شما اینجا هستید :

سرویس چیلر تراکمی

فهرست مطالب

درخواست سرویس چیلر تراکمی

 

 

سرویس چیلر تراکمی یکی از پر طرفدار ترین خدمات ما بوده که باید به صورت بازه های زمانی منظم انجام شود و تمامی مراحل این فرایند توسط افراد متخصص و دوره دیده تیم ما انجام می شود.

چیلر ها را می توان مهم ترین و تاثیر گذار ترین تجهیزات سرمایشی و تولید برودت در ساختمان ها و کارخانه های صنعتی نام برد.

اگر بخواهیم به زبانی ساده این دستگاه را نام ببریم ، می توان این چنین شرح داد که ، چیلر وظیفه سرد کردن آب را بر عهده دارد.

از آب سرد تولید شده ، می توان در بخش های متفاوتی بهره مند شد و از طریق فن کویل ها و هواساز ها ، فضای داخلی هر ساختمان را خنک کرد.

همچنین می توان از آن ها در ماشین آلات صنعتی و دیگر فرایند های تولیدی که به خنک کاری نیاز مند می باشند به کار گیری کرد.

ممکن است در هنگام عملکرد این سیستم برخی قطعات دچار نقص شوند و یا عملکرد این سیستم به درستی انجام نشود.

در این زمان نیاز به سرویس این سیستم می باشد که باید توسط افراد متخصص انجام شود.

همچنین گاهی ممکن است سیستم دچار نقص یا مشکل خاصی نشود اما باید حتما سرویس شود تا قطعات دچار نقص بزرگ نشوند.

در ادامه همراه تیم فنی مهندسی کارا پمپ باشید تا با یکی از خدمات ویژه ما به نام سرویس چیلر تراکمی آشنا شویم و در صورت درخواست افراد متخصص و یا مشاوره رایگان با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

طراحی و عملکرد چیلر تراکمی

طراحی چیلر تراکمی بر اساس سیکل تبرید تراکمی بخار می باشد.

سیکل ترمودینامیکی از طریق یک واسطه همانند گردش سیال مبرد ، گرما را از محیط ها جذب می نماید و آن را در محیط دیگری دفع می نماید.

در تمامی چیلر های تراکمی چهار مولفه اصلی کمپرسور(واحد تراکم )، کندانسور (واحد چگالش) ، شیر انبساط(واحد اختناق) و اواپراتور ( واحد تبخیر) در آن ها تشکیل شده است.

پادکست مربوط به این محتوا

 

چگونگی کار کرد این دستگاه بدین حالت می باشد که ،سیال مبرد به شکل بخار داغ به داخل کمپرسور رفته ، و تا فشار بالاتری متراکم می گردد ؛ ثمره این فرایند افزایش دما در مبرد خواهد بود.

در ادامه بخار داغ خروجی از کمپرسور با کمک کندانسور در حالتی که فشار ثابت داشته باشد ، در ابتدا تا دمای اشباع خنک شده و دفع حرارت را ادامه خواهد داد تا آنجا که به مایع اشباع یا مادون سرد تبدیل گردد.

مایع مبردی که از حاصل چگالش به دست می آید ، با عبور کردن از شیر انبساط دچار افت فشار قابل توجهی خواهد شد.

مزایای چیلر تراکمی نسبت به مدل جذبی

چیلر تراکمی در مقایسه با نوع جذبی این دستگاه دارای برتری و مزایایی می باشد.

  1. حجم تجهیزات چیلر جذبی حدودا 50 درصد بیشتر از تراکمی بوده ، در نتیجه فضای بیشتری را در موتورخانه اشغال می کند.
  2. چیلر جذبی پایین بوده و بین 0/54 تا 1/2 است ، در حالی که این پارامتر برای چیلر تراکمی بین 3 تا 8 می باشد.
  3. ارتفاع سیستم جذبی نسبت به تراکمی بیشتر می باشد ، در همین راستا ارتفاع موتورخانه مربوطه بایستی حدود 6 تا 10 فوت بلند تر در نظر گرفته بشود.
  4. وزن تجهیزات نوع چیلر جذبی برای تولید برودتی یکسان حدود دو برابر بیشتر می باشد ، و به طور معمول به چندین قسمت تقسیم می گردد ، همچنین نیاز به فوندانسیون بسیار محم تری می باشد.
  5. سرویس چیلر تراکمی ، تقریبا با چیلر جذبی یکسان بوده و تفاوت چندانی حس نمی شود ، اما هزینه های تعمیر چیلر تراکمی کمتر می باشد.
  6. در اکثر مواقع چیلر های تراکمی به همراه مبرد درون آن ها به طور مستقیم از سمت کارخانه سازنده به محل نصب حمل می گردد، این در حالی است مبرد و جاذب چیلر جذبی بایستی بعد از نصب چیلر در موتورخانه ، درون آن تزریق بشود.
  7. از کندانسور چیلر جذبی ممدار حرارتی که از آن خارج می شود حدود 20 تا 50 درصد نسبت به کندانسور تراکمی این دستگاه بیشتر می باشد، بنابر این پمپ و برج خنک کننده مدل جذبی بزرگتر و گران قیمت تر می باشد.
  8. نوع شعله غیر مستمیم چیلر جذبی در حدود 55 درصد نسبت به لیمت تمام شده چیلر های تراکمی بیشتر می باشد ، بعلاوه آن که مدل شعله مستمیم هزینه ای دو بابر تراکمی به همراه دارد.

هزینه تعمیر و سرویس چیلر تراکمی

هزینه تعمیرات و سرویس چیلر تراکمی بر اساس فاکتور های متفاوتی متغیر بوده ، از جمله آنکه خدمات در کدام شهرستان انجام گردد و مدل دستگاه چه باش.

شرایط محیط موتورخانه و در نهایت قیمت گذاری سرویس از طریق نظارت و بررسی کارشناسان مربوطه تعیین می گردد.
لازم به ذکر می باشد که چک کردن نوع خرابی و تعیین قیمت از راه دور میسر نمی باشد و باید به صورت حضوری مشخص شود.

سرویس چیلر تراکمای چگونه است؟

سرویس چیلر تراکمی و تعمیر آن را می توان یکی از پیچیده ترین بخش های نگهداری نامید ، که برای انجام این کار ملزم به داشتم اطلاعات و مهارت کافی نسبت به تمامی قسمت های سیستم از جمله مکانیک و الکتریکال باشید.

با در نظر داشتن شرایط موجود و بررسی عیب و ایرادات وارد شده به قسمت های مورد نظر ، عملیت سرویس انجام داده شد.

در ضمن به این نکته توجه شود ، به هر اندازه که تعمیر چیلر به تعویك بی افتد ، در همان راستا به دیگر قسمت های دستگاه ایرادات بیشتری وارد می شود  و در نتیجه اخلال راندمان را به همراه دارد.

تعمیر کار حرفه نیازمند چنین قابلیتی می باشد که ترتیب و مراحل تعمیر یا سرویس چیلر تراکمی را به درستی و با دقت انجام دهد.

در ابتدا بایستی علت خرابی را شناسایی کرده و در ادامه با کمک گیری از ابزار های مناسب ، لطعه خراب را باز کرده و آن را تعمیر کرده و در صورت نیاز نسبت به تعویض آن اقدام نماید.

عمده مشکلات و خرابی های چیلر

خرابی چیلر های تراکمی با علایم و مشخصه هایی روبرو خواهد شد که در صورت مشاهده چنین مواردی می بایست در اسرع ولت با متخصصان مربوطه تماس برقرار کرده و برای رفع عیوب دستگاه از آن ها کمک گرفت.

البته لازم به ذکر است که سرویس چیلر تراکمی در صورت بروز مشکل نباید انجام شود و باید به صورت بازه های زمانی منظم انجام شود تا عملکرد این سیستم دچار اختلال نشود.

اتصالی برق در سیستم چیلر ، خاموش نشدن کمپرسور چیلر ،سرمادهی غیر استاندارد و نامناسب چیلر در فضا ، عدم استارت خوردن کمپرسور و برفک زدن کمپرسور چیلر از عمده ترین نشانه هایی است که در این سیستم شکل می گیرد.

عملکرد قطعات اصلی چیلر

در چیلر های تراکمی در وهله اول گاز به وسیله کمپرسور ، متراکم می شود.

در ادامه این گاز به سمت کمپرسور رفته و به داخل آن راه پیدا می کند ، و از طریق آب یا هوای محیط خنک می گردد و در نهایت به مایع تبدیل می گردد.

این مایع با عبور از شیر انبساط یا لوله مویین وارد خنک کننده ای می شود که در فشار کمتری قرار دارد.

نحوه عملکرد و کارکرد این سیستم کمک شایانی به سرویس چیلر تراکمی خواهد کرد.

تبخیر مایع بر اساس کاهش فشار رخ می دهد ، لذا با گرفتن حرارت نهان تبخیر از محیط خنک کننده از طرف مایع سرد کننده ، ایجاد برودت در موادی که با لسمت خنک کننده در ارتباط هستند را به همراه خواهد داشت.

همچنین گاز ناشی از تبخیر ،به سمت کمپرسور انتقال داده شده ، و این چرخه تکرار خواهد گردید.

مهم ترین فرایند برای چیلر ها

وجه اشتراک میان چیلر ها با دیگر سیستم های تهویه مطبوع سرویس دوره ای آن ها می باشد.

به این علت که پس از مدتی استفاده از آن ها بخش هایی نیازمند روغن کاری و تمیز کای می باشند ،تا اینکه برخی فیلتر های مورد استفاده شده در این دستگاه پس از مدتی به کارگیری از آن ها باید تعویض شود.

به هیمن علت سرویس چیلر تراکمی یکی از خدمات بسیار مهم و ویژه ما می باشد که توسط افراد متخصص و دوره دیده در این زمینه انجام می شود.

برای آنکه چیلر بتواند بازدهی مناسبی را نسبت به سرمایش و گرمایش به همراه داشته باشد ، می بایست لطعات مصرفی آن به
صورت دوره ای تعویض شود.

تعمیر و سرویس دهی چیلر تراکمی امری بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد ، به این جهت که بازدهی مناسب سیستم به این عمل ارتباط مستقیمی دارد.

مهم ترین بخش تعمیر چیلر

یکی از تخصصی ترین بخش های تعمیر چیلر، لسمت کمپرسور آن می باشد که در صورت پدید آمدن ایرادی در آن بایستی نسبت به رفع عیوب شکل گرفته اقدام نمایید.

شارژ گاز این دستگاه نیز از دیگر عملیات های مهم می باشد ، که انجام این کار باید تحت نظر متخصص و تعمیر کار مربوطه انجام شود ، برای آنکه مراحل وکیوم و شارژ گاز با رعایت استاندارد کامل بایستی انجام شود.

از اصلی ترین اقدامات در خصوص این سیستم بحث رسوب زدایی آن می باشد ، که از طریق اسید شویی در از بین بردن این ایراد می توان کمک گرفت.

لازم به ذکر است که این الدام را باید حتما به صورت دوره ای انجام شود ، به این علت که بازدهی و راندمان بالای دستگاه با انجام این کار محقق می شود.

اوپراتور

اواپراتور آخرین مرحله ای است که در انجام فرایند خنک کننده بسیار تاثیر گذار بوده و نقش زیادی دارد ،و در خنک سازی آب بسیار مسمره ثمر می باشد.

اگر مشکلی در این قسمت شکل گیرد بایستی برای رفع این ایراد جدیت زیادی به خرج داد چرا که این بخش بسیار پیچیده بود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

این قطعه یکی از بخش های سرویس چیلر تراکمی می باشد.

کندانسور

شست و شوی کندانسور چیلر از دیگر اقداماتی است که از اهمیت والایی برخوردار می باشد.

در واقع کندانسور از لوله های مسی ساخته شده و بخش مهمی در فرایند خنک سازی سیستم را در بر دارد، تمیز بودن آن و برطف کردن آلودگی های شکل گرفته در آن نکته ای بسیار حیاتی بوده که نباید از آن غافل شده و به طور دوره باید تمیز کردن و برطرف کردن آلودگی های آن را در اولویت قرار داد.

این قطعه هم در زمان سرویس چیلر تراکمی دارای اهمیت ویژه می باشد.

اهمیت تعمیر و سرویس چیلر تراکمی

همانطور که در قسمت های مختلف متذکر شدیم ، تعمیر و سرویس چیلر تراکمی یک اقدامی تخصصی می باشد ، و تعمیر کاران یا کارشناسانی که برای انجام این عملیات دست به کار می شوند می بایست به پارامتر هایی در انجام این فرایند آشنا باشند و مهارت لازم را در هر بخش دارا باشند.

آشنایی با مدارات سیکل تراکمی تبرید ، لطعات دستگاه  ،اصول سازی سرما سازی،  سیکل تراکم چیلر ها ، مبدل های آبی و گازی ، انواع مختلف اواپراتور و کندانسور و چگونگی تست آن ها.

سرویس کار می بایست با نحوه نصب دستگاه کاملا آشنا باشد و مهارت لازم را در این زمینه داشته باشد ، به علاوه آن که جوشکاری نیز در بخش هایی از سیستم لازم می باشد که در این زمینه نیز یک فرد متخصص بایستی نظارت داشته باشد.

نحوه ارتباط با کارشناسان کارا پمپ

همانطور که بیان شد ، یکی از خدمات ویژه ما که توسط افراد متخصص انجام می شود ، سرویس چیلر تراکمی است.

جهت درخواست انجام این فرایند می توانید با شماره ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳ تماس حاصل کرده و یا درون اپلیکیشن واتس اپ مشاوره رایگان دریافت کنید.

لازم به ذکر است مشاوره رایگان جهت انجام این خدمات ، در محل کارفرما انجام می شود و هیچگونه هزینه ای حتی در صورت عدم همکاری ، دریافت نمی شود.

WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print