شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

سیستم لوله کشی استخر چگونه است؟ + انواع روش ها

موضوع مقاله:

سیستم لوله کشی استخر چگونه است؟ + انواع روش ها

سیستم لوله کشی استخر

فهرست مطالب

فهرست مطالب

سیستم لوله کشی استخر

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم سیستم لوله کشی استخر چگونه است؟ و موضوعاتی مانند انتخاب مصالح درست در سیستم لوله کشی استخر و جکوزی، مزایای سیستم لوله کشی نوین U_PVC، نصب سریع، آسان و کم هزینه لوله کشی استخر و جکوزی را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه کارا پمپ را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

سیستم لوله کشی استخر چگونه است؟

سیستم لوله کشی استخر یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش ها بوده که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای انتقال صحیح و بدون مشکل آب در استخر و جکوزی می بایست قسمت لوله کشی به درستی اجرا شود تا مشکلی در این فرایند رخ ندهد.

به طور کلی همیشه انتخاب درست و صحیح در تاسیسات منجر به افزایش بهداشت، ایمنی آسایش و دوام خواهد شد. در واقع استخرهای شنا و جکوزی و به طور کلی مجموعه هایی که بایستی آب را با اصول و به طور دقیق به جهت تفریح و استفاده در اختیار مردم قرار دهند.

حال مواردی که در انجام و به سرانجام رسیدن این فرایند خواهند رسید را در این محتوا بررسی خواهیم کرد پ، همچنین نوع و جنس سیستم لوله کشی، سیستم لوله کشی نوین U_PVC را با سیستم های غیر استاندارد مقایسه خواهیم کرد. در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به بررسی تخصصی سیستم لوله کشی استخر پرداخته و با آن آشنا شویم.

انتخاب مصالح درست در سیستم لوله کشی استخر و جکوزی

در جواب به این پاسخ می توان این چنین مطرح کرد که با ارائه نمودن شرایط شیمیایی و فیزیکی آب استخر، جکوزی و دشواری های آن شفاف خواهد بود.

در حقیقت اگر مصالح به درستی انتخاب نشود، حتی در صورتی که تمامی استانداردها به درستی رعایت نگردد، آب استخر بازهم کلر دارند و این آب بسیار تخریب گر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که تخریب مصالح و تجهیزات استخرهایی که استاندارد کیفیت آب را رعایت نمی کنند، چندین برابر خواهند بود.

به عنوان مثال اگر ph آب استخر، کم یا زیاد بشود، خورندگی و رسوب نیز زیاد خواهد شد. سختی باعث تشکیل رسوب می شود و تمام این ها بر شفافیت آب و تخریب سازه استخر نیز تاثیر گذار می باشد.

بیشتر بخوانید: 8 مورد که قبل از طراحی استخر باید بدانید!

مزایای سیستم لوله کشی نوین U_PVC

از عمده ترین مزیت های استفاده از لوله upvc در سیستم لوله کشی استخر و جکوزی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و خوردگی می باشد.

باید این موضوع را در نظر داشت که مقاومت پایین فلزات در برابر کلر باعث خورده شدن آن ها می شود، همچنین در پلیمرهایی همانند pp باعث خشک شدن و شکننده تر شدن آن خواهند شد. لذا این امر باعث کوتاه تر شدن عمر این سیستم ها شده و نیز بر تجهیزات آن ها همچین تاثیری را نیز می گذارد.

عدم رسوب گیری و زنگ زدگی

با گذشت زمان در استخرها و دیگر مکان هایی که آّب گرم در آن ها جریان دارد، مانند جکوزی، مقداری از املاح و مواد ضدعفونی به شکل رسوب در اتصالات و شیر آلات ظاهر خواهند شد.

این ایراد در تمامی سیستم لوله کشی استخر فلزی (گالوانیزه و استیل) به وجود می آید که باعث کم شدن فشار در جریان آب و از کار افتادن شیر آلات خواهد شد. ناگفته نماند که این مشکل در سیستم های لوله کشی UPVC برطرف شده است.

نصب سریع، آسان و کم هزینه لوله کشی استخر و جکوزی

باید به این موضوع دقت شود که لوله کشی با upvc راحت تر و سریع تر می باشد و در کنار آن هزینه نصب کمتری در مقابل لوله کشی با فلزات همچون گالوانیزه و استیل دارد.

دیگر نکته ای که درباره سیستم لوله کشی استخر در میان است این چنین می باشد که انجام لوله کشی با فلزات و پلیمر دیگری مانند پلی اتیلن و پلی پروپلین، نیاز به مواردی به منزله ایجاد نمای بهتر دارد.

به علاوه آنکه فضای زیادی از موتورخانه و تاسیسات را برای خود اشغال خواهد کرد. حال در لوله کشی upvc این موراد ذکر شده اصلاح شده است. تحمل فشار بالا، مطابق بودن با استانداردهای روز دنیا، تنوع آن در مدل و نوع اتصالات و شیر آلات نیز از دیگر ویژگی های این سیستم می باشد.

علاوه بر آنکه اتصالات و شیر آلات upvc از تنوع بسیار زیادی برخوردار می باشد به این صورت که بیش از 100 طرح و مدل دارد و در دو نوع رزوه ای و چسبی با قابلیت تحمل فشار 16 بار تولید می شوند که امکان هماهنگی و نصب با دیگر تجهیزات و همچنین لوله و اتصالات با انوع آلیاژ را می دهد. در حالی که این تنوع و همانگی در دیگر سیستم های لوله کشی پلیمری (pe,pp) وجود ندارند.

شیر آلات مهره ماسوره ای با امکان نصب آسان و آب بندی بهتر

شیر آلات مهره ماسوره ای upvc در کنار آن که قابلیت باز و بسته شدن آسان را دارند، امکان آب بندی آسان و راحت و مطمعن را با دست فراهم می کند.

این موضوع در صورتی است که در سیستم های فلزی استخر همچون گالوانیزه و استیل از چنین امکانی برخوردار نمی باشند. در کنار آن در سیستم لوله کشی فلزی استخر، نیاز به بستن مهره ماسور و شیر فلکه مجزا بر روی فیلتر ها می باشد.

این امر در به هنگام باز و بسته کردن امکان دارد باعث آسیب رساندن به برخی تجهیزات از جمله فیلترها و پمپ ها و افزایش هزینه ها می شود. حال باید عنوان شود که این مشکل به دلیل باز و بسته شدن آسان و وجود شیر آلات مهره ماسور در سیستم های لوله کشی استخر و جکوزی با upvc اتفاق نخواهد افتاد.

سیستم لوله کشی مرسوم در ایران

باید به این موضوع دقت شود که هر محصول برای کاربرد خاض خود طراحی و ساخته شده است. در نتیجه استفاده اشتباه محصولات با کارایی متفاوت برای تمامی تاسیسات حتما آن را معیوب می کند.

سیستم های لوله کشی که از دیرباز تاکنون در استخر و جکوزی مورد استفاده واقع شده است به شرح زیر می باشد که باید هریک از آن ها را به افراد متخصص جهت اجرای لوله کشی استخر بسپارید.

  1. پلی اتیلن pe
  2. پلی پروپلین سبز pp
  3. فلزی (گالوانیزه)
  4. لایه پنج pex/al/pex

بایستی گفته شود که این نوع لوله ها علاوه بر آنکه در کاسه استخر و جکوزی به کار گرفته شده و در آن قسمت مورد استفاده قرار می گیرد، در موتورخانه تنها پنج لایه و یا گالوانیزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به این موضوع نیز بایستی اشاره شود که هر یک از سیستم لوله کشی استخر عنوان شده از معایبی برخوردار می باشند. در صورت هر گونه مشکل یا ابهام می توانید با کارشناسان ما در کاراپمپ درمیان بگذارید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه