شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

لوله کشی استخر چیست؟

موضوع مقاله:

لوله کشی استخر چیست؟

لوله کشی استخر چیست؟

فهرست مطالب

فهرست مطالب

لوله کشی استخر چیست؟

 صفر تا صد لوله کشی استخر

لوله کشی استخر در حال حاضر نسبت به زمان‌های گذشته بسیار پیشرفت کرده و با تکنولوژی جدید و به روز به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در لوله کشی استخر، نصب و سازماندهی سیستم ان در بخش موتورخانه صورت می‌گیرد. این فناوری ابتدا با اتصال لوله‌های بزرگ و کوچک به یکدیگر، آب قدیمی استخر را جمع آوری کرده و پس از تصفیه، مجددا به درون حوض استخر بازگردانده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به طور مفصل در ارتباط با لوله کشی استخر با شما عزیزان صحبت کنیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

لوله کشی استخر قیمت

چرا از فناوری لوله کشی استخر استفاده می‌شود؟

همان طور که گفته شد یکی از مهم ترین دلایل استفاده از فناوری لوله کشی استخر، حمع‌آوری آب آلوده و تصفیه آن است. در واقع همان طور که اطلاع دارید آب استخر روزانه بین 1 الی 2 بارتعویض می‌شود که این پروسه با استفاده از لوله‌های متصل شده به یک دیگر در موتور خانه انجام می‌شود.

در این فناوری از لوله‌های مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام وظیفه مخصوص به خود را دنبال می‌کنند. برای مثال در یک استخر متوسط برای تجهیز موتورخانه آن به لوله کشی، از لوله‌های آب خام، لوله‌های آب برگشتی، لوله‌های آبگرمکن و…استفاده می‌شود. این لوله‌ها با استفاده از تکنیک‌های مهندسی به یکدیگر متصل شده و وظایف خود را انجام می‌دهند.

انواع لوله‌ها برای لوله کشی استخر

لوله کشی مورد استفاده در استخر بر اساس نوع لوله و تجهیزات به کار رفته در آن انواع مختلفی دارد. انتخاب نوع لوله کشی بستگی به نیاز محیط، ساختار و همچنین بودجه کارفرما دارد. ما در ادامه به طور خلاصه برای آشنایی بیشتر شما با این فناوری، برخی از رایج‌ترین انواع لوله کشی استخر را برای شما بیان کرده‌ایم.

استفاده از لوله های PVC در لوله کشی

یکی از پرکاربردترین لوله‌هایی که در طراحی و ساخت استخر خانگی از آن استفاده می‌شود، لوله‌های PVC است. در این لوله به دلیل این که از پلی وینیل کلراید استفاده است، مقاومت بسیار خوبی در برابر فشار و ضربه از خود نشان می‌دهند. باز همین رو به عنوان لوله‌های آب خام و لوله‌های برگشتی، از آن‌ استفاده می‌شود.

استفاده از لوله PEX

لوله PEX به دلیل داشتن ماده اولیه پلی اتیلن متصل شونده، دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی بوده و در اکثر مواقع دچار شکستی و یا ترک خوردگی نمی‌شود. این لوله‌ها به دلیل داشتن قابلیت انعطاف پذیری، به عنوان لوله‌های آبگرمکن استفاده می‌شوند.

لوله کشی استخر در تهران

کاربرد لوله CPVC در لوله‌کشی استخر

این لوله از نظر مواد اولیه به کار رفته در آن به لوله‌های PVC شباهت داشته و دارای مقاومت بالا در برابر ضربه، فشار و گرما هستند.

روش لوله کشی استخر به چه صورت است؟

لوله کشی استخر با روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود که انتخاب نوع آن به موارد زیادی بستگی دارد. در ادامه ما به طور مرحله به مرحله و خلاصه، روش لوله کشی استخر را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم تا به درک بهتری از آن برسید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است بسشته به پروزه شما این مراحل دچار تغییرات بزرگ و کوچک شود.

برنامه ریزی اولیه برای نصب لوله‌ها

قبل از هر گونه اقدام برای لوله کشی استخر، باید برنامه ریزی مناسب برای آن انجام شود در غیر این صورت ممکن است نتیجه مطلوب نباشد و شما مجبور به تعمیرات گسترده شوید. به همین خاطر مهندسان، حین انجام لوله کشی استخر، آن را دقیق تحلیل کرده و مواردی مانند طول لوله مورد نیاز، اندازه استخر، نوع لوله مورد نیاز و…را به طور کامل بررسی می‌کنند.

گودبرداری و آماده سازی محل نصب لوله‌ها

پس از بررسی کامل استخر، نوبت به آماده سازی محل نصب لوله‌ها می‌رسد. بعد از این که محل نصب لوله‌ها توسط کارشناسان انتخاب می‌شود، نوبت به گودبرداری و آماده سازی محل قرار گیری لوله‌ها می‌رسد. در برخی مواقع نیازی به گودبرداری نبوده و نصب لوله‌ها در موتورخانه استخر انجام می‌شود.

نصب لوله‌ها به یکدیگر

پس از این که به طور کامل جای قرارگیری لوله‌ها مشخص شد، نوبت به اتصال آن‌ها به یکدیگر می‌رسد. این مرحله یکی از مهمترین مراحل نصب لوله کشی استخر محسوب می‌شود زیرا اندازه لوله‌ها باید دقیق بوده و هر کدام بر اساس کاربردی که دارند انتخاب شده و برش داده شوند. چنانچه این مرحله به درستی انجام نشود مشکلاتی زیادی از قبیل نشتی آب، ترک خوردگی لوله‌ها، عدم اتصال صحیح لوله‌ها به یکدیگر و…به وجود خواهد آمد.

انجام لوله کشی استخر

اتصال تجهیزات به لوله‌ها

در انتها پس از این که لوله‌ها با دقت تمام برش خورده و به یکدیگر متصل شدند، نوبت به وصل کردن آن‌ها به تجهیزاتی مانند پمپ، فیلتر، آبگرمکن و…می‌رسد. در این مرحله نیز مانند مرحله قبل باید دقت و توجه لازم به کاربرد برده شود تا اتصالات کاملا دقیق و بدون نقص انجام شود.

قیمت لوله کشی استخر

قیمت لوله کشی استخر به موارد زیادی بستگی دارد و نمی‌توان از یک عدد ثابت برای آن استفاده کرد. مواردی مانند اندازه استخر، نوع لوله‌های به کار رفته، میزان تجهیزات مورد نیاز و…همگی از مواردی هستند که می‌تواند سبب افزایش قیمت لوله کشی استخر شما شود.

پیشنهاد ما به شما این است که برای کسب اطلاعات دقیق راجب قیمت پروژه، با شماره 09127697123 تماس بگیرید تا علاوه بر استفاده از مشاوره رایگان، سوالات و ابهامات خود را نیز در زمینه لوله کشی استخر خود برطرف کنید.

مزایا استفاده از لوله کشی استخر

لوله کشی استخر همانطور که گفتیم، یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود برای استخرها بوده و شما باید حتما از آن استفاده کنید تا یک چرخه بهینه از آب سالم و تصفیه شده داشته باشید. از دیگر مزایا استفاده از این فناوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش اتلاف آب
  • کاهش مصرف آب
  • سهولت تعمیرات و نگهداری
  • ایجاد سهولت در فرآیند تصفیه

سخن پایانی

در کل در این مقاله سعی کردیم برای شما عزیزان در ارتباط با لوله‌ کشی استخر و جزئیات اعمال آن صحبت کنیم. همان طور که گفتیم لوله کشی استخر برای جمع آوری و تصفیه آب استخر مورد استفاده قرار گرفته و شامل مراحل مختلفی مانند برنامه ریزی، حفر، اتصال و…است. اگر همچنان سوال و یا ابهامی در ارتباط با این فناوری دارید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

5/5 - (1 امتیاز)
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه