شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

بهترین لوله برای آب ساختمان را بشناسید!

موضوع مقاله:

بهترین لوله برای آب ساختمان را بشناسید!

بهترین لوله برای آب ساختمان

فهرست مطالب

فهرست مطالب

بهترین لوله برای آب ساختمان

انتخاب بهترین لوله برای آب ساختمان به موارد مختلفی بستگی دارد. هدایت آب به بخش داخلی ساختمان و خروج فاضلاب به قسمت خارجی توسط سیستم لوله‌کشی انجام می‌شود. در زمان لوله‌کشی باید از لوازم استاندارد و روش‌های اصولی استفاده کرد زیرا این مسئله در افزایش طول عمر، کاهش خسارت و بهبود عملکرد صحیح سیستم تأثیر بسزایی دارد.

در کشور ایران، آب لوله‌کشی که قابل شست‌وشو و شرب بوده با سلامتی انسان  به‌صورت مستقیم در تماس است. اولین مشخصه مهم در انتخاب لوله باید بهداشتی‌بودن آن و میزان انتقال آب با فشار استاندارد بین اهالی ساختمان باشد. در این مقاله به بررسی لوله مناسب برای ساختمان، نکات مهم در انتخاب  آن و ویژگی بهترین لوله آب پرداخته می‌شود.

نکات مهم در انتخاب بهترین لوله برای آب ساختمان

آب‌رسانی ساختمان به‌صورت لوله‌کشی آب سرد و گرم اجرا می‌شود. به همین علت باید در انتخاب لوله اتصالات، میزان مقاومت حرارتی لوله، تأثیر آن بر خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آب را بررسی کرد و بهترین لوله برای آب ساختمان را انتخاب کرد. لوله‌های پلی‌اتیلن و PVC  به‌علت کاهش کیفیت در درجه حرارت بالای 60 و کم‌شدن استحکام در طول زمان جهت آب‌رسانی ساختمان مناسب نیستند.

لوله مسی با وجود داشتن بهترین کیفیت اما به‌دلیل قیمت زیاد در کشور ایران زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با توجه به این‌که ساختمان‌های مدرن امروزی با طول عمر بالای 50 سال جهت تعمیرات لوله‌کشی باید تخریب و کنده‌کاری شوند به همین جهت، لوله آب باید به‌قدری باکیفیت باشد که در طول زمان دچار پوسیدگی و خوردگی نشود.

لوله گالوانیزه در ابتدا دارای کیفیت و استحکام خوبی است و تأثیر شیمیایی کمی بر آب مصرفی می‌گذارد اما با گذشت زمان دچار اختلال در لوله‌کشی ساختمان می‌شود. درحال‌حاضر، تنها در رایزر آب‌رسانی ساختمان بلندمرتبه از آن استفاده می‌شود البته این نوع را نمی‌توان بهترین لوله برای آب ساختمان لقب داد. لازم است بدانید که تمامی این نکات را قبل از اجرای لوله کشی ساختمان باید مورر توجه قرار دهید.

ویژگی های بهترین لوله آب ساختمان

یکی از ویژگی‌های مهم یک لوله خوب، دوام و استحکام بالای آن است و باید برای انتخاب بهترین لوله برای آب ساختمان به این نکته توجه ویژه کنید. لوله باکیفیت باعث می‌شود تا در طول زمان نیازی به تعمیر و تعویض آن‌چنانی نداشته باشد که این موضوع در صرفه‌جویی هزینه‌ها تأثیر بسزایی دارد. منظور از لوله سالم برای لوله‌کشی یعنی در برابر ضربه مقاوم باشد و سریع نشکند.

وزن سبک لوله باعث سهولت در حمل‌ونقل، کاهش زمان فرایند لوله‌کشی ساختمان و تسریع پروژه می‌شود. لوله مناسب باید دارای محصول ضدزنگ و ضدخوردگی باشد تا در برابر شرایط فرسودگی از خود مقاومت بالایی نشان دهد. همچنین این محصول هرچه در برابر فشار زیاد آب مقاوم باشد به‌راحتی دچار شکستگی نمی‌شود.

میزان تحمل لوله در برابر دماهای مختلف از دیگر ویژگی‌های یک لوله مناسب است که قطعا بهترین لوله برای آب ساختمان این ویژگی را باید داشته باشد. باید توجه داشت که میزان زیاد قیمت، تعیین‌کننده کیفیت بهتر لوله نیست. چه‌بسا که قیمت آن مقرون‌به‌صرفه‌تر نیز باشد. مصرف‌کننده با توجه به نیاز خود، لوله مناسب را انتخاب می‌کند.

ورود اکسیژن می‌تواند طعم آب آشامیدنی را تغییر دهد. اسیدها و بازها باعث تغییر ph آب مصرفی می‌شوند که این موضوع می‌تواند برای سلامت ساکنین ساختمان خطرناک باشد. لوله‌ مناسب باید دارای مقاومت در برابر نفوذ اکسیژن و موادشیمیایی باشد.

معرفی بهترین لوله برای آب ساختمان

لوله 5 لایه متشکل از یک لایه آلومینیوم، 2 لایه پلیمر و 2 لایه چسب است که در بازار به‌نام لوله تلفیقی نیز شناخته شده هستند. این لوله دارای انبساط طولی کمی است که به‌عنوان یک ویژگی مهم در انتقال آب در سیستم آب‌رسانی محسوب می‌شود. این لوله‌ها دارای سطح درونی نرم با افت فشار قابل‌قبولی هستند و می‌توان آن‌ها را به عنوان بهترین لوله برای آب ساختمان نام گذاری کرد.

این لوله‌ها قادر به تحمل دمای 90درجه سانتی‌گراد بوده و گزینه مناسبی جهت آب گرم مصرفی منزل است. عدم نفوذ اکسیژن به درون آن‌ها به‌علت وجود لایه میانی آلومینیومی سبب عدم تغییر رنگ آب می‌شود. از ویژگی‌های آن می‌توان به وزن سبک، مقاومت بالا در برابر موادشیمیایی، خوردگی، زنگ‌زدگی و عدم ایجاد جلبک درون آن‌ها اشاره کرد که جهت نصب سیستم آب‌رسانی و سیستم گرمایش از کف استفاده می‌شود.

مزایای لوله 5 لایه به‌ عنوان بهترین نوع لوله آب ساختمان

لوله‌ها بیشترین نقش را در سیستم گرمایش از کف دارند و باید حتما در این بخش از میان بهترین لوله برای آب ساختمان انختب کنید. هرگونه نشتی در لوله‌ها، هزینه زیادی را برای مالک به‌ارمغان می‌آورد زیرا باید جهت خرابی سیستم، خانه را تخریب کرد تا به لوله‌ها دسترسی پیدا کرد. نصب سیستم گرمایش از کف نسبت به رادیاتور، هزینه باصرفه‌تری دارد و می‌تواند انرژی لازم را به‌خوبی ذخیره کند.

انتخاب لوله مناسب برای انجام پروژه ساختمانی بسیار مهم است زیرا در موقعیت گوناگون باید از لوله آب و همچنین لوله فاضلاب استفاده کرد. میان انواع لوله‌های آب، نوع 5 لایه آن از مناسب‌ترین و مطمئن‌ترین انتخاب در این زمینه است. از این لوله در آب‌رسانی، سیستم گلخانه‌ای و سیستم‌های گرمایش از کف استفاده می‌شود.

بعد از لوله‌های تک لایه نوع 5 لایه آن وارد بازار شدند که تمام مشکل‌های لوله تک لایه را برطرف کردند و تبدیل به بهترین لوله برای آب ساختمان شدند. این سیستم تمام سطح کف را با مقدار زیادی لوله 5 لایه پوشش می‌دهند که باعث می‌شود دمای خانه به‌طور یکنواخت کاهش یا افزایش پیدا کند.

لوله‌های تک لایه ساخته‌شده از پلیمر، دارای نرخ انبساط طولی بالا، عدم خوردگی، وزن سبک، نصب راحت، عدم زنگ‌زدگی و انعطاف‌پذیری زیادی هستند. با ورود آب گرم به داخل آن‌ها، اکسیژن به درون آن نفوذ می‌کند و سبب تغییر رنگ و مزه آب می‌شود. این امر در تمام سیستم آب مصرفی اختلال ایجاد می‌کند.

سایر لوله های قابل استفاده در ساختمان

به‌علت حساسیت زیاد در لوله‌های سیستم آب شرب و آب بهداشتی منازل توصیه می‌شود از بهترین لوله برای آب ساختمان استفاده شود. جهت لوله‌های فاضلابی به‌مراتب گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود خواهد داشت. برای این سیستم از لوله‌های pvc، cpvc و پوش‌فیت استفاده می‌شود زیرا برای انتقال فاضلاب که معمولا به‌طور بازی و اسیدی هستند مناسب هستند.

آب پس‌از ورود به تصفیه‌خانه و گذراندن تمام مراحل تصفیه ازطریق سیستم لوله‌کشی با استاندارد بالا وارد منازل می‌شود. سازنده ساختمان با انتخاب لوله مناسب باعث می‌شود این آب توسط سیستم آب‌رسانی خانگی وارد منزل شود.

 جمع‌بندی

انتخاب بهترین لوله برای آب ساختمان ازنظر فنی و بهداشتی بر کیفیت لوله‌کشی ساختمان تأثیر زیادی دارد.  قبل‌از انتخاب لوله مناسب باید از متخصصان ساختمانی و مشاوران مکانیک جهت مشاوره کمک گرفت تا بتوان بهترین لوله را متناسب با نیاز خود و شرایط محیطی انتخاب کرد. از مهم‌ترین تجهیزات در سیستم آب‌رسانی خانگی، لوله‌های آب است که کیفیت و دوام مناسب آن اهمیت زیادی دارد.

کارشناسان شرکت کارا پمپ در کوتاه‌ترین زمان و به‌ساده‌ترین شیوه نیازهای کاربر را پاسخ می‌دهند و به انتخاب بهینه، مناسب محصول مورد نظر و ارائه ایده‌هایی در این زمینه کمک می‌کنند. جهت مشاوره و دریافت پاسخ سوالات خود می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳  تماس بگیرید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه