شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

تهویه مطبوع در مهدکودک چه عملکردی باید داشته باشد؟

موضوع مقاله:

تهویه مطبوع در مهدکودک چه عملکردی باید داشته باشد؟

آشنایی با تهویه مطبوع در مهدکودک |‌ کارا پمپ

فهرست مطالب

فهرست مطالب

آشنایی با تهویه مطبوع در مهدکودک |‌ کارا پمپ

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم تهویه مطبوع در مهدکودک چه عملکردی باید داشته باشد؟ و موضوعاتی دیگر مانند گزینش مناسب تهویه مطبوع در مهدکودک ، سیستم تهویه مطبوع در مهدکودک و مدارس ابتدایی را مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه وبسایت کارا پمپ را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

تهویه مطبوع در مهدکودک چه عملکردی باید داشته باشد؟

به منظور ایجاد آرامش و آسایش در مهدکودک ها در وهله اول باید همانند دیگر ساختمان ها یک سیستم تهویه مطبوع در مهدکودک لحاظ شود.

معماری مهدکودک به طور معمول از ایده های ملک آن تبعیت خواهد گرفت. این موضوع تا حدودی در ارتباط با سیستم ها و تجهیزات تهویه مطبوع گرمایشی ، سرمایشی نیز امکان پذیر است.

شایان ذکر است که در تمامی مهدکودک ها باید سیستم ها اقتصادی و آرام بوده باشند ، همچنین نگهداری از آن ها به راحتی میسر باشد.

کف ساختمان مهدکودک باید گرم و فاقد کوران باشد و باید نسبت به این موضوع اهمیت قائل شد که کودکان کوچکتر روی کف در حال بازی هستند در حالی که مربیان آن ها بزرگتر و در حال قدم زدن هستند.

با توجه به شواهد موجود معمولا مهدکودک ها در تمام طول هفته از ساعت 6 صبح تا 7 بعد از ظهر باز هستند. این برنامه زمانی از ساعت کار والدین آن ها پیروی خواهد کرد.

در نتیجه سیستم های تهویه سرمایشی ، گرمایشی در هر شبانه روز 12 تا 14 ساعت کار می کند ، و در شب یا تعطیلات آخر هفته باید خاموش و یا تنظیماتی در درجه حرارت آن صورت گیرد.

دریچه های تغذیه هوا باید به نحوی قرار بگیرند که درجه حرارت در نزدیک کف در حدود 24 درجه سانتی گراد و بدون هیچگونه کورانی وجود نداشته باشد.

موقعیت دریچه های رفت و برگشت را باید به نحوی انتخاب کرد که امکان بسته شدن آن ها بر اثر قرار گرفتن مبلمان وجود نداشته باشد.

بنا بر دلیل اینکه احتمال تماس کودکان با سطوح داغ نباید تجهیزات گرمایش را روی کف قرار داد.

در این محتوا همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به صورت کامل با این محتوا آشنا شویم.

گزینش مناسب تهویه مطبوع در مهدکودک

برای آنکه عملکرد مناسبی را از سوی سیستم تهویه مطبوع شاهد باشیم ، در ابتدا باید دنبال دستگاهی بگردیم که از میزان کارایی مطلوبی برخوردار باشد ، در همین راستا کیفیت قابل قبولی را در بر داشته باشد.

1_ سیستم موتورخانه ای بویلر یا همان دیگ آب گرم کننده و چیلر که با نام دیگر سرد کننده آب شناخته می شود، و پمپاژ آب گرم و سرد از طریق لوله کشی به فن کویل های سقفی داخل ساختمان به منظور گرمایش و سرمایش هوای دمیده شده توسط فن کویل دستگاه های فن کویل سقفی مورد استفاده قرار می گیردند.

سیستم چیلر ، بویلر با فن کویل سقف از مناسب ترین سیستم ها در جهت به کارگیری عمل تهویه مطبوع در مهدکودک ها و مدارس است.

2_ سیستم ghp به همراه فن کویل های سقفی دستگاه مناسب دیگر در جهت سرمایش و گرمایش مهدکودک ها و مدارس ابتدای به صورت مرکزی است. این دستگاه دو کاره است ، یعنی هم گرم کننده و هم سرد کننده است.

حال این دستگاه با لوله کشی که از جنس مس است به فن کویل های داخل ساختمان متصل خواهند شد و به جای ارسال آب سرد و گرم به فن کویل ها ، مبرد را به فن کویل ها ارسال خواهد کرد.

3_ البته شایان ذکر است که در خیرد یک سیستم مناسب ، مسئله قیمت اولیه دستگاه است که به طور معمول در ساختمان هایی که با کمبود بودجه موجه هستند، استقابل بیشتری از سیستم های ارزان قیمت تر به عمل خواهد آمد.

مهم ترین دستگاه های ارزان قیمت نسبت به ghp  چیلر ، فن کویل دستگاه های زنت و ارواشر هستند که در تهویه مطبوع در مهدکودک مورد استفاده قرار میگیرند.

این دو دستگاه عنان شده ( زنت و ارواشر) سیستم های سرمایشی و گرمایشی فاقدر کمپرسور و کندانسور هستند و سرمایش بر پایه تبخیر آب همان کلر آبی ولی در مقیاسی بزرگتر و کارآمد تر هستند را در بر دارند.

از این دو دستگاه مناظق با هوای مرطوب نمی توان به کارگیری کرد و دستگاه مناسبی برای مناطق نیمه خشک و خشک هستند و البته می توان اینطور گفت که برای اکثر شهرهای ایران مناسب بوده اند.

سیستم تهویه مطبوع در مهدکودک و مدارس ابتدایی

در ارتباط با کلاس درس ، باید اینطور عرض شود که هر کلاس درس باید دارای سیستم گرمایش و تامین هوای تازه باشد.

در مناطق گرم و مرطوب و در مهدکودک هایی که در تمام طول سال باز هستند باید تهویه مطبوع در نظر گرفته بشود ،.

در مناطق مرطوب و طی فصل تابستان که مدرسه تعطیل است ، باید با کاهش دادن رطوبت داخل ساختمان از رشد قارچ و کپک جلوگری بشود.

تهویه مطبوع در مهدکودک قسمت اداری اینطور است که به دلیل آنکه بخش اداری پس از اتمام ساعات برگزاری کلاس ها هنوز فعال هستند ، باید سیستم کنترل اختصاصی را در بر داشت باشند.

ضمن آنکه به دلیل پیش از شروع فصل پاییز و باز شد مدارس هنوز قسمت های اداری در حال فعالیت هستند ، حتی الامکان باید طراحی سیستم تهویه مطبوع انجام شود.

سالن های ورزشی در این محل از دیگر اماکنی است که نیازمند سیستم تهویه مطبوع است.

سالن ورزشی ممکن است به منزله برگزاری انجمن ، فعالیت های دسته جمعی و یا دیگر کاربردها مورد استفاده قرار گیرد.

در هنگام انتخاب تجهیزات و تعیین ظرفیت بخش های مختلف تهویه مطبوع در مهدکودک باید این چنین کاربرهایی مد نظر قرار گیرد.

به طوری که در هنگام بار جزیی بتوان از چنین تجهیزات و سیستم ها با کمترین هزینه ممکن بهره برداری کرد.

سیستم کنترل تهویه سالن ورزشی باید به طور مستقل و مختص به هود باشد.

به منظور آن که فعالیت و تعامل افراد حاضر در مهدکودک از کودکان گرفته تا کارکنان آن محیط به راحتی انجام شود ، باید سیستم تهویه مطبوع ، سرمایشی و گرمایشی در آن محل اجرا شود.

بررسی نوع و کیفیت دستگاه انتخاب شد از دیگر مسایل مهم در ارتباط تهیه این چنین سیستم ها است که باید به این موارد نیز دقت داشت.

منابع و ماخذ : Why Good HVAC Systems Are an Essential Resource for Our Students

لطفا به این محتوا امتیاز دهید
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه