شما اینجا هستید :

تعمیر و نگهداری برج خنک کننده

فهرست مطالب

درخواست افراد متخصص جهت تعمیر و نگهداری برج خنک کننده | کارا پمپ

تعمیر و نگهداری برج خنک کننده یکی از فرایند های ویژه بوده که توسط تیم ما با بهترین کیفیت ارائه خواهد شد.

برج خنک‌کننده یا برج خنک‌ کن یا به بیان دیگر کولینگ تاور برای رفع حرارت اضافی آب مورد استفاده در چگال کننده به جو و هوا از طریق انتقال حرارتی با هوا است.

برج‌ خنک‌کن با تبخیر آب حرارت را در یک واحد شیمیایی دفع کرده و سیال سرویس را تا دما حباب مرطوب هوا پایین می آورد.

برخی از برج‌ خنک‌کننده چرخه بسته به برج خنک‌کن خشک هستند و باعث کاهش دما سیالات تا دما نزدیک به دمای حباب خشک هوا می شوند.

یکی از ابزارات مهم در صنعت تهویه و صنایع و پتروشیمی برج خنک کننده می باشد که برای خنک سازی آب استفاده می شود در این صنعت آب خنک شده در برج خنک کننده ، درون چیلرهای تراکمی و جذبی کاربرد مستقیم دارد.

این سیستم نیازمند نگهداری و سرویس در بازه های زمانی مشخص بوده که حتما باید توسط افراد متخصص در این زمینه صورت گیرد.

در ادامه کمی بیشتر با یکی دیگر از خدمات تیم فنی و مهندسی کارا پمپ به نام تعمیر و نگهداری برج خنک کننده آشنا خواهید شد و در صورت نیاز به مشاوره و یا درخواست افراد متخصص می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

برخی از کاربرد های کولینگ تاور

همانطور که بیان شد این سیتم در چیلر ها تراکمی و جذبی کاربرد مستقیم داشته که برخی از کاربرد های دیگر این سیستم را بیان خواهیم کرد.

در صنعت نیروگاه نیز بخار آب نیز برای خنک سازی و تقطیر بخار فرایند نیروگاه استفاده می شود.

در صنعت پلاستیک سازی نیز برای خنک سازی آب در چرخه در دستگاه نیز استفاده می شود.

البته در صنعت پلاستیک از چیلرهای صنعتی و زیر صفری استفاده می شود.

برای استفاده صحیح از برج خنک کننده باید سرویس دوره ای ، تعمیر و نگهداری برج خنک کننده به صورت صحیح و در بازه های زمانی مشخص انجام شود.

تعمیرات در چیلر جذبی در سه مرحله تعمیرات قبل از شروع کار تعمیرات در زمان کارکرد برج خنک کننده و در آخر تعمیرات در زمان توقف فصل برج خنک کننده می باشد.

تعمیرات برج خنک کننده در برج و بررسی رسوبات برج خنک کننده بسیار مهم و حیاتی میباشد.

اقدامات پیش از تعمیر و نگهداری برج خنک کننده

پیش از شروع تعمیرات برج خنک کننده مراحلی باید انجام شود تا نظر ایمنی مشکلی به وجود نیاید.

توجه کنید زمانی که خنک کننده خاموش است دسترسی به بخش های مختلف آن امکان پذیر است و میتوان تعمیر و یا تعویض قطعات را به راحتی انجام داد.

دقت کنید برق پمپ و فن خاموش باشد .مشکلی برای خنک کننده به وجود امد سریعا آن را خاموش کنید.

دستگاه را از دسترس خارج کنید

قبل از تعمیر و نگهداری برج خنک کننده ، ابتدا از بخش واحد آب پمپ ارسالی آب خام به واحد برج های خنک کننده ارتباط برقرار کرده و پس از قطع لوپ آب خام را از واحد آب تولیدی بدون املاح از سرویس خارج نمایید.

همچنین باید پمپ تامین آب فیلتر شنی از سرویس خارج کرد. در صورت نیاز به کنترل و تامین فشار آب خنک می توان با بستن شیر آب ورودی به رایزر مربوطه انجام داد.

وضعیت سه گانه کلید برق با فشار دکمه استاپ از داخل اتاق کنترل و ایستگاه برق یا کنار فن را از سرویس خارج کنید.پمپ تزریق مواد را از خارج کنید سپس برق پمپ و فن ها خاموش شود.

بعد از خاموش شدن سیستم قطعاتی که نیاز به تعمیر یا تعویض دارند تشخیص بدهید برخی از قطعات را می توان در همان زمان تعمیر و بازسازی کرد و قطعات که نیاز است را هم باید جایگزین کرد.

پکینگ از جمله قطعاتی هستند که در دوره ایی مشخص نیاز به تعویض دارند.

تعمیر برج خنک کن

نگهداری برج خنک کننده شامل کارهایی می باشد که برای بهبود سلامت برج خنک کننده فعالیت‌های که باعث افزایش سلامت برج خنک کن میشود مانند بازسازی توسعه کارایی و بازسازی سیستم ، بازرسی چرخشی و از این موارد که سبب می شود عمر دستگاه شما افزایش یابد.

تعمیرات کولینگ مجموعه عملیاتی است که باید توسط متخصص انجام گیرد اشتباه در راندمان دستگاه می تواند به خرابی بیشتر دستگاه منجر شود ؛ همین رو تعمیر و نگهداری برج خنک کننده زیر افراد ماهر صورت گیرد.

برای اطمینان از برج خنک کننده باید به مراتب و در زمان بندی مشخصی بازبینی انجام شود.ابتدا آب داخل حوضچه توسط پمپ های تخلیه و خالی شود همچنین گل و لای و لجن در حوضچه به شکل دستی و یا با استفاده از خشک کن از قسمت حوض تخلیه شود.

مکش پمپ نیز بازدید شود و صافی آن تمیز گردد سپس یاتاقان الکتروموتور در صورت نیاز تعمیر شود فن ها بازدید و تعمیر شود.

زاویه فن در صورت نیاز تنظیم و لوور و پکینگ و قطره گیرهای شکسته تعویض شوند سپس شیر باز شده و روانکاری انجام می شود.

تعمیرات تمام تجهیزات و قطعات اضافی را از کولینگ تاور خارج کنید و دستگاه را تمیز کنید.

مطمئن شوید که کلیه قطعات در جای خود مونتاژ شده اند و سپس برج خنک کننده را روشن کنید.

اگر پس از روشن کردن دستگاه صدا غیر عادی شنیدید و یا عملکرد برج دچار نقص بود برج خنک کننده را خاموش کنید و دوباره آن را بررسی کنید.

تعمیر کولینگ تاور در زمان خاموشی

در زمان خاموشی این سیستم جهت تعمیر و نگهداری برج خنک کننده ، ابتدا برج را تمیز نمایید و با آب بشویید؛ همچنین خروجی آب را باز نگه دارید.

آب را از بخش های برج که در معرض زنگ زدن هستند خارج کنید و نازل پاشش و کرکره را تمیز کنید.

تعمیرات پایه ای را تا قبل از راه اندازی مجدد برج خنک کننده انجام دهید.

هنگامی که برج خشک است مکان هایی که در معرض خوردگی بوده است را با توجه به شرایط تعیین شده به وسیله تولید کننده خشک کرده و رنگ کاری کنید و اطراف را پوشش دهید.

گیر بکس و کاهنده را از روغن و یا گریس پر کنید.

سرویس اورهال کولینگ تاور

سرویس و اورهال برج خنک کننده یکی موارد پایه ای در تعمیر و نگهداری برج خنک کننده ، جهت افزایش عملکرد این دستگاه می­ باشد.

عواقب سرویس نکردن دستکاه از کار افتادن تهویه مطبوع میباشد عیوب یابی سطحی باعث شده تا بعد از مدتی کوتاه سیستم خنک کننده به صورت کامل از کار بیفتد.

سرویس کولینگ تاور بشکل دوره ای بوده که در بازه های زمانی مشخص انجام میشود همچنین در مواقعی که راندمان پایین امده باشد و در عملکرد سیستم مشکلی پیش امده باشد باید با متخصصان مشورت کرد.

فواید نگهداری اصولی برج خنک کننده

افرایش طول عمر قطعات داخلی بر اثر کنترل و بازرسی دوره ای ، افزایش عملکرد کار کولینگ تاور به علت کارکرد صحیح قطعات داخلی و کاهش مصرف آب و برق با نحوه مصرف درست پاشش آب و سیستم هوادهی و کاهش رسوب قطعات داخلی و لوله اتصالی بین برج خنک کننده و دیگر تجهیزات مثل چیلر جزئی از فواید تعمیر و نگهداری برج خنک کننده می باشد.

همچنین کم شدن هزینه ناشی از تعویض قطعات با نگهداری اصولی دستگاه ها و کم شدن هزینه تعویض فیلتر دستگاه تصفیه دستگاه با شست و شو دوره قطعاتی مانند پکینگ ، مواردی مهم از این خدمات است.

برج خنک کن

دستمزد و هزینه تعمیر برج خنک کننده

برج خنک کننده دارای انواع مختلفی از لحاظ اندازه قدرت، جنس بدنه ،نوع قطعات می باشد؛ به همین دلیل نمی توان هزینه و قیمت دقیق تعمیر و نگهداری برج خنک کننده را تعریف نمود.

نخست نقص سیستم را یافته و قیمت قطعات را نیز محاسبه کنیم در رابطه با سرویس کولینگ تاور هزینه و قیمت های آن را مانند تعمیر قطعات نمیتوان دقیق بیان کرد زیرا که ممکن است فعالیت متفاوتی صورت گیرد که بدون دیدن دستگاه و ارزیابی آن قابل محاسبه نمی باشد.

سخن آخر

در این محتوا با یکی از تخصصی ترین خدمات ما به نام تعمیر و نگهداری برج خنک کننده آشنا شدید.

همانطور که می دانید این سیستم نقش بسزایی در عملکرد سیستم های تهویه مطبوع داشته و نیازمند نگهداری و سرویس در بازه های زمانی مشخص می باشد.

شما برای انجام این فرایند به افراد متخصص در این حوزه نیاز خواهید داشت که می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳ به صورت مستقیم با کارشناس ما ارتباط برقرار کنید.

WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print