شما اینجا هستید :

تعمیر کمپرسور چیلر

فهرست مطالب

درخواست تعمیر کمپرسور چیلر | کارا پمپ

تعمیر کمپرسور چیلر یکی از مهم ترین خدمات در زمینه تاسیسات بوده و دلیل این اهمیت ، قیمت بالا و عملکرد بسیار ویژه این قطعه می باشد.

در تعریف کمپرسور این چنین می توان تشریح کرد که در چیلر های تراکمی نقش قلب تپنده دستگاه مربوطه را دارد.

از اصلی ترین عواملی که در دمای خروجی چیلر و همچنین راندمان چیلر تاثیر گذار می باشد ، نوع ساختمان کمپرسور است.

فارغ از آن که کمپرسور ها کاربرد ویژه ای در چیلرها دارند ، گروه بندی آن به دو دسته جابجایی مثبت و دینامیک می باشد.

کمپرسور ها بر اساس شکل ظاهری و مشخصه های فنی به گونه های زیر تقسیم می گردند.

  1. کمپرسور اسکرال یا به عبارتی دیگر حلزونی که تولید آن به شیوه بسته بوده و دسترسی آن در حالت توان های پایین و متوسط قرار دارد.
  2. کمپرسور مارچیپی یا اسکرو که کابرد گسترده ای در صنعت و تهویه مطبوع تابستانی دارد.
  3. کمپسور پیستونی که نام دیگر آن رفت و برگشت نیز می باشد که متداول ترین نوع آن هوا فشرده بوده و در صنایع نسبتا کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. کمپرسور سانتریفیوژ یا مدل گریز از مرکز که این مدل در دو نوع معمولی و بدون روغن طراحی میگردد.

شایان ذکر می باشد که گردش این نوع از دستگاه از طریق موتورالکتریکی یا همان الکتروموتور ، و همچنین موتور احتراق داخل پیستونی و موتور بخار یا توربین گاز به سرانجام خواهد رسید.

این قطعه ممکن است بر اثر دلایل متفاوتی دچار نقص فنی شود که باید حتما توسط افراد ماهر ، تعمیر یا سرویس شود.

در همین راستا یکی از خدمات تیم فنی و مهندسی کارا پمپ ، تعمیر کمپرسور چیلر بوده که شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان یا درخواست افراد متخصص در این زمینه ، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

دلایل سرویس و نگهداری از چیلر ها

در واقع چیلر ها نقش بسیار مهمی در فرایند سرمایشی ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی و دیگر بنا ها را بر عهده دارند ، به همین جهت می بایست در محافظت و نحوه نگهداری از آن بسیار با دقت و هوشمندانه رفتار کرد.

چرا که اگر قطعه یا اجزایی از این سیستم دچار نقص شود ، اختلال درون عملکرد دستگاه را به همراه خواهد آورد ، در نتیجه دیگر نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد.

یکی از مهم ترین قطعات درون این سیستم ، کمپرسور می باشد ؛ این قطعه ممکن است به دلایل مختلفی دچار نقص شود که باید جهت ادامه روند و فعالیت دقیق چیلر ، به تعمیر کمپرسور چیلر بپردازید و باید این سرویس توسط افراد متخصص در این زمینه صورت بگیرد.

لذا توصیه می شود که در چنین مواقعی ، به محض بروز هرگونه مشکل یا عیوبی در بخش های مختلف این سیستم سریعاً با متخصصان و مهندسان مربوطه با این حوزه اربتطات برقرار کرده و نسبت به رفع عیوب اقدام نمایید.

حال ممکن است برای شما سوال پیش بیاید بیشترین مشکلات مربوطه به این دستگاه چه می باشد ، و در اکثر مواقع با کدام ایراد در این سیستم روبرو خواهیم شد؛ در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

مشکلات و نقص های رایج چیلر

در حقیقت از بزرگترین ایرادات وارد شده نسبت به چیلر تراکمی بحث تهویه آن می باشد ، که این اقدام را به درستی انجام نمی دهد.

به این صورت که هوای موجود در هر اتاق را خنک کرده ، اما تاثیر بسزایی در گردش هوا نخواهد گذاشت.

یکی دیگر از ایرادات وارد شده به این مجموعه بحث به کارگیری از خنک کننده در آن می باشد ، که بدون استفاده از یخ چنین کاری محقق می گردد ، در نتیجه به طور میانگین با کاهش حدود 15 الی 22 درصد راندمان روبرو خواهید بود.

خرابی کمپرسور چیلر هم یکی از مشکلات رایج این سیستم بوده که باید حتما تعمیر کمپرسور چیلر به افراد متخصص بسپارید ، زیرا این قطعه بسیار حساس و نیازمند تخصص کافی می باشد.

در مواقعی پیش آمده است که افراد با توجه به پدید آمدن چنین اشکالاتی روبرو شدند ، و دیگر عملکرد مثبت و مناسبی را از طرف دستگاه مربوطه شاهد نبودند.

لازم به ذکر است که به دلیل متنوع بودن سیستم های چیلر تراکمی ، با کمک گیری از دفترچه راهنمای مربوطه می توان نسبت به جلوگیری یا برطرف نمودن هرگونه ایرادی جلوگیری کرد .

البته با توجه به تجارب به دست آمده ، پیشنهاد می شود به منزله اقدام چنین عملی با مهندسان این حوزه تماس گرفته شود و آسوده خاطر خواهید شد که ایرادات وارد شده به طور کامل برطرف می شود.

تعمیر کمپرسور چیلر

به همانگونه که در بخش های قبلی اشاره ی مختصری نسبت به تفاوت انواع کمپرسور ها شد ، چنین نتیجه ای حاصل خواهد گردید که تعمیر کمپرسور چیلر نیز نسبت به یکدگیر دارای تفاوت هایی می باشد.

این بخش می تواند بسیار کمک حال و ضروری باشد ، و هرگونه متخصصان مربوطه ای که نسبت به چنین عملی اقدام می کنند ، می بایست قدم به قدم این مراحل را سپری کرده تا به طور کامل بتواند به تعمیر کمپرسور چیلر بپردازند.

در قسمت اول می خواهیم نوع تراکمی این سیستم را مورد پردازش قرار دهیم ، و با مواردی که در حین تعمیر این دستگاه بایستی صورت گیرد را بررسی خواهیم کرد.

تعمیر کمپرسور تراکمی

در ابتدا بایستی تلورانس ها اندازه گیری شود ، و مشکلات مربوط به کمپرسور های سیلندر پیستونی و کمپرسور اسکرو بایستی شناسایی شده و نسبت به صحیح عمل کردن آن ها عملیات مناسب حاصل گردیده شود.

موضوعات محتوا تعمیر کمپرسور چیلر به صورت فایل پی دی اف | کارا پمپ

  1. بالانس بودن روتور ها از دیگر مواردی می باشد که در این فرایند بسیار مهم بوده و باید به آن دقت شود.
  2. اگر لطعات اصلی و حساس کمپرسور چیلر دچار ایراداتی شد ، باید در اسرع وقت تعویض شوند.
  3. سیم پیچ موتور کمپرسور چیلر نیز از دیگر نکاتی می باشد که باید دقیق بررسی شود.
  4. پیش و پس از آنکه که تعمیر سیستم انجام شود ، نیاز می باشد که تست لرزش دستگاه انجام شود.

مراقب از کمپرسور های پیستونی

حال در این بخش می خواهیم به عمده ترین وظایف در حین مراقبت از مدل سیلندر پیستونی این مجموعه بپردازیم.

تعمیر کمپرسور چیلر و روش های مراقبت از آن ، بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

  1. اولین اقدامی که باید صورت گیرد بازکردن کمپرسور چیلر بوده و علت خرابی موجود را بایستی به کارفرما گزارش داده شود.
  2. با کمک گیری از حلال های مخصوص ، نسبت به شست و شوی تمامی اجزای این وسیله اقدام نمایید ، که البته باز کردن دقیق اجزا باید به درستی انجام شود.
  3. در ادامه اندازه گیری قطعات انجام شده ، و میزان تلورانس های مجاز کمپرسور باید تعیین شود که این رلم تا 22225 اینچ می باشد.
  4. اگر قطعاتی دچار خرابی شدند به گونه ای که دیگر امکان کارکرد آن ها وجود ندارشته باشد، جای آن ها را با نمونه اصلی بایستی عوض کنیم.
  5. مونتاژ مجدد کمپرسور عملی است که در ادامه صورت می گیرد.
  6. ثبت فشار ساکشن ، و همچنین فشار روغن کمپرسور را باید در نظر داشت.
  7. تست لرزش به علاوه صدای مجاز و مناسب نسبت به دستگاه آخرین اقدامی است که در این فرایند انجام گرفته می شود.

سرویس و تعمیر کمپرسور اسکرو

در نهایت به بررسی سرویس و تعمیر کمپرسور چیلر اسکرو خواهیم پرداخت ، که چنین اقدامی با انجام عملیات زیر محقق می شود.

  1. در ابتدا بایستی دستگاه باز شده و لطعات به تفکیک و و با دقت جداسازی شود.
  2. در ادامه علت خرابی باید یافت و گزارش مربوطه را ثبت کرد.
  3. میزان تلورانس های کمپرسور اسکرو عملی است که انجام می شود.
  4. با استفاده از ابزار های مخصوص از روی اسکرو ها بلبرینگ ها بیرون کشیده خواهد شد.
  5. یکی از مهمترین اقداماتی که در حینت تعمیر این سیستم وجود دارد ، بحث ترمیم اسکرو ها و پوسته های این دستگاه می باشد ، که این عملیات باید با دلیت زیاد و همچنین مواد مناسبی صورت گیرد ، به مانند متال اسپری سرد و متال اسپری گرمر.
  6. پیستون اسلایدولو سیستم و دیگر اجزای مختلف آن ، می بایست به طور کامل سرویس شود.
  7. مطابق با کمی های مجاز شرکت تولید کننده و تلورانس ها ، کمپرسور اسکرو مجدد مونتاژ می گردد.
  8. به منظور ثبت فشار های مربوطه این وسیله ، تست هایی بر روی این سیستم انجام می شود.
  9. در انتها بررسی و ثبت میزان صدا و لرزش و همچنین آمپر مصرفی صورت می گیرد.

اقدامات نهایی پس از تعمیر کمپرسور چیلر

در حالت کلی پدید آمدن مشکلات و ایرادات وارد شده به کمپرسور چیلر تراکمی می تواند به علت بروز عیوب در قسمت های الکتریکی و مکانیکی آن باشد.

باید دقت شود که پس از بررسی دقیق علت خرابی دستگاه و مشکلات وارد شده به بخش های مختلف آن ، دقت شود که اگر هرگونه از قطعات نیاز به تعویض داشته باشد ، می بایست در سریع ترین زمان ممکن نسبت جای آن ها را با نسخه اورجینال عوض نمایید.

برای نمونه: سوپاپ ها ، برینگ ها ،رینگ پیستون ،واسر ها ،پیستون و همچنین میل لنگ اجزای بسیار مهم این سیستم می باشد ، که اگر در هر یک از آن ها ایراداتی وارد شود و با تعمیر کمپرسور چیلر مشکل آن ها حل نشود ، در نتیجه عملکرد دستگاه با ایراداتی روبرو خواهد شد ، سرانجام نتیجه ای مطلوب را در پی نخواهد داشت.

مهم ترین اقدامات سرویس کمپرسور

تعمیر کمپرسور چیلر و سرویس آن عملیاتی بسیار مهم و ضروری می باشد ، به این گونه که مدیران ساختمان مسکونی و غیر مسکونی همواره در صدد برطرف نمودن هرگونه آسیب هایی به این سیستم می باشند.

لذا مهم ترین اقداماتی که در انجام این فرایند صورت می گیرد به شرح زیر می باشد.

  • اسید شویی
  • تعویض شیر برق
  • تعویض روغن
  • تعویض کمپرسور

توجه فرمایید که هیچ یک از این اقدامات را به دست افراد غیر متخصص در این زمینه نسپارید و در این امر بسیار حساس باشید.

دلیل این حساسیت گرانی کمپرسور بوده که در صورت هرگونه اشتباه ممکن است دچار نقص های بیشتر شود.

دستمزد و هزینه تعمیر کمپرسور

شایان ذکر می باشد که هزینه متحمل شده نسبت به هر یک از اقدامات ذکر شده بسته به میزان پدید آمدن ایرادات وارد شده به دستگاه در نظر گرفته می شود.

به عبارتی دیگر پس از آن که بازدید های لازم نسبت به سیستم صورت گرفته شود ، می توان قیمت و هزینه تعمیر کمپرسور چیلر به هر یک از اقدامات عنوان شده را تخمین زد.

سخن آخر

خرابی کمپرسور چیلر می تواند با علایم مختلفی نمایان شود ، که با رویت چنین مواردی می توان از گسترش ایرادات وار شده به
سیستم جلوگیری کرد .

برای مثال برخی این نشانه ها می تواند بالار فتن صدا و لرزش دستگاه باشد ، یا سر سیلندر ها داغ شود ، همچنین فشار خروجی به طور غیر عادی کم شود ، یا در قسمت ورودی فشار به طور غیر عادی زیاد شود ، و همچنین نشتی هایی صورت گیرد.

در همین راستا تعمیر کمپرسور چیلر یکی از مهم ترین اقدامات پس از بروز مشکلات بوده که حتما باید این عملیات را به افراد متخصص بسپارید.

شما می توانید با شماره ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳ تماس حاصل کرده تا افراد متخصص در این زمینه را درخواست کنید.

WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print