شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

چیلر جت بخار چیست ؟ + کاربرد و اجزای تشکیل دهنده چیلر بخار

موضوع مقاله:

چیلر جت بخار چیست ؟ + کاربرد و اجزای تشکیل دهنده چیلر بخار

آشنایی با چیلر جت بخار | کارا پمپ

فهرست مطالب

فهرست مطالب

آشنایی با چیلر جت بخار | کارا پمپ

 

 

چیلر جت بخار یکی از سیستم هایی می باشد که از راندمان بسیار خوب و تاثیر گذاری برخوردار است.

از این رو مهندسان مربوطه به صنایع سرمایش و گرمایش از این دستگاه استفاده کرده و به امر نگهداری و چگونگی عملکرد آن توجه ویژه ای به آن دارند.

در حقیقت این نوع همان چیلر بخار بوده که زیر مجموعه دستگاه های تهویه مطبوع می باشند.

دینامیک گاز ها اساس کار فیزیکی این سیستم بوده که وظیفه بررسی دینامیک سیالات را به عهده دارد.

در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به بررسی تخصصی چیلر جت بخار پرداخته و به صورت کامل با آن آشنا شویم.

شناخت رفتار گازی

رفتار گازی که صورت می گیرد از طریق دینامیک گاز مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

نکته جالب در این مورد حرکت گاز ها می باشد که مرتبط با رفتار آن می باشد ، و برای پردازش بهتر و دقیق این موضوع فعالیت و حرکت ذرات گاز که با سرعت بالا صورت می گیرد ، امکان پذیر می باشد.

خنک سازی آب یا دیگر سیال ها به واسطه این فرایند می باشد که در چیلر با به کارگیری از دینامیک گاز ها است ، که با وارد شدن به چرخه خاصی این حالت رخ می دهد.

موضوعات محتوا چیلر جت بخار به صورت فایل پی دی اف | کارا پمپ

یکی از ویژگی های بسیار خاص که در ارتباط با سیالات وجود دارد ، چنین است که در رفتار آن اگر فشار را از سطح آن بکاهیم ،ماده سیال مورد نظر در دمای اتاق که 25 درجه است ،روی به تغییر فاز آورده و در اکثر مواقع اگر آب باشد ،تبخیر خواهد شد .

البته محقق شدن این روش به طور برعکس نیز صدق میکند به این صورت که ، بر روی سطح سیال فشار را زیاد کرده ، و این فرایند در زود پزهای خانگی رخ می دهد ، که می توان آن را بررسی کرد ،به این منظرو که به دمای بیشتری نیاز می باشد تا آن سیال تبخیر شود.

با توجه به توضیحات ارائه شده ، بایسیت عنوان کرد که چنین رفتاری را در چیلر جت بخار نیز می توان مشاهده نمود.

شناخت چیلر جت بخار

اجکتر موجود در چیلر بخار به شکل شیپور مانند می باشد که از یک قسمت آن یالی که همراه فشار زیاد می باشد وارد شده و در هنگامی که سیال نازل را رد خواهد کرد.

پادکست مربوط به این محتوا

 

به بخشی از دستگاه وارد می شود ،که سطح مقطع آن فشار کم بوده است ،بنابر این در دستگاه سیالی که در جریان می باشد ، سرعت زیاد می شود.

به دلیل اینکه سرعت زیاد شده است ،قدرت مکش در اجکتور به وجود خواهد آمد ، و مسبب ایجاد خلا خواهد شد ،به این دلیل که مسیر مربوطه به جریان سیال ، از فشار آن کاسته شود.

در چیلر جت بخار یک فضایی قرار دارد که وظیفه ذخیره کردن آب را دارد ،که در قسمت بالایی این محفظه ، فضایی شکل گیری شده است به این منظور که در آن قسمت یک لوله به اجکتور متصل گردد.

بخار آب که از سمت بویلر وارد اجکتور شده است ،سرعت زیادی را داشته ، به همین دلیل در آن محفظه خالی ،خلا را ایجاد می کند، در ادامه در آن قسمت با اسپری شدن قطرات آب ، که دلیل بر کمبود فشار است ،فرایند تبخیر ایجاد می شود.

شایان ذکر می باشد که برای عمل تبخیر به گرما نیاز می باشد ، که منشای چنین گرمایی اب گرمی است که در محفظه ذخیره آب قرار دارد.
سرانجام دمای آبی که در محفظه ذخیره آب قرار دارد ،کاهش پیدا خواهد کرد و آب موجود خنک خواهد شد ، و به منظور استفاده سرمایشی از چیلر ، در قالب چیلر خارج می گردد.

بازگشت آب به چیلر

یکی از سوالاتی که همواره در ارتباط با این سیستم قرار دارد ، این چنین می باشد که آب خنک مورد استفاده قرار داده شده ، دوباره امکان بازگشت به دستگاه را دارد ؟ در پاسخ این سوال باید گفت که چنین امکانی صورت پذییر است چرا که بعد از آنکه آب استفاده شده است به طور مدوام گرم خواهد شد.

در نتیجه به عنوان آب گرم چنین قابلیتی را دارد که مجدد به سمت چیلر بازگشت پیدا کند ،و این چرخه بار دیگر در جریان باشد.

بخار هایی که ار اجکتور چیلر جت بخار خارج می شوند نیزمسیله ای است که پرداختن به آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد ، به این دلیل که بخار به داخل کندانسور رفته و بعد از گذراندن حالت تقطیر و تبدیل آن از گاز به مایع ، بار دیگر در چیلر بخار مورد استفاده قرار میگیرد.

ویژگی های این سیستم

یکی دیگر از ویژگی و مشخصاتی که در این دستگاه موجود می باشد ، بحث مربوط به دمای گردشی آن است ، در واقع آب درون محفظه ذخیره نبایست به شکل یخ زده باشد ، در نتیجه دمای مناسبی که برای آن در نظر گرفته شده است 1 درجه سانتی گرارد است.

نوع کارکرد و مشخصات چیلر جت بخار را در خبش های قبلی مطلاعه نمودید ، حال در این قسمت می خواهیم با برتری ها و مزایای این سیستم آشنا شویم .

ساختار به کار گرفته شده در آن بسیار ساده بوده ، از همین رو نیازی به تکنولوژی ساخت پیچیده نیم باشد ، علاوه بر آن نگهداری آن نیز آسان می باشد.

دانلود منابع محتوا معرفی چیلر جت بخار به صورت فایل زیپ

کارکرد آن با ضریب اطمینان بالایی همراه می باشد ،و نیاز مند به سیال هایی با فرمول شیمیایی یا مضر نیست.

از آنجا که در این سیستم از تجهیزات بزرگ تری ، همچنین از بیشترین جریان بخار در حال اتلاف استفاده می شود ، لذا توان سرمایشی بالایی را دارا است.

استهلاک چیلر جت بخار کم بوده ، و به دیل اینکه قطعات متحرک دوار یا رفت و برگشیت را ندارد ایز میزان سطول عمر زیادی برخوردار است.

کنترل آن بدون مشکل انجام شده ، و نسبت به تغییرات بار سرمایشی که مورد نیاز است ،واکنش سریعی را دارد.

منابع و ماخذ : Steam jet chilling plants and cooling systems

لطفا به این محتوا امتیاز دهید
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه