شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

تهویه مطبوع مراکز ارتباطات چگونه است؟ + شناخت بهترین سیستم

موضوع مقاله:

تهویه مطبوع مراکز ارتباطات چگونه است؟ + شناخت بهترین سیستم

آشنایی با تهویه مطبوع مراکز ارتباطات | کارا پمپ

فهرست مطالب

فهرست مطالب

آشنایی با تهویه مطبوع مراکز ارتباطات | کارا پمپ

به عنوان مثال سالن های تلفن راه دور ، استودیو های رادیو و تلویزیون و موارد نظیر آن باید رطوبت نسبی کمتری داشته و به منزله آن که تجهیزات فنی سیستم از دوام بالایی برخوردار باشند باید از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنند که کیفیت کاری بهتری در آن محیط پدیدار شود؛ به این تجیهزات تهویه مطبوع مراکز ارتباطات می گویند.

استودیو های تلویزیونی بار روشنایی زیادی را در بر دارند و تعداد افراد تماشاچی در ساعات معین زیاد است. همچنین باید توجه داشت که در چنین محل هایی هر بخش لازم است به طور جداگانه هوای آن تهویه و کنترل شود.

به طور مثال بخش استودیو در نهایت 100 تن برودتی بار سرمایی لازم دارد ، در نتیجه پیشنهاد می شود برای این قسمت چیلر جداگانه ای در نظر گرفته بشود ، برای آنکه در مواقع اضطراری بتوان این بخش تهویه شود.

تعویض هوا 30 بار در ساعت برای قسمت استودیو می بایست لحاظ شود؛ به این منظور که بتوان شرایط هوا را تامین کرد و به طور تقریبی بار حرارت استودیو در حدود 300 btu/ft2 است.

سرعت هوا در محل air movment در راستای جلوگیری به هم خوردن مو و همچنین حرکت لباس هنر پیشه ها نهایت 25 fpm است.

علاوه بر آن صدا در سیستم توزیع هوا بایستی بسیار کم در نظر گرفته شود ، زیرا زیر میکروفون ها به علت آنکه حرکت داده می شوند و حساس هستند ، این صدا ها را دریافت کرده و به حالت پارازیت در می آید.

در ادامه همراه تیم فنی و مهندسی کارا پمپ باشید تا به صورت کامل با این محتوا آشنا شوید.

طراحی سیستم تهویه مطبوع  مراکز ارتباطات

طراحی سیستم تهویه مطبوع سرمایشی و گرمایشی  برای مراکز ارتباطات که شامل مواردی همچون مراکز تلفن ، ایستگاه های رادیویی ، استودیوهای تلویزیون و ایستگاه های گیرنده و فرستنده  می باشد مری تخصصی بوده است که لازم می باشدمطابق با  معیارهای خاصی انجام شود.

پادکست مربوط به این محتوا

معیارهای طراحی سیستم تهویه مطبوع مراکز ارتباطات

1_ در اکثر مرکز های  ارتباطی به منزله آنکه دستگاه ها از کار نیافتد و عمر تجهیزات نیز زیادتر شود و بتوانند به درست کار خود را به پیش ببرند ، بایستی درجه حرارت و رطوبت را ثابت نگه داشت.

استفاده از سیستم های تهویه مطبوع مراکز ارتباطات باعث کاسته شدن دفعات تعویض هوا و تصفیه هوا می شود و احتمال خرابی رله ها ، اتصالات الکتریکی و دیگر  تجهیزات حساس کم خواهد شد.

۲_در استودیوهای رادیو و تلویزیون بایستی در مورد حذف گرمای تولید شده و کنترل صدا بررسی دقیقی انجام شود.

در این استودیوها باید مشکلات جابه جایی هوا و تغییرات بار روشنایی و همچنین  بار افراد حاضر در استودیو را نیز در نظر گرفته شود.

3_گرچه در مرکز های  تلفن بار اصلی تهویه مطبوع ناشی از تجهیزات می باشد اما  در مراکز دیگر بار افراد در حال کار با دستگاه ها را نیز بایذ لحاظ کرد.

در استودیوهای تلویزیونی بار سیستم روشنایی بسیار زیادمی باشد  و احتمال دارد مقدار آن در طی یک فاصله زمانی نسبتا کوتاه شدیدا تغییر کند.

در نتیجه دستگاه های تهویه مطبوع گرمایشی و سرمایشی  بایستی  انعطاف پذیری فوق العاده ای را در بر داشته باشند و بتوانند پاسخگوی تغییرات سریع و وسیع باشند.

در بعضی  استودیوها ، جایگاه تماشاگران نیز وجود دارد وبه طور معمول چنین جایگاه های ذکر شده ای با شیشه از استودیو جدا می شوند تا از نظر صوتی و حرارتی بر تهویه مطبوع استودیو تاثیرگذار نباشند.

۴_ در استودیوهای تلویزیونی قسمت هایی مانند اتاق های کنترل و استودیوهای فیلمبرداری از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند.

ناحیه تماشاگران را می توان مشابه ساختمان های تجمعی در نظر گرفت.

به این صورت که هر ناحیه می بایبست سیستم توزیع هوای مختص به خود را داشته باشد و یا حداقل سیستم کنترل آن از سیستم استودیو مجزا بوده باشد.

6_ سیستم توزیع هوای انتخابی باید از نوع دو کانالی ، تک کانالی با کویل های کمکی سرمایی و گرمایی ، هوارسان یا همان هواساز چند منطقه ای و هواساز حجم متغیر باشد برای آنکه بتوان چنین شرایطی مهیا شود تا به شرایط مورد نظر دست یافت.

طرح سیستم توزیع باید به نحوی باشد که بتوان گرمایش و سرمایش همزمان تامین بشود ،مگر آنکه گرمایش مورد نیاز از طریق بازیافت حرارت تامین شده باشد.

انتخاب سیستم تهویه مناسب برای مراکز تلفن ، استودیوهای تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی ، گیرنده و فرستنده

1_ سیستم موتورخانه 

مناسب ترین سیستم برای تهویه مطبوع مراکز ارتباطات ، سیستمی است که بتواندعلاوه بر تامین هوای تازه ، به دقت دما و رطوبت هوا را تنظیم کرده و آن را از آلاینده ها فیلتر نماید.

هواساز دستگاهی است که درون آن فیلترهایی نصب شده  است و نیز مجهز به تجهیزات افزاینده و کاهنده رطوبت هوا است.

بعلاوه آنکه  کویل هایی درون این دستگاه وجود دارد که آب سرد چیلر و آب گرم بویلر موتورخانه به آن متصل می گردد و هنگامی که  فن هواساز شروع به کار می کند ، با برخورد هوا با سطح سرد یا گرم کویل ها ، هوا خنک یا گرم می شود  و دمای آن به دمای مورد نظر کاربر نزدیک خواهد شد.

برای سرمایش و گرمایش موضعی نیز از فن کویل ها به کارگیری می شود.

2_ سیستم تهویه GHP

سیستم تهویه مطبوع مرکزی و یکپارچه GHP به همراه دستگاه های فن کویل و هواسازهای متصل به آن ، با تنظیم درجه حرارت و رطوبت چنین امکانی را مهیا می کند تا  همه نیازهای اساسی مرکز های  ارتباطی را برآورده کندبرای آنکه از  آسیب دیدن تجهیزات جلوگیری  شود و همچنین آسایش کارکنان نیز تامین بشود.

در این سیستم از بین بردن بار گرمایی ناشی از روشنایی و حضور افراد با خنک کاری و تنظیم دمای هوشمند صورتخواهد گرفت.

در سیستم تهویه GHP مچنین قابلیت وجود دارد تا  برای هربخش ، سیستم توزیع جداگانه و با دما و رطوبت خاص خود در نظر گرفته بشود.

از جمله مهمترین ویژگی های این سیستم ، سطح صدای تولیدی بسیار کمتر  نسبت به دیگر سیستم ها است به جهت آنکه در استودیوهای رادیو و تلویزیون و دیگر امکان این چنینی صدای مزاحم ایجاد نشود.

سخن آخر

در این محتوا به صورت کامل با تهویه مطبوع مراکز ارتباطات آشنا شوید. هوای این مراکز در جهت بهبود کیفیت و افزایش راندمان کارکنان باید به صورت دقیق طراحی و نصب شود.

همچنین ویدیو مربوط به این پست را در اینستاگرام مشاهده کرده و صفحه کارا پمپ را فالو کنید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه