شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

تصفیه آب استخر چگونه است ؟ + شناخت بهترین راه

موضوع مقاله:

تصفیه آب استخر چگونه است ؟ + شناخت بهترین راه

آموزش تصفیه آب استخر | کارا پمپ

فهرست مطالب

فهرست مطالب

آموزش تصفیه آب استخر | کارا پمپ

نحوه تصفیه آب استخر با یکسری از قطعات انجام می شود که در این محتوا قصد داریم به آن بپردازیم.

از زمان های گذشته شنا کردن و آب تنی در میان مردمان جهان رایج بوده است و جزیی از زندگی آن ها به حساب می آمده.

جداسازی و جلوگیری از قارچ و باکتری های درون آب ، عملکردی برای اطمینان از پاکیزه بودن و سالم بودن آب استخر است.

جلوگیری از رشد ذرات سمی درون آب ، سبب بهبود کیفیت وضوح بهتر آب می شود ؛ همچنین سبب جدایی شن ها و سنگ ها و از انتقال بیماری عفونی و میکروب به وسیله آب جلوگیری می کند.

روش های زیادی برای تصفیه آب و شفاف سازی آن وجود دارد.

مراکز که دارای استخر هستند همواره به دنبال روشی هستند که از نظر اقتصادی به صرفه باشد و آب کمتر به هدر رود. استخرها حجم های متفاوتی دارند و روش های تصفیه آب تقریبا یکسانی دارند.

در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به بررسی تخصصی نحوه تصفیه آب استخر پرداخته و به صورت کامل با آن آشنا شویم.

نحوه تصفیه آب استخر

سیستم تصفیه آب استخر یک سیستم مدار بسته می باشد یعنی آب به وسیله پمپ وارد سیستم فیلتراسیون می شود و بعد از این که وارد مرحله سیرکوله شد دوباره به استخر بر می‌گردد.

استفاده زیاد از استخر باعث میشود که حجم بالایی از مواد روی سطح پوست هستند مانند مواد آرایشی بهداشتی ،کرم ها مرطوب کننده ها وارد آب شده و محیط آبی شرایط خوبی را برای رشد قارچ و باکتری و انواع جلبک فراهم مینماید و باعث تغییر رنگ آب می شود.

همچنین در استخر های که سرپوشیده نیستند با وارد شدن شاخه برگ ها به استخر روباز سبب تغییر پ هاش آب میشود و باعث بهم ریختن میزان اسیدی یا قلیایی شدن آن میگردد.

اگر مقدار کلسیم موجود در آب زیاد شود سبب افزایش اسید سیانوریک و تغییر تعادل مقدار کلر آزاد می شود تصفیه آب استخر را ضروری می کند.

این عمل به روش فیزیکی و گاهی با روش شیمیایی امکان پذیر میشود و با توجه به نوع استخر و مقدار آب و نوع آلاینده از تجهیزات گوناگونی استفاده می شود.

آلودگی ها میتوانند به وسیله رعایت بهداشت و رفتار مناسب شناگر کاهش یابد مثل دوش گرفتن قبل و بعد از شنا کردن برای جلوگیری از آلودگی موجود در آب استخر نیاز به استفاده از روش های موجود می باشد ؛ زیرا جلوگیری از ورود آلاینده ، میکروب و باکتری به آب غیر ممکن می باشد‌.

یک سیستم تصفیه مناسب به شکل مداوم فیلتراسیون آب و چرخه آب را انجام میدهد و اولین مانع رشد باکتری ها و مواد الاینده در آب میشود و موادی بزرگ باشد به وسیله فیلتر تصفیه میگردند.

سیستم فیلتر و تصفیه آب استخر

زمانی که آب استخر آلوده و کدر می باشد نشانه آن است که سیستم فیلتراسیون استخر مشکلی دارد و باید فیلتر و یا پمپ استخر و سایر تجهیزات استخر و فیلتر تعمیر یا تعویض شود.

به منظور شفاف سازی آب استخر و فیلتراسیون آن باید چند زمینه مانند ظرفیت و نوع استخر ،مقدار کلر آب ،مقدار پ هاش آب و مقدار قلیایی و اسیدی بودن آن همچنین نوع ذرات موجود در آب بررسی شود.

اندازه بسیاری از این مواد مانند ذرات جامد و معلق موجود در آب به وسیله ابزار مخصوص انجام می شود.

تصفیه آب استخر با راحت ترین روش ممکن

در استخرها می توان برای حذف بسیاری از الاینده ها و مواد آلی آب از روش فیلتر شنی استفاده کرد که یکی از ساده ترین روش تصفیه آب استخر می باشد.

این فیلتر دارای لایه ایی از شن و سیلیس می باشد باعث میشود که ذرات بزرگتر از صد میکرون اجازه عبور نداشته باشند و ذرات معلق و بزرگتر وارد فیلتر شوند و اجازه عبور از لایه شنی را پیدا نکند و آب تمیز با درصد خلوص بهتر از فیلتر خارج شود.

دقت کنید که اگر از تصفیه آب استخر فیلتر شنی استفاده می نمایید ، به طور دوره ای نسبت به شستشوی آن اقدام کنید.فیلتر شنی از یک ماده فیزیکی برای کاهش آلودگی آب استخر استفاده می کنند.

این عمل به وسیله مدیا داخل فیلتر انجام میشود و جز مهم ترین اجزا تصفیه استخر است.

مدیا به وسیله جذب املاح اضافی و ذرات آب را جذب می کند و باعث تصفیه و شفافیت شدن آب می شود.

فیلتر شنی استخر

برخی از مدیای فیلتر شنی از جمله آنتراسیت ،مدیا شیشه ای،پلی استر و زئوسند میتوان نام برد.

همینطور اگر مایل باشید با این فیلتر آشنا شوید میتونین مقاله آشنایی با انواع فیلتر شنی را مطالعه کنید.

آنتراسیت

یکی از مواد تصفیه آب استخر برای از بین بردن باکتری های آن می باشد همینطور مکمل سیلیس می باشد.

مدل شیشه ای

با بازیافت شیشه ها میتوان آن ها را در این فیلتر ها بکار گرفت این نوع فیلتر قدرت جذب بالایی دارند و گلس مدیا متریالی است که نسبت جنس سیلیسی به صرفه تر می باشد.

مدیای فیلتر پلی استر

این مدل مدیا پلی بال هم نامیده می شود به دلیل حجم بالا ، فضا زیادی از فیلتر را میگیرد گاهی باید چندین بسته شن استفاده شود تا ظرفیت فیلتر پر شود.

زئوسند

از جدیدترین مدل های مدیا می باشد و بسیار مقرون به صرفه است .

موضوعات محتوا نحوه تصفیه آب استخر به صورت فایل پی دی اف | کارا پمپ

مواد آن از جنس پلاستیکی است که دارای طول عمر بالا و بادوام می باشد همچنین نسبت به شن سیلیسی دوام بیشتری دارد و هزینه ها را کاهش می دهد به علت سایز بزرگ دانه ها راحت تر ظرفیت فیلتر پر می شود.

تصفیه با فیلتر کربنی

برای شفاف سازی آب استخر و حذف ذرات و الاینده ها معلق در آب از فیلتر کربنی استفاده می شود.

ذرات کربن در این تجهیزات باعث میشود تا باکتری ها و میکروب موجود در آب از بین رفته و هیچ تاثیر منفی بر پوست و مو نمیگذارد زیرا هیچ ماده شیمیایی در فیلتر کربنی وجود ندارد.

تصفیه آب با کلر زنی

هر گونه میکروارگانیسم و موجود زنده باعث می شود آب استخر بسیار نامطلوب باشد و باید برای پاک سازی آن اقدام کرد.

تمیز شدن آن تاثیر بسیار زیادی بر شفاف شدن آب استخر و از بین بردن مواد زائد آن دارد به همین منظور از کلر زنی استفاده میشود که حجم آب موجود در استخر و میزان مواد آلاینده کلر به آب اضافه می شود.

ورود کلر به آب و واکنش آن ها سبب ایجاد اسید هیپوکلرو می شود این ماده قدرت زیادی در از بین بردن میکروب ها میکروارگانیسم ها دارد کلر ماده ای سمی است و مقدار زیاد آن در آب سبب آسیب به پوست یا سیستم تنفسی می شود.

به همین منظور با استفاده از کیت مخصوص میزان کلر آب پس از تصفیه اندازه گیری می شود .

زلال سازی آب استخر با ازن زنی

استفاده مداوم از کلر در اب ممکن است به پوست و بدن آسیب جدی بزند.

به همین منظور در مواقعی برای تصفیه آب استخر از ازن استفاده می شود.

ازن زنی از کاربردی ترین تجهیزات در زمینه تصفیه آب می باشد باید مقدار مناسب ازن را وارد آب کرد که میکروارگانیسم ها و مواد شیمیایی و معدنی موجود در محیط از بین برود.

همچنین باید گفت که قدرت گند زدایی ازن بیشتر از کلر است.

استفاده از ازن در شفاف سازی آب استخر باعث میشود تا هزینه ها بسیار کاهش پیدا کند و مانع از ازدیاد جلبک و قارچ ها شود به علاوه این مواد سبب رسوب نمیشود و مواد سمی نیز وارد آب نمی کند.

سخن آخر

در این محتوا با نحوه تصفیه آب استخر به صورت کامل آشنا شدید.

این مراحل با استفاده برخی فیلتر ها یا برخی مواد ها انجام شده که سبب جلوگیری از رشد باکتری و قارچ های سمی درون آب می شود.

کیفیت آب استخر یکی از مهم ترین بخش ها بوده که مورد اهمیت ویژه ای قرار می گیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه