شما اینجا هستید :

شما اینجا هستید :

مزایای استفاده از تهویه مطبوع بدون داکت

موضوع مقاله:

مزایای استفاده از تهویه مطبوع بدون داکت

مزایای استفاده از تهویه مطبوع بدون داکت

فهرست مطالب

فهرست مطالب

مزایای استفاده از تهویه مطبوع بدون داکت

داکت یا سیستم انتقال هوا همانطور که گفته می‌شود برای انتقال هوا از تجهیزات به محیط طراحی و اجرا می‌شود. اگر به دلایلی نمی‌توان لوله‌ها را در ساختمان نصب کرد، می‌توانید از سیستم تهویه مطبوع استفاده کنید.

چه در یک خانه نوساز و مدرن زندگی کنید، چه در یک خانه قدیمی بدون کانال هوا، می‌خواهید یک اتاق اضافه می‌کنید تا فضای موجود را تغییر می‌دهید یا فقط می‌خواهید بخشی از خانه را گرم یا سرد نگه دارید، یک تهویه مطبوع بدون داکت بهترین گزینه موجود برای این امر می‌باشد.
اگرچه سیستم‌های تهویه مطبوع فاقد داکت گران‌تر از سیستم‌های مرکزی هستند، اما با گرم کردن و خنک کردن مناطق خاص و حذف اتلاف هوای خنک از طریق کانال‌ها  در مصرف و هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی می‌کنند.
مزایای سیستم تهویه مطبوع بدون کانال به صورت خلاصه عبارتند از:

  • سهولت در نصب
  • امکان سرمایش و گرمایش هر یک از اتاق‌ها به صورت مجزا
مزایای استفاده از تهویه مطبوع بدون داکت

مزایای استفاده از تهویه مطبوع بدون داکت

سیستم تهویه مطبوع بدون داکت چیست؟

مینی اسپلیت بدون کانال یا کولر گازی بدون کانال یکی از نمونه‌های اسپلیت می‌باشد. این دستگاه‌ها مانند نمونه‌های دیگر از یک واحد داخلی و یک واحد خارجی تشکیل شده‌اند. این دو قسمت توسط سیم کشی و لوله‌های مبرد به هم متصل می‌شوند.
یونیت‌های داخلی معمولاً در فضای مورد نظر خانه بر روی دیوار نصب می‌شوند و به طور مستقیم محیط را تهویه می‌کنند. همانطور که از نام این سیستم‌ها مشخص است، برای انجام فرآیند تبرید و حرارتی نیازی به کانال کشی نیست.

به این نوع دستگاه‌ها سیستم‌های تک ناحیه‌ای می‌گویند. سیستم‌های تهویه مطبوع بدون داکت به طور کلی برای خدمات‌رسانی به یک منطقه محدود در نظر گرفته می‌شوند.
یونیت‌های خارجی این سیستم‌ها در فضا‌های باز برای نصب، تعمیر و نگهداری یونیت داخلی و کاهش انتقال نویز به محیط داخلی قرار می‌گیرند. برای اتصال این دو قسمت به یکدیگر کافی است از طریق خطوط سیم و مبرد یک سوراخ کوچک در دیوار ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع تهویه مطبوع خانگی

این سیستم‌ها یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین نمونه‌های دستگاه‌های تهویه مطبوع بدون داکت هستند که در مکان‌های مختلف قابل استفاده هستند.یک سیستم مینی اسپلیت کانالی، در ساده‌ترین شکل خود، شامل یک واحد خارجی و یک واحد داخلی است که توسط لوله‌های مبرد و سیم‌کشی الکتریکی به هم متصل می‌شوند.

یونیت داخلی اغلب بر روی دیوار نصب می‌شود و هوای سرد یا گرم را به فضای نشیمن هدایت می‌کند.این سیستم که به عنوان یک سیستم اسپلیت دو تکه شناخته می‌شود، مطلقاً به هیچ کانال نیاز ندارد و به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی گرمایش و سرمایش یک منطقه خاص را فراهم می‌کند.

یک سیستم مولتی اسپلیت بدون کانال، یک واحد بیرونی را با حداکثر پنج واحد داخلی ترکیب می‌کند تا تهویه مطبوع بدون داکت کل خانه را فراهم کند.
از آنجایی که سیستم اسپلیت دو قسمتی برای نصب سیم کشی و لوله‌های مبرد فقط به سوراخی در دیوار نیاز دارد، بهترین انتخاب برای سرمایش و گرمایش اتاق‌های بدون کانال هوا می‌باشد.
تیم فنی و مهندسی کاراپمپ مشاور حرفه‌ای و با تجربه در زمینه خرید و نصب سیستم تهویه مطبوع بدون داکت می‌باشد. متخصصان این شرکت بهترین راه کار را به شما ارائه خواهند داد.

سیستم تهویه مطبوع بدون داکت چیست؟

سیستم تهویه مطبوع بدون داکت چیست؟

بیشتر بخوانید:نسل جدید سیستم تهویه مطبوع

سیستم تهویه مطبوع بدون داکت چگونه کار می‌کند؟

سیستم اسپلیت بدون کانال، طراحی مجدد یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی قدیمی است که اجزای اصلی آن عبارتند از:

  • یک کمپرسور اینورتر
  •  کندانسور بیرونی
  •  یک یا چند دستگاه تبخیرکننده
  •  یک مجرای فشرده برای لوله‌کشی هوای سرد
  • سیم‌کشی اتصال بین دستگاه‌ها

این طراحی به شما امکان می‌دهد تنها با هدف قرار دادن مناطقی که نیاز به سرمایش یا گرمایش دارند، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. در نتیجه این ویژگی زمانی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود که قسمت‌هایی از خانه یا ساختمان بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
اگز می‌خواهید جزئیات بیشتری در مورد خرید، نصب و نگهداری انواع تهویه مطبوع بدون داکت مانند کولر گازی، فن کویل، چیلر، اسپیلت و سایر دستگاه‌های مشابه بدانید می‌توانید از خدمات و مشاوره رایگان تلفنی و حضوری ما بهره ببرید.

سیستم تهویه مطبوع بدون داکت چگونه کار می_کند؟

سیستم تهویه مطبوع بدون داکت چگونه کار می_کند؟

سیستم تهویه مطبوع بدون داکت و  مزیت اصلی آن

در ادامه به بررسی ضرورت و مزایای استفاده از تهویه مطبوع بدون داکت می پردازیم.

  1. نیاز به سرمایش و گرمایش چند منطقه‌ای

    استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع بدون داکت برای مناطقی که شامل چندین اتاق، سالن و یا اتاق‌های مختلف با نیاز‌های دمایی متفاوت است، انتخاب خوبی است. به عنوان مثال، اگر رستوران دارید، آشپزخانه که در آن آشپز‌ها با بخار و دمای بالا کار می‌کنند، نسبت به اتاق غذاخوری نیاز به گرما و رطوبت متفاوتی دارد، یا هر اتاق کامپیوتر یا اتاق پردازش داده نیاز به حرارت متفاوتی دارد.
    همچنین مناطق مورد نیاز دیگری نیز وجود دارد. منظور از سیستم‌های چند منطقه‌ای این است که در هر اتاق یا بخش یونیت داخلی به طور جداگانه و مستقل نصب و کنترل شود تا شرایط مناسب برای آن بخش فراهم شود.

  2. وجود گرد و غبار و مشکلات آن

    اگر صاحب یک فروشگاه مبلمان، فروشگاه دکوراسیون منزل یا گالری هنری هستید، روزانه گرد و غبار زیادی روی محصولات شما می‌نشیندو می‌تواند فروش شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. استفاده از سیستم‌های تهویه فاقد داکت می‌تواند بهترین گزینه برای  کسب وکار شما باشد. این سیستم گرد و غبار را از بین می‌برد. به دلیل اینکه سیستم تهویه مطبوع بدون داکت توزیع هوای سرد و گرم ندارد از تجمع گرد و غبار در کانال جلوگیری می‌کند.

  3. امکان افزایش ظرفیت دستگاه با گسترش محیط

    اگر کسب و کاری دارید که به فضای بیشتری نیاز دارد، ممکن است بخواهید یک سیستم تهویه جایگزین را در نظر بگیرید. به لطف سیستم بدون کانال، می‌توانید ظرفیت آن را با حداقل هزینه افزایش دهید.

  4. صرفه‌جویی در هزینه انرژی

    با عبور هوای سرد و گرم از داخل لوله، به دلیل مساحت زیاد لوله، هوای داخل لوله با هوای اطراف تبادل گرما کرده و انرژی خود را از دست می‌دهد. در عین حال، با کنترل دما به طور مستقل از قسمت‌های مختلف سیستم تیوبلس، هر قسمت با بهترین بازده کار می‌کند.
    اگر اتاق کنفرانسی دارید که کنفرانس‌ها فقط گاهی برگزار می‌شود و نیازی به تهویه دائمی ندارید، با کنترل مستقل، تهویه فقط در طول کنفرانس انجام می‌شود و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

    صرفه‌جویی در هزینه انرژی با استفاده از سیستم تهویه مطبوع بدون داکت

    صرفه‌جویی در هزینه انرژی با استفاده از سیستم تهویه مطبوع بدون داکت

  5. انعطاف‌پذیری سیستم‌های تهویه مطبوع بدون داکت

    در حالی که طراحی داخلی ساختمان مهم است، سیستم بدون کانال با قرار دادن انواع فن کویل‌های سقفی، دیواری و کفی در مکان‌های مختلف، انعطاف‌پذیری بیشتری را در نصب ارائه می‌دهد.

  6. نسبت به سیستم‌های تهویه مطبوع کانالی صدای کمتری تولید می‌کند

    اگر ایجاد یک محیط آرام و ساکت برای کسب و کار شما مهم است، انتخاب سیستم‌های بدون کانال بهترین گزینه است. این سیستم‌ها نسبت به نوع کانال مرکزی (که از تهویه مطبوع یا ایرواشر مرکزی استفاده می‌کند) و داکت اسپلیت سر و صدای کمتری ایجاد می‌کنند.

  7. فضای کمتری را اشغال می‌کند و ارتفاع کلی ساختمان را کاهش می‌دهد.

    سیستم‌های تهویه مطبوع بدون داکت از لوله‌های آب (مانند سیستم‌های چیلر، بویلر و فن کویل) یا لوله‌های مبرد مانند سیستم‌های GHP و VRF برای انتقال سیال از واحد‌های خارج از ساختمان به واحد‌های داخل ساختمان (انواع فن کویل) استفاده می‌کنند.
    نیازی به کانال کشی هوا نیست، اما در سیستم‌های تهویه مطبوع از یک یا چند دستگاه تهویه مطبوع مرکزی یا پاک‌کننده هوا در خارج از ساختمان استفاده شده است.
    سیال آب یا مبرد با لوله کشی از موارد زیر برای اتصال به هواساز یا ایرواشر استفاده می‌کند.
    • چیلر
    • بویلر
    • GHP
    • VRF
    توزیع هوای سرد و گرم در محیط داخل از طریق هواساز‌ها یا ایرواشر‌ها نیز با کانال کشی انجام می‌شود.

  8. زیبایی سیستم تهویه مطبوع بدون داکت

    سیستم‌های مینی اسپلیت از نظر ظاهری یکی از بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع به حساب می‌آیند. برخلاف کولر‌های پنجره‌ای، مینی اسپلیت‌ها به جای اینکه تمام یا بخشی از فضای پنجره را اشغال کنند، روی دیوار نصب می‌شوند. این دستگاه نه تنها کوچک و جمع و جور است، بلکه ظاهری مدرن و شیک نیز دارد.

    زیبایی سیستم تهویه مطبوع بدون داکت

    زیبایی سیستم تهویه مطبوع بدون داکت

  9. نصب آسان سیستم تهویه مطبوع بدون داکت

    برخلاف سیستم‌های کانالی که ممکن است هفته‌ها طول بکشد، سیستم‌های تهویه مطبوع بدون داکت را می‌توان در یک روز نصب کرد. این سیستم به راحتی نصب می‌شود، تجهیزات کمتری مورد نیاز است و فرآیند کانال کشی در این سیستم ساده و انعطاف‌پذیر است.

نصب آسان سیستم تهویه مطبوع بدون داکت

نصب آسان سیستم تهویه مطبوع بدون داکت

نکاتی که باید در مورد تهویه مطبوع بدون داکت ضروری است بدانید!

سیستم‌های تهویه مطبوع بدون کانال از قابلیت‌های سرمایش و گرمایش پشتیبانی می‌کنند و در فضا‌هایی که توسط کانال‌ها محدود می‌شوند بسیار مفید هستند. این سیستم‌ها را می‌توان در محیط‌هایی مانند فضا‌های تجاری کوچک، کلبه‌ها یا محیط‌هایی که اخیراً به خانه اضافه شده است، استفاده کرد.
تهویه مطبوع بدون داکت می‌تواند به عنوان یک واحد کمکی در ارتباط با سایر سیستم‌های تهویه استفاده شود. و در حالی که راندمان را افزایش می‌دهد، در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کند.

سخن آخر
در این مقاله سعی شده است اطلاعات مفید و کاربردی در مورد سیستم‌های تهویه مطبوع بدون داکت در اختیار شما قرار داده شود. به یاد داشته باشید، مهم‌ترین مرحله در خرید سیستم تهویه مطبوع، شناخت نیاز‌های خود و بررسی گزینه‌های موجود است.
بنابراین بر اساس نیاز خود می‌توانید سیستم‌های ففاقد داکت را در دسته گزینه‌های خرید احتمالی قرار دهید. به یاد داشته باشید که خرید سیستم تهویه یک تصمیم بلندمدت است و باید تمام پاسخ‌ها را در نظر بگیرید و از مشاوره تخصصی و رایگان حضوری و تلفنی سایت کارا پمپ بهره ببرید تا نتیجه رضایت بخشی بگیرید. برای نصب این سیستم‌ها کافی است با شماره ۰۹۱۲۷۶۹۷۱۲۳ در ارتباط باشید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید
WhatsApp
Telegram
Email
Skype
Facebook
Twitter
LinkedIn
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

منو
خانه