شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

نکات لوله کشی که هر صاحب خانه باید بداند

موضوع مقاله:

نکات لوله کشی که هر صاحب خانه باید بداند

نکات لوله کشی که هر صاحب خانه باید بداند

فهرست مطالب

فهرست مطالب

نکات لوله کشی که هر صاحب خانه باید بداند

لوله کشی می تواند ترسناک باشد، به خصوص برای صاحبان خانه های جدید. ممکن است احساس کنید در مورد نگهداری سیستم لوله کشی خود نمی دانید از کجا شروع کنید و حتی ممکن است از سرهم بندی کردن هر یک از قطعات بترسید. در حالی که بهتر است پروژه های اصلی لوله کشی را به یک متخصص بسپارید، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای صرفه جویی در مصرف آب در خانه و جلوگیری از تعمیرات پرهزینه انجام دهید. به این نکات مربوط به لوله کشی و صرفه جویی در آب نگاهی بیندازید تا خانه خود را روان نگه دارید.

شیرآلات و سر دوش کم مصرف نصب کنید

اولین قدم عالی برای بهینه سازی سیستم لوله کشی، خرید سر دوش، شیرآلات کم مصرف است. یک دوش 10 دقیقه ای با یک دوش معمولی می تواند تا 42 گالن آب مصرف کند. بسته به اینکه خانواده شما چند بار دوش می گیرد، می تواند به معنای هزاران گالن در سال باشد! تعویض سر دوش با یک مدل کم جریان آسان است و فقط بین 10 تا 40 دلار هزینه دارد. شیرهای آب و هواکش های کم جریان می توانند مصرف آب شما را تا 50 درصد کاهش دهند. می توانید کل شیر آب را با 100 تا 200 دلار تعویض کنید، یا به سادگی یک هواکش را با مبلغی ناچیز اضافه کنید.

از یک صافی در فاضلاب خود استفاده کنید

اقدامات احتیاطی ساده ای وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از پایین آمدن مواد خطرناک در زهکشی و آسیب رساندن به لوله ها انجام دهید. از صافی در سینک و زهکشی وان حمام خود استفاده کنید تا مو و صابون را از لوله های خود دور نگه دارید و از گرفتگی لوله های فاضلاب جلوگیری کنید.

 

همچنین در صورت بروز گرفتگی از پاک کننده های شیمیایی قوی استفاده نکنید زیرا آنها برای محیط زیست و لوله های شما مضر هستند. در عوض، سعی کنید یک فنجان جوش شیرین با مخلوط سرکه را در ظرفی بجوشانید سپس آن را درون مجرای گرفتگی بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند و بعد از باز شدن گرفتگی با آب جوش از باز شدن گرفتگی اطمینان حاصل کنید. این راهکار طبیعی روی لوله های شما موثر و کاربردی است.

چربی ها و روغن ها را از فاضلاب خود دور نگه دارید

سایر مواد خطرناکی که لوله های شما را مسدود می کنند، چربی ها و روغن های حاصل از پخت و پز هستند. هنگامی که گریس سرد می شود، جامد می شود و به داخل لوله های شما می چسبد. با گذشت زمان، کل لوله ایجاد شده و مسدود می شود، که می تواند باعث پشتیبان گیری جدی فاضلاب شود. این پشتیبان‌ها می‌توانند بر خانه‌تان تأثیر بگذارند و هر ماده خطرناک دیگری که لوله‌های شما را مسدود می‌کند، چربی‌ها و روغن‌های حاصل از پخت و پز هستند.

هنگامی که گریس سرد می شود، جامد می شود و به داخل لوله های شما می چسبد. با گذشت زمان، کل لوله ایجاد شده و مسدود می شود، که می تواند باعث پشتیبان گیری جدی فاضلاب شود. این پشتیبان‌ها می‌توانند خانه شما و هر همسایه‌ای را که منبع آب مشترکی دارند، تحت تأثیر قرار دهند. دفعه بعد که برای صبحانه مقداری بیکن خوشمزه می‌پزید، اجازه دهید روغن خنک شود، آن را با دستمال کاغذی پاک کنید و در سطل سبز رنگ خود بریزید.

توالت خود را برای نشتی بررسی کنید

ممکن است به نظر نرسد که یک توالت نشتی می تواند بر مصرف آب شما تأثیر زیادی بگذارد، اما در واقع، یک توالت نشتی می تواند تا 200 گالن در روز هدر دهد! اگر دو توالت در خانه خود دارید، ممکن است صدها دلار اضافی در ماه برای شما هزینه داشته باشد. برای آزمایش نشتی توالت، مقداری رنگ خوراکی را داخل مخزن بریزید. اگر رنگ ظرف 10 تا 15 دقیقه به داخل کاسه توالت نفوذ کند، احتمالاً نشتی وجود دارد.

توجه داشته باشید، این احتمال وجود دارد که رنگ خوراکی مخزن توالت شما را لکه دار کند. در مورد نشت، به احتمال زیاد بالکن توالت باید تعویض شود که می توانید آن را با قیمتی کمتر از 10 تا 20 دلار خریداری کنید. اگر تعویض فلپر باعث رفع نشتی نشد، با یک لوله کش تماس بگیرید تا به طور حرفه ای آن را بررسی و تعمیر کند.

مراقب باشید که چه چیزی را شستشو می دهید

راه دیگر برای محافظت از توالت این است که با آن مانند سطل زباله رفتار نکنید. تنها چیزهایی که باید در توالت شما ریخته شود زباله های انسانی و دستمال توالت است. اقلامی مانند محصولات بهداشتی زنانه، دستمال مرطوب، دستمال کاغذی و پوشک باید همیشه در سطل زباله قرار داده شوند. نخ دندان یکی دیگر از مواردی است که باید از توالت خودداری کنید. نخ دندان امروزی در برابر ریزش مقاوم است و خراب نمی شود. هنگامی که این اقلام وارد سیستم فاضلاب می شوند، با زباله های دیگر پیوند می خورند و توده های بزرگی را تشکیل می دهند که لوله ها را مسدود می کنند. همچنین، برای جلوگیری از توالت پشتیبان، موها را شستشو نکنید.

شیرآلات خود را ببندید

مانند یک توالت نشتی، یک شیر آب نشتی می‌تواند باعث هدر رفتن هزاران گالن آب در سال شود. ابتدا مطمئن شوید که هر بار که از شیر آب در خانه خود استفاده می کنید، با بستن شیر آب تا انتها از نشتی جلوگیری کنید. اگر آن را به طور کامل خاموش کردید و همچنان نشتی داشت، آن را توسط یک لوله کش تعمیر یا تعویض کنید.

 

سرمایه‌گذاری زودهنگام در تعمیر و نگهداری لوله‌کشی می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در درازمدت کمک کند. اگرچه برخی از تعمیرات لوله کشی اجتناب ناپذیر است، اما می توانید کارهای زیادی برای جلوگیری یا به حداقل رساندن این مشکلات انجام دهید.

 

اگر این نکات را امتحان کرده اید و همچنان با مشکلاتی مواجه هستید، با کارا پمپ تماس بگیرید تا سیستم لوله کشی شما توسط یکی از کارشناسان ما بازرسی شود. همچنین، اگر لوله‌های فاضلاب و لوله‌های شما اغلب گرفتگی می‌کنند و نیاز به تعمیر دارند، برای مشاوره میتوانید با متخصصی کارا پمپ تماس بگیرید.

منابع و ماخذ : DIY Plumbing Tips Every Homeowner Should Know

 

 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه