شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

نکات ویژه جهت انتخاب بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان

موضوع مقاله:

نکات ویژه جهت انتخاب بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان

بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان

فهرست مطالب

فهرست مطالب

بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان

انتخاب بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان از عواملی مانند هزینه‌های گزاف تعمیر، تعویض و دردسرهای دیگری که حاصل از آسیب لوله‌های فاضلاب است جلوگیری می‌کند. لوله‌ها یکی از تجهیزات مهمی هستند که در ساخت تاسیسات ساختمانی استفاده می‌شوند. لوله‌ها وظایفی ازجمله انتقال گاز و آب را بر بخش‌های مختلف ساختمان دارند. لوله‌ها به‌عنوان مجرای متشکل از مواد مختلف ازجمله پلاستیک، چوب، بتن و فلز تعریف می‌شوند. این اتصالات جهت انتقال مایعات، گاز، دوغاب و ذرات دیگر استفاده می‌شوند.

در املاک قدیمی بیشتر این لوله‌ها از سفال، چدن و فولاد ساخته می‌شدند. این مواد می‌توانند به‌مدت بیشتری روی زمین بمانند و عمل خود را به‎‌خوبی انجام دهند. خانه‌هایی با استاندارد جدیدتر از پلاستیک برای سیستم لوله‌کشی فاضلاب استفاده می‌کنند. در برخی موارد از لوله‌های چدنی یا سفالی نیز استفاده می‌شود. در اکثر تاسیسات جدید فاضلاب لوله‌های پی‌وی‌سی جایگزین مواد قدیمی شده‌اند. در این مقاله با بهترین لوله‌های فاضلاب ساختمان، مزایا، معایب و انواع لوله فاضلابی آشنا می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان به خواندن مطلب ادامه دهید.

معرفی بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان

یک سیستم لوله‌کشی از اتصالات مختلفی تشکیل شده‌اند که با توجه به طراحی انتخاب می‌شوند. مبدل‌های حرارتی، پمپ‌ها، مخازن و شیرها قسمتی از سیستم لوله‌کشی هستند. این سیستم‌ها شریان اصلی فرآیندهای صنعتی هستند و نقش مؤثری در پیشبرد فعالیت اکثر کارخانه‌ها و کارگاه‌ها دارند. هرکدام از لوله‌های فاضلاب دارای قابلیت‌های خاصی هستند که در شرایط گوناگون استفاده می‌شوند.

لوله‌های پلیمری UPVC بهترین لوله‌ برای فاضلاب ساختمان هستند زیرا دارای ویژگی‌هایی ازجمله مقاومت در برابر مواد شیمیایی، طول عمر بالا، مقاوم در برابر فشار، ضربه، خوردگی، عدم رسوب‌پذیری، زنگ‌زدگی، دارای سطح داخلی و خارجی صاف، سهولت در نصب، قیمت مناسب و انعطاف‌پذیری بالا هستند. این لوله‌های باکیفیت باعث توزیع آتش نمی‌شوند. آن‌ها وزن سبکی دارند و در برابر باز و اسید مقاوم هستند. ترک‌خوردگی و شکنندگی در حرارت زیر صفردرجه از معایب این لوله‌ها محسوب می‌شود.

قیمت لوله فاضلاب به چه عواملی بستگی دارد

انواع لوله‌ها برای کارهای ساختمانی و مصارف مختلفی مانند تأمین آب، زهکشی و دفع زباله استفاده می‌شوند.  در هر ساختمان باید مقدار کافی آب در مکان‌های مورد نیاز جهت رفع نیازهای استفاده‌کنندگان در دسترس باشد. بنابراین، قبل از ساخت سازه باید نیازهای آب به‌درستی و بهینه محاسبه شود. آب انتقالی از لوله‌های داخل سازه در بالا یا زیرزمین حمل می‌شود.

بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان، لوله‌های پلاستیکی هستند. این لوله‌ها، وزن‌ کم، انرژی کم هنگام حمل‌ونقل و طول عمر بالایی دارند. بسیاری از آن‌ها حاوی مواد قابل بازیافت هستند. سطح صاف لوله‌های پلاستیکی، هزینه مصرف انرژی و پمپاژ را کم می‌کند و اتصالات بدون نشتی آن‌ها از هدررفت آب جلوگیری می‌کند. قیمت این لوله‌ها به عواملی ازجمله جنس، طول عمر، هزینه، کشور سازنده، برند تولیدی، طبقه‌بندی محصول، خلوص مواد مصرفی، قطر، ضخامت، طول و عیار استاندارد لوله بستگی دارد.

انواع لوله فاضلابی

لوله‌های گالوانیزه به‌عنوان مقاوم‌ترین لوله‌ها جهت انتقال آب شرب و مایعات صنعتی شناخته می‌شوند. این لوله‌ها می‌توانند تاحدودی برای فاضلاب نیز گزینه مناسبی بوده و جزو بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان باشند. از ویژگی‌های آن می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگ‌زدگی اشاره کرد. این لوله‌ها از جنس فولاد هستند که سطح داخلی و خارجی آن‌ها از لایه روی پوشیده شده است.

لوله‌های PVC که از انواع لوله‌های پلیکا هستند و اصلی‌ترین ماده ساخت آن‌ها از پلی‌وینیل کلراید اسن است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن می‌توان دوام بالا، قیمت مناسب و انعطاف‌پذیری مناسب را نام برد. از معایب آن می‌توان به خوردگی بر اثر تماس با آب گرم، خطر خرابی در زیرزمین و شکسته‌شدن دراثر تابش پرتو فرابنفش اشاره کرد.  این لوله‌ها محفظه ضدآب برای سیستم الکتریکی فراهم می‌کنند که امکان دارد در معرض عناصر خارجی مانند فشار، زباله‌ها و حرارت بالا یا پایین باشند.

لوله‌های UPVC از نوع پیشرفته لوله‌های پلیکا هستند و بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان محسوب می‌شوند. آن‌ها دارای ویژگی مقاومت بسیار زیاد در برابر اسید و باز، وزن پایین، طول عمر بالا، مقاوم در برابر گرما، خورندگی مواد شیمیایی و جریان برق هستند. در گذشته بیشتر پیمانکاران از لوله‌های فلزی جهت انتقال آب و آب‌رسانی استفاده می‌کردند اما فلزات معمولا دچار زنگ‌زدگی و خوردگی می‌شوند به همین علت لوله‌های UPVC گزینه‌ای ایده‌آل جهت برطرف‌کردن این مشکل‌ها محسوب می‌شوند.

لوله‌های پلی‌اتیلن دوجداره هستند و مقاومت زیادی در برابر فشار داخلی و خارجی دارند. این لوله‌ها دارای قیمت مناسبی هستند به همین علت بیشتر سازندگان در سیستم فاضلاب این لوله‌ها را به‌کار می‌برند. لوله‌های پلی‌پروپیلن نیز می‌توانند جزء بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان باشند. آن‌ها دارای خصوصیات مقاومت در برخی موارد و وزن سبک هستند و جهت انتقال آب مصرفی نیز استفاده می‌شوند. البته باید توجه داشت که این لوله‌ها مقاومت کمی در برابر نور خورشید دارند.

قدیمی‌ترین لوله‌های فاضلاب نوع چدنی و مسی هستند. از مزایای آن‌ها می‌توان طول عمربالا، دوام زیاد و عایق صدابودن را نام برد. لوله‌های بتنی و سفالی بیشتر در پروژه‌های شهرسازی استفاده می‎شود و معمولا در ساختمان‌های مسکونی کاربرد ندارد. از ویژگی‌های مثبت آن، مقاومت زیاد، طول عمر بالا، سازگار با محیط‌زیست، مقرون‌به‌صرفه و نصب آسان را می‌توان نام برد.

لوله‌های پوش‌فیت از جدیدترین نسل لوله‌های فاضلاب هستند که جنس آن‌ها از پلی‌پروپیلن است و مزایای آن عبارتند از نصب آسان، مقاومت زیاد در برابر پوسیدگی، شکنندگی، عدم توزیع آتش، اتصال با واشر و سوکت که مانع از نشت آب می‌شود. این نوع لوله بسیار مناسب بوده و باید حتما در زمان اجرای لوله کشی ساختمان به این مورد توجه کنید تا بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان را داشته باشید.

جمع‌بندی

بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان با توجه به توضیحات این مقاله معرفی شد. انواع متفاوتی از لوله‌هایی که در ساخت و ساز ساختمان استفاده می‌شوند در مواردی ازجمله پی‌وی‌سی، فولادی کربن، بتنی و گالوانیزه طبقه‌بندی می‌شوند. بیشترین کاربرد آن‌ها در قابلیت لوله‌ها در انتقال سیال بدون تغییر عملکرد و ظاهر متمرکز است. مهندسان ماهر در شرکت کارا پمپ از تجربه خود جهت ارائه راه‌حل‌ها و آخرین فناوری‌ها جهت ارائه خدمات باکیفیت، مقرون‌به‌صرفه و متناسب با نیاز کاربر استفاده می‌کنند.

طراحی لوله‌کشی شامل شبکه آب‌رسانی داخلی و خارجی است. کارشناسان با دانستن اطلاعات صحیح و اصولی در طراحی لوله‌کشی می‌توانند مقادیر دقیق را با رعایت کلیه قوانین و اقدامات مطابق با استاندارد و پارامترهای اصلی انجام دهند. خدمات طراحی و مشاوره این مجموعه شامل تیمی آموزش‌دیده از همکاران جهت ارائه آموزش در این زمینه، نصب، نظارت، ارزیابی پروژه، بررسی کیفیت، بهترین مشاوره طبق نیاز مشتری و کمک به ارتقا مهارت با شیوه‌های خوب لوله‌کشی است. جهت کسب اطلاعاتی در این خصوص با شماره  ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳  تماس بگیرید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه