شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

تهویه مطبوع استخر چه نکاتی دارد؟ + معرفی بهترین سیستم‌های تهویه

موضوع مقاله:

تهویه مطبوع استخر چه نکاتی دارد؟ + معرفی بهترین سیستم‌های تهویه

تهویه مطبوع استخر

فهرست مطالب

فهرست مطالب

تهویه مطبوع استخر

در این مطلب قصد داریم توضیح دهیم تهویه مطبوع استخر چه نکاتی دارد؟ و مواردی مانند دستگاه های تهویه استخر ، طراحی سیستم های تهویه استخری ، نکات مهم در هنگام خرید تهویه مطبوع استخر ، ویژگی های سیستم تهویه هوای استخر را مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه وبسایت کارا پمپ را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید سپاسگذاریم.

تهویه مطبوع استخر چه نکاتی دارد؟

تهویه مطبوع استخر بر اساس چنین هدفی تنظیم و تعدیل می شود که شرایط آن برای استخر های سرپوشیده نصب شود. هوای تازه و تمیز در لحظه استخر فراهم می گرد ، قسمت سیستم های تهویه ای استخر ها با توجه به مدل دستگاه و چگونگی عملکرد آن ها متغیر است.

با در نظر داشتن این موضوع که اهمیت موارد عنوان شده ، می توان چنین نتیجه ای حاصل کرد که تهویه مطبوع در داخل استخر امری بسیار مهم است. از مهم ترین نکاتی که در اربتاط با سیستم دهای تهویه مطبوع استخر ها وجود دارد ، این است که باید قابلیت و امکانات پیشرفته ای را داشته باشند.

سیستم های تهویه مطبوع استخر ، تجهیزات مکانیکی بالا هستند که در جهت تهویه مطبوع هوای محوطه داخل استخر های سرپوشیده استفاده می شوند. هنگام انتخاب یک سیستم تهویه ای استاندارد ، ایده آل و کار آمد استخر ها به طور دقیق باید به محوطه استخر ، فضای استخر و همچنین نیاز تهویه ای ساختمان دقت کافی بشود. چنین سیستم های تهویه ای مطابق با استاندارد های تهویه طراحی و تولید می شود.

نصب دستگاه های تهویه مطبوع استخر کیفیت هوای داخل استخر را بهبود بخشیده که شرایط محیطی را برا افراد حاضر در آن محل راحت می کند. در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به صورت کامل با سیستم فیلتراسیون هوای استخر آشنا شویم.

دستگاه های تهویه استخر

همانطور که در بخش قبلی اذعان شد ، تهویه هوای مطبوع در داخل استخر امری بسیار مهم و حایز اهمی است که امروز در اکثر استخر ها شاهد اجرای این سیستم هستیم.

حال برخی از دستگاه هایی که برای تهیه هوای مطبوع استخر استفاده می شوند آشنا خواهیم شد.

  1. هواساز
  2. چیلر
  3. بویلر
  4. فن کویل
  5. روفتاپ پکیج
  6. اگزاست فن

طراحی سیستم های تهویه استخری

سیستم های تصفیه و فیلتر هوای استخری به نحوی طراحی شده اند که کمترین صدا را در هنگام کار کردن تولید می کنند ، در همین راستا حجم کافی از هوای بیرون را در اختیار محوطه استخر قرار خواهند داد.

چنین سیستم هایی مجهز به تنظیم کننده رطوبت هوای تهویه هستند.

یکی از موارد فنی که  در طراحی سیستم تهویه مطبوع استخر مورد توجه قرار دارد ، تنظیم شرایط به طوری است که رطوبت هوا حفظ شده بادش ، و سرعت جریان هوا در داخل استخر در حد تعادل تنظیم شود.

این مسئله از تبخیر بیش از حد سطح آب جلوگیری خواهد کرد.

در نتیجه اهمیت زیادی را در بر دارد که سیستم های تهویه ایده آل با استانداردهای استخر در جهت این محوطه ها در نظر گرفته بشود.

پارامتر هایی که به منظور سیستم تهویه مطبوع استخر باید لحاظ شود به شرح زیر است.

  1. ابعاد استخر
  2. ظرفیت مورد نیاز
  3. نوع دستگاه مورد نظر
  4. بودجه اولیه
  5. موقعیت جغرافیایی

نکات مهم در هنگام خرید تهویه مطبوع استخر

کسانی که قصد خرید سیستم های تهویه استخری از جمله هواساز ، اگزاست فن و بویلر را دارند ، در وهله اول باید نسبت به ابعاد محوطه استخر توجه داشته باشند.انتخاب مدل سیستم تهویه ای ، مطابق با تعداد افراد داخل استخر و مساحت آن انجام می گیرد. در هنگام خرید تهویه مطبوع استخر ، ظرفیت تهویه سیستم بر اساس متر مکعب حجم استخر به مشتری معرفی می گردد.

مساحت استخر بر حسب متر مربع یا فوت مربع محاسبه می شود. در نتیجه هنگام خرید دستگاه تهویه مطبوع استخر ، میزان هوای تهویه ای برای هر نفر به ازای لیتر در هر ثانیه محاسبه می شود. ظرفیت تهویه هوای استخر ، از دیگر نکات مهم در هنگام خرید سیستم های تهویه است.

سیستم های تهویه وظیفه تهویه هوای محوطه استخر را دارند ، در حالی که به منظور تنظیم شرایط آب باید از دیگر مواد شیمیایی با بازار های سنجش پارامتر های فیزیکی ، و شیمیایی آب به کارگیری شود. مشتریان خرید سیستم های تهویه بهینه استخر باید بودجه مالی کافی و مناسب را در جهت این کار اختصاص دهند.

تهویه هوای داخل استخر به نوعی با سلامت افراد در ارتباط است. اهمیت تهویه هوای استخر از این باب مهم است که ، به منظور آنکه محیط استخر ها سالم و بهداشتی باشد، چنین ضرورتی وجود دارد که فیلتر و جابه‌جایی هوای استخر با راندمان بالا و با به کارگیری از تجهیزات مکانیزه قوی انجام شود.

امر تهویه مطبوع استخر های شنا بشیار مهم بوده است ، تا به اندازه ای که تصمین کننده سلامت جنسی شناگران با این موضوع ارتباط مستقیمی دارد.

جریان هوای داخل استخر بسیار محدود بوده ، در بسیاری از موارد ، بازگشت هوای تمیز به محوطه استخر شنا عملا غیر ممکن است ، چون که استخر ها سرپوشیده هستند ، اما در صورتی که سیستم های تهویه ای قوی فراهم بشوند ، با به کارگیری از عملیات مکانیکی ، موتور الکتریکی و تجهیزات تهویه ، جریان هوا به طور مستمر در فضای استخر تامین می گردد.

ویژگی های سیستم تهویه هوای استخر

  1. یک سیستم تهویه ایده آل باید در نهایت توانایی لازم را در جهت تهویه هوای تمام استخر داشت باشد.
  2. دستگاه ها باید با میزان کارایی بالا از بازگشت هوای نامطبوع و شامل رطوبت بیش از اندازه به محوطه استخر جلوگیری کند.
  3. در ارتباط با تهویه مطبوع استخر ها ، در نظر داشتن ظرفیت هوا بر تعدیل دما و رطوبت مهم است.
  4. در کاتالوگ دستگاه های تهویه ، تمامی مشخصات فنی تجهیزات به طور کامل درج شده است.
  5. نصب سیستم تهویه بخش زیادی از مشکلات تنفسی ، و بوی نا مطبوع فضاری استخر را بر طرف خواهد کرد.
  6. کویل های گرمایشی ، هوای گرم را به ویژه در فصول سرد سال در اختیار استخر قرار می دهد.
  7. تجهیزاتی همچون اگزاست فن ، دستگاه هواساز، و پکیج یونیت پشت بامی از متداول ترین سیستم های تهویه مطبوع هستند.

 

منابع و ماخذ :SWIMMING POOL VENTILATION

5/5 - (3 امتیاز)
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه