شما اینجا هستید :

تعمیر چیلر جذبی

فهرست مطالب

درخواست تعمیر چیلر جذبی | کارا پمپ

درخواست تعمیر چیلر جذبی | کارا پمپ

تعمیر چیلر جذبی یکی از اصلی ترین دغدغه های مدیران ساختمان بوده که در انجام این فرایند دچار تردید و مشکل می شوند.

چیلر حرارت را از مایعاتی مانند آب بر طبق چرخه تبرید تراکم بخار یا جذبی انجام میشود میگیرد این مایع برای خنک‌ کردن هوا یا دستگاه‌ها استفاده میشود اغلب به شکل سیکل و یا داخل یک مبدل حرارتی جریان دارد.

بخش های جانبی مهم حرارتی که از مایع جذب شده یا باید به محیط بیرون دفع شود.

یا برای کارایی‌های بیشتر با اهداف گرمایی استفاده شود. در چیلر جذبی از جذب‌کننده و مولد حرارتی به جای کمپرسور استفاده می‌گردد.

یکی از خنک‌کننده های رایج چیلر جذبی سیستم لیتیوم برماید است ، این سیستم روش های عیب یابی ویژه خود را خواهد داشت.

در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به بررسی تخصصی تعمیر چیلر جذبی پرداخته و با آن آشنا شویم.

همچنین پس از مطالعه این مقاله می توانید افراد متخصص ما را جهت انجام این فرایند به وسیله برقراری تماس با کارشناسان ما درخواست کنید.

نحوه کارکرد چیلر جذبی

آشنایی با عملکرد چیلر جذبی | کارا پمپ

در سیستم های چیلر جذبی در قسمت جذب‌کننده بخار آب توسط لیتیوم برماید جذب میگردد و در مولد حرارتی آب بر علت حرارت تبدیل به بخار می شود.

سپس بخار آب در کندانسور دارای فشار یک اتمسفر است به حالت مایع برمیگردد و بعد از آن در خنک‌کننده که تحت فشار پایین تر اتمسفر است به بخار تبدیل میشود و آب برای اینکه تبخیر شود.

گرما درون خود را از محیط خنک‌کننده میگیرد و خنکی ایجاد میکند بعد از آن بخار آب تولید شده به جذب‌کننده منتقل میشود و به شکل مداوم پروسه تکرار می‌شود.

آشنایی با این مدل کمک شایانی به درک مقاله تعمیر چیلر جذبی خواهد کرد.

انواع چیلر جذبی یکی گروه تک‌اثره و دیگری گروه دو‌اثره می باشد .

گروه تک اثره خود به سه دسته چیلرهای تک‌اثره تغذیه بخار ، تک‌اثره با تغذیه دما بالا صد درجه و تک‌اثره با تغذیه آب گرم دما پایین صد درجه دسته بندی می شوند تمام نحوه کارکرد آن مشابه با عملکرد تک اثره می باشد و همگی آن ها حداقل یک مولد حرارتی دارند.

دسته دوم گروه های دو‌اثره می باشند.

این گروه نیز به دو بخش دو‌ اثره تغذیه بخار و دو‌اثره شعله مستقیم طبقه بندی میگردد.

 

 

این مدل ها جزو نسل های جدید چیلر جذبی است و دارای سیکل تبرید کامل‌ نسبت به چیلرهای جذبی تک‌اثره می باشد.

اهمیت گاز و اسید شویی

آشنایی با اهمیت گاز و اسید شویی | کارا پمپ

یکی از عللی که این نوع از سیستم ها تهویه با آن مواجه میشود کم یا زیاد شدن گاز است که باعث کاهش عملکرد و کم شدن بازدهی چیلر می شود.

هر سیستمی برای شروع کار نیاز به ماده مبرد دارد به همین علت تاثیر زیادی در سرمایش مطلوب چیلر دارد.

مقدار گاز باید به وسیله تعمیر کار بررسی شود و مقدار ان در حد مناسب نگه داشته شود.

از دیگر عوامل مهم منتقل شدن حرارت و گردش آن در چیلر است.

برای جلوگیری از ایجاد رسوب و خوردگی دستگاه باید به شکل دوره ایی مورد بررسی و کنترل باشد.

علت تعمیر چیلر جذبی

دلایل تعمیر چیلر مدلی جذبی چیست؟ | کارا پمپ

سرویس و تعمیر چیلر جذبی به منظور بهبود و ارتفاع عملکرد دستگاه چیلر به صورت سیکل مشخص ماهانه انجام می گردد.

اگر این سیستم سرمایشی به موقع و درست انجام شود میتوان به مقدار زیادی از به وجود آمدن خرابی و مشکلات احتمالی پیشگیری کند.

به عبارت دیگر اقدامی که در طی سرویس چیلر جذبی انجام می گیرد.

برای زیاد شدن طول عمر دستگاه چیلر و افزایش عملکرد و کاهش هزینه تعمیرات می باشد.

زمان تعمیر چیلر

چه زمانی چیلر را تعمیر کنیم ؟ | کارا پمپ

چیلر جذبی دستگاهی است که نقش مهمی در تامین گرمایش و خنک کننده مراکز ساختمان بر عهده دارند.

کارکرد این سیستم به شکلی است که اگر کمترین مشکل در یکی از قطعات این دستگاه به وجود بیاید عملکرد کلی دستگاه به خطر می افتد و چیلر جذبی نمی تواند وظیفه خود را به انجام برساند.

در شرایطی که نقصی در قطعات و اجزای به کار رفته در چیلر جذبی پیش بیاید میتوان در زمان کم مشکل پیش آمده را رفع نماید در صورت توجه نکردن به این موضوع دستگاه از کار می افتد.

قطعات معیوب به سایر قطعات آسیب وارد کند در کل سیستم اخلال ایجاد شود.

چیلر جذبی از سیستم های تهویه مطبوع است که دارای قسمت های مختلف هستند و عملکرد صحیح سیستم به کارکرد تمام این بخش ها وابسته می باشد.

به همین دلیل برای نصب و راه اندازی زمان نیاز به تعمیرات چیلر جذبی نیز باید از افراد خبره استفاده کرد.

اولین قدم در تعمیر چیلر جذبی پیدا کردن مشکلات ایجاد شده است برای پیدا کردن تعمیرکار این سیستم باید به عیب یابی سیستم پرداخت در این قسمت به ارائه مشکلات در این دستگاه و علت بروز آن می پردازیم.

دلایل روشن نشدن چیلر

علت های روشن نشدن چیلر جذبی میتواند از نبود خط ولتاژ مناسب، از بین رفتن و یا قطع شدن اتصالات ، تنظیم نبودن بخش های چیلر، عدم تولید هوا خنک از جمله مشکلات در تعمیر چیلر جذبی ممکن است.

به علت دمای بالای محیط یا یخ زدگی اواپراتور، مایع خنک کننده ، عدم کارکرد صحیح پرچ دستگاه همچنین قرار گرفتن شیر متصل پرچ به شکل نادرست و جمع شدن مواد در پرچ یا تجزیه محلول جذب برای تشخیص نشتی یا افزودن مواد برگشت پذیر می باشد.

علت های دیگری مثل تست نشتی و رفع عیب آن ، کاهش شدید جاذب چیلر جذبی، کم شدن مواد افزودنی دستگاه به دلیل وجود هر نوع نشتی در سیستم است.

البته دلایل دیگری هم مثل دما پایین آب سرد، مشکل در شیر کنترل سوخت ، عدم توانایی در نگهداری آب سرد ، درست کار نکردن حسگر دما آب، پایین بودن دبی آب یا مقدار آبدهی آب سرد، خرابی پمپ جاذب و ایراد در اینور دستگاه به دلیل عدم کارکرد کویل موتور پمپ و حرکت نکردن پمپ به علت کریستالیزه شدن یا حرکت نکردن پمپ در اثر تمیز نشدن پمپ، افزایش فشار در ژنراتور نیز به علت ایراد در سیستم آب خنک کن و نبود دبی جاذب اشکال در مکش ممکن است رخ دهد.

موضوعات محتوا تعمیر چیلر جذبی به صورت فایل پی دی اف | کارا پمپ

مقایسه چیلر جذبی و تراکمی

تفوات چیلر جذبی و تراکمی چیست؟ | کارا پمپ

در مقایسه چیلر جذبی با چیلر تراکمی میتوان گفت که چیلر جذبی از انرژی حرارتی به جای برق برای ایجاد سرمایش استفاده مینماید و مصرف برق در آن نسبت به چیلرهای تراکمی بسیار کمتر است.

چیلر جذبی به نسبت چیلرهای تراکمی قطعه متحرک کمتری دارد و پمپ‌ مورد استفاده در آن ها ماهیت گردشی دارد که سبب می‌شود مقدار خرابی کمتر داشته باشد.

پس تعمیر و هزینه های چیلر جذبی کمتر از تراکمی است.

همینطور میزان لرزش و صدا چیلر جذبی در قیاس با چیلر تراکمی پایین تر می باشد.

مقدار هزینه تعمیر

تعیین هزینه تعمیر این سیستم به عوامل گوناگونی بستگی دارد هر کدام از آن ها میتواند به تنهایی تاثیر زیادی در تعیین قیمت تعمیرات سیستم و سرمایشی مرکزی داشته باشد.

اگر تعمیرکار در حین بررسی و عیب یابی دستگاه متوجه معیوب و خراب بودن قطعات شود برای بازگرداندن عملکرد صحیح ان لازم است که قطعه تعویض گردد و کیفیت و قیمت خرید قطعه در هزینه های تعمیر چیلر تاثیر میگذارد .

عامل دیگر مدت زمان پروسه تعمیر چیلر جذبی و قطعات آن می باشد که هر چه بیشتر طول بکشد و زمان بیشتری برای انجام ان کار صرف شود بر قیمت انجام کار موثر میباشد .

WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print