محاسبه آنلاین بار برودتی BTU/hr با توجه به متراژ

زمانی که قصد استفاده از سیستم‌های سرمایشی را درون ساختمان دارید, قطعا باید در جهت عملکرد صحیح سیستم محاسبه بار برودتی را انجام دهید. اما باید بدانید که این محاسبات باید توسط مهندسان مکانیک به صورت دقیق و تخصصی انجام شود.

بار برودتی را با BTU محاسبه می‌کنند که این عبارت مخفف British Thermal Unit است. در واقع انرژی بار سرمایشی بر این اساس محاسبه می‌شود.

با این حال در وب سایت کارا پمپ محاسبه آنلاین بار سرمایشی را قرار داده‌ایم که بتوانید تا حدودی محاسباتتان را انجام دهید. ناگفته نماند که این سیستم برای محاسبه سر انگشتی است و برای دقت بیشتر باید از مهندسان مکانیک کمک بگیرید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و محاسبه دقیق‌تر می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳ با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در ادامه بیشتر با کاربرد و نحوه انجام این محاسبه آشنا خواهیم شد؛‌ همراه کارا پمپ باشید.

BUT یعنی چه؟

همانطور که در ابتدای این مقاله مطالعه کردید, BTU یا British Thermal Unit یک واحد انرژی برای محاسبه بار سرمایشی است که هنگام طراحی و انتخاب تجهیزات سرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این واحد بر اساس زمان محاسبه شده که نشان دهنده بار سیستم‌های سرمایش در واحد زمان است و با BTU/hr محاسبه می‌شود. محاسبه این واحد به این معنا نیست که سیستم خنک‌تر است؛ بلکه به معنی میزان برودت ورودی به سیستم خواهد بود.

دلیل اهمیت محاسبه بار برودتی ساختمان

شاید سوالی که ذهن مالکین ساختمان را درگیر کرده است, اهمیت بار برودتی ساختمان باشد. این فرایند در ساختمان‌ها به اندازه مصالح و متریال به کار رفته اهمیت داشته و آرامش ساکنین دقیقا به آن وابسته است.

استفاده از سیستم ها و تجهیزات سرمایشی در ساختمان نیازمند طراحی و راه اندازی هستند که در زمان طراحی آن‌ها باید محاسبات دقیق در جهت بار برودتی را انجام دهید.

بار سرمایشی ساختمان نسبت به بار حرارتی حساسیت بیشتری داشته و باید در زمان محاسبه آن دقت زیادی به آن شود. در واقع بار سرمایشی با توجه به کاربری , شرایط آب و هوایی و غیره محاسبه خواهد شد.

اما به غیر از تولید هوای مطلوب و آرامش ساکنین, صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش طول عمر تجهیزات از اصلی‌ترین معیارهای محاسبه بار برودتی ساختمان هستند.

به صورت کلی سیستم سرمایشی بر اساس ظرفیت هوادهی و برودت آن‌ها با پارامترهای CFM یا BTU باید انتخاب شود.

محاسبه آنلاین بار برودتی BTU/hr با توجه به متراژ

جهت محاسبات دقیق تر کافیست با ما تماس بگیرید

با افتخار و به صورت رایگان به شما مشاوره می دهیم.
مشاوره رایگان