محاسبه آنلاین سرانگشتی انتخاب کولرگازی

برای محاسبه اندازه کافی است طول را در عرض اتاق یا منطقه ای که قرار است خنک شود ضرب کنید. سپس به عنوان یک عدد عملی، کل آن را در 25 BTU ضرب کنید. این امکان خنک سازی کافی را فراهم می کند، خواه یک روز بارانی، مرطوب باشد یا یک روز گرم، آفتابی و مرطوب. فرض کنید اتاق 12 فوت عرض در 15 فوت طول دارد. یعنی 12x15=180 فوت مربع. 180 فوت مربع برابر 25 BTU در هر فوت مربع را انتخاب کنید و حداقل کولر گازی BTU را که باید بخرید دریافت می کنید. یعنی 180x25=4500 BTU ظرفیت خنک کننده مورد نیاز است.

ممکن است از خود بپرسید: آیا یک کولر گازی کوچکتر کار می کند یا یک کولر بزرگتر بهتر است؟ در اینجا فکری در مورد این سؤالات وجود دارد. واحدهای کوچکتر BTU به طور مستمر اجرا می شوند، فقط برای اینکه سعی کنند خود را حفظ کنند. این کار صورتحساب برق شما را افزایش می دهد و بعید است که واحد بتواند به طور موثر منطقه را خنک کند.

زیاده روی نکنید

تهویه مطبوع بیش از حد بزرگ می تواند بیش از حد باشد. برای مخالفت با این شایعه که بزرگتر بهتر است، کولرگازی که خیلی بزرگ است سریعتر خنک می شود، اما ممکن است در وهله اول دلیل راه اندازی کولر گازی را مختل کند. کولر گازی همراه با خنک کردن هوا، رطوبتی را از هوا خارج می کند (رطوبت) که باعث می شود همه ما احساس گرما و چسبندگی کنیم. اگرچه ممکن است هوا خنک تر باشد، اما اگر دستگاه به اندازه کافی کار نکند، رطوبت نمی تواند به درستی از هوا خارج شود. مثل این است که در یک شب خنک، آب‌آلود و مه‌آلود در بیرون کمپینگ باشید. همچنین تهویه مطبوع که بیش از حد بزرگ است به طور مکرر روشن و خاموش می شود.

نیازهای BTU خود را محاسبه کنید و کولر گازی را به درستی اندازه بگیرید. فروشگاه لوازم خانگی یا مرکز گرمایش و سرمایش می تواند به شما در انتخاب سایز مناسب کولر گازی برای منزلتان کمک کند.

محاسبه آنلاین سرانگشتی انتخاب کولر گازی

محاسبه آنلاین سرانگشتی انتخاب کولرگازی

جهت محاسبات دقیق تر کافیست با ما تماس بگیرید

با افتخار و به صورت رایگان به شما مشاوره می دهیم.
مشاوره رایگان

نکات مهم 

نصب کولر گازی دیواری به جای کولر گازی پنجره ای در واقع کارایی بیشتری دارد و می تواند کار سرمایش را بهتر انجام دهد. اگر به آن فکر کنید، احتمالاً یک واحد پنجره در پایین اتاق قرار دارد. واحدهای توکار دیواری معمولاً از طریق دیوار در حدود 5 تا 6 فوت بالاتر از کف قرار می گیرند. پایین آمدن فیلتر هوای سرد از یک نقطه بالاتر، مزایایی برای هم زدن هوای اتاق و خنک کردن کامل دمای اتاق دارد. ترموستات کولر گازی در داخل کولر نصب می شود، بنابراین هر چه ارتفاع آن بالاتر باشد برای نصب کولر گازی بهتر است. با یک آستین توکار، دستگاه را می توان برای تمیز کردن کولر گازی پنجره به راحتی بیرون کشید و به راحتی در پایان فصل برای نگهداری در زمستان جدا می شود. با یک کلاه زمستانی، دهانه مهر و موم شده است تا زمانی که گرمایش فصل آینده دوباره تماس بگیرد.

صرفه جویی در یک نیکل در اینجا و آنجا یک چیز خوشایند است. اگر از کولر گازی پنجره ای استفاده می کنید، هر نوع صرفه جویی در انرژی یک امتیاز خواهد بود، به خصوص اگر برای انجام آن نیازی به تلاش نداشته باشید. به لطف فناوری جدید و تلاش‌های نوآورانه‌ای که در سیستم‌های تهویه مطبوع پنجره‌ای جدیدتر گنجانده شده است، تقریباً بلافاصله با استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع پنجره‌ای سبک جدید صرفه‌جویی خواهید کرد.

منابع و ماخذ : Choosing the Right Size (Capacity) for Your Air Conditioner