شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

لوله کشی اتاق دیگ بخار و 6 نکته کلیدی که باید در مورد آن بدانید

موضوع مقاله:

لوله کشی اتاق دیگ بخار و 6 نکته کلیدی که باید در مورد آن بدانید

لوله کشی اتاق دیگ بخار

فهرست مطالب

فهرست مطالب

لوله کشی اتاق دیگ بخار

در این مقاله قصد داریم به لوله کشی اتاق دیگ بخار و 6 نکته کلیدی که باید در مورد آن بدانید اشاره کنیم و مواردی مانند لوله کشی اتاق دیگ بخار چیست؟ ، انواع دیگ بخار ، اهمیت فشار کم آب ، اهمیت تعمیر و بررسی مداوم ، دیگ های  بخار می توانند در برخی موارد جایگزین آبگرمکن شوند ، دیگهای بخار و آبگرمکن قابل تعویض نیستند ، اهمیت داشتن نرم افزار مدیریت پروژه را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه وبسایت کارا پمپ را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

لوله کشی اتاق دیگ بخار و 6 نکته کلیدی که باید در مورد آن بدانید

بخشی از یک لوله کش موفق بودن، درک همه مشاغل مختلف است که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال، یک لوله کش مسکونی می خواهد خود را با لوله کشی قدیمی در خانه های قدیمی تر و همچنین گزینه های مدرن و کارآمدی که مشتریان شما به آنها علاقه بیشتری نشان می دهند آشنا کند. اکنون انواع بیشتری از سیستم های لوله کشی برای بررسی دارید و لوله کشی اتاق دیگ بخار یکی از حیاتی ترین زمینه هایی است که باید در این زمینه به آن توجه کنید. در اینجا برخی از عناصر کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

لوله کشی اتاق دیگ بخار چیست؟

چیدمان لوله کشی اتاق دیگ بخار بخشی از یک سیستم بزرگتر است. لوله کشی اتاق دیگ بخار بخشی از سیستم کلی دیگ بخار است که به نوبه خود بخشی از یک سیستم هیدرونیک بزرگتر برای یک سازه است. بیایید ابتدا در مورد چهار قسمت اصلی دیگ بخار صحبت کنیم:

مشعل : این ناحیه احتراق را در دیگ شروع می کند و ترموستات دستوراتی را برای تولید گرما ارسال می کند. نازل مشعل سوخت را می پاشد تا مشتعل شود.

محفظه احتراق : این جایی است که سوخت می سوزد و می تواند به بیش از 100 درجه برسد. گرمای تولید شده از اینجا به مبدل حرارتی می رود.

مبدل حرارتی : این کار آب را بدون ایجاد تماس مستقیم با مایع گرم می کند، مانند آب جوش در قابلمه روی اجاق گاز. سپس آب از طریق لوله ها به بخاری یا رادیاتور قرنیز پمپ می شود.

سیستم های لوله کشی دیگ بخار : این بخش که به احتمال زیاد در ان خدمات ارئه می دهید، گرما را توزیع می کند. با این حال، ممکن است برای انجام کار خود نیاز به درک جنبه های هر چهار بخش داشته باشید.

انواع دیگ بخار

همه سیستم های دیگ بخار یکسان نیستند و به احتمال زیاد مواد و طرح سیستم لوله کشی دیگ شما متفاوت است. اول، شما دو سیستم دیگ بخار فولادی اصلی را دارید:

دیگ بخار فایر تیوب : در اینجا، گازهای احتراق از لوله های مستقیم با آب اطراف آن عبور می کنند. آب به بخار تبدیل می شود. این موارد به طور کلی برای کاربردهای تجاری و صنعتی گزینه ایده آلی هستند.

دیگ بخار لوله آب : با اینها، آب از لوله ها و دریچه ها عبور می کند در حالی که احتراق لوله ها را احاطه می کند. اینها برای مصارف صنعتی به جای گرمایش مناسب ترند. در حالی که آنها می توانند فشار و دمای بالاتری را تحمل کنند، گران هستند و تمیز کردن آنها سخت تر است.

پس از این، دیگ های چدنی را دارید که در اینجا سه ​​نوع بخش مختلف را به شما معرفی میکنیم از جمله:

چدن یک تکه : این مدل فقط یک مخزن تحت فشار ریخته گری دارد.

افقی : این بخش‌ها روی هم قرار می‌گیرند که با نوک زائده فشاری متصل می‌شوند.

عمودیمقطعی: این مدل ها به صورت عمودی قرار می گیرند، شبیه به نان برش شده.

انواع دیگری از دیگ ها نیز وجود دارد که ممکن است با آنها روبرو شوید. به عنوان مثال، یک دیگ چگالشی معمولاً برای تامین گرما یا بخار در یک تاسیسات استفاده می شود، جایی که آب به دیگ اضافه می شود. سیستم های دیگ بخار هیدرونیک از سیستم لوله کشی حلقه ای برای گرم کردن آب استفاده می کنند و به طور کلی برای گرمایش تاسیسات استفاده می شوند.

اهمیت فشار کم آب

یکی از مواردی که می خواهید به مشتریان خود و همچنین به تنهایی انجام دهید، این است که مطمئن شوید که فشار آب سازه به درستی کار می کند تا به پر کردن لوله های گرمایش با آب کمک کند. اگر این کار را انجام ندهید، شیرآلات و وسایل شما ممکن است نتوانند در حالی که دیگ روشن است، آب گرم را تامین کنند. ارزیابی فشار آب باید قبل از سرویس و تعمیر دیگ بخار  انجام شود.

اهمیت تعمیر و بررسی مداوم

حتی اگر دیگ بخار از نظر فنی عملکرد خوبی داشته باشد یا اگر با حداکثر راندمان کار می کند ممکن است هزینه بیشتری برای قبوض گرمایشی خود بپردازید. در نتیجه، هر زمان که لوله‌کش‌ها روی اتاق‌های دیگ بخار کار می‌کنند یا یک دیگ بخار جدید نصب می‌کنند، ایده خوبی است که یک طرح خدماتی را توصیه کنید. این بدان معناست که دیگ بخار در هر زمان مزایای کامل خود را ارائه می دهد.

دیگ های  بخار می توانند در برخی موارد جایگزین آبگرمکن شوند

بسیاری از صحبت هایی که تا کنون داشته ایم در مورد لوله کشی اتاق دیگ بخار در زمینه گرمایش است. به علاوه در برخی موارد می توان از دیگ برای پرکردن جای چند آبگرمکن در یک بافت مسکونی استفاده کرد. این معمولاً به دلیل محدودیت فضا یا مسائل مربوط به تهویه است. هتل ها و سازه های مشابه هتل مانند هتل اپارتمان یا مهمانسراها نمونه های رایجی هستند. اگر این اتفاق برای مشتری رخ می دهد، باید مراقب باشید، زیرا بر نحوه سرویس لوله کشی تأثیر می گذارد.

دیگهای بخار و آبگرمکن قابل تعویض نیستند

با این اوصاف، دیگ بخار همیشه یک آبگرمکن برای یک اتاق یا منطقه نیست. به عنوان مثال، دیگ بخار گاهی اوقات برای گرمایش تجاری استخر استفاده می شود. باز هم، این بیشتر در مورد مجتمع های آپارتمانی یا هتل ها صدق می کند. دلیل این امر این است که دیگهای بخار قدرت به مراتب بیشتری دارند، به این معنی که قابلیت گرمایش برای استخرهای بزرگ را دارند. علاوه بر این، نگرانی در مورد مواد شیمیایی استخر وجود دارد که باعث ایجاد مشکل برای آبگرمکن معمولی شما می شود که در این مورد دیگ بخار انتخاب بهتری است.

نکته مهم

مهم ترین نکته در مورد لوله کشی اتاق دیگ بخار که باید بدانید این است که با توجه به اشکال مختلف لوله کشی به ویژه در ساختمان های تجاری  این مساله نیازمند تخصص و تجربه کاری بالا است. برای انجام کارها باید از شیوه های جدید پیروی کنید و همچنین از ابزارها و مواد جدید استفاده کنید. در نتیجه، اگر می‌خواهید خدمات خود را به لوله‌کشی اتاق دیگ بخار گسترش دهید، احتمالاً هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوید.

اهمیت داشتن نرم افزار مدیریت پروژه

نکته کلیدی در اینجا این است که اطمینان حاصل کنید که هر پیشنهادی که برای کارهای لوله کشی اتاق دیگ بخار جمع آوری می کنید به اندازه کافی دقیق باشد تا برای کسب و کار شما سود ایجاد کند، و بهترین راه برای مدیریت این امر از طریق نرم افزار مدیریت پروژه مانند eSUB است. از مدیریت تجهیزات گرفته تا ساعات کار.

مخاطب گرامی از اینکه تا انتهای این مقاله با کارا پمپ همراه بودید از شما سپاسگذاریم در صورت علاقه به این مقاله میتوانید از دیگر مقالات وبسایت کارا پمپ مانند اجرای تاسیسات مکانیکی چیست ؟ + سیستم لوله کشی و تاسیسات تهویه مطبوع چیست ؟ + نکات مهم برای انتخاب تاسیسات نیز دیدن فرمایید.

نویسنده : سید سامان سیاح

منابع و ماخذ : 6 Key Things to Know About Boiler Room Plumbing

4.7/5 - (19 امتیاز)
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه