شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان

موضوع مقاله:

آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان

آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان

فهرست مطالب

فهرست مطالب

آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان

تمامی سازه‌ها در بخش یا مناطق مختلف یکسری اجزای اصلی دارند که باید طبق استاندارد و اصول پیاده سازی شوند. لوله کشی ساختمان یکی از اصلی‌ترین عملیات‌ها درون ساختمان بوده که در صنایع مختلف نیز اجرا می‌شود. این عملیات به دلیل حساسیت بالایی که دارد روزبه‌روز پیشرفت کرده و روش‌های جدیدتر توسط مهندسان متخصص اجرا خواهد شد؛ به همین دلیل آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان جزو ضروری‌ترین دانستی‌ها است.

روش جدید لوله کشی عموما بر اساس نیاز ساختمان و مناطق آب و هوایی پیاده سازی خواهند شد. علاوه بر آن، روش‌های جدیدتر مشکلات و نواقص مدل‌های قبلی را نداشته و می‌توان گفت که مشکلات این بخش را به حداقل خواهد رساند. یک نکته بسیار مهم در این بخش، نحوه اجرا و انتخاب بهترین لوازم است که این موضوع تنها توسط افراد مجرب و متخصص قابل اجرا است؛ بنابراین اگر قصد دارید ساختمان‌تان را لوله کشی کنید، حتما از افراد متخصص بهره ببرید. تیم فنی و مهندسی کارا پمپ یکی از تکمیل‌ترین مجموعه‌ها در این حوزه بوده که مهندسان متخصص و مجرب را برای انجام این عملیات برایتان اعزام خواهند کرد. در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳ تماس حاصل فرمایید.

لوله کشی ساختمان

لوله کشی به نصب لوله های فلزی، پلاستیکی، سیمانی و غیره به منظور انتقال مایعات، گازها و گاه جامدات کوچک گفته می شود.

در زمان های قدیم برای ساخت لوله و اتصالات مورد نیاز در صنعت لوله کشی از موادی همچون چوب، شیشه، فولاد، آلومنیوم و سیمان استفاده می شد.

اخیراً از لوله های پلی پروپیلن یا همان لوله های سبز و سفید پلاستیکی و لوله های پلیمری چند لایه به منظور لوله کشی آب و تاسیسات گرمایشی و سرمایشی در ساختمان ها بکار گرفته می شود.

در واقع لوله کشی یک شبکه بزرگ و بهم پیچیده از لوله ها و اتصالات مختلف است، که می توان گفت پرهزینه ترین و مهمترین بخش اجرایی هر ساختمان را شامل می شود. اگر شما قصد اجرای لوله کشی ساختمان را داشته باشید باید حتما این مقاله را به صورت دقیق مطالعه فرمایید.

حال بهتر است قبل از معرفی جدیدترین سیستم های لوله کشی ساختمان با کاربردهای لوله کشی ساختمان بیشتر آشنا شویم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خثوص لوله کشی ساختمان به شما پیشنهاد می کنیم که انواع سیستم های لوله کشی ساختمانی را مطالعه کنید.حال که با با تعریف کلی و کاربردهای لوله کشی ساختمان آشنا شدید در ادامه مطالب شما را با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان آشنا می کنیم.

در ادامه مقاله آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان لازم دانستیم که یک توضیح مختصر راجع به کاربردهای لوله کشی ساختمان به شما ارائه کنیم.

لوله کشی ساختمان
لوله کشی ساختمان

کاربرد های لوله کشی ساختمان

لوله کشی ساختمان در لوله کشی آب سرد و گرم در تاسیسات ساختمانی،لوله کشی فاضلاب برای انتقال مواد شیمیایی بازی و اسیدی،سامانه های پنوماتیک و هوای فشرده،شبکه های آبرسانی شهری، صنعتی و کشاوزی

یکی از مهمترین کاربردهای سیستم لوله کشی در ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری است که به منظور تاسیسات گرمایش و سرمایش، آبرسانی و تخلیه مواد فاضلابی این بناها به کار می رود.

لوله کشی باید طبق اصول و قواعد خاص و توسط یک مجری لوله کش ماهر و مسلط به نقشه لوله کشی انجام شود، در غیر این صورت هزینه اصلاحیات مورد نیاز یا تغییرات آن می تواند بسیار بالا باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خثوص لوله کشی ساختمان به شما پیشنهاد می کنیم که انواع سیستم های لوله کشی ساختمانی را مطالعه کنید.

در ادامه مقاله آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان لازم دانستیم که یک توضیح مختصر راجع به انواع لوله کشی ساختمان به شما ارائه کنیم.

انواع لوله کشی ساختمان

لوله‌های استفاده شده در ساختمان عمدتا به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند.

  • لوله‌هایی که از جنس چدن، آهن و پلاستیک بوده و برای آبرسانی استفاده می‌شوند.
  • لوله‌هایی که از جنس فولاد، مس و پلاستیک و برای توزیع آب ساخته می‌شوند.
  • لوله‌های فاضلاب که از جنس فولاد، چدن و گالوانیزه می‌باشد.
  • لوله‌های ناودانی ساختمان که از جنس چدن، مس و آزبست ساخته می‌شوند.
  • لوله‌های آزبست، سفال، استایرن و لاستیکی که برای تخلیه فاضلاب کاربرد دارند.

حال که با با تعریف کلی و کاربردهای لوله کشی ساختمان آشنا شدید در ادامه مطالب مقاله آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان شما را با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان آشنا می کنیم.

لوله چدنی

در میان انواع لوله آب موجود در بازار برای لوله کشی آب، لوله چدنی به علت مقاومت بالا در برابر خوردگی و در نتیجه افزایش طول عمر  برای سیستم‌های توزیع آب شهری به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله چدن از آهن ریخته گری شده ساخته شده‌ است.

قطر این لوله‌ها معمولا ً از ۵ سانتی متر تا ۱۲۰ سانتیمتر می باشند. 

به طور  معمول طول یک لوله ۱۲ فوت می باشد اما این طول تا ۲۰ فوت نیز می‌تواند باشد.

لوله چدن در چندین رده ضخامت برای فشارهای مختلف تا حداکثر ۳۵۰ psi ساخته می‌شود.

لوله‌های چدن معمولا ً به دلیل موارد زیر فرو می‌روند؛ که این دو مورد عبارتند از:

  • محافظت در برابر خوردگی 
  • بهبود خواص هیدرولیکی در یک ترکیب شیمیایی
  • اندازه‌های بزرگ‌تر ممکن است به آستر ملات سیمان آغشته شوند.

 سری و شیر آن یک اتصال مشترک برای لوله های چدن می باشد.

 قبل از این که شیر به داخل سری وارد شود، چند نوار کتانی در اطراف شیر آب پیچیده می‌شوند و سپس مقدار بیشتری از کتان در محل اتصال پیچیده میشود.

در نهایت، فاصله بین سری و شیر توسط سرب گداخته پوشیده می‌شود، که  لوله را به شدت بعد از خنک شدن آب بندی میکند.

ترکیبات ساخته شده از گوگرد و مواد دیگر و ملات سیمان همچنین برای اتصالات مورد استفاده قرار می گیرند.

این مواد نسبت به سرب دارای قیمت پاینتری  می باشند ، اما معمولا ً مفاصل درز گیری شده انعطاف‌پذیری کمتری توسط آن ها دارند.

لوله های فلنجی در مکان های زیر مورد  استفاده قرار می‌گیرد

  • ایستگاه‌های پمپاژ 
  • کارخانجات فیلتر

که در آن جا ممکن است باز کردن و جداسازی لوله لازم و ضروری  باشد. کوپلینگ های فلنجی باید به همراه واشر نصب شوند در صورتی که قرار باشد ضد آب باشند.

لوله‌های چدنی از لحاظ قیمت مقرون به صرفه هستند و می‌توان آنها را به سادگی به کوپلینگ متصل کرد و برش داد.

لوله آهنی گالوانیزه 

لوله‌های آهنی گالوانیزه از ورقه فولادی نرم ساخته شده‌اند. اتصال مفصل آنها از طریق جوش می باشد.برای تامین آب، گاز یا هر مایع دیگری در داخل ساختمان از  لوله‌های آهنی گالوانیزه استفاده می شود. این نوع لوله‌ها از ۱۲ میلی متر ( ۰.۵ اینچ ) تا ۱۵ سانتی متر ( ۶ اینچ ) در قطر تهیه و مورد استفاد قرار می گیرند. اندازه فاصله دسترسی آنها در ۶ متر ( ۲۰ فوت ) می باشد.ضخامت دیواره ورق با در نظر گرفتن قطر آلوله‌های آهنی گالوانیزه  متفاوت است.

عمل غوطه وری در روی پس از تهیه لوله انجام می شود.که این عمل به عنوان گالوانیزه کردن شناخته و تعریف می‌شود.به این ترتیب,می توانید  لوله  از زنگ زدگی جلوگیری کنید.این لوله به طور میانگین 10 سال طول عمر دارد.اتصال آنها به سهولت انجام می شود و بریدن و خم کردن آنها همچنین تسهیل می یابد.اتصال آنها از طریق یک سوکت انجام می پذیرد. از  جمله مزایای این لوله ها می توان به سبک و ارزان بودن آنها اشاره کرد.از جمله عواملی که این لوله ها را تحت تاثیر قرار می دهد می توان به  آب‌های اسیدی و قلیایی این لوله‌ها اشاره کرد.

لوله آهنی فرم داده شده

لوله آهنی فرم داده شده همانند لوله گالوانیزه می باشد. در جهت حمل آب, گاز و یا مایعات دیگر از یک مکان به مکان دیگر از این نوع لوله ها استفاده می‌کنند. لوله‌های آهنی به کمک ورقه‌های آهنی جوشکاری شده تهیه می‌شوند و این موضوع تنها تفاوت بین انواع لوله‌های آهنی فرم داده شده و گالوانیزه می باشد .

علاوه بر تفاوت ذکر شده در بالا ساخت یکپارچه  لوله آهنی فرم داده شده نیز از جمله تفاوت های لوله آهنی فرم داده شده  با لوله‌های آهنی گالوانیزه می باشد. از جمله مزایای این نوع لوله ها وزن کم آنها و سهولت در بریدن و خم کردن آنها می باشد.

برای اتصال به این لوله‌ها از روشهای زیر استفاده می‌شود:

  • اتصالات پیچی
  • اتصالات فلنجی
  • اتصالات جوشی

قطر  لوله‌های آهنی  12 میلی متر تا قطر 15 میلیمتر متر می باشد.

 لوله فولادی

 برای حمل آب , گاز و یا مایعات دیگر از یک مکان به دیگری تحت فشار  از لوله‌های فولادی استفاده می کنند. جنس لوله‌های فولادی از  ورقه‌های فولادی می باشد. اتصالاتی  در طول جوش لوله‌های کوچک وجود دارند که قابل مشاهده نیستند. اتصال پرچی و اتصال جوشی برای لوله‌های بزرگ وجود دارند. عمل غوطه وری در روی پس از تهیه لوله انجام می شود. برای جلوگیری از زنگ زدگی این عمل انجام می‌شود. سن این لوله‌ها به طور متوسط از 25 سال تا 50 سال می باشد.

ورزن لوله های فولادی سبک بوده و  با اتصال جوشی می‌توانند  به هم متصل شوند. آن‌ها برای پشتیبانی باز از آنها استفاده می کنند و اتصال آنها از طریق فلنج انجام می شوند. خم کردن لوله های استیل به آسانی انجام می پذیرد. از جمله علت های خوردگی این لوله ها می توان به آب اسیدی و آب قلیایی  اشاره کرد. یکی از معایت این نوع لوله ها دشواری تعمیر آن می باشد. این لوله ها  با فشار خارجی  به علت ضخامت کم‌ دیوار تحت فشار قرار میگیرند.

لوله مسی

لوله‌های مسی دارای قطر های کوچکی هستند. از آن جهت که  لوله های مسی بادوام و ماندگار هستند زنگ نمی زنند. با این وجود، با توجه به این که لوله های  مس پرهزینه و گران قیمت  می باشد، این لوله ها مورد استفاده در مکان‌های محدود می باشند. به طور کلی برای حمل آب داغ یا بخار این نوع لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مزایای این لوله ها در این است که آن‌ها حتی در دمای بالا، خم و ضعیف نمی‌شوند.

پرکاربردترین انواع لوله آب در ساختمان (لوله PVC)

 معروف ترین لوله از میان انواع لوله های آب در صنعت ساختمان لوله های pvc هستند.

این لوله‌ها که حاوی لاستیک و فسفر می باشد PVC نامیده میشوند.

لوله‌های PVC نیز برای تامین  موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرند.که عبارتند از:

  • آب
  • آب اسیدی
  • آب قلیایی 

جابجایی آب داغ نباید از طریق لوله های پلاستیکی انجام شود.

اتصال این لوله ها با استفاده از یک اتصال یا  سوکت به محلول انجام می شود.

مزایای لوله های pvc عبارتند از:

  • این لوله‌ها زنگ ‌نمیزنند
  • وزن آن‌ها سبک هستند 
  • تسهیل و سهولت برش, خمش و اتصال برای لوله‌ها 
  •  مقاومت خوبی در برابر جریان الکتریکی دارند.
  • افزایش دما بی‌فایده هستند.
  •  آن‌ها بعد میخ کردن بلا استفاده میشوند.

لوله‌های سیمانی آزبست

لوله آزبست از مواد زیر ساخته شده است.که عبارتند از:

  1. آزبست
  2. سیلیس
  3. سیمان

و به ماده‌ای متراکم و متجانس  تحت فشار تبدیل می‌شود که قدرت قابل ‌توجهی دارد. الیاف آزبست به طور کامل الیاف آزبست با سیمان مخلوط شده و به عنوان تقویت ‌کننده عمل می‌کند.

قطر این نوع لوله در  4 تا 36 اینچ در طول 13 فوت در دسترس می باشد.در گریدهای مختلف لوله ساخته و تولید می‌شود که قوی‌ترین آن‌ها برای فشار داخلی تا 200 psi می‌باشد.

مونتاژ لوله آزبست از طریق کوپلینگ ویژه‌ای , انجام می شود که حاوی یک اسلیو لوله و دو حلقه لاستیکی می باشد که  فشرده سازی بین لوله و داخل اسلیو انجام می‌شوند.

این اتصال به اندازه خود لوله دارای مقاومت در برابر خوردگی می باشد و به اندازه کافی قابلیت انعطاف‌پذیری دارد تا به اندازه ۱۲ درجه انحراف در لوله اطراف منحنی اجازه دهد. یک لوله سیمان آزبستی دارای وزن سبکی  می باشد و می‌تواند مونتاژ را  بدون نیروی کار ماهر انجام دهند.همچنین می‌تواند اتصال را  با ترکیبات سولفور به لوله چدن انجام دهد.برش این لوله ها به راحتی انجام داده می‌شود و می ‌توان آن را برای خدمات اتصالات به کار برد. یک لوله آزبست دارای بازدهی هیدرولیکی بالایی می باشد.

ممکن است آب بندی پلاستیکی لوله آزبست در صورتی که لوله در معرض بنزین و یا سایر محصولات نفتی قرار گیرد خراب شود.این لوله به سادگی با حفاری ابزار آسیب می‌بیند و  در خم شدن توانایی بالایی ندارد. برای حمل آب تحت فشار پایین  از لوله آزبست استفاده می کنند. به دلیل  اینکه لوله آزبست از داخل نرم هستند،عملکرد آن‌ها بهتر است.همچنین لوله های سیمانی آزبستی گران قیمت هستند.

لوله بتنی

لوله بتون پیش‌ ساخته در اندازه‌های بزرگ‌تر تا ۷۲ اینچ موجود است و  تا ۱۸۰ اینچ نیز بنا به سفارش ساخته می‌شود.در قطرهای بالای ۲۴ اینچ ، این نوع لوله قابل تقویت هستند. این تقویت امکان دارد شکل زخم یا جهش بیضوی داشته باشد.  تقویت لوله معمولا ً  در لوله‌های بزرگ،به واسطه دو قفس استوانه‌ای می باشد که لوله بتونی پیش‌ ساخته با چرخش سریع بتن در محور لوله ساخته و تولید می‌شود.

نیروی گریز از مرکز، ملات را محکم به فرم ها فشار می‌دهد و باعث ایجاد بتن با تراکم بالا می‌شود.لوله بتونی  به طور معمول برای فشار های پایین، با یک ملات سیمانی پوشیده – و با شیر متصل می‌شود، اما  اتصال قفل یا چند اتصال ویژه دیگر مورد نیاز برای فشارهای بالا می باشد.اغلب یک استوانه فلزی جوش داده شده  برای فشار بالای ۱۰۰ فوت، برای ایجاد فشار آبدر لوله قرار داده می‌شود.

 ساخت یک لوله به دلیل نیاز به انتقال کارخانجات و فرم ها در طول مسافت‌های طولانی  در محل نسبتا ً گران ‌قیمت می باشد.

پس ساخت آن فقط برای موارد زیر مناسب می باشد:

  • لوله هایی با اندازه های نا موجود در فرم‌های از پیش ‌ساخته 
  • در جایی که مشکلات حمل و نقل استفاده از لوله پیش‌ ساخته را غیر ممکن میسازند

 یک لوله بتونی مشترک در کالیفرنیا برای جریان جاذبه، توسعه داده شده‌ است. این لوله ها در ابعادی بین ۲۴ تا ۷۲ اینچی ساخته می شود.نرخ تولید این نوع لوله ها  از ۴۰ تا ۱۲۰ متر بر ساعت متغیر می باشد. عملکرد آن  باوجود اینکه این لوله تقویت نشده است، تا به امروز مورد تایید بوده است.باید حداقل ۳۵ تا ۵۰ سال  یک لوله بتونی تحت شرایط متوسط دوام داشته باشد.آب الکاین امکان دارد موجب تخریب سریع بخش‌های بتونی نازک شود.

لوله‌های بتن که فاضلاب را حمل می‌کنند امکان دارد  در معرض خوردگی سولفید واقع شوند و امکان دارد طول عمر کوتاهی داشته باشد مگر اینکه اقدامات احتیاطی مقتضی انجام شود.به طور متداول امروزه لوله‌های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند.آن‌ها حتی در فشار پایین و همچنین فشار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.لوله‌های بتونی ساده برای فشار پایین  لوله‌های بتونی ساده ساخته شده‌اند و  برای فشار بالا لوله‌های RCC ( بتن مسلح ) ساخته می‌شوند.لوله‌های بتونی ساده می‌تواند فشار آب را تا ۱۵ متر معادل 50 فوت تحمل کند و لوله‌های RCC می‌توانند فشاری تا ۷۵ متر ارتفاع معادل  230 فوت تحمل کنند .

لوله‌های مقاوم شده برای فشار بیش از این , ساخته می‌شوند.

مزایای استفاده از این لوله ها عبارتند از:

  • پایین بودن هزینه نگهداری این لوله ها
  •  تحت‌ تاثیر قرار نگرفتن این لوله ها در برابر خوردگی

معایب استفاده از این لوله ها عبارتند از:

  • سنگینی این لوله ها
  • حمل و نقل  دشوار  آنها
  • دشوار بودن تعمیر بودن آنها

لوله های رسی فشرده

لوله های رسی فشرده  اغلب به عنوان لوله فشار مورد استفاده قرار نمی‌گیرد ، اما  موارد استفاده آنها به طور گسترده در فاضلاب و زه کشی برای جریان در عمق جزئی می باشد.

مزیت اصلی آنها این است:

  1.  عاری از خوردگی هستند 
  2. عمر طولانی دارند
  3.  سطح صاف آن موجب افزایش راندمان هیدرولیکی می شود.

اگرچه  استفاده از این لوله‌ها به طور معمول  ً تحت فشار بالا به علت قدرت کم آن در این شرایط و مشکل ایمن‌سازی مفاصل جلوگیری به عمل می آید .

لوله گالوانیزه چدنی

یکی از انواع لوله کشی آب لوله گالوانیزه چدنی می باشد. بسیاری از تولیدکنندگان بهترین برند لوله فاضلاب، محصولات خود را با چدن می‌سازند.

لوله های چدنی دارای مزایای زیر می باشند:

  • وزن پایین
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه 
  • قیمت مناسبی 

 دیگر نگران گرفتگی لوله در صورت استفاده از لوله های چدنی نباشید،چرا که  می‌توان این مساله را  با استفاده از دستگاه تراکم هوا به سادگی رفع کرد.با این وجود، از معایب مهم و قابل توجه این نوع لوله فاضلابی از بین رفتن لوله های چدنی به علت زنگ زدن توسط مواد شیمیایی می باشد.

لوله گالوانیزه آب و فاضلاب

یکی از انواع لوله کشی آب لوله گالوانیزه آب و فاضلاب می باشد. سطح فولاد در حمامی از فلز روی برای ساخت لوله گالوانیزه و استفاده در سیستم لوله کشی آب و فاضلاب، قرار گرفته و آبکاری می‌شود.به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش طول عمر این فلز  با توجه به مقاومت پایین فولاد در برابر خوردگی و اکسیداسیون، از گالوانیزه کردن سطح لوله،استفاده می‌گردد.

گالوانیزه کردن سطح لوله،مزایای زیر را دارا می باشد که عبارتند از:

  • مقاومت در برابر خوردگی
  • افزایش طول عمر

اگرچه لوله گالوانیزه درز جوش دارد، اما از انواع مقاوم و مستحکم لوله فولادی به حساب می آید.

با وجود مزایا و خواص مطلوب لوله گالوانیزه، عوامل زیر  کاربرد آن‌ها در لوله کشی ساختمان را کاهش می‌دهد.که این عوامل عبارتند از:

  • منعطف نبودن 
  • رسوب گیری این لوله‌ها

لوله فاضلاب بتنی

یکی از انواع لوله کشی آب لوله فاضلاب بتنی می باشد.  از لوله های بتنی نیز در فاضلاب‌های شهری استفاده می‌کنند.لوله های بتنی طول عمر بالایی دارند. البته طول عمر آن‌ها  در صورتی که به دقت نصب نشوند، کاهش خواهد یافت. لوله فاضلاب بتنی در برابر خاک یا مواد شیمیایی با درجه اسیدی بالا  مقاومت چندانی ندارد. با استفاده از پوشش‌ های پلاستیکی این مشکل قابل حل می باشد.

لوله کشی با پوش فیت

یکی از انواع لوله کشی آب لوله کشی با پوش فیت می باشد. لوله کشی با استفاده از لوله و اتصالات پوش فیت یکی از انواع جدید سیستم لوله کشی ساختمان می باشد.

نصب این نوع لوله‌ها بسیار سریع و آسان می باشد.مقاومت مکانیکی و شیمیایی این نوع از دیگر لوله های پلاستیکی بیشتر می باشد.

با عدم استفاده از چسب و حرارت برای اتصال این لوله، سرعت نصب افزایش یافته است.البته این لوله‌ها، هزینه بسیار بالا و گزافی به مصرف کننده تحمیل می‌کنند.

آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان

در این قسمت قصد داریم تا شما را با جدیدترین سیستم لوله کشی آب ساختمان در جهان آشنا کنیم که به دلیل مزیت های فوق العاده خود بسیار مورد توجه کارفرمایان و مجریان قرار گرفته است.

سیستم لوله کشی آب IFIT، همان جدیدترین سیستم های لوله کشی آب ساختمان است که به سیستم لوله کشی جورج فیشر سوئیس هم معروف می باشد.

جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان بر اساس جنس لوله ها باشد یا روش انجام آن می باشد. نوع جدیدی از لوله ها که در افزایش کیفیت سیستم لوله کشی شما تاثیر بسیار زیادی دارد را شرح دهیم. این لوله ها که لوله های 5 لایه نامیده می شوند ، از جدید ترین محصولات بازار امروری محسوب می شوند که به علت مزایا فراوان انتخاب ایده الی برای انواع سیستم های لوله کشی محسوب می شوند.

در نهایت علاوه بر لوله های 5 لایه که کمک زیادی برای ساخت سیستم لوله کشی جدید خواهد کرد ، ابداع یک روش اتصال لوله ها به هم که از مزایا فراوانی نیز برخوردار است موجب شده تا افراد بتوانند با هزینه کمتر و روشی سریع ، سیستمی با مزایا بیشتری بسازند که این روش به نام IFIT شناخته می شود. این روش که در لیست جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان قرار می گیرد برای لوله کشی آب گرم و سرد مورد استفاده قرار میگیرد.

در ادامه به آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان به نام IFIT می پردازیم.

لوله 5 لایه
لوله 5 لایه

IFIT

آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان به نام IFIT موضوع اصلی این مقاله می باشد.IFITیک سیستم نصب و راه اندازی نوآورانه و برجسته با تکنولوژی منحصر به فرد ماژول آداپتور برای لوله کشی آب سرد و گرم و سیستم های گرمایشی و سرمایشی در مقیاس های 16، 20، 30،25 و 32 است.

لوله های قابل استفاده در سیستم IFIT را می توان از جنس پنج لایه یا پلی بوتیلن انتخاب کرد. اگر از لوله پنج لایه در این سیستم استفاده شود، لایه درونی لوله باعث مقاومت بالای آن در تحمل درجه حرارت 95 درجه می شود.

آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان و استفاده از تکنولوژی IFIT باعث می شود که هیچ گونه برآمدگی بر روی سطح وجود نداشته و لایه آلومینیوم به کار رفته در لوله پنج لایه کاملاً یکنواخت باشد.

چنانچه لوله از نوع پلی بوتیلنی باشد، سیستم لوله کشی مقاومت بالایی در برابر خزش، دماهای بالا، خورندگی و انعطاف پذیری فوق العاده خواهد داشت.

تبدیل IFIT دو عملکرد آب بندی و محکم سازی اتصال را با هم دارد. وقتی که لوله در اورینگ داخلی آداپتور فرو برده می شود، غلاب های اورینگ محافظ روی لوله محکم قفل می شوند.

با نیروی کشش اورینگ محافظ اورینگ فشار آوردنده را به گوشه ای می راند، این فشار دقیقاً بر روی اورینگ ها وارد می شود و هر چه نیروی کشش بیشتر باشد، اثر فشوردگی بالاتر می رود.

در ادامه مقاله آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان به مزیت های روش IFIT می پردازیم.

مزیت های روش IFIT

در ادامه آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان به نام IFIT به بیان مزیت های روش IFIT می پردازیم.

از جمله مزیت های بی نظیر سیستم لوله کشی آب IFIT (جرج فیشر سوئیسی) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صد در صد کنترل کیفیت در هنگام تولید هر اتصال همراه با بسته بندی بهداشتی برای هر اتصال
  • هزینه پایین به دلیل برخورداری از اتصالات مدولار
  • لوله کشی بسیار سریع، آسان و ایمن با استفاده از تکنولوژی IFIT
  • بدون نیاز به منابع برق یا انرژی جهت نصب و اجرا
  • امکان تلفیق های بیشمار لوله ها
  • 50 درصد صرفه جویی در اتصالات
  • قابلیت جدا شدن اتصالات بدون نیاز به کوتاه شدن لوله
  • هزینه اندک ابزار لوله کشی
  • وزن پایین
  • مقاومت بالا در محیط‌های شیمیایی و قلیایی
  • مقاومت در برابر خوردگی و آسیب
  • انعطاف پذیری بالا
  • نصب راحت
  • مقرون بصرفه بودن
  • مقاومت بالا در برابر دمای زیاد
  • ضریب انتقال حرارت پایین
  • امکان جداسازی اتصالات بدون کوتاه کردن لوله
  • لوله کشی سریع
  • عدم نیاز به ابزارهای پیچیده برای اتصال
  • عدم نیاز به منابع انرژی برای نصب و اجرا

آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان و مزیت های آن به صورت مجزا توضیح داده شده است که با داننستن مزایای این روش می توانید هوشمندانه این روش را انتخاب کنید.

نحوه اجرای سیستم لوله کشی آب IFIT

در ادامه آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان به نام IFIT به بیان نحوه اجرای سیستم لوله کشی آب IFIT می پردازیم.

همانطور که تا این قسمت از متن با IFIT و کاربردهای آن آشنا شدید متوجه شدید، سیستم لوله کشی IFIT تقریباً تمام آنچه برای یک سیستم لوله کشی کارآمد نیاز دارد را با خود آورده است.

مهمترین ویژگی که می توان در خصوص این سیستم اشاره کرد، نصب بسیار راحت و سریع لوله ها با کمترین درصد خطا است.

برای اجرای سیستم لوله کشی آب IFIT بر اساس مراحل زیر اقدام کنید:

  1. ابتدا باید لوله مورد نظر که پنج لایه یا پلی بوتیلن است را در اندازه دلخواه و با کمک قیچی لوله بر برش دهید.
  2. سپس سر لوله را با استفاده از کالیبراتور کونیک می کنید تا هیچ گونه برجستگی یا پلیسه بر سر لوله باقی نماند.
  3. حالا لوله را درون گیره آداپتور فرو کنید، لوله باید تمام دریچه را پر کند. در این حالت اتصال محکم شده و در برابر بیرون کشیده شدن مقاومت می کند.
  4. وقتی لوله را وارد می کنید، بست های داخلی محکم می شوند.
  5. با شنیدن صدای کلیک متوجه می شوید که بست ها در شیار جای گرفته و اتصال بی عیب است.
  6. شما می توانید چندین و چند اتصال دیگر را به همین صورت به یکدیگر متصل کنید.

در کنار آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان لازم دانستیم تا شما با دلایل انتخاب این روش آشنا شوید.

دلایل بی نظر بودن سیستم لوله کشی آب IFIT

در ادامه آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان به نام IFIT به بیان دلایل بی نظر بودن سیستم لوله کشی آب IFIT می پردازیم.

در طول زمان سیستم های لوله کشی آب با روش ها و با بکارگیری لوله های متنوعی در ساختمان ها اجرا شدند.

اما هر کدام یک سری ایرادات داشتند که باعث می شد، طراحان و مهندسین تاسیساتی ساختمان به فکر ابداع روش ها و سیستم های جدیدتر و متفاوت باشند.

با این امید که سیستم جدید ایرادات سیستم های قبلی را رفع کند و با بیشترین بازدهی مورد استفاده انسان قرار بگیرد.

گفتیم که جدیدترین سیستم لوله کشی آب ساختمان به تکنولوژی IFIT مربوط می شود، حالا می خواهیم بدانیم چرا این سیستم تا این حد مورد توجه افراد قرار گرفته است.

  • سیستم لوله کشی IFIT را می توان با بهترین لوله آب، یعنی لوله پنج لایه و حتی لوله پروپلین در ساختمان اجرا کرد.
  • اتصالات IFIT در برابر فشار و دمای بسیار بالا مقاوم بوده و احتمال ترکیدگی لوله و تغییر شکل آن تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.
  • آداپتورهای IFIT در تنوع سایز بالا موجود هستند و حتی می توان آن ها در تنگ ترین فضاها هم به راحتی نصب کرد.
  • شما می توانید این سیستم را به انواع مدل های زیر سقفی و انشعابی در ساختمان اجرا کنید.
  • سرعت نصب بسیار راحت بدون برش کاری سخت لوله، جوشکاری لوله ها و از همه مهمتر عدم نیاز به چسب لوله باعث شده سرعت نصب این سیستم چند برابر حالت معمولی باشد.
  • از اتصالات IFIT حتی می توان برای بازسازی لول در مقیاس مقطعی و کلی استفاده کرد.
  • هزینه تمام شده این سیستم در مقایسه با روش های قدیمی چندین برابر کمتر شده، چون بسیار راحت و سریع انجام می شود.

در این مقاله با عنوان آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان به روش IFIT آشنا شدید.امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

IFIT
IFIT

سخن آخر

در مقاله  آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان در ابتدا با تعریف کلی لوله کشی ساختمان،انواع روش های لوله کشی ساختمان و در ادامه با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان به همراه نحوه اجرا مزایا معایب آن آشنا شدیم.

تنها استفاده از جدیدترین سیستم های لوله کشی و آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان بدون بهره گیری از متخصصان حرفه ای با تجربه و کاردان امکان پذیر نمی باشد و در نهایت باید این نکته را در نظر بگیرید که لوله کشی ساختمان دارای اهمیت بسزایی می باشد.

در محتوا آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان به صورت کامل با یکی از خدمات ویژه ما به نام اجرای لوله کشی  آشنا شدید.

همانطور که می دانید ، عملیات لوله کشی ساختمان و آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان باید حتما توسط افراد متخصص در این زمینه اجرا شود.

شما می توانید برای درخواست افراد مجرب جهت اجرای لوله های کشی ساختنمان و آشنایی با جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان خود با شماره  ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳ تماش حاصل کرده و در صورت نیاز به مشاوره ، به صورت رایگان به کارشناس ما در واتس اپ پیام دهید.

5/5 - (8 امتیاز)
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه