شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

سیستم زنت چیست ؟ + کاربرد و اجزای دستگاه زنت

موضوع مقاله:

سیستم زنت چیست ؟ + کاربرد و اجزای دستگاه زنت

آشنایی با سیستم زنت | کارا پمپ

فهرست مطالب

فهرست مطالب

آشنایی با سیستم زنت | کارا پمپ

سیستم زنت ، یکی از تجهیزات بسیار مفید بوده که از میزان کارایی بسیار بالایی برخوردار می باشد .

از این سیستم به عنوان سرمایش و گرمایش در صنعت اچ وی ای سی نام برده شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه کاملا ایرانی بوده و زیر نظر متخصصان ایرانی طراحی شده است و در ساختار آن از با کیفیت ترین و درجه یک ترین مواد اولیه استفاده شده است.

فرایند سرمایشی تبخیری آن همانند کولر آبی بوده و همچنین مکانیزم گرمایش آن بسیار شبیه به هواساز می باشد.

بنار بر این زنت از جمله دستگاه هایی است که در چهار فصل صنعت اچ وی ای سی ، مورد استفاده قرار می گیرد.

این تجهیزات در سه نمونه متفاوت افقی ، سقفی ، و ایستاده طراحی می شود.

در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به بررسی تخصصی سیستم زنت پرداخته و به صورت کامل با آن آشنا شویم.

آشنایی با سیستم زنت

این دستگاه به دلیل قابلیت بسیار خاصی که دارد ، یکی از پر کاربرد تvین مجموعه هایی است که موvn استفاده قرار میگیرد و طراحان آن همواره در صدد این موضوع هستند که ارتقا و پیشرفت هایی در قسمت های آن صورت دهند.

سیستم زنت را می توان یک نوع تجهیزات اشباع آدیابات ک محسوب دانست که چنین تشخیصی بر اساس فاکتور های تئوری و علمی در نظر گرفته شده است.

در همین راستا می توانید مقاله آشنایی با چیلر آدیاباتیک را مطالعه کنید.

در عایق حرارتی که دمای خشک جریان هوای ورودی در آن شامل می باشد ، از طریق تماس مستقیمی که ما بین هوا و آب وجود دارد ، از دمای مربوط کاسته می شود و در زمان واحد هوا به شرایطی دست پیدا میکند که کاملا اشباع باشد.

البته شایان ذکر می باشد که در عمل به هیچ عنوان هوای خروجی از سیستم زنت به صورت کاملا اشباع نمی باشد.

می بایست به این نکته توجه داشت که این مجموعه دارای تفاوت کمی با ایر واشر می باشد به این صورت که  در آن به منزله زیاد شدن سطح تماس میان آب و هوا ، از پدهای سلولزی یا همان پوشال استفاده می شود که همانند کولر آبی نیز می باشد .

در نتیجه در ظرفیتی که یکسان باشد ، تعداد نازل های آب پاشی که در زنت بکار برده می شود ، به طور مداوم کمتر از ایرواشر خواهد شد ،و پمپ کوچک نری نیز تعبیه به منظور سیرکولاسیون آب.

کاربرد این سیستم

کاربرد این سیستم نیز می تواند در سوله های صنعتی شامل باشد ، در واقع در چنین اماکنی که در فرایند تولید رطوبت مزاحمتی وجود ندارد ،.

همچنین به اندازه کافی که نیاز می باشد تامین آب وجود داشته ،که البته محل پروژه مرطوب نباشد .

در این راستا سیستم زنت همانند ایواشر می تواند گزینه مناسبی باشد و به طرز بسیار عالی و دقیق تهویه هوای مطبوع در آن فضار را انجام می دهد ، که یکی از مزایای این دو سیستم قیمت پایین آن است.

در دیگر مقایسه زنت با ایرواشر این چنین می توان تشریح کرد کهخ ابعاد آن کوچک تر بوده و همچنین در مصرف های خانگی امکان بکار گیری از آن وجود دارد.

اجزای مختلف زنت

در بخش های قبلی با این سیستم هوشمند آشنا شدید ، و چنین نتیجه ای حاصل شد که از آن می توان نهایت استفاده را برده و در اماکن مختلفی مانند سوله صنعتی و حتی مصارف خانگی از آن بهره کامل را برد.

حال در این بخش میخواهیم اجزای مختلف این دستگاه را مرود پردازش قرار دهیم و به طور موشکافانه ای به علت بازدهی بالای این دستگاه بپردازیم

یکی از اجزای بسیار موثر و کاربردی که در سیستم جای دارد مربوط به سیستم فیلتراسیون آن می باشد که فیلتر های متناسب با نیاز در آن به کار گرفته می شود.

موضوعات محتوا سیستم زنت به صورت فایل پی دی اف | کارا پمپ

برای آنکه از بیرون ساختمان یا سوله هوای تازه به دستگاه برسد ، دریچه ورود در آن کار گذاشته شده است.

از طرف ساختمان یا سوله ای که در آن کار می شود در دستگاه زنت دریچه ورود هوای تازه نیز استفاده می شود.

یک دریچه خروجی دیگر در طراحی این سیستم به کار گرفته شده است به این صورت که برای خارج شدن هوای گرم یا سرد از سمت دستگاه به طرف ساختمان یا سوله موجود می باشد.

موتور الکتریکی و هواکش نیز اجزای بسیار مهم و حیاتی این سیستم می باشند.

یکی در ایام سرد سال به ویژه زمستان سیستمی به نام رطوبت زن در آن به کار گزفته شده است ، که البته این مورد ذکر شده بنا به درخواست مشتری می باشد.

پمپ آب از دیگر اجزای این دستگاه بوده ف و البته پدهای سلولوزی که یک مشخصه بسیار منحصر به فر به حساب می آید که میتوان آن را سیستم خنک کننده تبخیری همانند کولر آبی نامید تا در ایام گرم سال مانند اواسط تابستان سرمایش ها به خوبی محقق گردد.

کویل های آب گرم بخش دیگر سیستم زنت می باشند ، که این قطعه به بویلر یا پکیج متصل شده تا در ایام سرد سال سرمایش هوا به خوبی به سرانجام برسد.

کاربرد تجهیزات زنت

علاوه بر کاربرد گسترده ای که این تجهیزات داشته ، قابلیت ها و ویژگی های بسیار عالی آن باعث برتری و تمایز آن نسبت به دیگر سیستم های تهویه مطبوع شده است .

در زمستان امکان رطوبت زنی از طریف دستگاه زنت وجود دارد .

همچنین در داخل ساختمان گردش مناسب هوا ، در کنار آن جریان ملایمی به واسطه این سیستم ایجاد می شود، نصب و راه اندزای آن به سهولت انجام می شود و بسیار کم هزینه بوده ، کما اینکه هزینه اولیه برای خرید آن نیز در مقایسه با دیگر سیستم های مشابه کمتر بوده است.

به دلیل اینکه در ساختار آن از کمپرسور ایجاد نمی شود ،مصرف برق کمی را متمل می شود ، و در آخر در سیستم زنت جای سیستم رادیاتور از سیستم لوله کشی در محل مورد نظر استفاده می شود .

منابع و ماخذ : What is Zent

 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه