شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

عیب یابی موتورخانه و راه‌های رفع نقص سیستم حرارتی

موضوع مقاله:

عیب یابی موتورخانه و راه‌های رفع نقص سیستم حرارتی

آشنایی با نحوه عیب یابی موتورخانه |‌ کارا پمپ

فهرست مطالب

فهرست مطالب

آشنایی با نحوه عیب یابی موتورخانه |‌ کارا پمپ

در این مطلب قصد داریم به عیب یابی موتورخانه و راه‌های رفع نقص سیستم حرارتی بپردازیم و مواردی مانند عیب یابی موتورخانه و نحوه برطرف کردن آن ، قطع شدن آب ، رسوب در بویلر ، نشتی دیگ آب گرم ، گرم نشدن رادیاتورها ، گرم نشدن بویلر ، قطع برق چیلر ، عیب یابی موتورخانه استخر ، عیب یابی موتورخانه با کنتاکتور را مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه کارا پمپ را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید سپاسگذریم.

عیب یابی موتورخانه و راه‌های رفع نقص سیستم حرارتی

عیب یابی موتورخانه را می توان یکی از اصلی ترین موضوعات در ارتابط با این سیستم در نظر دانست ، چرا که ممکن است پس از گذر زمان، موتورخانه بنا بر دلایل مختلفی با مشکلاتی روبرو شود ، در همین راستا نیاز به برطرف کردن عیوب آن دارید.

پیش از آنکه تعمیر موتورخانه انجام شود، باید ابتدا عیب یابی صورت گیرد. در حقیقت موتورخانه سیستم گرمایشی است و از تجهیزات و بخش های مختلفی تشکیل می شود که عیب یابی آن باید توسط افراد متخصص صورت گیرد.

در برخی از مواقع موتورخانه ها با ایراداتی روبرو خواهند شد که دلیل بر پدید آمدن اختلال در عملکرد آن می شود؛ به همین جهت در این محتوا با مشکلات عمده موتورخانه و چگونگی برطرف کردن آن ها آشنا خواهیم شد.

در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به صورت کامل با عمده مشکلات سیستم حرارتی مرکزی و رفع نقص‌های آن آشنا شویم.

عیب یابی موتورخانه و نحوه برطرف کردن آن

سیستم حرارتی مرکزی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که ممکن است در گذر زمان دچار نقص یا غیره شوند. به همین منظور با برخی از بخش‌های آن آشنا می‌شویم.

قطع شدن آب

قطع شدن آب را می توان یکی از دلایل کار نکردن موتورخانه دانست ، که در زمینه عیب یابی موتورخانه باید به این موضوع دقت شود ، حال به منزله برطرف کردن این ایارد ، در ابدا باید شیر آب متصل به بویلر بررسی شود ، و در صورت بسته بودن آن را باز کنید ، و در شرایطی که به طور کلی آب قطع بود باید منتظر باشید تا وصل شود.

رسوب در بویلر

از دیگر عواملی که باعث بروز اختلال در موتورخانه می شود ، تشکیل رسوب دیگ آب گرم یا بویلر است. در این شرایط امکان کارکرد درست سیستم وجود ندارد، پس از انجام اقدامات لازم و کسب اطمینان دقیق نسب به رسوب گیری در دیگ آب گرم یا بویلر ، می توان متخصصان مربوطه را فراخواند و از آن ها در عیب یابی موتورخانه کمک گرفت.

نشتی دیگ آب گرم

نشتی آب از دیگ آب گرم یا بویلر نیز از دیگر عواملی است که در بروز اخلال در موتوروخانه وجود دارد ، در هنگامی که پمپ آب درون دیگ آب گرم با مشکلی روبرو شود  نمی تواند آب را به درست هدایت کرده و باعث بروز نشتی در موتورخانه خواهد شد. با تعویض و یا تعمیر پمپ می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

گرم نشدن رادیاتورها

در بعضی از موارد که شوفاژ ها و رادیاتور ها گرم نمی شوند ، عیب یابی موتورخانه به این صورت نشان داده می شود که درون لوله ها هوا وجود داشته باشد ، که راه حل آن هواگیری شوفاژ ، رادیاتور و غیره است.

در این شرایط عنوان شده اکان دارد  که لوله های برگشتی آب از رادیاتور خراب باشد و به منظور برطرف کردن و تعمیر موتورخانه باید لوله های برگشتی آب بررسی شود ، و در صورتی که شیب  مناسبی از طریف لوله ها مشاهده نشد و یا آن بخش مسدود شده است ، باید آن قسمت باز شود و یا اینکه شیب  آن ها را درست کنید.

گرم نشدن بویلر

از دیگر دلایلی که راندمان موتورخانه با مشکل مواجه می شود ، این است که دیگ آب گرم یا بویلر اصلا گرم نمی شود.

از علت های این مشکل می توان به کم یا زیاد بودن سطح آب اشاره داشت ، و همین دلیل باعث می شود که دیگ قادر نخواهد بود به درستی کار کند، همچنین این ایراد می توان به دلیل کم و زیاد بودن فشار آب باشد ، که از طریق باز و بسته کردن دریچه ها قابل تنظیم است.

قطع برق چیلر

قطع شدن برق چیلر را می توان از دیگر مشکلات موتوخانه در نظر دانست. در صورتی که برق قطع  شود ، دستگاه امکان کار کرد را نخواهد اشت و ممکن است که به اشتباه به سراغ دیگر قطعات رفته ، در حالی که می توانید این دستگاه را نیز مورد بررسی قرار دهید ، قطعی برق می توان از عواملی نظیر پریدن فیوز ، قطعی سیم و… نشات گرفته شود که باید در اسرع وقت تعمیر شوند.

با مشاهده این مشکل باید به کنتاکتور یا سیم کشی ها رجوع کرده تا مشکل را برطرف کنید. توجه کنید که برای تعمیر چیلر باید حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.

عیب یابی موتورخانه استخر

در ارتباط با موتورخانه استخر ممکن است گرمکن آب را تا دمای مورد نظر گرم نکند ، حال این مشکل می تواند دلایل متعددی را در بر داشته باشد. یکی از احتمالات موجود می تواند بر مبنای مدت زمانی که مبنای انتخاب گرمکن قرار گرفته ، این دستگاه هنوز به اندازه کافی کار نکرده باشد.

باید به این موضوع دقت شود که در استخر ها زمان مورد نیاز گرم کردن آب استخر به طور معمول بیست و چهار ساعت لحاظ می شود ، البته این زمان برای جکوزی سی دقیقه است.

در برخی اوقات کثیف بودن فیلتر ها  عاملی است که کاهش جریان آب عبوری از گرمکن را به همراه دارد ، درصورتیکه کاهش شدت جریان به جهت کثیف شدن فیلتر ها باشد ، باید از روش هایی همانند شست و شوی فیلتر ها یا پس شویی استفاده کرد؛ در نهایت عیب یابی گرمکن ها به نحوی دقیق میسر خواهد شد.

عیب یابی موتورخانه با کنتاکتور

همانطور که در پاراگراف های قبل مطالعه کردید، ممکن است برخی از مشکلات موتورخانه مربوط به سیستم برق باشد. به طور مثال اگر چیلر قطع شود و عمل نکند، ممکن است اتصال برق آن برقرار نباشد.

به همین منظور باید با استفاده از کنتاکتور یا سیم پیچی‌ها مشکل را بررسی و رفع کرد؛ این فرایند نیازمند تخصص است و باید حتما توسط افراد ماهر انجام شود.

لازم به ذکر است عملکرد ناصحیح مشعل یا شیر برقی ممکن است مربوط به این بخش باشد؛ بنابراین عیب یابی موتورخانه با کنتاکتور مربوط به بخش‌های برق این سیستم است.

سخن آخر

در این محتوا به صورت کامل با نحوه عیب یابی موتورخانه آشنا شدیم. همانطور که مطالعه کردید گاهی اوقات ممکن است سیستم حرارتی مرکزی با افت و کاهش راندمان روبه رو شود که خبر از بروز مشکل می‌دهد.

به همین منظور باید بخش های مختلف این سیستم توسط افراد متخصص بازدید و بررسی شود. در صورتیکه سوالی داشتید می‌توانید در بخش دیدگاه از کارشناسان ما بپرسید.

منابع و ماخذ : 4 Common Boiler Repairs

5/5 - (2 امتیاز)
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه