شما اینجا هستید :

تعمیر مشعل موتورخانه

فهرست مطالب

تعمیر مشعل موتورخانه | کارا پمپ

 

 

تعمیر مشعل موتورخانه یکی از خدمات ویژه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ بوده که بخش عمده ای از نیاز مدیران ساختمان را تامین می کند.

عملکرد موتورخانه در یک ساختمان ، تامین کننده شرایط رفاه حرارتی آن می باشد.

اجزای مختلف موجود در موتورخانه دائما در حال کار و فعالیت هستند و با گذر زمان در عملکرد آن‌ ها ، خلل ایجاد می‌ شود و نیاز به تعمیر و نگهداری پیدا میکند.

یکی از این تجهیزات موتورخانه ، مشعل است.

مشعل حرارت مورد نیاز دیگ را در تولید آب گرم تامین می‌کند.

موتورخانه بسته به اینکه از چه نوع سوختی استفاده مینماید دچار اختلال‌های زیادی در عملکرد می شود.

اگر این قطعه از سیستم حرارتی ساختمان دچار نقص شود دیگر نمی توان از این بخش استفاده کرد و عملکرد آن به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

در هیمن راستا یکی از خدمات تیم فنی و مهندسی کارا پمپ ، تعمیر مشعل موتورخانه بوده که شما می توانید جهت درخواست افراد متخصص در این زمینه ، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

مشعل موتورخانه چیست؟

مشعل موتورخانه که برنر هم نامیده می شود وسیله ایست که انرژی شیمیایی را به انرژی حرارتی تبدیل می کند و آن را به منظور گرم کردن آب مورد نیاز سیستم به شوفاژ دیگ یا بویلر انتقال می دهد.

مشعل های درون سیستم حرارتی ساختمان با یکی از زیر مجموعه های بخش تعمیرات سیستم حرارتی مرکزی در ارتباط است و با تعمیر دیگ چدنی و فولادی مرتبط است.

پادکست مربوط به این محتوا

 

مشعل ها در موتورخانه شامل دو مدل مشعل گازوئیلی و مشعل گازی می باشند.

این بخش از موتورخانه نیازمند نگهداری بوده و در طی بازه های زمانی مشخص و یا در صورت مشاهده کاهش عملکرد سیستم حرارتی ، باید تعمیر مشعل موتورخانه را انجام دهید.

انواع مشعل

کار اصلی مشعل در موتورخانه ایجاد حرارت و گرم کردن نمودن آب است مشعل ها را از نظر سوخت مصرفی شان به دو دسته مختلف تقسیم بندی می کنیم.

در واقع مشعل موتورخانه شوفاژ به دو مدل کلی گازوئیلی و گازی طبقه بندی می شوند.

انواع گازسوز پر مصرف تر از مدل گازییلی بوده پس درخواست برای تعمیر مشعل گازی موتورخانه بیشتر از نوع دیگر است.

اجزای تشکیل دهنده مشعل گازی

مشعل گازی از لامپ ریست ،کابل الکترود جرقه ،میله یونیزاسیون ،الکتروموتور ،جعبه تقسیم ،ونتیلاتور ،شیر مغناطیسی تشکیل شده است .

سوخت مصرفی این نوع مشعل گاز طبیعی و گاز شهری است. در این مدل برای احتراق به هوا نیاز است هوا به واسطه یک مرکز ونتیلاتور تامین می شود.

موتور این فن هم میتواند از نوع تک فاز باشد یا از نوع سه فاز باشد کنترل هوا به وسیله دمپر انجام میشود و کنترل سوخت هم به وسیله شیر برقی به نتیجه می رسد.

این مدل نیازمند نگهداری و تعمیر مشعل موتورخانه می باشد.

شیر برقی قابلیت قطع و وصل و کنترل دبی سوخت را دارد.

رله کنترلی موجود روی مشعل های گاز سوز باعث می شود با کاهش فشار هوای وارد شده و یا تغییر مقدار سوخت ورودی، مشعل خاموش شود.

نسل جدید مشعل به شکل خودکار مقدار سوخت و هوا را تنظیم میکند و شعله پخش کن که در قسمت خروجی نازل وجود دارد یکنواخت سازی شعله را انجام می دهد.

هنگامی که شعله تشکیل می شود در مسیر آن یک میله وجود دارد که با برخورد حرارت جریان الکتریسیته ایجاد و اگر در شعله تغییر ایجاد شود خاموش میگردد.

اجزای تشکیل دهنده مشعل گازوئیل سوز

مشعل گازوئیل سوز از اجزا مختلف مانند فن ،پمپ گازوئیل، دینام و الکتروموتور ،شیر مغناطیسی متصل کننده، جرقه زن، شعله پخش کن، دمپر تنظیم هوا، فتوسل، بدنه مشعل، منبع گازوییل ،حمل کننده، رله مشعل گازوئیلی می باشد.

سوخت مصرفی این مدل مشعل از گازوئیل است معمولا زمانی که دسترسی به گاز شهری محدود باشد از گازوئیل استفاده می شود.

تعمیر مشعل موتورخانه

در فرایند تعمیر مشعل موتورخانه ابتدا باید ایراد و یابی مشعل موتورخانه پیدا شود.این خرابی می تواند فرایند سوختن را کاملا متوقف کند یا باعث بد سوزی مشعل شود.

وقتی که مشعل موتورخانه روشن نشود با به درستی نسوزد باید از یک تعمیرکار مشعل گازی کمک گرفت.

رله مشعل و تعویض یون

یکی از تعمیراتی که در مشعل موتورخانه مکررا انجام می شود تعویض یون مشعل می باشد.

برای انجام فرایند تعمیر مشعل موتورخانه ابتدا ورودی سوخت را می بندد و پس از ان شروع به باز کردن مشعل می کند تا به بخش نگهدارنده یون دست یابد سپس یون جدید را جای گذاری یون قدیمی می گذارد.

از قطعات مشعل که اغلب دچار ایراد می شود و نیاز به تعویض یا سرویس دارد رله می باشد.

تعمیر این قطعه با چک کردن و جا گذاشتن آن آغاز می شود و با جمع شدن آن تمام می شود.

مراحل چک و نگهداری مشعل

مشعل گازوئیلی و مشعل گازی باید بطور سالانه مورد بررسی قرار بگیرند این کار توسط تعمیرکاران ماهر و مجرب انجام می شود.

که در همین راستا می توانید جهت تعمیر مشعل موتورخانه ، از کادر مجرب تیم ما بهره مند شوید.

در مرحله اول اگر با مشکل مشعل گازی مواجه شدید باید برق مشعل، مسیر سوختن، شیر گاز، رگولاتور و کلید فشار هوا همچنین وضعیت کلید روی پنل را چک و بررسی کنید و سپس این مراحل را انجام دهید کلید برق مشعل را خاموش کرده و فتوسل را بیرون بیاورید و با پارچه تمیز ان را پاک نمایید.

سپس کابل های ولتاژ قوی ترانسفورمر را متصل کنید لوله های سوخت پمپ را باز کرده بعد از ان پخش کن را باز کنید وآن را تمیز نمایید.

سپس نازل و اجزای داخلی آن و الکترودها تمیز و به درستی تنظیم نمایید و فیلترها تمیز کرده و در جای خود قرار دهید کابل و اتصالات لوله ها را که باز کرده بعد از ان دوباره آن ها را ببندید.

نکات مهم جهت نگهداری مشعل موتورخانه

برای نگهداری و مراقبت از موتورخانه باید یک سری نکات ایمنی اجرا و رعایت شوند.

یک سرویس کار و تعمیرکار خیلی بهتر از پس این کار بر میاید پس بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید اگر می خواهید از تجهیزات تاسیساتی خود مراقبت کنید باید به این نکات توجه کنید.

برای هر مشعل با هر نوع سوخت چه از مدل گازوئیلی و یا گازی باشد باید از سوخت مخصوص خودش استفاده کنید تا از برخی تعرفه های تعمیر مشعل موتورخانه معاف شوید.

هرگونه تغییر در نوع سوخت می تواند سر انجام خطرناکی به همراه داشته باشد.

دمای استاندارد و مناسب قطعات مشعل حدود شصت درجه است برای انکه به قطعات آسیبی وارد نشود و سالم بمانند آن ها را در درجه بندی های مناسب خود قرار دهید و دما را تغییر ندهید.

برای حفاظت از مشعل، آن ها را نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید یا گرد و غبار یا در زیر باران و جاهای مرطوب قرار دهید.

سعی کنید برای هر تعداد مشعل دود کش های مجزا فراهم کنید.

موضوعات محتوا تعمیر مشعل موتورخانه به صورت فایل پی دی اف | کارا پمپ

جریان برق و گاز را حتما از قبل قطع کنید.قبل از انجام هر اقدامی مسیر لوله کشی، شلنگ و اتصال های ان را چک کنید تا نشتی نداشته باشد.

تجهیزات مهمی همانند دیگ و مشعل بویلر و سایر اجزا را نباید مورد کم لطفی قرار دهید حتما آن ها بررسی و کنترل کنید.

هرگز مواد آتش زا در موتورخانه یا نزدیک مشعل قرار ندهید .برای انکه از وجود و نشت گاز مطلع شوید میتوانید از دتکتورهای حساس موتورخانه استفاده کنید.

در زمان آتش سوزی نیز برای مهار آتش از حریق های خشک استفاده کنید.

قیمت تعمیر مشعل

خدماتی مانند نصب، سرویس و تعمیر مشعل موتورخانه انواع اقسام مدل های گوناگون دارند.

محل نصب آن ها دارای هزینه و چرخه کاری متفاوتی دارد نمیتوان به صورت دقیق هزینه و قیمت آن را بیان کرد.

سخن آخر

در این محتوا شما با یکی از خدمات بسیار کاربردی تیم فنی و مهندسی کارا پمپ به نام تعمیر مشعل موتورخانه آشنا شدید.

این فرایند نیازمند تجربه کاری و گذراندن دوره های آموزشی لازم بوده و نباید افراد غیر متخصص به انجام آن بپردازند.

شما می توانید جهت دریفات مشاوره رایگان به صورت حضوری و یا تلفنی درون واتس اپ ارتباط برقرار کنید.

برای درخواست افراد متخصص در این زمینه علاوه بر تماس با شماره ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳ ، فرم درون این صفحه را تکمیل نمائید تا در اسرع وقت با شما تماس حاصل شود.

WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print