد را مسدود کنید

هر چه وزش باد در روزهای گرم بیشتر و شدیدتر باشد، احتمال آب شدن آب استخر و افزایش سرعت آن بیشتر می شود. پس بهتر است در استخر خود یک بادگیر داشته باشید. بهتر است یک مانع در اطراف استخر خود در نظر بگیرید تا سرعت و توانایی باد برای وزش مستقیم روی سطح آب را کاهش دهید. برای این منظور ابزارهای مختلفی وجود دارد که بسته به موقعیت مکانی، بودجه مالی و سلیقه خود می توانید از آنها استفاده کنید. برای بهبود محیط استخر می توانید از یک یا چند ردیف گیاه استفاده کنید. درختان و درختچه ها شدت و سرعت باد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند و از برخورد آن به آب حوض جلوگیری می کنند.

علاوه بر بوته ها و درختان، می توانید از دیوارهای چوبی یا فلزی نیز استفاده کنید. اکثر این نرده ها ثابت نیستند و می توانید با توجه به وزش باد آنها را جابجا کنید. گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای باغ استخر خود از آنها استفاده کنید. از جمله موادی مانند وینیل، برزنت و توری هستند که علاوه بر ظاهر، قدرت باد را کاهش می دهند. فضای ساخته شده در برابر گرما و تغییرات آب و هوایی نیز مقاوم است. این فضاها ارزان و قابل استفاده هستند.

عوامل موثر بر قیمت لوله استخر در سال جدید:

هزینه ساخت لوله های آب
لیست قیمت لوله کشی ساختمانی
هزینه لوله کشی
هزینه های ساخت خط لوله
برآورد قیمت لوله های ساختمانی
لیست قیمت لوله کشی ساختمانی

برای محاسبه هزینه لوله کشی استخر، با قسمت های مختلف استخر آشنا شوید

برای محاسبه دقیق تر هزینه ها و دستمزدهای استخر شنا در سال 1402، توصیه ما این است که با قسمت های مختلف استخر آشنا شوید تا متوجه شوید برای ساخت استخر و اجرای استخر چه باید کرد. موتور خانه استخر از قسمت های زیر تشکیل شده است. که برای هر قسمت لازم است لوله کشی ساختمان به طور اختصاصی برای آن قسمت باشد:
دیگ آبگرم | بخار
مرد سرسخت | فیلتر شنی
منبع کویل مبدل حرارتی
لوله و اتصالات پمپ های مغیر

چه تجهیزاتی بیشترین تأثیر را روی سطوح لوله استخر دارد؟

دیگ در لوله های حوضچه

اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهید از استخر خود در فصل زمستان استفاده کنید، باید از وسیله ای به نام دیگ برای گرم کردن استخر استفاده کنید. دیگ ها دارای انواع آهنی و فولادی هستند.
ما استفاده از اتو بخار را توصیه می کنیم زیرا می تواند فشار بیشتری را نسبت به چدن تحمل کند و زمانی که تنش های حرارتی در فشارهای پایین تر ایجاد می شود، مقاومت بیشتری دارد.

پمپ در استخر لوله کشی

یکی از مهم ترین وسایل برای لوله کشی استخرها پمپ هایی هستند که آب را جابجا و انتقال می دهند. معمولاً پمپ موجود در لوله های استخر از نوع گریز از مرکز تک مرحله ای بوده و وظیفه آن گردش آب استخر جهت فیلتراسیون حداقل 3 بار در روز می باشد. سایر پمپ هایی که شرکت لوله کش ساختمانی برای لوله کشی استخر ارائه می دهد شامل موارد زیر است:
پمپ دوش جکوزی
پمپ گردش دیگ بخار
پمپ گردش استخر
پمپ گردش آب جکوزی

حفاری آبنما در لوله های استخر

گرمای استخراج شده از دیگ را می توان با استفاده از یک منبع کویل به مخزن منتقل کرد یکی از مزیت های استفاده از این منبع نسبت به سایر سازندگان آب گرم این است که در صورت ترک یا گرفتگی منبع به راحتی قابل تعمیر است. مزیت دیگر این منبع این است که اتلاف حرارت به دلیل منبع اصلی انتقال حرارت بسیار کم است.

مبدل حرارتی در لوله های استخر

وظیفه مبدل حرارتی تنظیم دمای استخر است و در صورت کاهش دما دمای استخر را به دمای مناسب برسانید. موجود در دو نوع لوله ای و پوسته صفحه ای.

هزینه های لوله کشی استخر

عوامل مختلفی بر هزینه لوله کشی استخر تاثیر گذار هستند از جمله اندازه و ابعاد استخر و مقدار نیرو انسانی مورد نیاز برای طراحی و اجرا استخر و لوله کشی استخر و توجه به مدار و نحوه لوله کشی ،میزان تجهیزات مورد نیاز برای انجام این فرایند همه در هزینه های پایانی و تکمیلی موثر هستند.

در این مقاله با اجرای لوله کشی استخر آشنا شدیم باید توجه کنید که نوع لوله انتخابی تاثیر زیادی بر کیفیت نصب و طول عمر لوله ها دارد. برای اجرا استخر از نیروی ماهر کمک بگیرید.

سیستم لوله کشی استخر معمولا مخفی می باشد و زیر زمین قرار میگیرد و در استفاده از تجهیزات صرفه جویی نکنیم و از نیرو انسانی متخصص استفاده کنیم عدم استفاده از متخصصان باعث نصب ناقص و تعمیر مجدد آن میشود و هزینه ها را افزایش میدهد.

تیم ما در زمینه انجام این خدمات افراد متخصص و آموزش دیده را گرد آوری کرده تا برای خدمات رسانی به کارفرمایان محترم آماده شود.

شما می توانید با شماره  ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳ ارتباط برقرار کرده و از افراد متخصص به صورت رایگان مشاوره به صورت تلفنی و یا حضوری دریافت کنید.

همچنین می توانید در صورت نیاز فرم درخواست درون این صفحه را تکمیل کرده تا در اولین فرصت با شما تماس حاصل کنیم.

WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print