شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

تهویه مطبوع هتل چگونه است؟ + شناخت بهترین سیستم

موضوع مقاله:

تهویه مطبوع هتل چگونه است؟ + شناخت بهترین سیستم

آشنایی با سیستم تهویه مطبوع هتل | کارا پمپ

فهرست مطالب

فهرست مطالب

آشنایی با سیستم تهویه مطبوع هتل | کارا پمپ

در این مطلب به شما خواهیم گفت تهویه مطبوع هتل چگونه است؟ و معیار های تهویه مطبوع هتل ، استفاده از چندین دستگاه ، سیستم‌های مناسب جهت کنترل رطوب یا تولید هوای گرم و سرد در هتل ، سیستم VRF در هتل ، استفاده از اسپلیت در هتل ها را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه کارا پمپ را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

تهویه مطبوع هتل چگونه است؟

هتل ها می توانند در اندازه ابعاد و طبقات مختلفی ساخته بشوند. اتاق های مهمان تنها بخش موجود در هتل ها نیست، بلکه فضاهای چندجانبه از جمله سالن های غذاخوری ، آشپزخانه ، دفاتر ، سالن های غذاخوری ، استخر های شنا و غیره همگی نیازمند طراحی و اجرای سیستم تهویه مطبوع هتل و جابه‌جایی هوا هستند که به درستی کار کند و در هنگام انجام فرایند تهویه هوا دچار اخلال نشود.

در هنگام تهیه این سیستم باید دقت شود که در صورت عدم نیاز ، لامز  نیست از تجهیزات بزرگ استفاده شود لذا هزینه های اضافی را به همراه خواهد داشت. از جمله دستگاه های مطبوع که می تواند گزینه مناسبی برای هتل باشد ، سیستمی است که بدون صد باشد ، و می توان فن کویل را گزینه مناسبی در نظر دانست.

از دیگر نکات مهم در این باره این چنین است که ، سیستم هایی را باید استفاده کرد که بتواند در بخش های مختلفی از هتل اکسیژن کافی را به وجود بیاورد و هوای تازه را در آن محل تامین کند. در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به صورت تخصصی به این موضوع بپردازیم.

معیار های تهویه مطبوع هتل

در بحث انتخاب اجرا و طراحی سیستم تهویه مطبوع هتل ، باید به این نکته داقت داشته باشید که از دستگاه هایی استفاده شود که حداقل فضای ممکن را اشغال کند؛ لذا اندازه دستگاه ملاک نیست. بلکه میزان کارایی و عملکرد در امر تامین هوای تازه مضوعی است ، که باعث برتری چنین دستگاه هایی نسبت به یکدیگر می شود.

سیستم توزیع هوا را می توان به صورت مرکزی در جهت امکان عمومی به کار گیری کرد. حال در بحث طراحی سالن نمایش هتل باید نسبت به هماهنگی سیستم های تهویه مطبوع با معماری توجه بشود. البته دقت کنید که به منزله قطع برق می توان دیزل ژنراتور اظطراری  را در نظر گرفت.

سیستم هایی که در هتل به کارگیری می شوند ، باید به تعمیرات کمتری نسبت به دیگر اماکن نیاز داشته باشند ، همچنین نگهداری آن ها ساده تر باشد ، به این دلیل که به نوعی می توان گفت از دست دادن سرمایه در هتل به جهت از کار فاتدان سیستم سرمایشی و گرمایشی در آن محیط مربوط می شود.

استفاده از چندین دستگاه

استفاده از چندین دستگاه سرمایش و گرمایش باعث اطمینان از تداوم برقراری سرویس می شود ، به عنوان مثال به کارگیری  چند چیلر به صورت ترکیبی با یکیدگر دلیل بر بروز این امر خواهد شد.

به هنگام قطع برق می توان دیزل ژنراتور اظطراری در نظر گرفته شود. در طراحی سالن نمایش هتل باید نسبت به هماهنگی سیستم های تهویه مطبوع با معماری توجه شود. سالن نمایش هتل باید شامل سیستم تهویه مختص به خود باشد.

با منتقل کردن هوا از درون فضاهایی دارای تهویه مطبوع به بخش های خدماتی ، می توان از برز هزینه های اضافی بهره برداری جلوگیری کرد.

سیستم مدیریت انرژی اتاق مهمان ها را به نحوی می توان طراحی نمود که وقتی کسی در اتاق حضور نداشته است ، سیستم تهویه مطبوع گرمایشی ، سرمایشی هتل در آن قسمت های به طور خودکار خاموش شود و یا در تنظیمات درجه حرارت آن تغییری صورت نگیرد.

سیستم‌های مناسب جهت کنترل رطوب یا تولید هوای گرم و سرد در هتل

در اکثر اتاق های مهمان هتل ها از سیستم فن کویلی که به دستگاه های مستقر در بیرون از ساختمان هتل متصل شده است استفاده می شود ، مانند  (مینی چیلر) و یا بویلر که برای تهویه مطبوع هتل مناسب هستند. دستگاه های فن کویل دارای ساختاری با لوله های مسی با پره های آلومینیومی  و فن های سانتریفیوژ هستند.

حال در این ساختار آب سرد ارسال شده از سمت چیلر و مینی چیلر یا آب گرم انتقال داده شده از سوی بویلر یا پکیج در کویل آن ها جاری شده است. در ادامه فن با عبور دادن هوا از اطراف کویل ، باعث کاهش یا افزایش دمکای هوای داخل اتاق ها و سالن ها می گردد.

در صورتی که در بخش هایی نیاز به تامین هوای تازه باشد ، در چنین شرایطی از فن کویل و یا دستگاه هواساز به کارگیری می شود.

نحوه نصب دستگاه هواساز به صورت مرکزی است و از طریق کانال کشی به بخش های مختلف ساختمان اتصال می گردد که کاهش ، افزایش دمای  هوا ، قابلیت فیلتر کردن دقیق و تمناسب با نیاز هر ساختمانی را داشته است. همچنین می توان با افزودن تجهیزات رطوبت زن و رطوبت زدا به آن  کنترل رطوبت را صورت داد.

برای  دیگر بخش های هتل به جز اتاق مهمان ها ، در  بحث انتخاب سیستم تهیوه مطبوع  در این محل ها آزادی عمل بیشتری را به همراه دارد. بنا به دلیل مقدار هوای تازه مورد نیاز ، این سیستم ها غالبا از نوع سیستم های تمام هوا هستند.

سیستم VRF در هتل

سیستم VRF از دیگر تجهیزات مناسبی است که در تهویه مطبوع هتل می توان از آن بهره لازم را برد. سیستم وی‌آر‌اف به دو نوع کلی و عمومی EHP ,GHP موجود هستند. وظیفه این سیستم های عنوان شده ارسال مبرد از طریق لوله های مسی به سمت فن کویل ها و هواساز است.

در حقیقت در این دستگاه ها مبرد ارسالی عمل سرمایش، گرمایش هوا را در فن کویل ها و هواساز  انجام خواهند داد.

به دلیل اینکه جنس لوله ها از مس است ، هزینه بالاتری را برای ایجاد به به وجود خواهد آورد. این دستگاه ها در مقایسه با چیلر و بویلر از قیمت بالاتری برخوردار هستند ، به این دلیل که تکونولوژی خاصی در آن ها به کار گرفته شده و وارداتی هستند.

همچنین برای آشنایی بیشتر با این سیستم می‌توانید مقاله سیستم VRF چیست؟ را مطالعه کنید.

استفاده از اسپلیت در هتل ها

اسپلیت ها و داکت اسپلیت ها برای تهویه مطبوع هتل توصیه نمی شود. از دلایل چنین پیشنهاد ارائه شده ای می توان این چنین متذکر شد که فن یونیت داخلی به منظور آنکه بتواند هوا را از بین این همه کانال با صرعت مناسبی عبور بدهد ، باید ابزرگ انتخاب گردد.

این فرایند بدین معنا است که ایجاد صدای بیشتر از طریق فن که برای مهمانان آزا دهنده خواهد بود. اللخصوص آنکه با گذشت زمان و زیاد شدن عمر دستگاه ، فرسودگی نیز به  همراه آن خواهد آمد و تجهیزات مربوط به آن با مشکل همراه خواهند شد.

منابع و ماخذ : Creating positive first impressions for hotels:Front Desk & Lobby

لطفا به این محتوا امتیاز دهید
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه