شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

آموزش نصب پنل های خورشیدی + نکات مورد نیاز برای استفاده از انرژی تجدید پذیر

موضوع مقاله:

آموزش نصب پنل های خورشیدی + نکات مورد نیاز برای استفاده از انرژی تجدید پذیر

آموزش نصب پنل های خورشیدی | کارا پمپ

فهرست مطالب

فهرست مطالب

آموزش نصب پنل های خورشیدی | کارا پمپ

آموزش نصب پنل های خورشیدی

آموزش نصب پنل های خورشیدی یکی از مهم ترین و محبوب ترین مقالات در سراسر دنیا بوده و در حال حاضر استقبال زیادی از آن می شود.

یکی از مهم ترین اصل های نصب پنل های استفاده از نور و انرژی خورشید، قسمت نیروگاه و تامین انرژی می باشد‌ که انرژی خورشیدی را به جریان الکتریسیته تبدیل مینماید.

انرژی الکتریکی خورشیدی به وسیله تولید در کارخانه تامین میشود این آموزش در سراسر جهان مورد توجه عموم قرار گرفته و سبب افزایش استفاده از انرژی های تجدید پذیر واقع شده است.

همچنین هزینه های تولید برق خورشید وابسته به توان نیروگاه خورشیدی می باشد. امروزه استفاده کردن از انرژی های تجدید پذیر در تمام جهان در حال افزایش است. بنابراین کارخانه جات تولیدی این تجهیزات ، یکی از بارزترین سیستم های مورد نیاز برای مصرف کنندگان در جهان را تولید می کنند.

در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به بررسی تخصصی آموزش نصب پنل های خورشیدی پرداخته و به صورت کامل با آن آشنا شویم.

سیستم برق خورشیدی

سیستم برق خورشیدی برای تولید الکتریسیته استفاده می شود سپس توسط باتری این انرژی برای مصارف مختلف نگهداری و مورد استفاده قرار میگیرد.

موضوعات محتوا آموزش نصب پنل های خورشیدی به صورت فایل پی دی اف | کارا پمپ

برای میزان اندازی پنل های خورشیدی آن است که این تجهیزات را باید در محیطی که در آنجا آفتاب بیشتری وجود دارد قرار بگیرد و برای ایجاد انرژی که نیاز است تا برق تولید شود باید به شکل موازی به بخش های جنوبی تمایل داشته باشد.

در ارتباط با نوع پنل خورشیدی این موضوع مورد اهمیت است که مصرف کننده بسته به محیط و میزان بودجه و کارایی میتواند پنل مناسبی را تهیه کند.

محل نصب پنل های خورشیدی

برای تعیین مکان نصب پنل مکان آن برای نصب باید مشخص شود. باید بررسی شود مکانی که در نظر داریم برای نصب این تجهیزات مناسب هستند و سپس با بازبینی مکان ها مشخص می شود که میتوان پنل خورشیدی را در ان مکان نصب کرد.

پادکست مربوط به این محتوا

یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های آموزش نصب پنل های خورشیدی ، ابزار ارتباطی پنل و اندازه های آن می باشد که باید مقدار هزینه های آن را هم در نظر گرفت.

در زمان استفاده از این سیستم یکی از نکات مهم تعیین محل مورد است مثلا تعیین موقعیت و مکان قرارگیری پنل های خورشید در فصلهای مختلف باید در نظر بگیریم.

مثلا در فصول گرم سال مانند تابستان نسبت به فصل سرد سال خورشید دارای ارتفاع بالاتری است می شود گفت که در ماه‌ زمستان، نور خورشید مستقیم بر روی آرایه‌ خورشیدی میتابد.

در زمان نصب باید این مورد را مد نظر قرار داد که وجود هر نوع موانع در مکان‌ که پنل خورشیدی در ان نصب میشود سبب آن است که انجام پروژه با مشکلات زیادی رو به رو شود.

وجود نور خورشید بر پنل‌ با موانع مواجه خواهد شد بدین معنی که نصب پنل خورشیدی کاربرد به سزایی نخواهد داشت.

مکان های نصب پنل خورشیدی

پس از مطالعه پاراگراف قبل مقاله آموزش نصب پنل های خورشیدی ، نوبت به بررسی مکان نصب این سیستم خواهد رسید.

در این نقطه باید مکان نصب پنل مورد بررسی‌ قرار گیرد باید دید که مکان مناسب برای چیدمان پنل‌ های کجاست پس پنل خورشیدی زمانی بهترین کارکرد را دارد که در جهت مناسب به سوی نور افتاب قرار گیرد.

اگر بخواهیم که از انرژی خورشید در تولید برق مناسب ساختمان استفاده نماییم بهترین مکان نصب پنل خورشید در بخش های شیروانی ان ساختمان می باشد.

لوازم مورد نیاز برای نصب پنل عبارت از پنل خورشیدی، کنترل شارژ ، باتری ، اینورتر آفتابی ، اف گرید و استراکچر آفتابی می باشد.

آموزش نصب پنل های خورشیدی

روش نصب این سیستم بر روی زمین

برخی از سیستم‌ های فتوولتایکی قابلیت نصب بر روی زمین را دارند.در سطح بزرگ و تجهیزات بزرگ خدماتی هستند. ماژول‌ خورشیدی آن‌ها توسط میله‌ به بخش تکیه گاه نصب شده و بر روی زمین وصل شده و نگه داشته می شوند.

ما در مقاله آموزش نصب پنل های خورشیدی ، تمامی روش های نصب ممکن را بیان خواهیم کرد.

برخی از تکیه گاه‌ نصب زمینی شامل تکیه گاه‌ یا سکو میله‌ای که مستقیم به زمین متصل هستند و در داخل سیمان و بتن جای دارند تکیه گاه‌ فندانسیونی مثل فوتینگ‌ و صفحه بتنی تکیه گاه‌ فوشینگ ریزی شده مثل پایه‌ فولادی برای ایمنی سیستم ماژول و محفوظ ماندن آن ها در محل از وزن خود استفاده می‌شوند. در مکان هایی که حفاری در آن ها نمیتواند کمک کننده باشد.

نصب بر روی پشت بام

حال در مقاله آموزش نصب پنل های خورشیدی ، به روش نصب بر روی پشت بام که رایج ترین آن می باشد خواهیم رسید.

برخی اوقات نیاز است که پنل بر روی پشت بام نصب شود مکان های نصب عبارتند از سکو نصب میله‌ مانند که به خود ساختار پشت بام وصل میشود و برای اتصال ماژول به میله‌ از یک ریل استفاده میکنند.

تکیه گاه‌ توسط فوتینگ شن ریزی میشود مثل پایه‌ بتون یا فولاد که برای ایمنی سیستم در محل های مختلف استفاده می‌گردد و این نوع نصب سیستم پنل های خورشیدی میتوانند بدون تاثیر بر ساختار ساختمان یا پشت بام جا به جا شوند و تمام سیم پیچی های ماژول‌ خورشیدی به بخش برداشت انرژی وصل می‌شود پس باید برطبق کد الکتریکی محلی نصب شود و در کانال‌ یا لوله‌ مناسب برای مکان آب و هوا راه‌اندازی شود.

نصب پنل خورشیدی بر روی دیرک

از دیگر روش های نصب پنل ها در مقاله آموزش نصب پنل های خورشیدی ، که میتواند مکان دقیقی داشته باشد قرار دادن آن روی دیرک و میله است. برای رعایت اصل های نصب پنل خورشیدی باید میزان وزن پنل را در نظر داشت و متناسب با آن‌ محل مناسبی را تهیه کرد.

باید وزن های پنل و دیرک اندازه گیری شود تا در زمان وزش باد استحکام مناسبی داشته باشد. باید محکم باشد تا در برابر عوامل محیطی طبیعی مثل زلزله از خود مقاومت نشان دهد.

نکات مورد نیاز برای نصب پنل های استفاده از انرژی تجدید پذیر

به یکی از بخش های مهم مقاله آموزش نصب پنل های خورشیدی خواهیم رسید.

با رعایت مراحل نصب پنل خورشیدی استفاده‌ زیادی از آن ها میتوان برد از جمله استفاده از انرژی خورشید برای پخت و پز و ایجاد روشنایی، شیرین نمودن آب ، خشک کردن، تامین آب گرم ، گرم کردن آب استخر، سیستم‌ تهویه مطبوع و انرژی برق و تامین باتری حتی گرم کردن خانه استفاده کرد.

مکان و جهت مناسب قرارگیری پنل خورشیدی

بهترین محل برای قرار گیری پنل های خورشیدی به سمت جنوب و سرعت بالا و دارای شیب می باشد که عرض جغرافیایی مناسبی را ایجاد میکند. آموزش نصب پنل های خورشیدی بسیار کامل بوده و تمامی نکات لازم را جهت نصب این سیستم را به شما بیان خواهد کرد.

پنل باید در مکانی باشد که سایه درخت و ساختمان مانع از رسیدن نور به آن نشود حتی وجود پارچه هم می تواند سبب کاهش خروجی صفحه خورشیدی شود؛ بهترین و برترین جهت در نیمکره شمالی است.

در واقع پنل خورشیدی باید در جنوب قرار بگیرد چون این پنل خورشیدی در طول روز نور مستقیم را میگیرد

استفاده از این سیستم در کارخانه

در کارخانه تولیدات بیشتر در روز انجام میگیرد و پنل خورشیدی برای کارخانه انواع مختلفی دارند که قادر هستند تنظیم شوند معمولا پنل خورشیدی محض کار تا چند هفته و تا نیمه ای از سال میتواند مستقیما کار خود را ادامه دهید.

سل های خورشیدی

این بخش از مقاله آموزش نصب پنل های خورشیدی ، همانند سایر پاراگراف ها ، دارای اهمیت می باشد. پنل خورشیدی از تک کریستالی و سیلیکون تولید می شوند و قالب ویفر سیلیکونی قرار میگیرد.

مراحل ساخت پنل های استفاده از انرژی تجدید پذیر شامل برش های ویفرهای سیلیکونی است که میتواند بر روی صفحه خورشیدی قرار بگیرد و سل سیلیکونی تک کریستالی از سلول های خورشیدی پلی کریستالی پرکاربرد تر هستند.

در ساخت ویفرهای تک قطبی منفرد زمان و کار بیشتری را شامل می شود بنابراین هزینه تولید آن هم به نسبت سلول پلی کریستالی بیشتر است.

مواد اولیه پنل خورشید سیلیکون خالص می باشد که به طور طبیعی خالص نمی باشد و باید خالص سازی شود. سلولهای خورشیدی معمولا از دی اکسید و سیلیکون کوارتزیت و یا کوارتز می باشد که در کوره الکتریکی جای می گیرد.

یک قوس کربن برای رها ساختن اکسیژن استفاده میشود بهترین ماده برای پنل تک کریستال ها هستند زیرا از سیلیکون ها با بهترین درجه ساخته میشوند بیشترین کارایی را دارد. راندمان پنل خورشیدی تک قطبی تا پانزده درصد است. بیشتر سلول خورشیدی از سیلیکون هستند.

تولید کردن این سلول ها گران است زیرا سیلیکون را تصفیه میکنند.صفحات خورشیدی از نوع انرژی های تجدید پذیر هستند.

فرایند تولید نمودن گاز گلخانه می باشد و در تولید پنل خورشیدی باید میزان مواد شیمیایی و سمی کنترل شود.

دانلود منابع محتوا آموزش نصب پنل خورشیدی به صورت فایل زیپ

این سیستم به علت تولید برق سم ها را در جو نشان نمیدهد.

سخن آخر

در این محتوا با آموزش نصب پنل های خورشیدی به صورت کامل آشنا شدید.

همانطور که می دانید این سیستم یکی از محبوب ترین تجهیزات حال حاضر روز دنیا بوده که در بسیار از کشور ها مورد استفاده قرار گرفته و مسبب تولید برق به وسیله انرژی های تجدید پذیر شده است.

منابع و ماخذ : How To Install Solar Panels

4.9/5 - (39 امتیاز)
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه