شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور

موضوع مقاله:

روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور

آشنایی با روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور | کارا پمپ

فهرست مطالب

فهرست مطالب

آشنایی با روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور | کارا پمپ

روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور یکی از مهم ترین مقالات حوزه تاسیسات ساختمانی ی باشد.

عملکرد فیزیکی کمپرسور از بخش های مختلفی مورد تهدید قرار گرفته است همچنین سبب معیوب شدن کمپرسور میشود.

یکی از علل سوختگی الکتروموتور کمپرسور می باشد با معیوب شدن الکتروموتور کمپرسور و همچنین روغن و ماده مبرد تجزیه میشود و باعث تولید اسید میگردد.

اگر این اسیدها به طور کامل از چرخه خارج نشود به سمت کمپرسور چیلر یا چرخه های سرد کننده رفته و سایر قطعه ها آسیب میزند و سپس باید همه بخش های اصلی مدار مکش و رانش لوازم اضافه سیستم سرد کننده کاملا از آلودگی ناشی از سوخته شدن کمپرسور چیلرها پاک میشود و لوازم دیگر از سیستم خارج می شود.

در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به بررسی تخصصی روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور بپردازیم و با آن آشنا شویم.

آشنایی با کمپرسور چیلر

کمپرسور دارای دو مدل بسته و نیمه بسته رفتی و برگشتی است که الکتـروموتور به وسیله گاز مبرد خنک میگردد.

سیم پیچ ها در بخش گاز قرار میگیرد و زمانی که گازها اسیدی یا آلوده می شود عایق ها بر روی سیم پیچ میبندد و سبب اتصال و باعث سوختن الکتروموتور شده تحت این شرایط دو نوع سوختگی اتفاق خواهد افتاد.

در یک منطقه بر روی سیم پیچ الکتروموتور کمپرسور اتصال کوتاه و کمپرسور از کار افتاده است.

بنابراین اگر مسئول به سرعت متوجه سوختگی بشوند و اقدام به توقف سیستم کند امکان آلودگی کل مدار خیلی کم باشد و پس از عوض کردن سیم پیچ کمپرسور میتوان با تعویض فیلتر هوا و درایرها کمپرسور دستگاه دوباره راه می افتاد و مورد بررسی قرار میگیرد.

در یک شبانه روز بعد از آن دستگاه باید روغن کمپرسور را بررسی کند و مقدار اسیدی بودن ان کنترل شود این نوع سوختگی در چیلر معمولا توسط نوسان ولتاژ در شبکه های برق به وجود میاید در مناطقی افت ولتاژ در تمام قسمت های برق به وجود می آید.

همچنین کنترل کردن فاز در مدار برق عمل نکند سوختگی به وجود میاید.

کنترل نمودن مدار شبکه برق در متصل کردن لوازم برقی یکی از روش های پیشگیری از سوختگی می باشد.

برای درک بهتر مقاله روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور ، باید به دلایل سوختگی آن هم بپردازید.

با توجه به آمارهای گرفته شده در تعمیرات کمپرسور بالا نود درصد سوختگی کمپرسور دستگاه و سیستم های سردکننده از نوع سوختگی زیاد می باشد.

بر اثر گرما زیاد معمولا بخش بزرگی دارای عایق سیم پیچ کمپرسور دچار سوختگی زیادی شده است که سبب الوده شدن مدار تبرید و دستگاه میشود.

آلوده کردن مدار تبرید اسید و دود و همچنین سوختن عایق و سیم پیچ ها و همچنین مواد دیگر در مدار باقی میماند که صدمات جدی به دستگاه و سردکننده وارد میشود.

روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور

در زمان مواجه با سوختگی های شدید کمپرسور قبل از هر چیزی در مدار گرفتگی کمپرسور و سپس بعد از اواپراتور فیلتر درایر قرار میگیرد. یکی از دلیل سوختگی و آلودگی چرخه تبرید داشتن رطوبت و همچنین کوچک بودن کندانسور میباشد.

لازم میباشد که قبل از هر قدمی فیلتر مکش مناسب و در مدار مکش نصب میشود.

تک فاز یعنی قطع کردن علل پایه که فاز مربوطه وصل میشود .

گاهی این موارد باعث معیوب شدن سریع کمپرسور میشود.این یک موتور سه فاز و دو فاز است. زمانی که در فاز قطع میشود هیچ اتفاق نمیافتد.دیگر دو فاز میتواند نشانه داغ شدن در کابل ارتباط گیری رو مشاهده نمایید.

روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور و دور کردن آلودگی از گردش تبرید و چیلر تراکمی از سوختن کمپرسور پس از سوختن الکتروموتور کمپرسور انواع چیلر تراکمی بر اساس مراحل زیر باید مدار تبرید تمیز گردد.

سوختگی در این مراحل نیاز می باشد تا میزان سوختگی و مقدار آن انتشار آن در چرخه مشخص میشود.

سوختگی های کم و روغن های اسیدی به شکل زیاد در سیکل منتشر نمیشود و میتوان به منظور صرفه جویی کردن مبرد جمع آوری میشود و استفاده مجدد قرار ندارد.

در سوختگی و رنگ و بوی روغن تغییر نمیکند و تاثیر آن در چرخه به شکل گسترده منتشر می شود.

همچنین روغن کمپرسور که الکتروموتور آن دارای سوختگی مدل و نوع اسیدی می باشد و مقدار و بوی تند و همچنین تماس ان با پوست بدن و دست و صورت خطرناک است. در کمپرسور ، روغن کمپرسور تعویض می شود.

خارج کردن کمپرسور

قبل از روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور ، باید این قطعه را خارج کنید.

ابتدا برای تعمیر یا تعویض کمپرسور چیلر دستگاه شیر مکش و یا رانش را ببندید سپس پیچ مدل اتصال و شیر بدنه کمپرسور و چیلر تراکمی باز کنید و کمپرسور سیستم سرد شده را با احتیاط از سیستم جدا نمایید توجه کنید که روغن کمپرسور چیلر الکتروموتور سوخته اسید است زمانی که با پوست بدن ارتباط باشد خطرناک می باشد.

توجه داشته باشید که در زمان تعمیر چیلر ، مشکلات و عیب های کمپرسور هم رفع خواهد شد.

نمونه برداری از روغن

بعد از جدا کردن کمپرسور سرد و سوخته از مدل سیستم های سریع نمونه های از روغن را در شیشه میریزیم و در سطل را محکم ببندید و همچنین روغن ها نیز تا کم شدن مراحل تعمیر و برای مقایسه کردن و نگهداری نمایید.

نگهداری کردن از ماده مبرد

اما بعد از آشنایی با روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور ، باید از ماده مبرد نگهداری شود.

در زمانی که ظرفیت سرمایش دستگاه پایین است. ماده مبرد آن را به دلیل آلودگی از سیستم تخلیه کنید.

در مورد دستگاه بزرگ و ماده مبرد برای استفاده دوباره در سیستم نگهداری کنید.

اما با توجه به شرایط و پالایش مبرد در کشورها باید مبرد تعویض شود.

در نصب کمپرسور جایگزینی آن در این منقطه کمپرسور جای سیستم را نصب می کنید.

پس به وسیله کنترل و بسته شدن شیر مکش و رانش کمپرسور و هوا داخل آن را با پمپ ها خالی نمایید و همچنین شیر سرویس در مدار مایع را ببندید.

بعد از نصب کمپرسور و قبل از راه اندازی کردن باید شارژ و تخلیه شود و توسط پمپ وکیوم خالی شود.این کار تا آنجایی ادامه دارد که گاز اسید داخل سیستم خارج می شود.

روشن کردن کمپرسور

شیر که روی کمپرسور ایت را باز کنید و کمپرسور دستگاه را روشن نمایید سپس سیستم های پمپ دان را بکار ببرید.

پمپ دان بعد از انجام عمل های پمپ دان و جمع کردن تمام گازهای سیستم های که در داخل کندانسور و کمپرسور خاموش نمایید.

تعمیر و تعویض قطعات

اما بعد از روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور ، باید به تعمیر و تعویض قطعات آن بپردازید.

تمام شیرها و کنترل سیستم های شیر انبساط ، والو، فیلترهای هوا و باز و تمیز کردن عوض کنید.

مغزی در فیلتر هوا و مایع از ظرف و خارج نمودن بار صافی فلز و مغز نو از انواع با جذب نمودن اسید در سیستم قرار میگیرد .

انواع مدل های مغز فیلتر هوا میتواند اسیدها را جذب نماید.

اگر مشکل سیستم های سوخته زیاد باشد کمپرسور هم آسیب میبیند و سیستم تهویه خنک کننده شامل اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و تبرید با رفون شسته میشود.

فریون یازده جزو سی اف سی شده و سبب معیوب شدن ازن می شود.

باید از گاز آر استفاده میشود که کمترین اسیب را داشته باشد.در زمان روشن کردن دستگاه ها سیستم ها را روشن نمایید.

سپس از راه دور اندازه کمپرسور که به قسمتهایی از مواد و رسوب کرده و به سمت کمپرسور حرکت میکند و با وجود فیلترهای مکش مسیر وارد شده در کمپرسور سبب شود مواد زاید به آن ها جذب شود همچنین دستگاه به سمت پمپ دان هدایت میکنیم و بخش پارچه فیلتر مکش را تعویض مینماییم.

این بخش تکرار شده تا ذرات معلق در سیستم های جذب فیلتر مکش شوند و درون چرخه تبرید پاک شود.

سخن آخر

در این محتوا به صورت کامل با روش شست و شو چیلر تراکمی پس از سوختن کمپرسور آشنا شدیم.

همانطور که می دانید باید پس از سوختن این قطعه حتما چیلر را شست و شو دهید تا مشکلی برای سایر قطعات به وجود نیاید.

منابع و ماخذ : How Do You Clean The Chiller In Your Daily Life?

لطفا به این محتوا امتیاز دهید
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه